توصیه نیروی انتظامی به هیات ها؛ خودداری از نصب داربست در معابر عمومی و انجام اعمال خرافی

نیروی انتظامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که هیات‌های عزاداری از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیروی انتظامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اطلاعیه ای منتشر و مواردی را به هیات های عذاداری تاکید کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد. حال و هوای این ایام عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و در لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی » به سوگ و ماتم می‌نشینند و استمرار عزاداری و حرکت دسته های سوگواری حسینی در طول تاریخ موجب زنده داشت پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » شده است.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت برای عزاداران ابا عبدالله و تسهیل ترافیک و امداد خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بیشتر این مراسم سنتی و مردمی پیروان ولایت باشیم. از مردم عزیز و عزادار انتظار دارد با خدمتگزاران خود همکاری داشته باشند و همچنین توصیه می شود هیئات و دسته های عزاداری حسینی با صیانت از این نهضت عظیم از اقداماتی که موجب وهن و یا بدعت است جلوگیری کنند.

نیروی انتظامی توجه شهروندان را به منظور ایجاد نظم و امنیت هرچه بیشتر مراسم عزاداری، به نکات زیر جلب می کند:

1- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

2- به هیات ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

3- مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیزکنند.

4- به مسئولین هیات ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را کنند.

5- مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    20 2
    تو شهر پره از این داربست ها. برای دونه دونه شون باید زنگ زد؟
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      10 2
      تو را بخدا این طبل های آزار دهند را جمع آوری کنید ... دیوانه کننده هستند
  • محمدرضا A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    18 2
    اگرتوصیه ها جدی گرفته بشه خوب میشه!
  • شیرازی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    23 3
    اما تمام داربست ها در معابر عمومی نصب شده و دسته ها درست وسط خیابان سینه زنی میکنند و عبور و مرور خودروها به سختی صورت میگیرد. شبها از سمت زیرگذر زند به سمت میدان ولیعصر شیراز شاهد ترافیک وحشتناکی هستیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    22 3
    خودداري از نصب داربست؟ الان كه كلي از خيابونا پر از داربسته كه!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    19 2
    کو گوش شنوا... توی محله ما که دابست بستن یک ترافیکی درست شده مردم واقعا معذب هستن...
  • گرفتار IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 4
    معابر عمومی؟؟؟ اولا یه چرخی تو شهر بزنید می بینید چقدر توصیه اتون اثر داره! دوما توقع دارین برن هیات بزنن تو معابر خصوصی(!) مثلا تو راه پله خونه مردم؟؟؟!!! خوبین؟!
  • msx IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    9 2
    نمیدونم چرا مردم عزاداری هارو از مساجد و تکایا به خیابونا کشوندن که هم مزاحمت ایجاد میکنه و هم خیلی کارهای غیر عاشورایی هم تو خیابونا انجام میشه که بهتره نگم.
  • محمد A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 2
    جالبه بگم تو شهر گچساران یکی از هیئت ها داربست که چه عرض کنم تیر و ستون با سقف شیرونی وسط خیابون بلادیان زدن که چند ساله اونجاست اونم فقط واسه محرم 10 روز لازمه..355 روز سال باعث زشتی شهر شده..حداقل کاشکی فقط واسه 10 روز داربست میزدن.
  • داربست A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 1
    خودداري از نصب داربست؟ الان كه كلي از خيابونا پر از داربسته كه!!!!!!!