موضع جدید وزیر ارتباطات برزیل: ساخت تجهیزات شبکه، راهکار جدید علیه جاسوسی

حکومت برزیل تصمیم دارد تجهیزات شبکه را برای کمپانی های کامپیوتری و مخابراتی علیه جاسوسی بازی های خارجی بسازد.

 

پائولو برناردو وزیر ارتباطات برزیل ضمن اعلام این مطلب گفت هدف حفظ دیتای مردم در مقابل جاسوسی های صورت گرفته توسط کشورهای خارجی است که بالاخص جاسوسی های آژانس امنیت ملی امریکا و نرم افزارهایمربوطه را شامل می شود.

برزیل بعد از لو رفتن داستان جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا از مکالمات رییس جمهور برزیل دیلما روسف با کارمندانش قصد دارد مانع از جاسوسی دوباره علیه مقامات خود شود و یکی از پیشنهادات مطرح شده بحث ساخت تجهیزات شبکه و مخابرات توسط برزیل علیه این نوع جاسوسی ها است.

برناردو تاکید کرد به طور جد، با بخش های بیزینس و مخابرات و تجهیزات شبکه صحبت کرده تا برای ساخت تجهیزات جدید وارد عمل شوند.

این استراتژی اگر عملی گردد، در مقابل با تجهیزات ساخت سیسکو امریکا خواهد بود که در سراسر جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

برزیل بعد از آلمان دومین کشوری است که بعد از لطمه دیدن از مبحث جاسوسی امریکایی ها، سعی می کند تا صنایع داخلی را ترغیب کرده تا در ساخت تجهیزات به طور جد ورود کنند.

جان باتلر از تحلیلگران بلومبرگ می گوید در بهترین حالت برزیل می تواند 5 سال آینده استارت چنین کاری را بزند. به گفته وی طراحی و ساخت روتر و سوئیچ توسط متخصصان برزیلی کار آسانی نیست و بسیاری از سخت افزارها و نرم افزارها قابلیت جایگزینی با تجهیزات سیسکو را ندارد.

آناتل، کمپانی رگولاتوری برزیل هفته پیش اعلام کرد قصد دارد جزییات قراردادهای اپراتورهای مخابراتی برزیل را با شرکتهای خارجی بررسی کند تا موارد مشکوک در زمینه جاسوسی صوتی و دیتا را کشف کند. کمپانی هایی مانند Oi SA، TEF (که مرکز آن در مادرید اسپانیا است)، TIT(که مرکز آن میلان ایتالیا است) و Movil SAB (کمپانی مخابراتی مکزیکی) اعلام کرده اند که از قانون برزیل تخطی نکرده اند.

اتحادیه مخابرات برزیل SindiTelevrasil در اعلامیه ای از کمپانی های مخابراتی خواسته تا حریم خصوصی کاربران را نقض نکنند و روسف نیز درخواست کرده تا برای کمپانی های متخلف، جریمه های سنگین وضع شود.

 

برزیل تجهیزات شبکه

منبع: بلومبرگ

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    18 1
    بابا خودتون رو خسته نکنید! آمریکا از رییس جمهور روسیه هم جاسوسی میکنه! این کارها فایده نداره!
  • اصغر IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    12 1
    مگه ساخت این تجهیزات به همین راحتی هاست؟؟؟
  • رضا NL ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    12 0
    می خواستم یه چیز بگم دیدم بیچاره خودش گفته که: اگــــــه ایـــــــن استراتژی عملی شود!
  • بی نام A1 ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 1
    چند روز دیگه هم در ایران میگن میخواهیم تجهیزات شبکه بومی و ملی بسازیم! البته با قطعات ساخت چین :))