آب دریاچه ارومیه کم شده اما شما به شهرای دیگر انتقال می دهید بیش از 200 میلیون متر مکعب به حوزه صنعتی شهر همجوار انتقال می دهید در صورتیکه ما به آن خودمان نیاز داریم.

عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب با اشاره بر اینکه برای دریاچه ارومیه چه فکری کرده اید افزود: جناب آقای چیت چیان متاسفانه طی سالیان اخیر یکی از ظرفیت های آب کشور روز به روز کاسته می شود و سرمایه 500 میلیارد متر مکعب آب کشور اعم از بارندگی سفره های زیرزمینی هر سال 8 میلیارد مترمکعب از دست می رود. در سالهای گذشته تالاب های مهم کشور صدمه دیده اند.

وی متذکر شد: آب دریاچه ارومیه کم شده اما شما به شهرهای دیگر انتقال می دهید بیش از 200 میلیون متر مکعب به حوزه صنعتی شهر همجوار انتقال می دهید در صورتیکه ما به آن خودمان نیاز داریم.

عیسی زاده تاکید کرد: شما در استان ما متولد شده اید و باید پاسخ بدهید برای دریاچه ارومیه که نفس های آخر را می کشد چه فکری کرده اید؟

31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    40 2
    آقا به خدا راست میگه ! زرینه رود یه زمانی خیلی پرآب و خروشان بود، اما الان کلا شده تالاب ! 80 درصدش رو سد بوکان میگیره ( چند سال قبل 6 متر به ارتفاع خروجی سد اضافه شد ) میگیره و بقیش رو هم سد نوروزلو ! یعنی 1 یا 2 درصدش میرسه به دریاچه ! همش توسط کانال های ایجاد شده به سمت تبریز میره ! به خدا به پیر به پیغمبر اگه دریاچه ی ارومیه نمکزار بشه، بیشترین آسیب به آذربایجان شرقی که در شرق و در جهت باد قرار داره خواهد رسید ! کمی هم معقول باشید !
    • یک مهندس منابع آب A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      5 0
      بنده خودم متولد منطقه و بوکان هستم و با نظر شما تا حدی موافق هستم. نزدیک 200 میلیون آب از سد بوکان به تبریز بناب و ملکان میره که این آب میتونه تا حدی از مشکلات دریاچه کم کنه. علاوه بر این مسولان تبریز با این هم سیر نمیشن و میخوان از ارس هم برای کشاورزی به آذرشهر آب انتقال بدهند(به بهانه نجات دریاچه!). این مسئولان از آب گل آلود ماهی میگیرند و به جای اینکه اعتبارات اختصاص یافته رو صرف دریاچه کنند صرف توسعه طلبیهای خودشان می کنند. به نظر من این باید مهمترین برنامه وزیر باشه که جلوی این توسعه طلبی های مضر رو بگیره.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    5 1
    اصلا بگذار وزیر بشه هنوز نشده...خودت که سوال پرسیدی نماینده بودی چه کارها یی انجام دادی
  • تبریزلی A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    4 1
    آقا حقابه دریاچه ارومیه رو بدید...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    0 0
    عزیزانی که نظر می دن حالشون خوبه مشگل این دریاچه خیلی زمان میبره حل بشه حداقل صد سال این جور که نمایندگان حرف می زنن انگار این دریاچه رو اقای روحانی خشگ کرده. مشگل این دریاچه مال چند دهه بی توجهی به محیط زیست است به خاطر حمایت از مونتاژ کاران ماشین سالی چندین هزار نفر قربانی میشن و مثل همین مسله محیط زیست رو قربانی گشاورزی می کنن