ایسنا نوشت:

ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی در این تماس تلفنی با اشاره به این‌که «ادعای مطرح شده درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، ترفند جدید دشمنان دولت و ملت سوریه است»، این ادعا را قویاً رد و خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری و تروریستی مرتکب این جنایت شده‌اند.

همچنین معلم در این تماس تاکید کرد که دولت متبوعش با هیات تحقیق سازمان ملل که هم‌اکنون در سوریه بسر می‌برد، همکاری نموده و فرصت بازدید از نقاطی که از سوی این گروه‌ها، مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است را فراهم خواهد کرد.

ظریف نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی، بکارگیری این‌گونه سلاح‌ها را به هر شکل آن، مخالف اصول انسانی و مقررات بین‌المللی دانست و ضرورت مقابله با این‌گونه اقدامات غیرانسانی را خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که «هرگونه رویکردی به جز حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در سوریه، محکوم به شکست بوده و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت»، بر لزوم حمایت همگان از فرآیند سیاسی حل بحران به عنوان تنها گزینه مطلوب تاکید کرد.

اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک و برایش آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این گفت‌وگو، موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع هسته‌یی کشورمان و بحران در سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این تماس تلفنی، هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مخالف اصول انسانی و مقررات بین‌المللی دانست و آن را قویاً محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارشاتی که استفاده از این سلاح‌ها توسط گروه‌های تروریستی در سوریه را تایید می‌کند، افزود: ما در تماس نزدیک با دولت سوریه هستیم و آن دولت اطمینان داده است که هرگز از این سلاح‌های ضدبشری استفاده نکرده و کمال همکاری را با کارشناسان سازمان ملل برای بازدید از مناطق آسیب دیده انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید در مقابل استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی واکنش جدی نشان داده و این اقدام را محکوم کند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    56 53
    شما مطمئنی تروریست ها بودن؟ اسد نبوده؟ کسی رو فرستادی اون جا؟ جهان مونده که کدوم یکی استفاده کرده، بعد شما نه گذاشتی نه برداشتی، گفتی تروریست ها؟ عجب
    • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      54 9
      شما هم کم مطمئن نیستی!!
    • امین س A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      6 5
      امریکا و فرانسه و انگلیس ،نه برداشتن و نه گذاشتن و چشم بسته گفتن ما مطمئنیم کار اسد بوده!،اون موقع اونا بلند شدن رفتن خاک سوریه فهمیدن؟؟؟عجــــــــــــــــــــب!!!!! شما از چی ناراحتی عزیز؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      8 11
      این یه چیزواضح که کارمخالفان اسدبوده چون یه حکومت رسمی هیچ وقت ازاشوب سودی نمی بره کافیه ادم یکم فکرکنه مثلا اسدازحمله شیمیایی چه سودی میبره بدتراوضاع توکشورش پیچیده میشه وغرب هم گفته که خط قرمزش سلاح شیمیاییه امامخالفان سودمیبرن چون احتمال حمله امریکا بالا میره.درودبرهاشمی سلام برخاتمی
    • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      8 8
      اسد مگه مرض داره آدم عاقل؟!!! شما منتظری تروریست ها بیان اعتراف کنن که اینکارو کردن؟؟ مطمئن باش اینجور نمیشه چون اونوقت پای شریک ها و حامیانشون هم وسط کشیده میشه و اونها همچین اجازه ای نمیدن.
    • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 1
      چرا اسد باید این کار رو بکنه وقتی اولا بازرس های سازمان ملل اونجان و دوما امریکا برای استفاده ازسلاح شیمیایی خط قرمز تعیین کرده و احتمال حمله پیش میاد و سوما با موفقیت در حال بیرون راندن مخالفین از اون مناطق بود و نیاز به این کار نداشت و چهارمن رسانه های غرب که جنایت های تکفیری ها رو نادیده میگیرند زوم کرده اند روی ارتش اسد تا ببینیند کی کار نادرستی میکنه تا با تبلیغات منفیشون دنیا رو پر کنند؟ بد نیست خودت هم بشینی یه کم فکر کنی و هرچی رسانه های امریکا میریزن بیرون فورا با دل و جان به حقانیتشون پی نبری. شاید باورش برات سخت باشه ولی حتی امریکای منجی بشریت جناب عالی هم چندان قابل اعتماد نیست.
    • ابی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      3 3
      مطمئنا یک وزیر از یک بی سواد یا بی اطلاع یا یک آدم عادی بیشتر متوجه میشه .همچنین از من و تو
  • بی نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    7 6
    خداوند دروغگویان را نبخشد حتی در دولت نسبتا محبوب من
  • بی نام EU ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 0
    مگه بمب شيميايى رو نباد از هواپيما جنگده استفاده كرد
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 0
    تازه کارشناس های سازمان ملل رفتن کشف کنن. هیچی معلوم نیس
  • رضا A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    7 7
    كودتاي 28 مرداد درس هاي خوبي براي قضاوت دارد. بيشترين ضن من به سازمانهاي جاسوسي سيا + اسراييل + اردن مي باشد. البته اجرا كننده مي تواند وابستگان داخلي آنها باشد. هدف، توجيه دخالت نظامي آنها مي باشد.