دانشگاه هنر تهران در ادامه فعالیت‌های مختلفی که در سطح جهان برای جلوگیری از حمله به سوریه صورت گرفته، دست به اقدام جالبی زده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی را همراه با زیرنویس‌های (انگلیسی، ژاپنی، فرانسه و آلمانی) در سایت این دانشگاه و سایت یوتیوپ قرار داده است.

این معاونت با همراهی اعضای هیات علمی و کارکنانش آدرس فیلم‌ها را به ایمیل بیش از سه هزار فعال صلح طلب و روزنامه نگارا مشهور خارجی ارسال کرده تا اذهان و افکار جهانیان در موردبرخورد دوگانه غرب با مسله شیمیایی کنونی در سوریه و در زمانه جنگ ایران و عراق روشن کند.

 «پژواک سکوت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و «هفت نابخشوده» به کارگردانی مرتضی باقری سه فیلمی هستند که هرسه حاوی اسناد و صحنه‌های بسیار تاثیر گذار و مسلم از حملات شیمیایی دولت صدام بر علیه مردم دو کشور (ایران و عراق) است.

همچنین در این فیلم‌ها به پشتیبانی فنی و تسلیحاتی و نادیده گرفتن این حملات از سوی دولت‌های غربی پرداخته شده است.

نقش دولت‌هایی همچون عربستان در این حملات  هم در سه فیلم یاد شده بررسی شده‌است. در این فیلم‌ها مصاحبه‌هایی با خاویر پرزدکوئیار دبیرکل سابق سازمان ملل و نیز رولان دوما وزیر خارجه اسبق فرانسه در زمان جنگ ایران و عراق وجود دارد که برای اولین بار حقایقی در مورد دلایل عدم محکومیت به کارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی رژیم عراق در زمان جنگ با ایران را افشا می‌کنند.

 این فیلم‌ها با همکاری موزه صلح تهران و انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس زیرنویس و در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و در آینده نزدیک با استقبال گسترده‌ای که از این فعالیت توسط مخاطبان خارج از کشورصورت گرفته، فیلم‌های مستند بیشتری به این مجموعه اضافه خواهند شد. 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رخساره IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    13 6
    چقدر قابل تقدیر و حتما اثرگذار. انشاالله پاداش دنیوی و اخروی برای این کار بهشون تعلق بگیره.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    9 3
    کار بسیار خوبی انجام دادید. و البته بی سابقه
  • حميد كرمي IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    با تشكر و خسته نباشيد... فيلم هاي مرتبط با خبر فوق با كيفيت (و بصورت زبان فارسي ، بدون زير نويس) براي كاربران و هموطنان عزير در آدرس زير براي دانلود فراهم شده است. http://www.art.ac.ir/mostanad