پاسخ زادسر به مرعشی: خدا را شکر هرگز طرفدار احمدی​نژاد نبودم

با گذشت یک ماه از انتشار گفت​وگوی خبرآنلاین با حسین مرعشی، علی زادسر نماینده اسبق جیرفت و عنبرآباد به بخشی از سخنان وی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرعشی که مهمان کافه خبر بود، در بخشی از سخنانش گفته بود: به زادسر گفته بودم که اگر ما از نقد احمدی​نژاد دست بکشیم، او در مقابل رهبری قرار می​گیرد. این بخش از سخنان وی با پاسخ زادسر روبرو شده است که در ادامه می​خوانید: {متن کامل سخنان مرعشی را اینجا بخوانید}

بسم‌الله‌الرحمن‌ارحیم

جناب آقای سیدحسین مرعشی رئیس اسبق میراث فرهنگی، در گفتگو با "خبرآنلاین"، مطالبی را مطرح ساخته‌اند که پاسخ به آنها را، احترام گذاشتن به افکار عمومی خصوصاً خوانندگان محترم پایگاه اطلاع‌رسانی "خبرآنلاین"، و دفاع از عدم تحریف حقایق، تلقی می‌نماید، زیرا معنی و مفهوم آنها اجمالاً عبارتند از اینکه زادسرجیرفتی نماینده‌ی اسبق جیرفت و عنبرآباد؛

- طرفدار احمدی‌نژاد بوده است.

- با انتقاد از احمدی‌نژاد مخالفت می‌کرده است.

- منتقد احمدی‌نژاد را، مخالف مقام معظم رهبری می‌دانسته است.

- از کلام من(مرعشی)، که گفتم:« آقای احمدی‌نژاد اگر خیالش از بابت ما راحت شود و ما ول کنیم نقد عملکرد ایشان را،  متوقف نمی‌شوند و در مقابل رهبری هم قرار می‌گیرند. بگذارید ما با ایشان مشغول باشیم و سر گرمشان کنیم.»، تعجب کرده و پرسیده، واقعاً اینطوره؟

- زادسرجیرفتی همیشه رقیب ما بوده است.

- به او تلفن زدم و گفتم که پیش‌بینی من درست از آب درآمد و آقای احمدی‌نژاد در مقابل رهبری ایستاد.

به فضل الهی سعی براین خواهد شد که ضمن احترام به نامبرده، با اختصار به موارد ششگانه‌ی مورد اشاره، پاسخ مقتضی و مستند را، تقدیم کرده و تنویر افکار نماید.

مطلب اول؛ زادسرجیرفتی نماینده‌ی اسبق جیرفت (و عنبرآباد)، طرفدار احمدی‌نژاد بوده است.

پاسخ؛ خدا را شکر زادسرجیرفتی، هرگز طرفدار احمدی‌نژاد نبوده است. در انتخابات نهم ریاست جمهوری نهم که از آیةالله هاشمی‌رفسنجانی سال 1384، حمایت جدی کرده است، و با مصاحبه‌های متعدد، نطق، و مسافرت به ده‌ها استان و شهرستان‌های کشور، با تمام توان در آن زمان، او را "اصلح" معرفی کرد.

البته نامبرده که منتقد جدی بعضی از سیاست‌های دولت سازندگی بود، برای حمایت قاطع از هاشمی‌رفسنجانی 1384 که بعضی‌ها را تکان داد و برایشان بسیار غیرمترقبه و عجیب بود، دلایل متقن و قابل توجهی داشت، که اهل قدرت در آن ایام و ایضاً بعد از آن، نه از او پرسیدند تا بدانند، و نه خواستند که بدانند.

در دوره‌ی دهم ریاست جمهوری هم ضمن انعکاس نظرات آیةالله هاشمی رفسنجانی، از کسی حمایت نکرده و خانه‌نشینی را پیشه ساختم.

مطلب دوم؛ زادسرجیرفتی با انتقاد از احمدی‌نژاد مخالفت می‌کرده است.

پاسخ ؛ زادسرجیرفتی خود از اول، یکی از منتقدین جدی، صریح و قوی احمدی‌نژاد بود، به دلایل و مستنداتی که در پی می‌آید ؛

1-    گفتگوی 90 دقیقه‌ای زادسرجیرفتی با احمدی‌نژاد (1384)؛

2-     نقد احمدی‌نژاد و دولت نهم به سبکی دیگر (1387)؛

3-    اندر حکایت‌های عجیب و غریب احمدی‌نژاد (1388)؛

4-    به استقبال تنفیذ دهم (1388)؛

5 - احمدی‌نژاد موج آفرینی نکند (1385)؛

6 - احمدی‌نژاد خود را منتخب امام زمان ع(نعوذبالله)می‌داند!؟ یک‌‏بار و برای همیشه با مردم شفاف باشید (1384)؛

7 - مشایی کیست، چه می‌گوید و کجا می‌رود (1388)؛

 8 - رفیق شفیق هوگوچاوز خسته نباشید (1392)؛

9 - احمدی‌نژاد کاری کرد که امثال ما بگوییم صد رحمت به خاتمی و مرعشی. (1392)؛

(همگان مستحضر هستند که اسناد غیر قابل خدشه‌ی ادعاهای نه‌گانه مورد اشاره،در پایگاه اطلاع‌رسانی زادسرجیرفتی به نشانی :www.zadsar.ir  قابل ملاحظه می‌باشند).

البته که زادسرجیرفتی به پیروی از مقام منیع ولایت و اوامر مطاع آن حضرت، همیشه از رؤسای جمهور حمایت داشته و دارد، خصوصاً از رئیس دولت نهم در سال اول ریاستش. دلیل آنهم روشن است. زادسر از رئیس جمهور حمایت کرده است و نه از احمدی‌نژاد. بلی اولین کسی که جرأت کرد در مجلس هفتم به صورت علنی و برخلاف جو حاکم مجلس، از رئیس دولت نهم دفاع کند زادسرجیرفتی بود که هم آقای قدرت علیخانی به زادسرجیرفتی ناسزاها گفت، و هم آقای م ـ ب هم، به وی طعنه‌ها زد.

آن جمله‌ی زادسرجیرفتی معروف است که گفت در سال اول دولت اصلاحات کسی جرأت نداشت علیه رئیس آن سخنی بر زبان بیاورد، و در سال اول دولت احمدی‌نژاد، کسی جرأت نمی‌کرد از رئیس دولت دفاع کند، و زادسر اولین کسی بود که در سال‌های 1376 و 1383 ، هم بر ضد خاتمی سخن گفت و هم به نفع احمدی‌نژاد. مدارک و مستندات این ادعا نیز قابل عرضه است.

بنابراین، آیا زادسرجیرفتی می‌توانسته است مخالف نقد احمدی‌نژاد باشد، می‌شود!؟. یعنی یک نقاد معروف، عدم نقد از مقامات دولت و دیگر قوا را منطقی بداند؟!، مسلم است که چنین نیست. با این وصف چرا آقای مرعشی چنین گفته است، الله اعلم. ضمناً مردم جیرفت و عنبرآباد و دیگر معاشرین سیاسی و غیرسیاسی زادسرجیرفتی شهادت می‌دهند که سخن معروف زادسر در پاسخ به پرسش چرایی عدم حمایتش از احمدی‌نژاد که عبارت بود از ؛

«احمدی‌نژادی که من از زمان استانداریش می‌شناسم، هر لحظه که احساس کند که می‌تواند در مقابل امام خامنه‌ای بایستد، همان لحظه، درنگ نخواهد کرد».

نظر به حقیقت مورد توجه، چگونه نگارنده به آقای مرعشی چنان ‌گفته است، عجیب است. بله، بنده به یاد دارم که به آقای مرعشی گفتم که چرا اینهمه به احمدی‌نژاد ناسزامی‌گویید؟!. احمدی‌نژاد هر کس هست، اکنون رئیس جمهور ماست، و احترامش لازم است. نقادی با تخریب و . . .، تفاوت دارد. اگر آقای مرعشی یک مورد دارد که از کارهای خوب احمدی‌نژاد هم ذکری به میان آورده است، ارائه بدهد. نقاد، منصف است و راه حل هم می‌دهد.

مطلب سوم؛ زادسرجیرفتی منتقد احمدی‌نژاد را، مخالف مقام معظم رهبری می‌دانسته است.

پاسخ؛ مگر می‌شود باور کرد که زادسرجیرفتی که مطابق نظر امام خامنه‌ای مبنی بر نقد منصفانه دولت‌ها، «نقد دولت نهم به سبکی دیگر»را نوشته است، و آن همه نقد مستند داشته است، منتقد احمدی‌نژاد را مخالف ولایت مطلقه‌ی فقیه بداند!، نعوذبالله.

مطلب چهارم؛ زادسرجیرفتی از کلام من(مرعشی)، که گفتم:« آقای احمدی‌نژاد اگر خیالش از بابت ما راحت شود و ما ول کنیم نقد عملکرد ایشان را،  متوقف نمی‌شوند و در مقابل رهبری هم قرار می‌گیرند. بگذارید ما با ایشان مشغول باشیم و سر گرمشان کنیم.»، تعجب کرده و پرسیده، واقعاً اینطوره.

پاسخ ؛ آقای احمدی‌نژاد به رغم ناسزاهای آقای مرعشی، آن وقتی که احساس کرد می‌تواند در مقابل رهبری بایستد، 11 روز خانه نشینی کرد.

مطلب پنجم ؛ به زادسرجیرفتی تلفن زدم و گفتم که پیش‌بینی من درست از آب درآمد و آقای احمدی‌نژاد در مقابل رهبری ایستاد.

 پاسخ ؛ اگر هم چنین بوده باشد، برای بنده عادی بوده است، زیرا این بنده‌ی خدا، خود قبل از آقای مرعشی این مهم را فریاد می‌کرده است. ایشان از دوستان هم جناحش در جیرفت و عنبرآباد سؤال کند، قطعاً آنان تصدیق می‌کنند که زادسرجیرفتی همیشه جمله‌ی مورد اشاره ذکر شده در پاسخ مطلب دوم را معتقد بوده است و بر زبان نیز جاری می‌ساخته است.

مطلب ششم ؛ زادسرجیرفتی نماینده اسبق جیرفت (که همیشه رقیب ما بود ما در جناح‌های مقابل ما بود).

پاسخ ؛ اتفاقاً زادسرجیرفتی در مخالفت با احمدی‌نژاد، در مقابل آقای مرعشی نبود، و به همین دلیل دوستان بیست ساله‌اش حکم تکفیرش را صادر کردند، و کارهایی کردند که هرگز مخالفان به اصطلاح اصلاح‌طلبش انجام نداده بودند. یکی از جرم‌های زادسرجیرفتی در نزد بهانه جویان در کمین نشسته، همین هم‌موضع شدنش با مرعشی در اصلح دانستن ایةالله هاشمی‌رفسنجانی، ذکر شده و می‌شود. اگرچه ماه‌ها قبل از انتخابات نهم ریاست جمهوری، تا چندین ماه بعد از آن، هیچ گونه ارتباطی حتی احوالپرسی هم بین این دو، وجود نداشته است..

 زادسرجیرفتی طلبه‌ای است بسیجی، و الحمدلله همچنان بسیجی مانده است، و نقد کننده همه‌ی مقامات اعم از چپ و راست بوده، هست و خواهد بود، و به همین دلیل است که نه امثال آقای مرعشی از چپ، و نه امثال آقای م - ب، از راست، وی را برنمی‌تابند. وگرنه او را چه به جناح‌بازی و سیاسی‌کاری آقایان مدعی اطلاح‌طلبی و اصول‌گرایی کذایی. زادسرجیرفتی با هر نوع  استفاده نامربوط از بیت‌المال، قصور در انجام وظیفه، تقصیر در اجرای احکام ولایت فقیه، مخالفت داشته و دارد. در این زمینه، گفتنی‌های دیگری نیز هست.

قم‌المقدسه، طلبه‌ی بسیجی؛

علی زادسرجیرفتی ، 1392/05/31

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    90 2
    یه مقدار از خودت تعریف کن... وقت کردی.
  • محمدحسین IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    42 3
    آدمی که زمینه هرچی دلتون میخواد بزنید این که زدن نداره
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    24 2
    انگار حمایت از احمدی نژاد یک اتهام شده و کسانی که در معرض این اتهام قرار میگیرین باید تکذیبش کنن عجبا!!!!
    • امیر IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      0 0
      والااااااا
  • علي IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 0
    چاقوي دو لبه
  • عشق احمدی نژاد IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 4
    حیف که خبر نظراتمو نمیگذاره خوش باشین اینجا
  • محمد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 2
    درود بر خبر انلاين مدافع ازادي افكار - بنده خدا برو سايتهاي خبري ديگر را بخوان بعد مقايسه كن نداشتن شاخص نسبي موجب انحراف قطعي ميشود . خبر انلاين دوستت داريم