مسابقات وزنه برداری جام باشگاههای جوانان و بزرگسالان آسیا از 21شهریور در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار می شود.

 به گزارش خبرآنلاین،در این دوره از مسابقات،13کشور با بیش از 117 وزنه بردار در اوزان و سنین مختلف شرکت کرده اند. کره شمالی،کره جنوبی،کویت،چین،مغولستان، تایلند،سریلانکا،بنگلادش،ازبکستان،قزاقستان،هندوستان،تایلند و میانمار در این دوره از مسابقات حضور دارند. با این حال هیچ تیمی از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت نکرده است.

علی مرادی دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ودبیرکل شورای کنفدراسیون وزنه برداری آسیا -  افریقا در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که" با وجود برخورداری کشورمان از قهرمانان متعدد، چرا ایران در این دوره از مسابقات غایب است" اظهار داشت: مسئولان فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران می گویند دعوتنامه رسمی میزبان را برای شرکت در این مسابقات دریافت نکرده اند، حال آنکه دعوت کتبی کنفدراسیون وزنه برداری کره شمالی مدتی پیش حضورا در قزاقستان و در جریان مسابقات وزنه برداری آسیا به حسین رضازاده تسلیم شد و علاوه بر آن، دعوتنامه مزبور از طریق ایمیل برای آنها ارسال شد.

مرادی افزود: با وجود قطعی بودن دعوت، دلیل موجهی برای عدم شرکت ایران بیان نشده و متاسفانه با مسابقات جوانان آسیا در قزاقستان و نیز بازی های نوجوانان آسیا و همچنین مسابقات پیشکسوتان که در قرقیزستان برگزار شد، برخورد مشابهی صورت گرفت و تیمی از ایران در آنها حضور نیافت. مرادی گفت : جا دارد مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران، در باره این غیبت سوال برانگیز به افکار عمومی پاسخ دهند.

علی مرادی می گوید: مسئولان کشور برگزارکننده مسابقات ، مکررا در باره غیبت ایران پرسیده اند، اما جوابی قانع کننده برای آنها وجود ندارد.

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا و افریقا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اخیرا در رسانه ها خواندم که بهانه مشکلات اقتصادی را مطرح کرده اند ، حال آنکه اولا هزینه شرکت در این مسابقات، چندان زیاد نیست، ثانیا توان اقتصادی برخی کشورهای شرکت کننده بسیار ضعیف تر از ایران است . مگر ما از سریلانکا و بنگلادش به لحاظ اقتصادی کم توان تریم؟

 مرادی ادامه می دهد: مطرح کردن بهانه اقتصادی، به معنای توهین به مردم ایران است و انتظار دارم آقای صالحی امیری سرپرست محترم وزارت ورزش، به سادگی از این مسامحه و کم کاری نگذزد  و در برابر رفتار غیرحرفه ای فدراسیون وزنه برداری کشورمان برخوردی قاطع نشان دهد. مرادی اضافه کرد: بر فرض هم که مشکلات مالی وجود داشت، اگر آن را با ما مطرح می کردند، همانطور که به بعضی تیمها کمک کردیم، می توانستیم به تیم ایران هم کمک کنیم.

علی مرادی همچنین اظهار داشت: علیرغم غیبت تیم ایران، برای حفظ شان و منزلت جمهوری اسلامی  هماهنگی هایی انجام دادیم تا پرچم مقدس کشورمان در این دوره از مسابقات به اهتزاز درآید. وی گفت به این منظور، تدبیری به عمل آمد که آقای داود ملکی از قهرمانان پیشکسوت وزنه برداری کشورمان به عضویت کمیته فنی مسابقات در آید.

 گفتنی است روز سه شنبه و همزمان با جشن ملی کره شمالی ، در مراسمی، دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا از محل برگزاری مسابقات و امکانات استادیوم بازدید کرد.
1717

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آی A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    22 3
    اینجوری پیش بره این آقای رضازاده با این کارا همه افتخاراتش رو به باد میده اون از ماجرای المپیکی ها این هم ........
  • ايراني IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    24 4
    ازسرپرست محترم وزارت ورزش ميخواهيم در مسئله وزنه برداري ورود كرده و جلو اين لجبازيهاي رضازاده را بگيرد چون او نسبت به هركسي كه از خودش بهتر باشد حسادت ميكند اين موضوع مثل روز براي همه روشن است مگر همين رضازاده نبود كه سرمربي خودش را قبول نداشت وزير نظر همين باقري قهرمان كش تمرين ميكرد حالا وزنه برداران چيز زيادي نميخواهند.
  • حميد IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    13 3
    اين جور كه معلومه شايعاتي كه در مورد رضا زاده مبني بر استعداد كشي به منظور حفظ ركورد وجود داره دور از واقعيت نيست. نمي دونم تو اين گير و دار چه جوري ايشون عضو شوراي شهر تهران هم شد.
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 2
    یکی وزنه برداری رو از دست مافیا خارج کنه!