دین آنلاین نوشت:

هیئت حقیقت یابی مجلس با مراجع و علمای قم دیدار کردند و در گزارش خود به مجلس دیدگاه‌های آنان را نیز منتقل نمودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
من نخستین کسی بودم که در این مساله خط‌شکنی کردم. بلافاصله بعد از قضیه گفتم و معتقد بودم ممکن است برایم هزینه هم داشته‌باشد و هزینه‌اش را هم می‌پردازم. پشت صحنه این افعال افرد مرمور و مشکوک و گاهی هم مفسدی هستند و احساسات بعضی از این جوانان انقلابی و ساده را تحریک می‌کنند، اغوا می‌کنند و به مقصودشان می‌رسند. من به استاندارد و اطلاعات قم فتم که اگر شما ۲۰ نفر را آن‌جا گذاشته بوددید وقتی این‌ها بلند شدند ابتدا چهار یا پنج نفر بودند می‌گفتید بنشینید ساکت و این‌ها را از مجلس بیرون می‌بردید این‌طور نمی‌شد. عده‌ای هستند که تفکرشان این است که اسلام آن است که من می‌گویم، انقلاب آن است که من می‌دانم، هر کس بر خافِ این‌که من می‌دانم حرکت کند، مستحق اهانت و مجازات است، خودمحورند،ما این‌ها را در قم می‌شناسیم، این‌ها روزنامه‌ای هم دارند، حمله به هر کس دلشان بخواهد می‌کنند.
آیت الله نوری همدانی:
ما باید همیشه به‌دنبال ریشه‌ها برویم و از ریشه باید اقدام و جلوگیری کنیم. تا ریشه‌یابی نکنیم، قضیه تکرار خواهد شد، اما اگر ریشه‌یابی شود و ریشه را خشک کنیم دیگر قضایا تکرار نخواهد شد. جماعت این عده کم است اما گاهی یک نفر یک سنگ در چاه می‌اندازد که همه را به دردسر می‌اندازد، بله تعداد این عده کم است ولی فکر‌های کج و بدفهمی‌ و فکر همه ابعاد را نکردند و خودخواهی، اگرمحرکی نداشته باشند و اگرمحرکی از بیرون داشته باشند که حسابش فرق می‌کند.
آیت الله امینی:
این‌ها یک گروه خلق‌الساعه نیستند، این‌ها یک گروهی هستند که سال‌ها تشکیل شده‌اند و متشکل هم هستند و در جاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند. حالا که مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند و تاکید بسیار بجایی هم بود امیدوارم تحقیقات خوبی را ارایه دهید. با این کار رهبری را شاد می‌کنید. من بارها عرض کردم که رهبری مظلوم است، شما با این کار هم مردم، هم حوزه علمیه قم، هم انقلابیون و هم رهبری را شاد کنید. 

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    80 0
    این هم نظر علما. قوه قضائیه خواهشا 200 هزار تومان جریمه نکن
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      56 1
      احسنت باید ریشه را خشکاند
    • بی نام DE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      0 10
      شما نظر بدهید برخورد مناسب با عوامل فتنه 88 چگونه باشد؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      1 0
      به نظر من جریمه بیشتر از 200 تومان به اینها ظلم است.وقتی محکوم دادگاه کهریزک 200 هزارتومان جریمه می شه در حالی که افرادی در کهریزک کشته شدندبعد آیا انصاف است که اینها آدم نکشته اند بیشتر از 200 هزارتومان جریمه بشند؟
  • بنده خدا-قم A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    48 11
    اگر یک بار به طور جدی و قاطعانه برخورد بشه دیگه شاهد اینگونه ناهنجاری ها نخواهیم بود فتنه 88 یک مورد و غائله قم یک طرف فرقی نمیکنه از کدام حزب و گروه باشه مهم کشور ایران مهم هست مهم امنیت مردم هست
  • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 0
    بیانات حضرت ایت الله کریمی جهرمی در دیدار اقای دکتر لاریجانی هم بسیار جالب بود.لطفا فرمایشات ایشون در این زمینهرا هم درج کنید.
  • احمدرضا A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    10 0
    ماجرای قم غائله نبود آبرو ریزی نظام بود، ما خواستار حصر خانگی دستور دهنده آن آقای .... هستیم که این هزینه ی سنگین را برای نظام جمهوری اسلامی ایران تراشید
  • مهربانی IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 6
    بعضی از اینها اصل و نسب شان در استان ها بودند و هستند از همان نطفه های افراد فاسد ضرر کرده های دوران طاغوت هستند که دنبال کرفتن منافعشان هستند
  • سلیمان IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 0
    در مورد حفظ امنیت و تعقیب اخلالگران از هرطیف که باشد امر الزامی و تکلیف شرعیست.این ها گروه هم نیستند از گروهک هم ناچیز ترند ولی اگر مهار و متلاشی نشوند برای کشور خطرساز می شوند خصوصا اینکه توسط افرادی در درون نظام تغذیه شوند.حضرت ایت الله مکارم بعنوان یک مرجع تقلید فرموده انداین ها را می شناسم اگر برایم هزینه هم داشته باشد خوب دقت کنید وقتی مرجع تقلیدی با این جایگاه خوف هزینه در اثر موضع گیری را تصریح می فرمایند معلوم است چه خبر است و حامیان این ها دارای چه نفوذی هستند.
  • سعید IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 0
    احزاب و سران هر کاری میکنن به هم فحش میدن و ... اما به ما مردم عادی میرسه دور از ادب میشه
  • معلم IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    18 1
    طالبان ایران در آینده نزدیک اگردر برخورد با آن ها کوتاهی شود
  • کاوه IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    21 0
    اگر روزی که به اصلاح طلبها حمله می شد و سکوت نمی کردند امروز دامن خودشان رو هم نمی گرفت.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    13 0
    اینها همان ابن ملجم ها هستند
  • بهروز IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 0
    باید بدون هرگونه ملاحظه سیاسی باعوامل اصلی ونیزاخلالگران درصحنه قاطعانه برخوردقانونی شود.نمایندگان مخالف ارجاع موضوع به قوه قضایی هم علت مخالفتشان را برای مردم توضیح دهند!
  • علی از قم IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 0
    از اینکه دو گروه مهم در قم بر علیه مجلس اقدامات فراوانی داشتند شکی نیست ولی انچه که مهم هست فقط دو نفر بودند که فتنه را کش می دادند امیدواریم همین دو نفر تنبیه شوند به نظر من بقیه فقط تحت تاثیر قرار گرفتند و یا احیانا بعلت بعضی عوامل هواداری کردند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 0
    چه کسانی از افراط سخن می گویند!!! اگر افراطی نبودند که نظر من چاپ می شد.