اقتدار دولت اعتدال در برابر وکیل کارلوس شغال

آن ها که حافظه تاریخی شان خیلی دچار مشکل نشده خوب به خاطر دارند که دولت آقای خاتمی بخش اعظمی از انرژی دولتش در تنش با دو گروه، بسیار به هبا و هدر رفت. یکی آن ها که در آن فرصت طلایی و تاریخی به جای پرداختن به مصائب مردم و مشکلات اساسی مملکت، ترهاتی مثل مقاله "خون به خون شستن محال آمد محال" می نوشتند و اعتقادات بنیادین و اصیل مردم را به چالش می کشیدند

 و دیگر، آن ها که نخوانده و ندیده به بهانه چاپ یک نمایشنامه صد و پنجاه نسخه ای، کفن می پوشیدند و به خیابان می آمدند و برای دولت خط ونشان می کشیدند. با انتخاب آقای روحانی این نگرانی در میان دلسوزان این آب و خاک به وجود آمد که مبادا خدای ناکرده افراطی ها و تفریطی ها باردیگر دست به دست هم بدهند و آن داستان غم بار را تکرار کنند. الحمدلله هنوز سر و کله گروه اول پیدا نشده و انشاءالله هیچ وقت پیدایشان نشود. اما این طور که از ظواهر امر برمی آید گروه دوم در کمین نشسته است تا در مقام دفاع از ارزش ها عرض خود برباد دهد و زحمت دیگران روا دارد و رونق مسلمانی ببرد. نمونه اش هم علم کردن ماجرای مضحک شکایت از فیلم " آرگو"است. آن هم با وکالت خانمی فرانسوی که مهم ترین کار عمرش به عهده گرفتن وکالت تروریست بین المللی جناب کارلوس شغال است. بیم آن می رفت که همین ابتدای کار دولت آقای حسن روحانی با یک چالش جدی مواجه شود و هیاهوگران بتوانند با اتهام  بی اعتنایی به ارزش های انقلاب به معاونت سینمایی وزارت ارشاد پروژه دوقطبی کردن فضای جامعه را کلید بزنند. رفتار معاونت سینمایی حداقل برای من دور از انتظار بود. ایشان خیلی صریح گفت این خانم وکیل شیطان است و فیلم آرگو هم فیلم بی ارزشی است و اصلا ارزش شکایت ندارد و معاونت سینمایی هم از این باج ها به کسی نمی دهد. خدا را شکر این قاطعیت و موضع انقلابی تا حالا جواب داده است و کاسب کارانی که بی هنری خود را در پس شعارهای شبه انقلابی پنهان می کردند پاپس کشیده اند. اما نگرانی از بابت افراطی ها و تفریطی ها کماکان پابرجاست. دولت تدبیر و امید اگر حقیقتا می خواهد قدمی در راه حل معضلات بی شمار این سرزمین بردارد نباید اجازه بدهد آن حواشی ای که هشت سال تمام مثل خوره به جان دولت هفتم و هشتم افتاده بود امکان ظهور و بروز پیدا کند. اگر هم خدای ناکرده آدم های مریضی خواستند یک باردیگر آن شرایط مشابه را پیش بیاورند باید با اقتدار توطئه را در نطفه خفه کرد. کاری که آقای ایوبی به خوبی از عهده آن برآمدند. باورکنید اعتدال گاهی اوقات به اقتدار هم نیاز دارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    173 8
    به خدا قسم اقتدار آقای روحانی و دولتش بر محبوبیتشان می افزاید. آ ن هایی که به آقای روحانی رای داده اند دوست دارند ایشان را همواره در مقابل افراطی ها و تفریطی ها مقتدر ببینند. با آرزوی توفیق برای دولت معتدل مقتدر.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      24 66
      فعلا که بزرگترین دغدغه دولت یازدهم شده رفع فیلتر فیسبوک!
    • بانوی ایرانی... IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      36 0
      اعتدالی چنین با اقتدارم آرزوست...
  • پوریا EU ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    160 6
    انشالله دست تمام تندرو ها و افراطی ها ازخاک عزیزمون برچیده شه . ملت تو این چند سال خیلی از این ها خوردند...
    • موافق پوریا! مثبت هایش!!! IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      6 84
      اره انشا الله امثال تندروها و افراطی های فتنه گر که به خاطر یه دروغ کشور رو بهم ریختن خدا نسلشون رو از ریشه برداره تا ما مردم راحت شیم
    • موافق موافق پوریا علی الخصوص منفی هاش RS ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      26 3
      اگه قرار بوده به دعای بعضی ها بارون بیاد توی این هشت سال میومد و مملکت رو اینجور خشکسالی بر نمیداشت.
  • اصولگرای معتدل A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    85 6
    آقای موسوی متن های اخیرتون خیلی خوب شده ها. یعنی برای اولین بار تو متنتون دیدیم که اشاره به تفریطی ها کردید و یک نقد درستی به جریاناتی که در دولت اصلاحات پیش اومد کردید. من هم امیدوارم که دکتر روحانی بتونن بر این جریانات افراطی و تفریطی غلبه کنن. ولی واقعاً این شکایت از فیلم آرگو خیلی مسخره بود. مگه میشه از یه فیلم که اونم تو کشور مخالف ما ساخته شده شکایت کرد. به جای این کارها شما هم قدرت رسانه ایتونو افزایش بدید و در جواب این فیلم، یه فیلم شایسته بسازید. اونا این همه فیلم علیه ما در مقیاس جهانی ساختن ما چند تا فیلم در مقیاس جهانی در مقابله با اونا ساختیم؟ به عنوان نمونه می گم که مثلاً یه رسانه «پرس تی وی» چطوری تونسته تو بخشی از افکار عمومی بعضی کشورها تأثیر بذاره.
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    8 69
    كارلوس شغال !اين چه نوع ادبياتيست كه شما متفكر عزيز داريد؟!
    • علیرضا A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      60 3
      دوست عزیز! آن تروریست معروف بین المللی مورد نظر آقای موسوی به کارلوس شغال مشهور است. قصد توهین در کارنبوده. این تروریست که ظاهرا این روزها طرفدارانی هم پیدا کرده در همه جا با این عنوان شناخته می شود.
  • اقليمي IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 22
    ترهاتی مثل مقاله "خون به خون شستن محال آمد محال" در نقد قتل هاي زنجيره اي بود جناب موسوي! معلوم شد شما هم مثل جناب روح الله حسينيان سمپات جناب سعيد امامي رحمه الله عليه هستيد! خدا به همه ما رحم كنه با وجود امثال افرادي چون شما.
    • ایلیا A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      17 1
      در آن مقاله مورد تایید شما امام اول شیعیان خشونت طلب معرفی شده بود و حادثه کربلا پیامد طبیعی خشونت های امام علی خوانده شده بود. در ضمن این ادبیات اتهام زنی که آقای موسوی را به راحتی سمپات سعید امامی معرفی می کنید یادگار همان گروه اولی است که در این یادداشت به آن اشاره شده بود. خداوند همه ما را از شر افراطیون و تفریطیون در امان بدارد.
  • بی نام US ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 27
    ننگ برامریکا وانگلیس که مزدورانشان که شیفته زر ومالند رادرایران تحریک وتجهیزمیکنندکه مسلمانان انقلابی راافراطی معرفی کنندولی دزدان باشخصیت واقازاده ها ی لوده گروخانواده های آنان راانسانهای اهل اعتدال وانصاف معرفی نمایند.
  • حافظ IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 2
    آقای موسوی میخواستم بدونم نظر شما درباره ی هولوکاست دقیقا چیه؟ ممنون میشم اگه توضیح بدید
    • سید عبدالجواد موسوی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      5 0
      اگر منظورتان از هولوکاست تعریف رایج آن یعنی نسل کشی یهودیان توسط نازی ها باشد قطعا به آن اعتقاد دارم. این که تعداد قربانیان آن حادثه دلخراش و غیر انسانی چه قدر بوده و یا بعضی از قدرت هااز آن کشتار غیر انسانی ابزاری تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف خود ساخته اند موضوع دیگری است که می توان در باره آن بحث و گفتگو کرد.
    • حافظ IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      1 0
      سلام اگه شاید یکم وقت آزاد داشتید خوبه یه بحثی کنیم در مورد این جمله که میگید بعضی از قدرت ها ار ماجرای هولوکاست سو استفاده کردن .....واقعا بهش اعتقاد دارید؟ اگر شما به قضیه هولوکاست به معنای رایجش اعتقاد کامل دارید بنظرتون چرای اقای احمدی نژاد نسبت به اینکه غرب و یهودی ها نمیذارن درباره ی هولوکاست تحقیق بشه اعتراض داشت و میگفت شاید هولوکاست دروغ بوده؟ در واقع سوال منم همینجاست : اگر واقعا هولوکاست حقیقت داره چرا اجازه ی تحقیق نمیدن؟ یعنی آقای احمدی نژآد دروغ گفت که : هرکسی که میخواد دربارش تحقیق کنه رو زندانی میکنن یا میکشن؟ یعنی بدون مدرک حرف زده؟ ببینید من نمیخوام از هیچکس دفاع کنم الان توی برزخم! یه یهودی که میگه هولوکاست اتفاق افتاده چرا فقط "میگه" خب حالا میگه باید اثباتشم کنه
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    سید اینشالله که سایه ات را از سر این سایت کم نکنه و ما همیشه شاهد مطالب بیشتری از جنابعالی باشیم..مرگ بر افراط و تفریط
  • محمود IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 4
    آقاي موسوي ! مقاله متيني نوشته‌ايد اما با يك اشتباه فاحش دراستدلال. آن روزها عزم مخالفان جزم بود كه به هر بهانه و بي‌بهانه‌اي دولت اصلاحات را از كار بيندازند. و گرنه نه آن مقاله ( كه فقط يك مقاله بود و در ميدان سترگ اداره يك كشور پهناور هيچ بود) كفر ابليس بود و نظري بود كه كساني داشتند و قاعدتاً طرحش هم بايد آزاد مي‌بود. و نه آن نمايشنامه صد و پنجاه نسخه‌اي كه حد اكثر 150 نفر از هفتاد ميليون جمعيت آن را خوانده بودند، عرش كبريا را مي‌لرزاند راستش در گذر ايام مضمون آن مقاله و آن نمايشنامه را فراموش كرده‌ام و متنشان را هم كه هرگز نديدم. اما به ياد دارم كه جنجال بر سر آن‌ها ب ساختگي بود تا انديشگي و عقيدتي. و به فرض كه آن هر دو خطاي فاحش و كفر آشكار بودند؛ چه ربطي به دولت خاتمي داشتند؟
  • مهر A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    جناب ایوبی با اظهاراتش در برنامه هفت، امید رفته را به عرصه سینمایی کشور برگرداند.
  • رحمت A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    اعتدال با اقتدار ومحبت معنا پیدا می کند . الحمدلله ظرف شانزده سال گذشته بسیاری از موضوعات آشکار شده است
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    چرته