دیروز مصطفی پورمحمدی در کمیسیون قضایی مجلس حاضر شد تا برنامه‌هایش را ارائه کند و بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت دادگستری آغاز شود.

با معرفی اعضای پیشنهادی رییس‌جمهور جدید برای وزارتخانه‌های مختلف، نمایندگان مجلس کار خود را برای بررسی سابقه فعالیت و برنامه‌های پیشنهادی این افراد آغاز کرده‌اند. در همین رابطه نظر محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس را درباره گزینه پیشنهادی برای وزارت دادگستری پرسیدیم.

دیروز آقای پورمحمدی به مجلس آمده‌ بودند، چه بحث‌هایی در آنجا مطرح شد؟

درخصوص وزارت دادگستری همکاران ما اصرار داشتند که این وزارتخانه از انفعال خارج شود و نقش پویاتری ایفا کند. از آنجا که این وزارتخانه، واسطه بین هر سه قوه است، وزیر باید نقش پررنگی داشته باشد. ایشان هم در مقابل گفتند که تا وقتی قانون افزایش اختیارات وزیر دادگستری تصویب نشود، امکان چنین کاری نیست و خواستند که این قانون تصویب شود.

مجلس نسبت به شخص پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت دادگستری شناخت کافی دارد؟ به نظر شما تا چه حد امکان رای آوردن ایشان هست؟

ایشان چهره شناخته شده‌ای است و هم مردم و هم اعضای مجلس نسبت به ایشان شناخت دارند. با توجه به این مساله و عملکرد ایشان، احتمال این که ایشان رای بیاورند بالاست.

به نظر شما ایشان ویژگی‌های لازم برای تصدی این سمت را دارند؟

آقای پورمحمدی از طرفی وزیر کشور بودند و با مسایل دولتی و کشوری آشنایی کامل دارند، از طرف دیگر رییس سازمان بازرسی کل کشور بودند و به همین دلیل با مباحث قضایی هم آشنا هستند و با سابقه حضور در دستگاه قضایی بر لوایح قضایی هم تسلط دارند.

توقعات نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری بعدی چیست؟

وزارت دادگستری نیاز به تحول عمده دارد و کارهای بسیاری هست که در دولت جدید باید انجام شود از جمله همان که نقش پررنگ‌تری در مسائل ایفا کند. امیدواریم با حضور وزیر بعدی اقدامات مفید و مثبتی در آن به وجود آید.

23445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلف IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 1
    چشم بسته غیب گفته؟؟