مروری بر مهمترین حوادث امروز یکشنبه 24 شهریور 1392

مأموران پلیس، سارق موبایل را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، در 10شهریورماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره دستگیری سارق در خیابان جمهوری - روبروی مسجد هدایت به کلانتری 109 بهارستان اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشین موتورسیکلت طرح هوندا 125 آبی رنگ اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه از یکی از شهروندان کرده اما در حین فرار و در ابتدای خیابان سعید شمالی با پژو 405 تصادف کرد و در حالی که قصد داشت تا با تهدید سلاح سرد از محل متواری شود، شهروندان مانع از فرار وی شده و او را دستگیر کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور بازپرس شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.
در شرایطی که متهم در تحقیقات اولیه مدعی شده بود که بر اثر مصرف مواد روانگردان و برای اولین بار اقدام به سرقت کرده، کارآگاهان پایگاه هفتم وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت بویژه سرقت گوشی تلفن همراه مورد شناسایی قرار دادند که با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد و مجدد سرقت‌های خود را آغاز کرده است.
همزمان با شناسایی هویت متهم به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار پلیس، کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی با دعوت از تعدادی از مالباختگان که در مناطق مرکزی بویژه بازار مورد سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بودند، موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که متهم با تهدید چاقو و ضمن ضرب و شتم اقدام به سرقت از آنها کرده بود.
یکی از مالباختگان، پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان دیالمه - روبروی مجتمع ورزشی رفاه مشغول صحبت کردن با تلفن همراه بودم که ناگهان متهم با وارد کردن ضربه به سرم اقدام به ربودن گوشی تلفن همراهم کرد و از محل متواری شد.
با شناسایی متهم از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، متهم نیز که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به دهها فقره سرقت گوشی تلفن‌همراه با تهدید سلاح‌سرد و همچنین ضرب و جرح مالباختگان در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق بازار، مولوی، چهارراه گلوبندک، خیابان خیام، وحدت اسلامی، حافظ، ولیعصر، دیالمه و ... اعتراف کرد.

 

بازداشت موبایل دزد تهران
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته، سوابق متهم در سرقت گوشی تلفن‌همراه و همچنین اعترافات صریح متهم به دهها فقره سرقت همراه با تهدید سلاح‌سرد و احتمال افزایش جرایم ارتکابی و تعداد مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس صادر شد.
وی از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان 15 خرداد - میدان 15 خرداد (میدان ارگ) مراجعه کنند.

 

احضار 4 متهم حادثه برمشور شیراز به دادسرا
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی شیراز گفت: چهار متهم پرونده حادثه برمشور به دادسرا احضار شده‌اند.
به گزارش ایسنا، قاضی محمدحسن سپاسدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه نفر از چهار متهم احضار شده، مدیران و مسئولان وقت شهرداری شیراز هستند.
وی اتهام این افراد را رعایت نکردن نظامات و مقررات دولتی منجر به قتل دانست و گفت: این احضار پس از طی مراحل قانونی و تحقیقات کارشناسی انجام شده است.
متهمان باید صبح روز سه‌شنبه، 26 شهریور ماه در دادسرای شیراز حاضر باشند.
وی بدون اشاره به نام و عنوان متهمان احضار شده، تصریح کرد: بعد از تکمیل پرونده حادثه برمشور و انجام رسیدگی‌های قضایی، در راستای اجرای ماده 129 قانون آیین دادرسی کیفری، متهمان جهت تفهیم اتهام احضار شده‌اند.
در حادثه برمشور شیراز، با فرونشست زباله‌های انباشت شده، هفت تن از جمله دو مدیر و سه آتش‌نشان، جان خود را از دست دادند.

 

شکستن شیشه دوستی شیشه‌ای
کارآگاهان اراذل و اوباش معروف تهران را که اقدام به قتل دوست خود کرده بود، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 16 هفتم تیرماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره فوت مشکوک در منطقه سه راه آذری به کلانتری111 هفت چنار اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری و بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به نام فرید 28 ساله در منزل دوستش به نام سعید به علت مشکوکی فوت کرده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و پرونده نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، نظریه تیم پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی ناشی از برخورد جسم سخت به ناحیه سر اعلام کرد که بلافاصله پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد.
خانواده مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتنند: چند روز قبل یکی از دوستان فرید چندین بار به در منزل ما مراجعه و جویای فرید شد و عنوان کرد که فرید یک موتورسیکلت را از وی به امانت گرفته اما دیگر بازپس نداده؛ پس از چند روز همین شخص در آخرین مراجعه به در منزل مدعی شد که دیگر موتور نمی خواهد و تهدید کرد که تنها به دنبال پیدا کردن فرید است.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اطلاع پیدا کردند دوست فرید که اقدام به تهدید خانواده مقتول کرده، سعید 36 ساله است که جسد فرید در خانه آنها پیدا شده است. کارآگاهان جهت دستگیری سعید به در منزل وی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که همزمان با اعلام خبر کشف جسد، او نیز از محل سکونت خود متواری شده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند سعید یکی از اراذل و اوباش منطقه و مجرم سابقه دار و حرفه‌ای است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف شرب خمر، موادمخدر، ایراد ضرب و جرح عمدی، اخلال در نظم عمومی، سرقت و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز دستگیر و روانه زندان شده، همچنین برابر تحقیقات تکمیلی مشخص شد سارقان و افراد سابقه دار منطقه نیز به واسطه ترس و وحشتی که از سعید دارند، هر بار و پس از انجام سرقت های خود، قسمتی از اموال بدست آمده در سرقت هایشان را به سعید تحویل می دهند !!
با توجه به متواری بودن متهم و احتمال تردد سعید در سطح منطقه محل سکونتش، هماهنگی‌های لازم میان کلانتری 111 و اداره دهم انجام و دستگیری وی به اتهام قتل عمد در دستور کار مشترک کلانتری 111 و اداره دهم قرار گرفت و مأموران کلانتری 111 در حین گشت زنی در خیابان اردشیر موفق به شناسایی سعید می شوند که بلافاصله به وی دستور ایست داده اما او با مشاهده مأموران اقدام به فرار می‌کند؛ مأموران در مرحله اول اقدام به شلیک چندین تیرهوایی کرده اما سعید بی توجه به شلیک تیرهای هوایی همچنان قصد فرار از دست آنها را داشت که نهایتاً و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، سعید از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر می شود.
بر اساس این گزارش، با پایان اقدامات درمانی، متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و همانند بسیاری از مجرمان سابقه دار و در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما نهایتاً در برابر دلایل و مدارک غیر قابل انکار به ناچار لب به اعتراف گشوده و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فرید در کار سرقت لوازم و محتویات خودرو بود و اعتیاد شدیدی نیز به الکل و شیشه داشت و روزانه شیشه، کراک و الکل مصرف می کرد؛ قبلاً هم به منزل ما می آمد و در آنجا مواد و الکل مصرف می کرد و من هم شیشه و مشروب استفاده می کردم و با هم دوست بودیم و رابطه خوبی داشتیم تا اینکه دو روز قبل از فوت، موتورسیکلت مرا به امانت گرفت و دیگر پس نداد که جلو منزلش رفتم اما خانه نبود؛ دنبال فرید می گشتم تا اینکه به مغازه یکی از دوستانم در یافت آباد رفتم که پاتوق است و اکثرا خلافکارهای محل در آن تجمع می کنند. فرید نیز آنجا بود و با هم درگیر شدیم؛ چند ضربه به سر و صورت وی زدم و چند ضربه نیز با مشت و لگد به سینه و شکمش زدم که تعادلش به هم خورد و سرش به کمد برخورد کرد و به زمین افتاد و از سرش خون آمد؛ بلافاصله با پراید، فرید را به منزل بردم و چون من هم مشروب زیادی خورده بودم و حال خوبی نداشتم، فرید را در اتاق پذیرایی گذاشتم و خودم نیز خوابیدم؛ فردای آن روز، مادرم که تازه از مسافرت آمده بود؛ مرا از خواب بیدار کرد و گفت: فکر می کنم که دوستت مرده؛ بیدار شدم و دیدم که فرید هیچ حرکت و عکس العملی ندارد؛ ترسیدم و از خانه خارج شده و متواری شدم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

5کشته در تصادف تریلر با پراید در محور قدیم کاشان - قم
تصادف تریلر با پراید در محور قدیم کاشان - قم 5 کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.
رییس پلیس راه جاده قدیم کاشان- قم به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که شنبه شب رخ داد اعضای خانواده ای شامل راننده و چهار سرنشین خودرو در دم جان باختند و تنها کودک 2 ساله باقی مانده خانواده نیز به شدت مجروح شد.
سروان هاشمی علت این حادثه را انحراف به چپ تریلر اعلام کرد.

 

نجات سه مرد اعدامی از چوبه دار
سه مرد که در پرونده های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، پس از رضایت اولیای دم به زودی از زندان آزاد می شوند.
به گزارش مهر، نخستین اعدامی مرد جوانی بنام جعفر بود که سوم مهر ماه سال 87 در میدان 71 نارمک مزاحم خواهرش را به قتل رساند.
جعفر پس از محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. در حالی که مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند.
صبح امروز جعفر برای جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که با قبول اتهامش گفت: مقتول پنج سال قبل از ازدواج خواهرم با او دوست بود، اما زمان حادثه در حالی که خودش زن داشت و خواهرم نیز ازدواج کرده بود، مزاحم او می شد. این مزاحمت باعث شده بود زندگی خواهرم در مرحله نابودی قرار بگیرد.
روز حادثه خواهرم با من تماس گرفت و موضوع مزاحمت های مقتول را گفت، من هم با مرد جوان قرار گذاشته و او را با ضربات چاقو کشتم، حالا نیز از کار خود پشیمانم و نزدیک به پنج سال است که در زندان بسر می برم.
قضات دادگاه پس از محاکمه جعفر را به مدتی که در زندان بود، محکوم کردند.
دومین مرد اعدامی رضا نام دارد که 21 آذر سال 85 بخاطر بدهی 400 هزار تومانی دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند.
رضا پس از تأیید و استیذان حکم قصاصش در انتظار مرگ بود که اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند. رضا صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که در دفاع از خود گفت: از مقتول 400 هزار تومان طلب داشتم، روز حادثه از او خواستم بدهی اش را بدهد، اما منکر این موضوع شد، من هم موضوع را به پدر و برادرم گفتم و سه نفری سراغ مقتول رفتیم. او به طرف من حمله کرد که من با چاقویی که همراه داشتم، او را به قتل رساندم. اولیای دم من را بخشیدند و حالا از دادگاه نیز می خواهم من را ببخشند.
قضات شعبه 71 دادگاه کیفری پس از محاکمه رضا او را از جنبه عمومی جرم به هفت سال حبس محکوم کردند.
سومین اعدامی بخشیده شده مردی به نام علی بود که دوم تیر ماه سال 86 بخاطر 200 تومان راننده ای را با ضربه چاقو به قتل رساند.
علی پای چوبه دار موفق شد رضایت اولیای دم را جلب کرده و مرگ نجات یابد.
او امروز در جلسه محاکمه اش از جنبه عمومی جرم گفت: روز حادثه برای رفتن به میدان آزادی سوار خودروی مقتول شدم وقتی به مقصد رسیدیم او 200 تومان بیشتر کرایه خواست، سر این موضوع درگیر شده و در یک لحظه با چاقو ضربه ای به او زدم که باعث مرگش شد. حالا هم از کارم پشیمانم و از دادگاه می خواهم من را مانند اولیای دم ببخشد.
قضات دادگاه نیز پس از محاکمه مرد جنایتکار را به مدتی که حبس کشیده محکوم کردند.

 

ریزش آوار یک کشته بجا گذاشت
رعایت نکردن نکات ایمنی و رخداد حادثه ریزش آوار در محل ساختمان در حال تخریب موجب مرگ کارگر جوانی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در ساعت 16:47 دقیقه دیروز شنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 55، 27 و همچنین گروه امداد ونجات 3 را به محل حادثه در بلوار جنت آباد، خیابان نسترن اعزام کرد.
رضا وفائی، معاون سرپرست ایستگاه 55 آتش نشانی در باره این حادثه گفت: به منظور احداث بنای جدید، کارگران مشغول تخریب یک ساختمان سه طبقه قدیمی بودند که به یکباره قسمتی از طبقه سوم بر روی کارگر جوان فرو ریخت.
وفائی بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب را علت بروز این حادثه ذکر کرد و افزود: درجریان این حادثه، سقف طبقه سوم ریزش کرد و کارگر 20 ساله در زیرخروارها آجر، سنگ وتیرآهن بدام افتاد.
آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با رعایت نکات ایمنی اقدام به آوار برداری دستی کرده و با برش قسمتی از میلگردهای سقف و بکارگیری تجهیزات هیدرولیکی ویژه نجات، پیکر کارگر جوان را از زیر آوار خارج کردند که با معاینه اولیه عوامل اورژانس مرگ کارگر جوان تأیید شد.
جسد این کارگر جهت انجام اقدامات قانونی و ادامه تحقیقات تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل شد تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.

 

18 هزار قطعه جوجه در آتش سوزی کباب شدند/ جوشکاری علت حادثه
فرماند انتظامی شهرستان چناران گفت: آتش سوزی یک مرغداری در یکی از روستاهای شهرستان 18 هزار قطعه جوجه را کباب کرد.
به گزارش مهر، سرهنگ قربان صنعتی در جمع خبرنگاران افزود: این مرغداری در حومه شهر چناران واقع شده است و طبق بررسی های به عمل آمده توسط مأموران کلانتری 11 این حادثه به علت جوشکاری اتفاق افتاده است.
جوشکاری در مرغداری باعث ایجاد حریق شده و عدم کنترل آن منجر به سرایت آن و تلف شدن 18 هزار جوجه شده است.
سرهنگ صنعتی با اشاره به اینکه مأموران ایستگاه آتش نشانی منطقه بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند افزود: این حریق با همکاری مأموران آتش نشانی اطفاء شد.
وی خسارت وارده به این مرغداری را 150 میلون تومان برآورد کرد و افزود: علت حادثه رعایت‌نکردن اصول ایمنی در هنگام جوشکاری در این واحد مرغداری بوده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 0
    میشه یکبار تصادف بشه و یک پای ثابتش این پراید لعنتی نباشه ؟ خدا به بازمانده هاشون صبر بده .
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      3 2
      عزیزم مرگ دست خداست پرایدفقط وسیله ست
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    14 1
    موش مرده اصلا بهش نمی خوره
  • دانشجو IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 14
    من میشناسمش... ولی نمیگم دماغتون(!) بسوزه :)