۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

ایسنا نوشت:

موسسه‌ای که شمقدری در روز‌های آخر مدیریتش در سازمان سینمایی پیگیر راه اندازی آن بود، هیات‌مدیره‌اش را شناخت.

 جمال شورجه به عنوان رییس، مهدی عظیمی‌میرآبادی به عنوان نایب‌رییس و مدیرعامل و علیرضا عاقل‌زاده به عنوان خزانه‌دار هیات‌مدیره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی هستند.

تشکیل این موسسه در آخرین ماه‌های حضور جواد شمقدری در راس سازمان سینمایی پیگیری می‌شد.

مطابق مقررات و ضوابط حاکم بر تاسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی، جواد شمقدری، جلیل عرفان‌منش و مهدی عظیمی‌میرآبادی با نام هیأت موسس، این موسسه را تاسیس کرده‌ و به استناد ماده 16 اساسنامه‌ به‌عنوان مجمع عمومی، تنها برای بار اول، هیات مدیره خود را متشکل از جمال شورجه (رییس)، مهدی عظیمی‌میرآبادی (نایب‌رییس و مدیرعامل) و علیرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) انتخاب کرد.

براساس این گزارش، وظیفه و مسئولیت هیأت موسس پس از ثبت مؤسسه و تشکیل هیأت امناء خاتمه یافته و اختیاراتش عیناً به هیأت امناء واگذار می‌شود.

مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در قالب تشکیلاتی غیردولتی و غیرانتفاعی و به عنوان یکی از بازوهای هدایتی، حمایتی و اجرائی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کلی فرهنگی و هنری امور سینمایی کشور تشکیل و در تاریخ چهارم شهریور‌ماه 92 با شماره 32582 ثبت شده است تا براساس اهداف فرهنگی مصرّحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت قوانین، مقررات، و ضوابط موضوعه کشور در زمینه‌های «تاریخ انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی»، و «مقاومت» به عنوان یک مرکز بزرگ و جامع سینمایی با قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات در جهت تولید فیلم‌های ارزشی و انقلابی فعالیت کند.

جمال شورجه متولد سال ۱۳۳۳ زنجان، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است و کارگردانی فیلم‌های 33 روز، یاس‌های پنهان، وعده دیدار، باشگاه سری، خلبان، دایره سرخ، عبور از خط سرخ، حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک، شب دهم و روزنه، تهیه‌کنندگی فیلم‌های نفوذی و آسمان هشتم و نویسندگی فیلمنامه‌های سینمایی حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک، و شب دهم را برعهده داشته است.

حضور در شوراهای گوناگون سینمایی از جمله شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی و شورای عالی سینما از دیگر سوابق اوست.

شورجه اکنون عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی است.

علیرضا عاقل‌زاده در سال 1343 در شهر شیراز متولد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در همان شهر گذرانده ‌است. وی با مطالعه و تحقیق کتب و آثار سینمایی با توجه به علاقه‌اش به فیلم و سینما در سال 1363 با همکاری جمعی از دوستانش اولین فیلم خود را در ارتباط با مجروحان و ساماندهی آنان در دوران دفاع مقدس ساخته است.

عاقل‌زاده همچنین چند فیلمنامه دیگر نیز نوشته و کارگردانی کرده است. او سپس در سال 1367 به دانشکده سینما تئاتر وارد و از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

او در بخش‌های گوناگون فیلمسازی حرفه‌ای مثل فیلمبرداری، تصویربرداری، منشی صحنه، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، تولید و تهیه مشغول به فعالیت بوده. او در حوزه اجرایی نیز در مسوولیت‌های اجرایی مختلفی از جمله معاونت اداری و مالی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مدیریت‌عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، معاونت طرح و برنامه و نظارت سازمان بسیج هنرمندان کشور، معاونت اداری و مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حضور داشته و عضویت در شوراهای گوناگون مرتبط با سینما نیز در کارنامه ‌کاری‌اش مشاهده می‌شود.

مهدی عظیمی‌میرآبادی متولد سال 1344 شهرضاست که فعالیت‌های حرفه‌ای هنری خود را در زمینه تئاتر و خوشنویسی از سال 1362 آغاز و با دریافت کارشناسی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران به سینمای حرفه‌ای وارد شد.

او از آن زمان در بخش‌های تهیه‌کنندگی، مدیریت تولید و... در حوزه فیلمسازی و همچنین مسئولیت‌هالی اجرایی مختلف فعالیت کرده است. از جمله این مسئولیت‌های اجرایی می‌توان به قائم‌مقامی و مدیر‌کلی اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای و همچنین مدیریت در معاونت امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور اشاره کرد.

براساس آنچه روابط عمومی موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی اعلام کرده است، این موسسه اهداف بسیار والایی را در چهار حوزه «سینمای مقاومت»، «انقلاب اسلامی»، «بیداری اسلامی» و «دفاع مقدس» دنبال می‌کند که به زودی و پس از استقرار کامل این موسسه اخبار و فعالیت‌های آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    49 0
    خب از سال اینده میدونیم چه فیلمهایی رو به اسکار معرفی کنیم چون بالاخره حضرت اقای لابی با اکادمی اسکار میدونن چه فیلمهایی بسازن که اعضای اسکار به اون تمایل نشون بدن !!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    40 0
    به به به به!!! اینم یه چیز تو مایه های دانشگاه ایرانیانه!!!!!!!!!
  • فربد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    41 0
    می خواهید موسسه به راه بیندازید ...عیبی ندارد. اما شما را به خدا تحت عناوین مذهبی نباشد. افشاگری مالی دوستان آقای شمقدری همین اخیرا جنجال شده است. بس نیست این همه خرج کردن از اسم خدا و امام و انقلاب و اسلام و شهدا؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    29 0
    میخوان هی فیلم واسه اسکار درست کنن بعد لابی کنن.
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    16 0
    دوستان آقای احمدی نژاد گویا به دنبال این هستند که جامعه سایه تشکیل بدهند به جای دولت در سایه! فقط اشتباهی که هشت سال انجام داده اند باز هم تکرار می کنند: جدای از مردم به نام مردم!
  • بیکار US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 0
    سی ان ان هم در گزارشی گفته است که در حال حاضر تقلای وسیعی در بین کمپانی های بزرگ آمریکا برای هرچه زودتر بستن قرارداد برای لابی اسکار با این شرکت در جریان است. آنها از قول سومیموتو هاراکوتانا رئیس کمپانی سونی پیکچرز گفته اند: وقتی شمگدری لابی کرد اسکار ردخور نکرد.
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 4
    اقا مبارکه انشا اله منتظر افرینشهای هنری این موسسه هستیم. شاید این دوستان در این عرصه قوانین رقابت بدون ضربت چماق یا لنگه کفش را بیاموزند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    جل الخالق!!!
  • ایرانی مظلوم IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    از رانت اصلا استفاده نشده!!!!!!!باور کنید از رانت خبری نبوده.!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    2 0
    چقدر براش هزینه شده به سلامتی؟!! از کدوم منبع یا منابع؟!!!!