دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با 4 تن از مراجع تقلید و مدیر حوزه علمیه قم

علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز با تعدادی از مراجع و علمای قم دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اصغر فانی، صبح امروز با آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله امینی و آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حضور یافت و جلسه مشترکی با آنان داشت. خلاصه اظهارات سه تن از مراجع را در ادامه می خوانید.

آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید در این دیدار به نکات زیر اشاره کرده است:

* جوامع را انسان ها می سازند نه سایر منابع، از همین رو آموزش و پرورش که مرکز انسان سازی است، از مهم ترین دستگاه ها در نظام اسلامی است.

* اگر دانش آموزان در آموزش و پرورش به خوبی تربیت شوند در مقاطع بالاتر و دانشگاه افراد خوب و مفیدی برای جامعه خواهند بود، با توجه به تاثیر و نقش این مقوله در سایر عرصه ها، ضروری است اهمیت ویژه ای به آموزش و پرورش داده شود.

* در آموزش و پرورش کمیت و کیفیت هر دو مهم است، برای اصلاح آموزش و پرورش و دانشگاه ها نخست باید برنامه ها درست و اصولی باشد، در مرحله بعد اساتید خوب باشند و در مرحله سوم کتب درسی مفید و سازنده باشد در غیر این صورت نمی توان به نتیجه امیدوار بود.

* یکی از مسائل مهم، مساله عفاف و حجاب است که باید پایه آن در آموزش و پرورش تقویت شود. همچنین ضروری است که برنامه های قرآنی در این وزارتخانه تقویت شود چرا که آشنایی و انس با قرآن سبب اصلاح فرد و جامعه می شود و مهم ترین اساس سالم سازی جامعه است. فضای آموزش و پرورش باید از هر جهت خوب و دینی باشد. در همه مدارس باید نمازخانه های خوب و پرجاذبه وجود داشته و این مساله در اولویت کار مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باشد.

آیت الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید در این دیدار به نکات زیر اشاره کرده است:

* این وزارتخانه از مهم ترین نهادها و دستگاه ها در نظام است. تعلیم و تربیت پایه و زیربنای جوامع است و باید بیش از پیش به این عرصه، توجه داشت.

* امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهای مختلف به دنبال گمراه کردن مردم به ویژه نسل جوان هستند و ما باید در این راستا هوشیار باشیم.

* سطح آگاهی و دانش جامعه باید ارتقاء یابد. از همین رو متصدیان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور دقت و تدبیر بیشتری در برنامه ریزی ها انجام دهند.

* اساتید،‌ برنامه و محتوای دروس سه رکن اساسی در آموزش و پرورش است. افزون بر توجه به محتوای غنی کتب ها، اساتید و معلمانی که می خواهند مسئولیت تربیت دانش آموزان و جوانان را عهده دار شوند باید افرادی باشند که به ارزش های دینی، قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد کامل و راسخ داشته باشند.

* ایجاد و راه اندازی مدارس قرآنی نیز افتخاری ارزشمند برای نظام است و باید برای انس بیش از پیش دانش آموزان با مفاهیم قرآنی تلاش کرد.

آیت الله ابراهیم امینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار به نکات زیر اشاره کرده است:

* متاسفانه جامعه جوان ما وضع مطلوبی ندارد، از همین رو مسئولان باید برای حل مشکلات جوانان برنامه ریزی دقیق کنند.

* نباید پشت درب های بسته درباره جوانان فکر و تصمیم گیری کرد، متاسفانه باید اذعان کنیم که نسل جوان ما از نظر اعتقادی و اخلاقی وضعیت مطلوبی ندارند، اعتیاد رواج پیدا کرده و حتی به سنین پایین رسیده است.

* ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در جامعه رواج یافته و امروز ما با یک جنگ عقیدتی و فرهنگی از سوی دشمنان مواجه هستیم و ماهواره ها نیز ذهن جوانان را شستشو می دهند و البته محدود کردن آن هم فایده ندارد.

* در فضای مجازی شبهات بسیاری مطرح است که متاسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است به آن پاسخ داده نمی شود.

*جوانان و دانش آموزان از نظر اعتقادی و اخلاقی به صورت جدی محتاج ارشاد و راهنمایی هستند، باید درباره جوانان آمارگیری دقیق و واقعی انجام شود البته به نحوی که خوشایند مسئولان نباشد تا ببینیم واقعا در چه وضعیتی هستیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    13 5
    به جای این کارا به داد معلم برسین