بهزیستی یا نظام روان شناسی ،کدام مسئول صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج هستند؟

دعوای صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج از سوی سازمان های بهزیستی و روان شناسی،متقاضیان مراکز مشاوره را سردرگم کرده است.

با لغو مسئولیت صدور مجوز مراکز مشاوره از سوی وزارت ورزش و جوانان در دولت، از این به بعد دیگر سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مسئول صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج است اما سازمان بهزیستی معتقد است که طبق ماده 26 قانون تنظیم برخی از معاملات دولت مصوب سال 1380،تنها مرجع برای صدور مراکز مشاوره سازمان بهزیستی است.
این دوگانگی سبب شده تا صدها نفر که در سامانه وزارت ورزش و جوانان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کرده بودند بلاتکلیف بمانند.برای بررسی این موضوع از محمد حاتمی معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دعوت کردیم تا پاسخگوی سوالات ما باشد.
شما هم می توانید سوالات خود را از همین جا مطرح کنید.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    مملکت ما با همین سازمانهای موازی به این روز افتاده؟ سوال من اینه سازمان نظام چرا اینقد ضعیف عمل میکند اگر حمایت قانونی ندارد اعلام کند؟ من 6 ساله مجوز دارم وبا تعرفه سازمان کار میکنم وخیلی از همکاران بدون مجوز وبا تعرفه جند برابر چرا نظارتی نیست؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    2 6
    سازمان روانشناسي مثل سازمان نظام پزشكي فقط افراد واجد شرايط اين كار را تاييد مي كند. اما مجوز مراكز توسط بهزيستي بايد داده شود.
  • صادقی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    6 0
    سازمان بهزیستی همانند وزارت بهداشت مجوز مرکز می دهد و سازمان نظام همانند سازمان نظام پزشکی افراد را تأیید صلاحیت می کند. همکاری این دو سازمان بهترین حالت ممکن است.بود و نبود این یا آن مطرح نیست جز این که هر کدام خودخواهانه تمامیت خواهی کنند. از دست دادن سازمان بهزیستی بدترین حالت ممکن است همانند این که سازمان نظام پزشکی بخواهد وزارت بهداشت را حذف کند.لازم است هر دو سازمان با هم همکاری کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 5
    با توجه به اينكه دادن مجوز از كارهاي مهم دولت محسوب مي گرددو سازمان نظام يك نهاد غير دولتي است پس نمي تواند مجوز تاسيس مركز را بدهد اين وظيفه سازمان بهزيستي است من خودم از هر دو بخش مجوز دارم ولي واقعا سازمان بهزيستي نشان داده كه هم ساختار منسجمي دارد و هم حامي خوبي است بهتر است سازمان نظام در تعامل با نهادهاي دولتي باشد .
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    1 1
    بنظرم دادن مجوز با سازمان بهزيستي بايد باشد و اصلا اين دو بايد با هم تعامل داشته باشند
  • پیل افکن IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    1 2
    به نظر بنده سازمان بهزیستی توانایی و بنیه علمی یک کار تخصصی روانشناسی را ندارد ،پس نباید مجوزش را صادر نماید.از طرف دیگه بالاخره مجموعه عظیم روانشناسان باید دارای یک انسجام و تشکل صنفی واحد باشند،ضمنا سازمان نظام روانشناسی فقط و فقط شامل افراد متخصص این رشته می باشند،پس چطور نباید صدور مجوز مراکز به آنها داده شود. انجام کار کاملا غیر تخصصی درخصوص ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای توسط سازمان بهزیستی سبب گردیده که حتی نگرش مردم به همه روانشناسان تغییر بکند. پس از مسئولین حکومتی خواهش عاجزانه داریم که کار رو به اهل فنش واگذار بکنند.
  • ماهک A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    1 0
    سلام من ارشد روانشناسی تربیتی هستم و الان تصمیم دارم کلاس های تربیت فرزند بگذارم باید از چه طریق اقدام کنم لطفا کمک کنید...