۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷

واحد مرکزی خبر نوشت:

ریاض امروز پنجشنبه اظهارات منتسب به سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان را که در آن آمده بود «کمک های عربستان به مصر تا بی نهایت ادامه نخواهد یافت» تکذیب و تاکید کرد این اظهارات کاملا نادرست است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ریاض، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد اظهاراتی که به نقل از سعود الفیصل وزیر امور خارجه منتشر شده و منبع آن فاکس نیوز اعلام شده است کاملا نادرست است.
این مسئول افزود، وزیر امور خارجه عربستان اخیرا با فاکس نیوز یا دیگر رسانه ها دیدار یا مصاحبه نکرده است.
رسانه ها به نقل از فیصل در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز اعلام کردند «عربستان قبل و بعد از انقلاب مصر به این کشور کمک کرد و بعد از برکناری مرسی، عربستان منابع مالی زیادی در اختیار مصر قرار داد تا به این کشور برای مواجه شدن با بحران سیاسی و رکود شدید اقتصادی مقابله کند. ولی هر آغازی، پایانی دارد. کمک های ما به شکل هدیه و وام به مصر بوده است ولی نباید تا ابد ادامه داشته باشد. ما به دولت مصر توصیه می کنیم راهی سریع برای گفتگو با صندوق بین المللی پول به منظور دریافت وام پیدا کند».
عربستان متعهد شده بود بسته کمک هایی به ارزش پنج میلیارد دلار در اختیار مصر قرار دهد که شامل دو میلیارد دلار سپرده گذاری بدون بهره در بانک مرکزی مصر و دو میلیارد دلار به صورت گاز و مواد نفتی و یک میلیارد دلار به صورت کمک بلاعوض است.
خبر کمک های ریاض به قاهره چند روز پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین در سوم ژوئیه به دست ارتش، اعلام شد.
فیصل پیشتر گفته بود کشورهای عربی کاملا آماده اند در صورتی که کشورهای غربی تصمیم به قطع کمک به مصر بگیرند، کمک های بیشتری در اختیار مصر قرار دهند. وی افزود، ما در کمک کردن به دولت کنونی مصر درنگ نخواهیم کرد زیرا کشورهای عربی راضی نخواهند شد که جامعه بین المللی سرنوشت مصری ها را به بازی بگیرد یا امنیت و ثبات آنها را تهدید کند.
شبکه فاکس نیوز بیستم اوت اعلام کرده بود کمک های دولت های عربی به ویژه عربستان به مصر، فشارهای غرب بر دولت مصر را برای پایان دادن به حملات علیه گروه اخوان المسلمین که رهبران و اعضایش با حکم قضایی تحت تعقیب هستند بی اثر می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    5 1
    سلام خبر آنلاین،خواهشا فونتت رو درشت کن،من خیلی اوقات حالم نمی کشه خبرتو تا آخر بخونم صفحتو می بندم.خواهشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمد A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      3 0
      چاره کار شما فشار دادن همزمان کلید کنترل و علامت اضافه است در جهت بزرگنمایی صفحه و ایضا فونت! باشد که رستگار شوید خبرجان چرا نمیذاری انگلیسی بنویسیم؟ کاراکتر غیرمجاز!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    4 0
    خیلی جالبه! این سعودی ها به برکت دلارهای نفتی خوب دارن تو منطقه نقش بازی می کنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 0
    بلعخره یک روزی این تشت از پشت بام پایین خواهد افتاد انگاه است که کوس رسوایی رژیم ال سعود برای مردم خودش هم صدا کند دیگر از لوس وجود این اسامی چیزی باقی نماند انشاالله هر چه زودتر