تسنیم نوشت:

یک منبع آگاه دولت فرانسه اعلام کرد که پاریس به زودی اسناد و مدارک محرمانه نظامی در خصوص زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه را منتشر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس؛ اظهارات یک مقام آگاه دولت فرانسه در خصوص انتشار اسناد محرمانه از سلاح های شیمیایی سوریه در حالی است که هفته نامه "ژورنال دیمانش" فرانسه مدعی شد، ماموران اطلاعاتی این کشور به اسنادی دست یافته اند که نشان می دهد برخی از سلاح های شیمیایی سوریه برای حدود 30 سال است که انبار شده است.
این نشریه فرانسوی ادعا کرد، زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه شامل بیش از 1000 تن گازهای شیمیایی است. این منبع آگاه افزود، دولت فرانسه قصد دارد اسناد مربوط به برنامه سلاح های شیمیایی سوریه را فاش کند.
بر اساس گزارش روزنامه ساندی نیز زرادخانه شیمیایی سوریه شامل گاز سارین و گاز خردل است. این روزنامه افزود، این اسناد نشان می دهد که دانشمندان سوری در حال تلاش برای تولید عامل شیمیایی به مراتب قوی تری نسبت به گاز سارین هستند.
کشورهای غربی قصد دارند به بهانه حمله شیمیایی دولت سوریه بر ضد شهروندان خود به این کشور حمله کنند. دولت سوریه بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =