۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای. بی. سی را پافشاری کاخ سفید بر گزینه غیرمنطقی و غیر قانونی جنگ توصیف کرد.

مرضیه افخم تاکید کرد: گروگان‌گیری سیاست خارجی آمریکا توسط لابی‌های با نفوذ یک باور تثبیت شده در کانون‌های فکری آمریکاست اما توسل به گزینه نظامی صرفا به‌منظور تامین منافع این لابی‌ها به بهای نقض اصول حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و مقابله با افکار عمومی امر قابل توجیهی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد دولت اوباما با درس گرفتن از تجربه ناموفق تقابل دولت‌های قبلی آمریکا با ملت ایران، بپذیرد که استفاده از ادبیات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران کم‌ترین تاثیری در اراده دولت و ملت ایران برای احقاق حقوق مسلم هسته‌یی خود از جمله غنی‌سازی در داخل ایران نخواهد داشت و تنها با زبان تکریم و احترام است که می‌توان با ایران وارد تعامل شد.

افخم اضافه کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر نبود هرگونه انحراف در برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است و همان‌گونه که جناب دکتر روحانی، رییس‌جمهور اخیرا اعلام کرده‌اند ما با طولانی شدن مذاکرات هسته‌یی مخالفیم و معتقدیم در صورت وجود اراده لازم در طرف مقابل، به سرعت می‌توان راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    همش فیلمه
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    207 9
    با زبان تکریم و احترام…
    • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      14 38
      اخه امريكا زبان ميفهمه؟!! اونم تكريم و احترام!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      28 5
      میدونی این آمریکاییا تو فرهنگشون مثه ما انقدر تعارف و استفاده از الغاب ندارن واسه همین رک و پوست کنده حرف میزنن!!
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    32 2
    این بیانیه های تلویزیونی الکیه!!! دیپلماسی واقعی پشت درهای بسته اتفاق میفته. به هر حال اوباما هم در کشور خودش مسائلی در رابطه با افکار عمومی دارد. مثل خودمان.