مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی از آغاز به کار همایش اتحادیه بین‌المللی صنعت گاز جهان با مشارکت نمایندگان 30 کشور اروپایی و آسیایی از فردا سه شنبه به میزبانی تهران خبر داد و اعلام کرد: توسعه دیپلماسی انرژی و ارائه بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در صنعت گاز به کشورهای اروپایی و آسیایی از اهداف برگزاری این گردهمایی است.
مسعود سامی وند  با بیان اینکه برای نخستین بار به میزبانی ایران همایش کارگروه (WOC2) اتحادیه بین‌المللی گاز ( IGU) در تهران برگزار خواهد شد، گفت: در این کارگروه بین المللی صنعت گاز حدود 60 کشور جهان عضویت دارند که با مکاتبات انجام شده نمایندگان بیش از 30 کشور جهان به تهران سفر کرده اند.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران با اعلام اینکه تا سال 2015 میلادی ایران رئیس کارگروه ذخیره‌سازی گاز طبیعی اتحادیه بین‌المللی گاز جهان است، تصریح کرد: از سال گذشته مذاکرات و مکاتباتی با این اتحادیه بین‌المللی برای واگذاری میزبانی به ایران انجام شد که در نهایت با میزبانی تهران موافقت شد.

این مقام مسئول افزود: در این همایش بین‌المللی چهار روزه در تهران نمایندگانی از 30 کشور جهان همچون ایتالیا، فرانسه، لهستان، برزیل، روسیه، بلژیک، چک، بلاروس، لهستان، اکراین، کره جنوبی، اسلواکی، بلغارستان و چند کشور گازخیز آسیایی و اروپائی حضور دارند.

سامی‌وند با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برای برگزایر این همایش بین‌المللی صنعت گاز جهان در تهران ارائه مقالات تخصصی و علمی توسط کارشناسان گازی ایران بوده است، بیان کرد: علاوه بر این با توجه به سیاست دیپلماسی گازی وزارت نفت سعی می‌شود در این همایش زمینه برای گفتگو و مذاکره با کشورهای گازخیز جهان هم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران با تاکید بر اینکه در این همایش چهار روزه برای ارائه یکسری بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گاز ایران به شرکت‌ها و کشورهای خارجی هم برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: ایران هم اکنون بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان بوده و دارای جذابیت‌های متعددی برای مشارکت و سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی و معتبر نفت و گاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ایران در صنعت ذخیره‌سازی گاز طبیعی صاحب فنآوری و تکنولوژی‌های بومی است، خاطرنشان کرد: با این وجود ایران برای مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های معتبر نفت و گاز جهان آمادگی دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه هم اکنون ایران با راه اندازی فاز اول طرح ذخیره‌سازی گاز در مخزن سراجه قم در جایگاه 33 جهان از حیث ظرفیت ذخیره‌سازی گاز قرار دارد، خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی کامل طرح ذخیره سازی گاز شوریجه جایگاه ایران تا پنجم جهان ارتقا می یابد.

همایش کارگروه (WOC2) اتحادیه بین‌المللی گاز ( IGU) فردا سه شنبه در تهران آغاز به کار می کند که پیش بینی می‌شود در مراسم آغاز به کار حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران سخنرانی کند.

علاوه بر این برنامه‌ریزی شده که شرکت کنندگان خارجی حاضر در این همایش بین‌المللی از مجتمع گاز پارس جنوبی ، تأسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی سراجه قم و نصرآباد کاشان بازدید کنند.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا MY ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    41 0
    به امید آینده ای بهتر برای ایران سربلند و عزیزمان
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    34 0
    خوبه خوبه خوبه!