ایبنا به نقل از رویترز گزارش داد: ماحصل سه ماه بازنشستگی سرالکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستر یونایتد که با این تیم طی 26 سال به بیش از 50 جام قهرمانی در میادین مختلف دست یافت، جزوه‌ای 200صفحه‌ای است که به زودی به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

دست‌نوشته‌های این مربی برجسته 71 ساله که موجب توسعه فوتبال بریتانیا و رسیدن به افتخارات بیشتر برای باشگاه‌ها بوده اخیراً در اختیار فدراسیون فوتبال انگلیس قرار گرفته است تا در آینده با تبدیل آن به کتاب راهنمای مدیران، مربیان، بازیکنان و طرفداران فوتبال باشد.

وی تمام آنچه را که بازیکنان برای رسیدن به دوران اوج، مربیان برای هدایت بازیکنان خود و مدیران باشگاه‌ها برای دست‌یابی به منابع مالی به منظور اداره باشگاه‌های خود نیاز دارند بدانند در این کتاب آورده است.

سر الکس فرگوسن قسمتی از این کتاب را به تیم ملی انگلیس اختصاص داده است و به «روی هاجسون» سرمربی کهنه‌کار انگلیسی‌ها توصیه کرده است که برای رسیدن به افتخارات تازه چه کارهایی انجام دهد یا این‌که به مربیان فوتبال انگلیس نصیحت کرده چگونه با بازیکنان و خانواده آنان ارتباط منطقی برقرار کنند تا هنگام دیدارها بهترین عملکرد را از آنان انتظار داشته باشند.

وی همچنین به مدیران باشگاه‌ها بهترین راهکارها را برای رسیدن به منابع مالی توصیه کرده است و نوشته است که وقتی منچستر یونایتد را در سال 1986 تحویل گرفته، این تیم از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشت همچنین شرح داده است که چگونه به کمک مدیران باشگاه توانست، تغییر و تحولات زیادی در «اولدترا فورد» به‌وجود بیاورد و نیز منچستر یونایتد را بدل به یکی از سودآورترین تیم‌های تاریخ فوتبال جهان کند. او در کتاب خود به تماشاگران تیم‌ها هم آگاهی داده است که چه وقت از زمان بازی تیم خود را تشویق کنند تا بازیکنان و مربیان آنان دچار استرس و نگرانی نشوند و به آنچه تماشاگران خواهان آنند برسند.

سرالکس فرگوسن در سال 1986 وقتی منچستر یونایتد را تحویل گرفت، این تیم با کسب هفت جام قهرمانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های انگلیس در مقام پنجم جدول افتخارآفرینان فوتبال جزیره بود و لیورپول با هجده جام قهرمانی در این بازی‌ها، با فاصله زیادی از سایر تیم‌ها در مقام نخست قرار داشت. فرگوسن بعد از بیست و شش سال حضور در منچستر یونایتد این وضعیت را تغییر داد و با کسب سیزده جام قهرمانی نام باشگاه خود را در مقام نخست افتخارآفرینان قرار داد و لیورپول با همان هجده جام در مقام دوم قرار گرفت. چنین پیشینه‌ای، تجربیات فرگوسن را در زمینه فوتبال جزیره تا به این حد حائز اهمیت جلوه می‌دهد و از این‌رو کتابش حتما برای دیگر مربیان حاوی درس‌های مفیدی خواهد بود به ویژه که جام‌قهرمانی لیگ برتر جزیره از راه رسیده است.

جام قهرمانی لیگ برتر جزیره، هفته آینده یکصد و بیست و پنجمین سال تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. رقابت هایی که از سپتامبر سال 1888 آغاز شده و قدیمی‌ترین تورنمنت‌ فوتبالی جهانی محسوب می‌شود.
رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جزیره امسال یکصد و چهاردهمین دوره خود را برگزار خواهد کرد و یازده سال وقفه‌ای که در انجام این بازی‌های به‌وجود آمده است، مربوط به دو جنگ خانمانسوز جهانی اول و دوم است که این دیدارها انجام نشد و حالا به جای یکصد و بیست و پنجمین دوره باید شاهد شروع یکصد و چهاردهمین دوره آن باشیم.

این رقابت‌ها تا سال 1992 به شیوه یکصد و چند سال گذشته‌اش دنبال شد و در این فصل بود که اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم اعمال تغییر و تحولاتی در آن شد و عملاً با به‌وجود آوردن لیگ برتر، دسته‌های حاضر در مسابقات را به پنج گروه تقسیم کرد و طی بیست فصل گذشته به این شیوه برگزار می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    29 2
    فکر کنم ده سال طول بکشه تا وارد ایران بشه - ترجمه بشه - منتشر بشه!
  • هادی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    29 4
    سر الکس کبیر
  • فرشاد A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    18 0
    خستگی نا پذیره این مرد حتی الان که تو این سن باز نشسته شده