۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰

ایرنا نوشت:

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، عربستان قصد دارد از آلمان زیردریایی بخرد. این گزارش می افزاید، عربستان قصد خرید 5 زیردریایی آلمانی به قیمت5/2 میلیارد یورو دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه آلمانی گزارش داد ، احتمال دارد تعداد خرید زیردریایی ها تا 25 فروند به قیمت 12 میلیارد یورو برسد که که در دراز مدت عربستان آنها را تحویل خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این خبر نوشت: سخنگوی دولت آلمان به سوال خبرگزاری فرانسه در باره این اطلاعات پاسخی نداد و دولت عربستان هم که معمولا در باره این گونه اطلاعات اظهار نظری نمی کند.

هفته نامه بیلد ام سونتاگ در این باره نوشت که صدراعظم آلمان در نامه ای که تابستان گذشته به مقامات سعودی نوشته به آنان اعلام کرده که به محض تشکیل دولت جدید بعد از انتخاباتی که در 22سپتامبر در آلمان برگزار شد، منتظر درخواست عربستان خواهد بود.

برپایه این گزارش، اکنون مذاکرات دولت ائتلافی بین محافظه کاران به ریاست آنگلا مرکل و سوسیال دموکرات ها در جریان است و انتظار می رود که دولت جدید در دسامبر آینده تشکیل شود.

خبرگزاری فرانسه افزود، اما مسوول شرکت تیسن کروپ آلمان که قرار است در این زمینه با عربستان قرارداد امضا کند گفت که هیچ طرح فروش زیردریایی به عربستان سعودی وجود ندارد.

52261 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 1
    اینو نگفتن که خدمه و افسران ناتو قراره این زیر دریای ها رو هدایت کنن چون اینا بلد نیستن درشکه برونن چه برسه به زیر دریای .واقعیت اینه که استکبار نمیزاره اینا (عربا)پول دستشون بمونه با لولو کردن بعضی کشورهای منطقه اهن گرازهاشونو میفروشن به این بنده خداهای غافل از همه چیز خلاصه باید به کشورمون افتخار کنیم چون یه سرباز ساده ما از صد تا کماندو و رنجر این عربا سرتره یعنی اینکه سرباز ما همونه که با ابتابه افسر اونارو اسیر کرده بود.
    • امير حسين A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      10 0
      فرهاد از خواب بيدار شو گذشت آن زمانها الان همه چيز برعكس شده.