۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

حسن بهشتی پور در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره قرارداد روسیه و آمریکا برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه نوشته است.

مدیر سابق شبکه العالم در مطلب خود نوشته است:

روسیه می کوشد از طریق طرح خلع سلاح شیمیایی سوریه هم زمان به چند هدف مهم دست یابد:
1- نقش محوری روسیه با همکاری ایران و چین در منطقه خاورمیانه بسیار برجسته تر از گذشته می شود زیرا از یکسو مانع از جنگ افروزی در منطقه راهبردی خاورمیانه شده است که این خود موجب بالا رفتن اعتبار و حیثیت روس ها در سطح بین المللی می شود . از سوی دیگر روسیه با اتکاء به این مساله رقیب خود آمریکا را در موقعیت ضعیف تری قرار داده است که می توان گفت حداقل در شش دهه بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه است.
2- اینکه روسیه به عنوان یک دولت مقتدر توانسته است با ارائه طرح خود اولا از یک جنگ که ممکن بود روسیه را هم به جنگی ناخواسته بکشد رها شود، برای پوتین در داخل کشورش و در سطح منطقه و جهان یک امتیاز مثبت تلقی می شود. ثانیا روسیه با این حرکت موقعیت خود را در میان متحدانش نیز تقویت کرده است.
3- اگر روسیه بتواند مانع از وقوع یک جنگ در خاورمیانه بشود و همچنین از روی کار آمدن یک دولت غربگرا در دمشق جلوگیری نماید در عمل موقعیت روسیه در منطقه راهبردی خاورمیانه برای اولین بار به یک بازیگر اصلی و تاثیرگذار تبدیل شده است. زیرا درست است که در سالهای گذشته روسیه با چراغ سبز آمریکا در کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه مشارکت داشت، اما همیشه تحت تاثیر سیاستهای امریکا، نتوانسته بود ابتکار عملی درخشان از خود نشان دهد...
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    22 4
    روسیه قابل اعتماد نیست
  • نگران آینده IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    15 3
    پس موقعیت ایران چی میشه . ایا برای ایران و سوریه هم منافعی دارد یا نه . یا قراره قدرت آمریکا یی ضعیف شه و بدتر از آن روسیه (مکارتر از همه ) که هم مرز هم هستیم قدرت بگیره . پس ایران کی می خواد قدرت بگیره .
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    16 7
    حالا این روسیه وقتی اسرائیل به سوریه حمله کنه چه غلطی میخاد بکنه؟ دیگه بازدارنده ای نیست! سوریه گلبولهای سفیدش رو از دست داد!
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      0 1
      آمریکا تا حالا چه غلطی کرده؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    بزرگترین منفعت رو آلمان میبره که بازم میتونه سلاح شیمیایی بفروشه به سوریه چون همه اونارو که داره پس میده و دیگه نداره
  • راد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 1
    فعلا که همه چیز به نفع روسیه پیش رفته و تا الان برنده این قضیه هستن