دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس، در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره تعرض به اتومبیل رئیس جمهور نوشته است.

این عضو هیأت علمی بازنشسته  دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در مطلب خود نوشته است:
«پس از واقعه کودتای سوم اسفند 1299، سردار سپه که آن موقع وزیر جنگ بود اما در واقع سکان کشور بدست او بود تلاش کرد تا خود را هر چه زودتر اسماً نیز به رأس قدرت برساند. از این رو کابینه‌های سید ضیاء و مشیرالدوله را وادار به استعفا کرد و زمانی که ملّیون درصدد برآمدند با برگزاری میتینگ و اجتماعات، مردم را نسبت به قدرت گرفتن نظامیان و در رأس آنها سردار سپه آگاه سازند، برای اولین بار بود که بدست هوچی‌ها، اجتماع مردم و ملّیون بر هم خورد و نقشه سردار سپه به نتیجه رسید.
در کتاب حیات یحیی در ادامه مطلب آمده است: «شگفت نیست که این لغت {هوچی‌گری} را نشناسید چونکه تازه وضع شده است. این لغت گفته می‌شود به یک دسته از رذل‌ترین مردم تهران و ولایات که در هر لباس هستند و بتوسط نظمیه‌ها تشکیل شده در تحت نظر همان اداره برای جلوگیری کردن از هرگونه تظاهر ملی، به‌عنوان ملی بودن از راه هوچی‌گری مثلا ناطقی بخواهد صحبت کند و انتقادی از کار نظامیان بنماید دسته هوچی‌ها جمع شده میان حرف او داد و فریاد می‌کنند و نمی‌گذارند کسی گوش به سخن گوینده بدهد. و بالجمله چون هنوز حکومت کودتا طوری مسلط نشده است که با قوه نظامی از بروز احساسات ملی‌نما و دسته‌بندیهای ملیون جلوگیری کند این جمعیت را تشکیل داده اند تا از احساساتی که در گوشه و کنار از ملیون بروز می‌کند با هوچی‌گری ملیون ساختگی جلوگیری نمایند...».
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:
«به هرحال در سوم اسفند 1299، هوچی‌گران با فریب بخشهایی از افراد جامعه موفق شدند به مقاصد خود برسند، اما به نظر می‌رسد هوچی‌گران امروز دیگر حنایشان رنگ باخته باشد و از سوی هیچ مرجع قدرتی حمایت نشوند و ملت و سیاسیون از دو گروه نیز مصمم هستند با تمام وجود از خطر افراطی‌گری که ملت و کشور ما را از بیرون و درون تهدید می‌کند جلوگیری کنند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    335 3
    به نظر مياد هوچي ها از خيلى جاها حمايت ميشن ولى اين دفعه ملت يك پارچه پشت رييس جمهور ايستادن تا دولت بتواند خواسته هاى مردم را اجابت کند.
    • سید IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 1
      اسم انتقاد را هوچی گری میذارید خجالت هم خوب چیه شما که از منتقدین سرسخت دولت قبل بودید حالا هرکس انتقاد کرد یا توضیح خواست از بدترین ها هست معنی دیکتاتوری غیر از حرف و عمل شماست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    تاریخ تکرار می شود
  • حمید EU ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    مرگ بر تمام افراطیون
    • حبیبیان A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      7 0
      اگر از کلمات مشابه مرگ بر ..... استفاده نشود . بهتر است از خدا بخواهیم همه را براه راست هدایت فرماید .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      7 0
      برادر این که میگی خودش اخر افراطه که!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      2 1
      یعنی الان شما با این نظرت افراطی نیستی برادر؟!!!
  • علی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 9
    واقعا هر کسی برمبنای اصول انقلاب اندکی خردورزی از رییس جمهور طلب کند در واژه‌نامه‌ی شما هوچی‌گر است؟ آن هم از نوع رضاخانی؟! در این واژه‌نامه معادل انصاف چیست؟ این چه عادتی است که اگر از طرف برخی انجام شود شما آن را به واژگان شیک و اتوکشیده مزین می‌فرمایید ولی اگر همان جنس برخورد از طرف گروهی که شما خوش‌تان نمی‌آید انجام شود اسمش می‌شود هوچیگری؟! اگر کسی اسم یک حرکتی را در مقایسه با یک واقعه‌ی تاریخی (شبیه استدلال شما) بگذارد "...گریِ 88ی" چه اسمی برایش انتخاب می‌کنید؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 3
    خیلی قضیه رابطه با آمریکا را جدی گرفته اید. دارید به دوست و دشمن توهین می کنید. موضوع چیست؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    4 0
    شعبان بي مخها هميشه وجود دارند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 0
    واقعا مردم ایران روشنفکر شدند دیگه زود قول نمیخورند
  • ایرانی A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    2 0
    وضعیت فعلی حق مردم با عزت و شریف ایران عزیز نیست،امیدوارم با حمایت های همه جانبه مردم از دکتر روحانی حداقل وجهه ی بین الملل یک ایرانی دوباره زنده بشه،وضعیت اقتصادی پیشکش!
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    6 0
    هوچی‌گری: رذل‌ترین مردم تهران و ولایات که در هر لباس هستند و مانع اجتماعات مردم میشوند...
  • محسن خالص IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    0 3
    هوچی گر کسانی هستند که کوچک ترین اعتراضی را تحمل نمی کنند.
  • ملت ایران IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    6 1
    درود بر شما دکتر , بسیار مقایسه بجا و شایسته ای بود.افراطیون تمامیت خواه کشور امروز تنها راه ماندگاری خود را هوچیگری و ایجاد فضای نا ارام توام با هیاهو و داد وبیداد در کشور و علیه خادمین ملت میبینند..البته ملت با بهره گیری از روشن گری های نخبگانی چون شما و دکتر زیبا کلام و ...هر روز بیشتر با چهره نا پاک انها آشنا میشوند و به قول معروف حنایشان در میان ملت دیگر رنگی نداشته و نخواهد داشت....اینها به نام دین چه ظلم ها که نمی کنند!
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    2 0
    آدم یاد شعبان بی مخها میفته !!!!!! که از طرف گروههای مختلف اجیر میشدند
  • رشتیه اصلاح طلب A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    2 0
    شما حتم داشته باشید حمایت میشن کاملا تابلو شدن میون ملت از مراسم حرم امام و پرتاب مهر به لاریجانی و کفن پوشیهای زمان اصلاحات و حمله به سفارت انگلیس بگیرید تا حمله گستاخانه به رییس جمهور روحانی الان مثلا ما یه سری بریم جلوی کنسولگری روسیه در رشت تظاهرات کنیم ایا مثل اونا میتونیم شب تو خونمون باشیم؟خبر اینقدر پیامای منو حذف نکن عدالت داشته باش لطفا