مهدی یاورمنش

یکی از وظایف و اهداف هر رسانه ای، واکنش نشان دادن مناسب، بجا و به موقع در برابر مشکلاتی است که مردم با آن دست به گریبان هستند. در این میان مسائل اقتصادی به دلیل ماهیت و تأثیری که در زندگی روزمره دارند، خیلی زودتر از عرصه های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی خودشان را به رخ می‌کشند و واکنش رسانه‌ها به ویژه در بخش‌های خبری را بر می‌انگیزند.

با این وجود صدا و سیما شاید تنها رسانه جهان باشد که اصل بالا در مورد آن صدق نمی‌کند؛ چرا که تازه بعد از هشت سال یاد گرانی و فشار وارده بر مردم  افتاده و خبرسازانش را برای گفت و گو و تهیه گزارش به کوچه و بازار فرستاده است.

شبکه های رنگارنگ تلویزیون و رادیو در سال‌های 84 تا 90 به طور کلی واژه گرانی را از قاموس اخبار خود حذف کرده و چشم‌هایشان را به روی واقعیت‌های اقتصادی بسته بودند. آن‌ها در این وادی همان راهی را در پیش گرفته بودند که دولت پیشین هم می‌پیمود و آن نفی و انکار بحران اقتصادی، تورم و گرانی بود.

تازه از اواسط سال 90 که گرانی افسار گسیخته چون روشنایی روز دیگر انکار ناشدنی بود، صدا و سیما مجبور شد تا واکنش نشان دهد. اما شکستن این سکوت رسانه ای نه تنها بهتر از خاموشی سال‌های گذشته نبود، بلکه با آدرس‌های غلطی که در برنامه های خبری رادیو و تلویزیونی داده می‌شد، بیشتر به رد گم کردن می‌مانست.

با چنین رویکردی، گزارش‌ها، خبرها و تحلیل‌های ارائه شده در شبکه های صدا و سیما بیشتر به دنبال آن بودند تا تقصیرها را به گردن این و آن بیندازند و نقش سوء مدیریت دولت در این زمینه را کم رنگ سازند. 

برای مثال وقتی قیمت خودروهای تولید داخل سیر صعودی را آغاز کرد، دوربین‌های اخبار شبانگاهی شبکه یک سیما به سراغ مکانی رفتند که به روایت آن‌ها محل  پارک ده‌ها خودروی L90 صفر بود که دلالان از خدا بی خبر از کارخانه خریداری و از عرضه‌اش به بازار خودداری کرده بودند.

یا هنگامی که میوه‌ها مرزهای گرانی را شکستند، گزارش گر جستجوگر اخبار 20:30 سردخانه ای را در دماوند یافت که سیب‌های لپ گلی در آن احتکار شده بود و صاحبش حرف و توجیهی برای این عمل مجرمانه‌اش نداشت.

و در ماجرای سه برابر شدن ارزهای خارجی در برابر ریال، پیاده روهای خیابان فردوسی و چهارراه استامبول، قرق دوربین به دوش‌ها و میکروفن به دست‌هایی شد تا با دنبال کردن دلالان، بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو را قانع کنند که هر چه هست، زیر سر این بر هم زنندگان نظام پولی و ارزی کشور است.

در دو سال پایانی ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد، اگر چه کشورهای غربی هم هر از چند گاه به دلیل وضع تحریم‌ها به عنوان مسببان بروز تورم معرفی می‌شدند، اما انگشت اصلی اتهام، سرمایه دارانی را نشانه می‌رفت که به نیابت جریان سیاسی خاصی در حال تسویه حساب با دولت مهر ورز بودند.

مجرمان اقتصادی درجه دو و سه هم دلالان، محتکران، عمده فروشان و خرده فروشان طمع کار و بی انصاف داخلی بودند که وقتی جلوی دوربین‌ها و میکروفن‌ها مورد پرسش قرار می‌گرفتند، با صورت‌های شطرنجی شده هیچ دفاع منطقی از خود نداشتند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر سیاست گذاران و مدیران اقتصادی کشور، برنامه های خبری صدا و سیما هم چرخشی 180 درجه ای کردند و به طور کامل رویکردی متفاوت را برگزیدند.

از سه ماه پیش به یک باره واژه گرانی به صدر الفبای اقتصادی صعود کرد و عبارت‌هایی چون تورم افسار گسیخته، قیمت‌های کمر شکن، تنگی معیشت مردم و ... به نقل و نبات برنامه های خبری رادیو و تلویزیونی تبدیل شدند.

در تحلیل‌ها و تفسیرهای جدید، به یک باره دلال‌ها، محتکران و سرمایه داران اخلال گر غیبشان زد و همه هدف این شد تا نشان داده شود آب از سرچشمه گل آلود است.

این روزها دوربین‌های خبری تلویزیون به یخچال سوپر مارکت ها، انبار کارخانه‌ها و هر محل دیگر سرک می‌کشند تا نشان دهند در عرض تنها چند روز قیمت فلان جنس چقدر افزایش یافته است.

از بطری‌های شیر، سطل‌های ماست و میوه های رنگارنگ گرفته تا خودرو، لوازم خانگی و پوشاک همه همه پشت سر هم ردیف می‌شوند تا همه بدانند گرانی چه به روز مردم آورده است. این بار دیگر نه تولید کنندگان، نه عمده فروشان و نه خرده فروشان چهره هاشان شطرنجی نمی‌شود، چرا که آنان هم مثل مصرف کنندگان قربانیان دیو گرانی هستند.

در این گزارش‌ها و خبرها حتی کوچک‌ترین اشاره ای به روند نزولی اقتصاد کشور در چند سال گذشته که تا مدت‌ها سایه‌اش را مثل بختک بر همه امور تولیدی و بازرگانی خواهد انداخت نمی‌شود. رشد اقتصادی منفی در سال‌های 90 و 91 که از دوران جنگ بی سابقه بوده، نصف شدن صادرات نفت، کاهش ارزش ریال به یک سوم، تورم فزاینده، کاهش تولید و ... چیزهایی هستند که گویا به تاریخ پیوسته‌اند و نباید حرفی از آنها به میان بیاید. اگر هم حرفی در این موارد به میان بیاید، تنها در میزگردهای تخصصی است که تماشاگران اندکی دارند و بیشتر به زبان سنگین و علمی برگزار می‌شوند.

این که بخش‌های خبری صدا و سیما پس از هشت سال بیدار شده و یاد گرانی افتاده‌اند، یک اتفاق نیکوست، به شرطی که آن را به عنوان پدیده ای اقتصادی و از منظر علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و فراموش نکنند که در گذشته چه رویکردی داشته‌اند.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    40 0
    هنوز 100 روز از شروع به کار دولت جناب آقای روحانی نگذشته که از همه تریبون های رسمی و غیر رسمی به او حمله می کنند
  • ali IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    50 0
    تا چند ماه پیش که صدا و سیما از وضعیت بد اقتصاد تو اروپا و آمریکا می گفت...!! چی شد؟ اینجا هم مگه اقتصاد بد شده؟؟؟ ما که چیزی حس نمی کنیم... شما چیزی حس می کنید؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    39 0
    مدتهاست سیاست های بچه گانه صدا وسیما طیف وسیعی از مخاطبان رو فراری داده. یه سازمان عریض و طویل که از بیت المال تغذیه میشه،شده ابزار دست معدود افرادی که چنین وضع نابسامانی رو بر جامعه حاکم کردن.کیه که ندونه اینارو.
  • گل مراد IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    40 0
    گل گفتی آی گل گفتی....
  • حسین A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    14 0
    خواهش میکنیم بزرگان نظام فکری برای صدا وسرما بکنند. بخدا دیگه خسته شدیم
  • سعدی A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    54 0
    یادکفن پوشان دوره اصلاحات افتادم که 8 سال مرخصی با حقوق گرفته بودند و تازه جنب و جوششان شروع شده
  • عرشیا A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    33 0
    گرانی و مباحث اقتصادی بهانه است این مجموعه با کلیت دولت مشکل دارد و اینگونه میخواهد برای خود وجهه دست و پا کند ولی زهی خیال باطل .
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    32 0
    اون موقع دولت خودي بود
  • بي نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    47 0
    صداوسيما تو كدام يك از وظايفش درست عمل كرده تا تو اين يكي درست عمل كنه؟
  • نورا A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    33 0
    صدا و سيما متاسفانه به شدت سياست زده است. جالب اينكه همه برنامه سازها در شبكه هاي صدا و سيما خودشون رو مدافع حقوق مردم ميدونن غاقل از اينكه اولين حق مردم داشتن امنيت و آرامش رواني هست. مجري هاي باسواد!!! صدا و سيما هم كه در رابطه با همه ي مسائل اظهار نظر ميكنن. اين واقعا كار براي مردمه هر روز با يه سوژه اي اعصاب ملت رو به هم ريختن يا كار براي تامين منافع جناحي؟! با پول بيت المال مقابل بسياري از همين مردم موضع گيري ميكنن و به اعتقاد خودشون تنها كساني كه بر حقن فقط و فقط خودشونن.
  • هامون IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    27 0
    موضوع صدا و سیما مانند همون ضرب المثلهای معروف آدم اگر یک خواهر شوهر مثل این صدا و سیما داشته باشه نیازی به صدتا دشمن نداره / یا اینکه فلانی کر خوش شنو هست یعنی چیزهایی را که می خواد می شنود این صداوسیما صداو سیمای ملی نیست
  • بي نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    38 0
    صدا و سيما كه اصلا تركونده. اين مجري هاي برنامه صبحگاهي "صبح با خبر" شبكه خبر كه ديگه آخرشن! آخرش!!! با سواد، كارشناس؛ غيرمغرض، ...
  • نیما IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    16 0
    امیدوارم صدا و سیما چشمش رو به روی بقیه ی حقیقتهای جامعه هم باز کنه بقیه واقعیت هایی که مردم می خوان و اگه تو کامنتم بنویسم چاپ نمی شه، تو جامعه وجود داره، ولی مسولیین و صداسیما می کن، کی کجا؟!!
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    25 0
    صدا و سیمایی که دولتی باشه همینه.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    77 0
    صداو سيما فقط بودجه مملكت رو هدر ميده
  • محسن IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    39 0
    خیلی زیبا تحلیل کردید // دست صدا و سیما برای همه مردم ایران رو شده / جالب اینجاست تو مسائل منطقه ای هم در خواب غفلت است /بعد میگن چرا همه مردم به ماهواره رو میارن/
  • حسین 2007 IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    171 1
    تا گزینه منفی برنگرده دیگه این سایت نمیام والسلام
    • دکتر سلام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      8 0
      هر روز که سر میزنی ببینی منفی هارو برداشتن یا نه
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    222 1
    ز وقتی که قسمت منفی رو برداشتید اصلا رغبتی به دادن نظر ندارم.
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      133 1
      منم همینطـــــــــــــــور
    • بی نام EU ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      85 8
      میدونی چی جالبه؟؟!!اینکه مسئولین این سایت انقدر پرادعا و مغرور هستند که بابت این کارشون و حجم عظیم پیامها و اعتراضات کاربران اصلا خودشون رو موظف به پاسخگویی و توضیح نمیبینند!!سایت الف هم در اقدامی مشابه چند مدت پیش قابلیت منفی زدن برای کامنتها رو حذف کرد ولی هم قبل از حذف کردن اطلاع رسانی کرد و هم بعد از حذف کردن وقتی با انبوه اعتراضهای کاربران مواجه شد مثل ادم مرد و مردونه هم معذرت خواهی کرد و هم دوباره توضیح داد که دلایلش برای این کار چی بوده...اما این سایت خبرانلاین که ادعای دغدغه مخاطب و کاربر رو داره حتی از دادن جواب به اعتراض کاربرهاش خودداری میکنه!!
    • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      13 3
      خبر انلاین این مطلب که یکی از همکاراتون نوشته وصدا سیما رو نقد کرده عینا انجام دادید واین مدت که مخاطب نتون رو سر کار گذاشتید .سیما هم همون کار رو کرده وبه هیچ احدی پاسخگو نیست.شما هم همینطور رطب خورده منع رطب کند؟ منفی ها رو به چه عنوانی برداشتید؟ دقیقا رسانه های ما بخودشون که میرسن میشن اخر دمکراسی وبقیه یزید.اگه سیما بده شما که بدترید
  • محمد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    53 0
    این صدای و سیمای یک گروه خاص است ولی هزینه آن را ملت می پردازد .
  • ایرانی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    72 0
    این صدا و سیمای نه چندان ملی میخواد بگه تورم گرانی ها از زمان روحانی بوجود اومده و در زمان احمدی ن تورم و گرانی وجود نداشته"این است وظیفه رسانه ملی ........
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    52 0
    دست مریزاد.جانا سخن اززبان ما میگویی چقدر عالی وشیوا بیان کرده اید درد دل مردم کوچه وبازار رو.یعنی میرسه زمانی که این اقلیت زورمدارومتکبر دست از این حماقت کورشان بردارند کمی هم ازمنافع مادی ودنیوی خودشان که علت العلل مخالفتهایشان هست دست بردارند وبگذارند این ملت لااقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده طعم امیدرابچشند.؟؟؟!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    66 0
    بهتره صدا وسیما دانه درشت های اقتصادی رو هم دنبال کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    387 1
    ایران تنها کشور دنیا که صدا و سیما همیشه ساز مخالف مردم را می زنه
    • محمودددد DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      26 1
      کره شمالی هم همینطوره
  • احمد A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 0
    مطلب شیوایی بود خداوند هدایت کند که همه مارا این آیه قرآن را فراموش نکنیم ..واذاحکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل هرگاه میان مرم قضاوت کردید به عدالت قضاوت کنید .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    13 0
    آقا ممنون که مطلبتون درد منم بود . لطفا در مورد راهکارهای واضح رفع ترافیک هم مطلبی بنویسید.
  • حسن IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    153 0
    ادم از رفتار صدا و سیما دق کنه بمیره جا داره ...
  • علی A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    23 3
    بالاخره انتخابات مجلس نزدیک است و می بایست دولت اعتدال و تدبیر را به نحوی مقتضی ناکارآمد جلوه داد تا از این ره توشه ای برای انتخابات مجلس نصیبشان شود غافل از اینکه دستشان برای مردم رو شده است
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      7 3
      انتخابات مجلس كجا نزديكه؟ 2.5 سال نزديكه ؟ اينقدر تحيلي بي پايه نكنيد
    • بي نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      12 1
      بله نزديكه. به خاطر اينكه نميشه منتظر موند يه هفته مونده به انتخابات شروع كرد مردم رو متقاعد به شركت در انتخابات كرد. صدا و سيما هم داره بسيار زيركانه از همين الان به همين موضوع فكر ميكنه كه دست از سر دولت بر نميداره. باور كنيد اگر همين برنامه هاي صدا و سيما از جانب يك گروه اصلاح طلب پخش ميشد همشون رو به جرم اقدام عليه امنيت ملي ميگرفتن.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    45 1
    يعني! مي فرمايي صدا و سيما مخالف دولت منتخب است ؟ استغفروالله !
  • رمضان A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    97 0
    مملکت گلستانه بابا همه خوش و خرمن... انقد اقتصاد خوبه که بانکها وام نمیدن ، آخه مردم نیازی به وام ندارن!!!!!!!!
  • کسری A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    252 2
    گرانی ها از دست گل های جناب احمدی نژاده با سیاستهای غلط
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    765 1
    صدا و سیمای آقای ضرغامی باعث شده آدم به هیچ خبری اعتماد نداشته باشه! به خدا اینا دارن ماهواره را ترویج می دن! اصلاً چرا این همه دروغ میگن؟ واقعا مردم را چی فرض می کنن؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      351 1
      عزيزم چون روحاني زمين هاي نمايشگاه را از صدا و سيما پس گرفت باهاش بد شدند وگرنه اگر اون باج را ميداد الان اين همه خبر سازي نمي كرد
    • حمید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      114 1
      تله ویزیون میلی!
    • نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      54 1
      به اخبار صدا و سیما اونقد بی اعتماد شدم جرات نمیکنم ساعتمو با اخبارش تنظیم کنم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    96 0
    خوب حتما تو اون 8 سال مملکت گل و بلبل بوده . . .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    29 0
    كاملا درست است چون تا چند ماه قبل صدا و سيما بجاي اينكه بگويد مثلا "فلان چيز گران شد " مي گفت "قيمت فلان چيز اصلاح شد" ، حالا كه دولت عوض شده بجاي "اصلاح قيمت" مي گويد "افزايش قيمت "
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 4
    آقا انصاف داشته باشین. من مکررا شاهد بودم که خبرنگاران با مراجعه به بازار و افکار عمومی از پایین کشیدن قیمت اجناسی مانند شیر که در هفته قبلش مثلا 60درصد رشد داشته و اونروز 10 درصد کاهش داشت گزارش میدادند.
  • محمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    4 7
    بهتر است آقای یاورمنش تکلیفش را با خودش روشن کند که بالاخره صدا و سیما چه کند اگر به موضوع نپردازد مورد انتقاد است واگر به موضوع بپردازد باز هم مورد اعتراض شماست خوبست کمی بیشتر فکر کنید. اینطور نیست ؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      19 0
      کسی نگفته صدا و سیما به موضوع نپردازه. مسئله اینجاست که چرا تا چند ماه قبل همه دنیا دچار مشکل اقتصادی و بیکاری و ... بودن جز ایران. ولی از زمان اومدن دولت جدید یه توی ایران گرانی و شده و دولت باید پاسخگو باشه . اگه عدالت اینه خوب حق با شماست
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    12 0
    ((واکنش نشان دادن مناسب، بجا و به موقع در برابر مشکلات))....کدوم مشکلات؟؟؟
  • رای منفی را برگردانید DE ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    24 0
    صبحش به خیر و شادی! میذاشتین به خوابش ادامه بده...
  • majid A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    4 7
    خواب نبودن از پشت پا زدن به وعده های صد روزه شما خسته شدند خودرو ارزان نمیشود دلار پاییین نیایید لبنیات باید گران شود خزانه خالی است نمیگذارند کار کنیم و ...
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      6 0
      همان دوره احمدی نژاد برای شما خوب بود .
  • بهمن IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    305 1
    اینکه صدا و سیما بر علیه دولت روحانیه اظهرمن الشمس است .
  • رامین EU ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    480 0
    صدا وسیما سالهاست به ابزاری جناحی تبدیل شده. من که حتی ساعتم را از آن تنظیم نمیکنم. میترسن اشتباه باشه ساعتش!
    • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      73 1
      چرا صدا و سیما یک بخش دولتی نیست که مدیرانش توسط نمایندگان مردم تعیین بشن؟؟؟
  • حامد IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 3
    صداوسیما 8سال ضد احمدی نژاد بود.کافیه 20:30 یکی از اون تیکه های زهرداری که به دولت قبل می انداخت رو به دولت راستگویان بندازه تا ضرغامی رو تو جلسه هیأت دولت فلک کنن!
    • تهرانی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      11 0
      البته بعد از قهر و خانه نشینی ایشان سر ماجرای وزیر اطلاعات . تازه آن ها هم اقتصادی نبود و بیشتر مربوط به جریان انحرافی بود
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    87 0
    احتمالا صدا و سيما از خواب اصحاب كهف بيدار شده و شروع كرده تمام انتقادهايي كه بايد در اين 8 سال اخير ميشده را، به دولت يازدهم انجام ميده. نمونه اي شده از يك صدا و سيماي كاملا يك طرفه
  • شهاب IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    321 1
    حرف دل خیلیا رو زدی. ممنون آقای یاورمنش و خبرآنلاین.
    • میثمی A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      72 1
      من هم موافق هستم. اما فکر می کنم این یادداشت می توانست تند تر و صریح تر نوشته شود. واقعاً عملکرد صدا و سیما بدور از اخلاق حرفه ای است.
  • علی A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    30 0
    آقای احمدی نژاد برای همین زمین های نمایشگاه بین المللی را وقف نمودند ..!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    9 7
    بي انصاف نكنيد در زمان دولت قبل خيلي از گراني انتقاد و گفته شد
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      24 0
      منفی
    • مصطفی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      15 1
      منفی
    • سهيلا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      8 1
      منفي
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      8 1
      منفي
  • ايراني IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    49 0
    چرا دروغ ميگوييد چون هروقت يكي از شبكه هاي ايران را ميزني يا اهنگ انقلابي ميخواند يا ميز گرد يا ميز دراز دارد با يكي از وزيران دولت گذشته برنامه دارد و از شكوفايي اقتصاد در هشت سال گذشته ميگويد مثالش همين دوسه شب پيش و اقاي حسيني كه ميگفت همه ايران دروغ گويند غير از من و احمدي نژاد چون خزانه پر پول بوده كه جا نداشتيم برديم به حساب و زير زمين ديگران ريختيم مثال سه هزا ر ميليارد و غيره
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    28 0
    جالبه صدا سیما اکثر اخبارش در مورد گرانی خودرو شده، بابا آقای ضرغامی برادر من خرید خودرو پیشکش ما نون نداریم بخوریم.قیمت سیب زمینی و لبنیات که غذای غالب مردم ایرانه شدید گرون شده
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    31 0
    در سيما فقط فوتبال را ميبينم!!
    • حسام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      31 0
      دوست من مراقب نتیجه باش حتما بعد بازی از روی سایتهای ورزشی هم چک کن...
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      25 0
      اونم نبين پر از سانسوره
    • مهدی A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      17 0
      به نظر من اونم دزدیه و دیدنش مشکل شرعی داره وقتی اون شبکه ای که اینها از روش میدزدن راضی نباشه دیگه خودت پی ببر به همچی..........
  • ايراني بي طرف A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 6
    خبر آنلاين يادمون نرفته خود آقايان ميگفتند مردم سر سفره چيزي ندارن بخورن ولي هر روز ماست دوغ پنير ميوه داره گران ميشه هيچ عكس العملي از مسئولين نميينيم يادمون نرفته دلار داشت ميومد پائين گفتن معني نداره دلار بياد پايين يادمون نرفته تو مناظرات ميگفتن طرح مسكن مهر يارانه را حفظ ميكنند و بهبود ميبخشن ولي دارن هر د و را قطع مي كنند يادمون نرفته در مناظرات گفتن قيمت ماشين بالاست ولي الان ميگن خودرو ساز داره ضرر ميكنه بايد گران تر بشه و يادمون نرفته ..... نكنه شما يادت رفته خبر آنلاين
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      5 5
      احسنت اين همه از مسكن مهر در مناظرات حمايت كردند حالا...
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    29 0
    من خودم چند وقته که اصلا تلوزیون نمیبینم. کلا اصلا برنامه درست و حسابی تو این 21 کانال نشون نمیده. کمیت رو افزایش میدن اما دریغ از کیفیت
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    39 0
    به اين رسانه هيچ اميدي نيست، باور كنين حتي بهترين برنامه رو هم نشون بده آدم دلش نميره نگاه كنه اينقدر كه مخاطبش رو....، اي خدا
  • عباس IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    11 3
    سلام،دولت جدید با مدیریت وزیر اقتصادضد تورم!!!!،رئیس بانک مرکزی ومعاون ایشان (فرماندهان تورم وگرانی)،وزیر صنایع و....در تورم وایجاد گرانی در بازار رکورد زد.ما با هزار شوق وامیدوبا تصور اینکه دولت تدبیر وامید تورم وگرانیها را مهار وجهت منحنی تورم رامعکوس می نمایداز ایشان حمایت نمودیم ولی پس ازگذشت سه ماه ازشروع به کار دولت جدید متوجه شدیم وزیران دولت جدید مسیروزیران دولت قبلی را دنبال می کنندمنتها باشجاعت وجسارت بیشترشایدآنها هم در دایره قدرت ورانت سرمایه داران وافراد بانفوذ گرفتار شده اندامیدواریم رئیس جمهور محبوب باایجاد تغییر در مدیریت بانک مرکزی وکنترل گرانیها وتورم که همه خانواده ها راخاکستر نشین کرده به خواسته به حق مردم طبقه ضعیف ومستضعف کشوردر جهت کنترل گرانیها وتورم پاسخ دهد.
    • شایان A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      22 0
      خبر آنلاین اگر منفی ها را نبسته بودی نظرهایی مثل این صدها منفی می خورد
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    4 7
    چرا اینقدر نامردین ؟؟ صدا و سیما در دولت قبل کم از گرانیها میگفت ؟ از خدا بترسید
    • سعید IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      20 0
      تمام این مقاله همین را میخواد بگه بله عزیزم صدا و سیما در دوره قبلی از گرانی میگفت اما به مردم آدرس غلط میداد
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    11 0
    مرحبا به این مطلب خوب....دقیقا همینطوره تازه در این دولت یادش افتاده وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دولت قبل و....دعوت کنه و ازشون بپرسه چرا انقدر گرونی هست و میدون بده بهشون تا بازهم با ارقام کذایی مردم خام کنند......
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    5 5
    دروغگو چرا بیراه میگی یعنی تو این سه سال تا حالا گزارشات مربوط به گرانی خصوصا نزدیک سال نو و ماه رمضان را ندیده اید ادم خبه انصاف داشته باشه محلل ما که اینجور سوگیری داشته باشه وضع بقیه معلومه
  • سامان A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    23 0
    ممنون از مقالتون . همینه که سازمان صدا و سیمای به این بزرگی نمیتونه با یه شبکه ماهواره ای کوچک رقابت کنه. خداییش کلا پیامک های برنامه هاشون رو ببینید. و البته تبلیغات (حلزون و یه حلزون دیگه و....)
  • جمشید A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    15 0
    نام سازمان صداو سیما رو باید به سازمان خنده بازار تغییر بدن!
  • سعید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 0
    متاسفانه در خیلی از موارد صدا و سیما به وظایفش در حد یک رسانه ملی عمل نمی کند و تا حد یک جناح سیاسی نزول میکند و جا داشت که در این یادداشت که به درستی به عملکرد دوگانه این رسانه اشاره شد کمی تیغ نقدتان تیز تر می بود تا حق مطلب به درستی ادا میشد. با تشکر
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    10 0
    این آقای ضرغامی کی تشریفشونو میبرن؟ یکی اینو بگه فقط کی میره؟
  • بی نام US ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    10 0
    کلا از عملکرد صدا و سیما بعنوان یک شهروند راضی نیستم برنامه هاش فقط شده تبلیغ بخصوص برنامه خانواده بعد هم در تبلیغاتش اصلا قشری را که نمیتوانند در هفته حتی یک بار غذای کافی بخورند را در نظر نمیگیرد تبلیغ برنج هایی با کباب و مرغ و خوشت های آنچنانی نا امیدم از این صدا و سیمای الکی خوش!
  • سلیمان A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 0
    باور کنید اگر ورق علیه احمدی نژاد در دوره دوم بر نمی گشت صدا و سیما محال بود که بحث گرانی را حتی با آدرسهای غلط و ماست مالی شده ارائه می داد. البته حق هم دارد چون سیاست تبلیغی صدا و سیما همه چیز را گل و بلبل نشان دادن بوده است. دولت آقای روحانی نباید انتظار داشته باشد از صدا و سیما خلاف تبلیغات اخیرش در باره گرانی منتشر شود. چون این سازمان محل نمایشگاه بین المللی تهران مفت از احمدی نژاد گرفته بود و دولت روحانی آنرا به دولت بازگرداند.
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    مهم اینه که مردم دیگه صدا و سیما را باور ندارند و یاد گرفته اند واقعیت‌های جامعه را ببینند نه دروغ‌ها و جانبداری‌های صداوسیما را.
  • شاهپور IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    8 1
    نمی دانم چرا اخبار داخلی باید از رسانه بیگانه بشنویم؟
  • بی نام RU ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    6 0
    این رسانه بفکر مردم اسپانیا و آمریکا و انگلیس و فرانسه می باشد و فعلاً وقتی برای پرداختن به مشکلات مردم ایران ندارد.