۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۰

علی افتخاری

 رویاهای فراوان اهل ورزش همواره بر این محور استوار بوده است که چرا "متخصصین ورزش" نباید در راس هرم ورزش قرار گیرند؟ پرسشی به بلندای سن سازمان ورزش هماره مطرح بوده که تا کی باید اهل سیاست بر صدارت ورزش گمارده شوند ولی صاحبان ورزش در حسرت یک مدیر ورزشی بمانند؟ سالها بود که با همه احترامی که به عزیزان داریم از رشته های غیرمرتبط با ورزش از متخصصین فیزیک هسته ای گرفته ، تا مهندس نساجی ، مکانیک ، عمران، مخابرات و .... در مقام عالی ورزش قرار گرفته ولی با وجود هزاران دارنده تحصیلات تکمیلی در رشته ورزش ، جز یکی دو مورد محدود هرگز کسی به سراغ آنان نرفت.

از روزی که شعار شایسته سالاری بوسیله آقای خاتمی مطرح شد دانشگاهیان شمال کشور توسط آقای حاجی رئیس ستاد ایشان در نامه ای با صدها امضاء، دکتر سید نصر الله سجادی را برای احراز پست سازمان ورزش تعرفه نمودند، ولی سرانجام از سوی منادی شعار شایسته سالاری فردی با تخصص مکانیک در راس سازمان ورزش قرار گرفت، فردی که هرگز راه استادیوم آزادی را هم نمی دانست. نمایندگان محترم مجلس پس از رای عدم اعتماد به دو وزیر پیشنهادی اینک با معرفی یک چهره ورزشی روبرو شده اند ، عدم اعتماد نمایندگان به دو وزیرپیشنهادی می تواند مبین دو دلیل مهم باشد دلیل اول اینکه " ورزش " اصولا در نظر گاه مجلسیان از اولویت و اهمیت برخوردار نیست ودلیل دوم اینکه مجلسیان دغدغه شان حضور یک متخصص ورزش بوده است که قطعا می تواند دلیل دوم صادق باشد.
بهر حالت فرصتی را که خاتمی عزیز از جامعه ورزش گرفتند، رئیس جمهوردولت تدبیر و امید از آن بهره جستند و فردی را با این مشخصات روانه بهارستان نمودند:
1- فوتبالیست تیمهای گارد و هما
2- شاگرد معلم اخلاق مرحوم پرویز دهداری
3- دبیر ورزش دبیرستانهای تهران
4- مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش
5- رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
6- معاون سازمان تربیت بدنی
7- نایب رئیس سازمان تربیت بدنی
8- دبیر کل کمیته ملی المپیک
9- عضو شورای المپیک آسیا
10- مدرس کمیته بین المللی المپیک
11- مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه تهران
12- دانشیار دانشگاه تهران
13- معاون ورزش وزارت آموزش و پرورش
14- پرچمدار و سرپرست کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی و المپیک بمدت سی سال .
نمایندگان مجلس دیگر از این وزیر پیشنهادی چه می خواهند ؟
اینک مجلس در برهه ای حساس از تاریخ ورزش کشورمان مقابل میلیونها ورزشکار ، مربی ،مدرس و متخصصین و علاقمندان ورزش قرار گرفته است . میلیونها چشم به بهارستان خیره شده است تا ببینند که " مجلسیان" از این امتحان تاریخی چگونه بیرون خواهند آمد. رای قوی به این متخصص ورزش با کارنامه درخشان یا مجددا سپردن " کلید عمارت ورزش " به سیاسیونی که هرگز " بلیت " ورود به استادیومها را در دست نداشته و همواره " بی بلیت" پا به عرصه ورزش گذاشته اند؟

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    9 4
    فقط دادکان
  • رضا IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 0
    يادتان رفت از بازيگري ايشان در تيم اكباتان به مربيگري ابراهيم اشتياني و فريدون معيني بنويسيد در ضمن با رزومه ايشان همه دست اندركاران ورزش اشنا هستند قدرت اجرايي بالايي دارد بشرط انكه باند شركت تجهيز ايزار ورزشي خيابان سربدارا ن مطهري دنبالش نباشند و خودش بر اساس لياقت و تخصص افراد را بكار گيرد به هر حال ايشان كه سي واندي سال در سايه بالاترين بخش ورزش تصميم گيري كرده و خوب و بدش گردن ديگران بوده است ايا امروز كه ديگر سايه نيست با توجه به جنسيت ورزشي اش در راستاي و شايسته سالاري چه اقدامي خواهد كرد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 0
    ورزش باید به دست ورزشی های کار بلد سپرده شود،مجلس چه ایرادی می خواهد از این مرد بگیرد.از الان به دنبال جراحی رزومه سجادی بگردید شاید چیزی پیدا شود!!!
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 4
    فقط دادکان عزیز