عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت: وزرای پیشنهادی با تجربه و مسلط به حوزه تخصصی خود هستند

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در خصوص نکات مثبت ومنفی کابینه پیشنهادی آقای روحانی گفت: یکی از ویژگی های مثبت این کابینه ، تجربه خوب مجموعه افرادی است که دروزارتخانه های اصلی مانند وزرات امورخارجه، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن معرفی شده اند.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرآنلاین، تصریح کرد:افراد پیشنهادی با تجربه ومسلط به حوزه ای هستند که معرفی شده اند و این جزو نکات مثبت این کابینه معرفی شده به حساب می آید.
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میانگین سنی افراد پیشنهادی بسیاربالاست، این مساله را جزو ویژگی های منفی کابینه پیشنهادی عنوان کرد و افزود: کابینه معرفی شده ازکابینه های پیر دوران بعد از انقلاب ماست هر چند جایگزین این پیری، تجربه ای است که هر کدام از آقایان دارند اما تحرک پذیری درکابینه ممکن است پایین تر از انتظاری باشد که از آن انتظار می رفت.
جلیلی در خصوص اینکه آقای روحانی حوزه های سیاسی را در اختیار اصولگرایان گذاشته است در خصوص میزان رای آوری اعضای کابینه با توجه به ویژگی فراجناحی آن گفت: برای رأی آوری باید منتظر بود و عکس العمل مجلس نسبت به اظهارات و برنامه های وزرای پیشنهادی را دید.
وی با اشاره به این که گفته می شود که سهم دهی زیادی در کابینه آقای روحانی وجود دارد، دامه داد: هیچ چیز در این شرایطی که ما در حال حاضرقرار داریم تعیین شده نیست. اما نکته قابل توجه این است که خود آقای روحانی بیان کردند که روی بحث سهم بندی کارنکرده اند وبه نظر می رسید که باید درانتخاب افراد توزیع اعتدال بیشتری صورت می گرفت.
جلیلی افزود: اما بهرحال انتخاب هایی هم که صورت گرفت با توجه به زمانی که در اختیار داشتند و شرایطی که وجود دارد باز هم تا حدودی قابل قبول است. حوزه سیاسی هم از اصولگراها آقای رحمانی فضلی و آقای علوی است. البته گرایش این افراد بیشتر به سمت خود آقای روحانی است یعنی اصولگرا هستند اما افرادی هستند که از قدیم با ایشان کار کرده و همراه بوده اند.
عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت:اصولگرایان داخل کابینه افرادی نیستند که صرفا در حوزه اصولگرایی بوده باشند اما ارتباطی با آقای روحانی نداشته باشند، به اذعان خودشان با هم مرتبط بوده اند واز قبل هم با یکدیگر کار می کردند و به همین دلیل هم معرفی شدند.
وی در پاسخ به این که برخی می گویند که مجلس با کابینه آقای روحانی تعارف دارد تاکید کرد: قطعا مجلس با هیچ کس تعارف ندارد، نه با کابینه قبلی تعارف داشت و نه با کابینه جدید تعارف خواهد داشت، مهم این است که مجموعه افرادی که در این فضا قرار گرفتند برای دستیابی به اهداف و برنامه های دولت، برنامه های بالادستی و غیره به حد کافی قابلیت داشته باشند و اگر این وجود داشته باشد، مجلس همکاری می کند. مجلس این توان را دارد که در جهت تحقق اهداف برنامه های آقای دکتر روحانی کمک کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    6 1
    مگه می خوان برن مسابقات دو سرعت . سنگ پشت مسن و فکور و با تجربه که اهسته و پیوسته رفت برنده بود نه خرگوش فرز جوان و بی فکر.
  • 111111111 A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    6 1
    "اما نکته قابل توجه این است که خود آقای روحانی بیان کردند که روی بحث سهم بندی کارنکرده اند وبه نظر می رسید که باید درانتخاب افراد توزیع اعتدال بیشتری صورت می گرفت." معنی جملات بالا اینه که اقای روحانی باید سهم بندی می کرد ضمنا شرایط مملکت طوریه که فعلا به تجربه احتیاج داریم تا نشاط .این همه تحرک و سفر چی شد اگر چه از زحمات تیم قبلی هم ممنونیم
  • بی نام DE ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    2 0
    این فراکسیون اصولگرایان رو روحانی نباید کاری باهاشون داشته باشه تعدادشون کمه به نسبت فراکسیون لاریجانی که 170 نفره، تو فراکسیون اصولگرایان امثال حداد عادل هستند که در مناظره ها نشون دادن از اصل با پیشرفت اقتصادی و سیاسی کشور مشکل دارن و به اوضاع اقتصادی دوران احمدی نژاد راضی هستند و همش تعریف میکردن از دستاوردهای دوران احمدی نژاد