وزیر بهداشت: تنها دو درصد بودجه پزشک خانواده تامین شده/ انتخاب استاد راهنما برای 10 نفر برتر کنکور

وزیر بهداشت گفت:بودجه پزشک خانواده 2000 میلیارد تومان بوده است که تنها دو درصد این اعتبار تامین شده است و تابحال متناسب با این میزان اعتبار در جهت اجرای قانون پزشک خانواده اقدام کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تقدیر از 10 نفر برتر کنکور تجربی که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت:ادامه این طرح با توجه به بودجه موجود انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده تاکنون در دو استان اجرا شده است ادامه داد: گزارش آسیب‌های اجرای این طرح تا آخر آبان ماه تهیه می‌شود،چون اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند برخی تغییرات در آموزش پزشکی و پرستاری و همچنین در نظر گرفتن تمهیداتی جهت هماهنگی بین ارگان‌هاست.
وی با بیان اینکه سرعت در اجرای طرح پزشک خانواده باعث به وجود آمده برخی ناکامی‌ها و اشکالات در اجرای این طرح شد، گفت: به هر حال فرصت اجرای قانون پزشک خانواده برای مردم بسیار کمک‌کننده است و این امکان نباید از مردم گرفته شود.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه اصلاحیه بودجه سال جدید تصویب شده و در این اصلاحیه 10 درصد از اعتبارات پزشک خانواده کاهش یافته است، گفت: امیدوارم در بودجه سال 93 مجلس و حوزه اقتصادی تلاش کنند، طبق خواسته مسئولین، سلامت را در اولویت خود قرار دهند تا با استفاده از منبع هدفمندی یارانه‌ها، سلامت مردم تامین شود.


تعیین استاد راهنما برای حمایت از نخبگان پزشکی
وی در ادامه این مراسم به تعیین یک استاد راهنما در جهت حمایت از نخبگان رشته‌ علوم پزشکی، اشاره کرد وگفت: تصمیم داریم روند آموزش این افراد به گونه‌ای باشد که در کسب مهارت با دیگر دانشجویان تفاوتی نداشته باشند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: در همین راستا دکتر ملک‌زاده لیستی از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه تهران تهیه کرده است که هر یک از این 10 نفر می‌توانند یکی از استادان را انتخاب کرده و تحت نظر وی تحصیل کنند.
وی ادامه داد:البته نباید شرایط تحصیلی و آموزش‌هایی که به 10 نفر برتر کنکور داده می‌شود، با دیگر افراد تفاوت داشته باشد و بنده معتقدم این افراد باید در شرایطی مشابه با دیگران رشد کنند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: دانشجویان پزشکی وظیفه دارند به مردم خدمت کنند، بنابراین استادانی که جهت راهنمایی این افراد در نظر گرفته شده‌اند، علاوه بر درجات علمی، انسان‌های کاملی هستند که دارای ویژگی‌های شخصیتی ارزشمندی هستند.
وی گفت: همچنین این 10 نفر برتر کنکور علاوه بر آموزش، به کسب مهارت‌ها نیز می پردازند، بنابراین استادان راهنما این افراد را برای قبول پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبدیل آنها به فناوری کمک می‌کنند، امیدوارم این افراد با این شرایط تحصیلی افراد موفقی شوند.


حاشیه های مراسم
• در حاشیه این مراسم، وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که اگر روزی دوباره بخواهد رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کند، انتخاب وی چیست؟ گفت: در اولین روز تحصیل همه انسان‌ها آرزو دارند مشکلات عالم را حل کنند، اما من اگر بار دیگر به روزهای دانشجویی خود بازگردم، حتما همان رشته چشم پزشکی را انتخاب می‌کنم.
• وزیر بهداشت گفت:من در دوران تحصیل دوست داشتم یک استاد راهنما داشته باشم تا الگوی من باشد و امیدوارم این 10 نفر تجربه خوبی در این زمینه داشته باشند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    14 2
    امیدوارم نفرات برترهمیشه موفق باشنداماآقای وزیربقیه هم آدمندکنکورآزمون خوبی برای نخبه یابی واستعدادیابی نیست رمزموفقیت کنکورخرخونی زیاده که ربطی به نخبه بودن نداره توسیستم آموزشی ایران چیزی بنام عدالت وجودنداره نمونه بارزشم وجودمدارس مثلا تیزهوشان هست که اگه دقت کنیدمیبینید90درصددانش آموزاش خودشون فرزندفرهنگیان مقطعه متوسطه هستندوبهترین امکانات آزمایشگاه ومعلمین برای اونهاست واکثریت جوونها ازامکانات محروم هستندبعداونهامیشن استعداددرخشان !وبقیه محکوم به عقب موندن هستن
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      3 11
      همیشه افرادی که نتیجه نی گیرن به جای اینکه ایراد رو ر خودشون جستجو کنن به افراد موفق انگ می زنن مث این آقا که به ده نفر اول امتحان به این عظمت می گه خر خون.... نه پسر جان اگه به دعوتنامه هایی که از دانشگاههای معتبر دنیا واسه اینا میاد دقت می کردی می فهمیدی که تو اشتباه می کنتی نه همه اونا. خر خون دیگه چه چرندیه