۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

اتفاقی که برای گرفتن ویزای آلمان برای حمید رسایی روی داده یک روند بسیار معمول دیپلماتیک بوده است.انگشت نگاری در سفارت آلمان یک روند بسیار روتین و براساس پروتکل است.اگر رسایی در این باب غوغا سالاری به راه نمی انداخت می شد به سادگی از کنار این اتفاق گذشت اما او با اقتدار از این فرایند صحبت کرده و بیان داشته که انگشت نگاری از او عزتمندانه بوده!

 

 

تصور کنید کسی خارج از جبهه پایداری قصد داشت برای یک سفر خارجی تن به انگشت نگاری دهد.مسلما بعد از این اقدام انواع هجمه ها علیه او صورت می پذیرفت و عمل او را یک اقدام ذلیلانه و ضدانقلابی و سازشکارانه جلوه گری می دادند.

در مقیاس بزرگتر همین آقایان وقتی مذاکرات نیویورک توسط دولت تدبیر و امید به خوبی پایان پذیرفت،شمشیرها را از غلاف بیرون کشیدند و هر یک در خور وزن خویش زخمهایی روحی بر بدن دولت و مردم وارد ساختند .

اما کار خدا را ببینید که حالا خودشان گذرشان به دباغ خانه افتاده است و یا به تعبیری به کوزه هم افتاده اند.آقای حمید رسایی که قرار بوده برای سفری  تبلیغی از سوی مجلس به آلمان مسافرت کند،برای اخذ ویزای ورود به آن کشور،مجبور بوده طبق پروتکل در محل سفارت آلمان حاضر شده و آستین ها را بالا زده و انگشت نگاری شود.اتفاقی که روی داد همین بود.

اما او داستان دیگری از این ماجرا دارد.او می گوید با اعلام قبلی وارد سفارت شده و مانند یک رجل سیاسی درجه اول او را تحویل گرفته اند و سپس بسیار شیک از او انگشت نگاری به عمل آمده و سرآخر به اتاق آقای سفیر رهنمون شده و نیم ساعت با وی در باب حقوق حقه ایران گفتگو داشته است.بامزه اینجااست که رسایی اصرار دارد بگوید که این گفتگوی نیم ساعته بسیار مهم بوده و و تاثیراتش سرفصل های مهمی را در سیاست خارجی ایران باز خواهد کرد...

این دوستان مثل اینکه نمی خواهند بپذیرند که دوره اینگونه ژست ها و سخنان سرآمده؟اینها صدای بلند ملت شریف ایران در خداحافظی با ایشان را چرا نمی شنوند؟

برای مردم عادی و یا حتی دولتی ها که قواعد و پروتکل ورود به کشورها را می دانند ،این روند انگشت نگاری عادی ترین کار است و فریاد یا مصیبتا ندارد.اما افرادی که که 8 سال است فقط خود را فدایی انقلاب و حافظ ارزشها می دانند ؛و پیش از این یقه بسیاری را بابت کمتر از انگشت نگاری گرفته اند،داستانشان فرق می کند.در واقع در ساده ترین اقدام آیا آقای رسایی نمی توانست در پاسخ به انگشت نگاری به این سفر تبلیغی!تن درندهد و عزت خویش را حفظ کند؟

وگرنه انگشت نگاری که انگشت نگاری است دیگر!عزتمند و غیر عزتمند ندارد.هنوز این دوستان پیام انتخابات را نشنیده اند که هیچ ،هنوز در سودای سالهای عزت!خود در اواسط دهه 80 بوده و تصور می کنند هنوز در ابرها سیر می کنند.یکی باید این شیفتگان خدمت عزتمندانه از نوع انگشت انگاری را از خواب بیدار کند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    21 2
    رسایی را مانند یک رجل سیاسی درجه اول تحویل گرفتند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من دیگه حرفی ندارم .
  • حمید A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    18 2
    عزت ملت ایران در این قضیه خدشه دار شده
  • پدرام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    10 2
    ظاهرا آقای مصباحی مقدم گقته من عزتم رو نمی فروشم و تن به انگشت نگاری نداده
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    14 2
    بعید می دانم این دوستان اصلا خواب باشند.آقایان در حال برنامه ریزی برای کسب قدرت مجدد چه در مجلس و چه در جاهای دیگر می باشند.مردم باید عاقل باشند که هستند.
  • بی نام US ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    14 4
    جناب تهرانی ممنون از متن ولی باور کن دیگه حتی طرفدارهای سابقشون هم اینا رو جدی نمیگیرند!
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    19 2
    فراتر از عالی!
  • بینام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    4 17
    جناب تهرانی، گاهی نیازی نیست جهت ادعای هر کسی دست به قلم ببرید فقط یک کپی پیست ساده کافیست : روز سه شنبه دوم اکتبر 2012 برابر با یازدهم مهر ماه 1391 سیستم اطلاع رسانی در منطقه کار خود را شروع خواهد نمود. این بدین معنی است که از این تاریخ کلیه سفارت خانه های کشورهای عضو پیمان شنگن در ایران اقدام به جمع آوری داده های بیومتریک ، یعنی گرفتن اثر انگشت از متقاضیان روادید خواهند نمود.بدین ترتیب از تاریخ دوم اکتبر 2012 برابر با یازدهم مهر ماه 1391 هر کدام از متقاضیان روادید ( روادید شنگن، ترانزیت یا اقامت بلند مدت) بطور اصولی ملزم به دادن اثر انگشت خود به هنگام ارائه درخواست صدور روادید خواهند بود.
    • محمد A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      17 2
      توی این مطلب هم ایرادی به انگشت نگاری گرفته نشده بلکه نوع صحبت های آقای رسایی مبنی بر عزتمندانه انگشت نگاری شدن رو نقد کرده
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    24 0
    رسایی ,المان سرزمین کفر ؟
  • امین A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    10 2
    حرف حساب جواب نداره.
  • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    18 2
    بسیار عالی نوشتید.موافقم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    2 24
    سفر تبليغي ايشون ربطي به مجلس نداره.
  • فربد A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    11 1
    خیلی خوب وبه جا نوشتید آقای تهرانی عزیز.