۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

اظهارات اخیر مقامات ترکیه که در آن خواستار آزادی محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر شده اند، عصبانیت دولت مصر را در پی داشته است.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: آزادی تمام زندانیان سیاسی از جمله محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر به شکل قابل توجهی به اجرای گفتگو و روند آشتی در مصر منجر خواهد شد.
این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که مرسی برای اولین بار پس از دستگیری در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش از قبیل صدور دستور کشتار معترضان در مقابل کاخ ریاست جمهوری در دسامبر گذشته حاضر شد.
در همین حال رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه گفت: نشان حامیان مرسی نه تنها نماد الهام بخش مردم مصر بلکه نشانه ای در محکومیت بی عدالتی در تمام نقاط جهان است.
رئیس جمهور موقت مصر در واکنش به این اظهارنظرها گفت: نظر جانبدارانه اردوغان باعث میشود که روابط دو کشور وارد مسیری شود که مصر قصد دارد از آن اجتناب کند تا روابط تاریخی بین دو طرف حفظ شود.
رئیس جمهور موقت مصر افزود: مصر با توجه به پیامهایی که آنکارا اخیرا ارسال کرده، در حال تجدید نظر در روابط با ترکیه است.
وزارت امور خارجه مصر همچنین سخنان اردوغان را محکوم کرد و آن را تلاشی عمدی برای تحریف حقایق پیرامون وضعیت دولت در مصر دانست.
کابینه مصر در جلسه روز چهارشنبه سخنان مقامات ترکیه ای را محکوم کرد و آنها را به مثابه دخالت در امور مصر دانست.
کابینه مصر افزود: ادامه یافتن این سخنان از طرف مقامات ترکیه باعث تجدید نظر قاهره در مناسبات با ترکیه خواهد شد.
به گزارش شین‌هوا، سخنان مقامات ترکیه همچنین از سوی تعدادی از احزاب سیاسی و جنبشهای انقلابی که ترکیه را به دخالت در امور مصر متهم کرده اند، محکوم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    5 12
    کار ترکیه شده دخالت در کار کشورهای دیگه. مگه ترکیه کیه که چنین مردم منطقه رو به تمسخر گرفته و به همراه عربستان و اسراییل شده قوز بالای قوز !!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    2 7
    القاعده جایی در اینده ی منطقه نخاهد داشت. همانطور که طالبان و اسراییل نخاهند داشت.