در نخستین روز مذاکرات ژنو نشست معاونان وزرای امور خارجه ایران و کشورهای عضو 1+5 و دیدارهای دو جانبه میان ایران و کشورهای 1+5 برگزار شد.

رضا الیاسی: ژنو دبروز برای دومین بار در یک ماه گذشته میزبان نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود تا بار دیگر نمایندگان این کشورها دور میز مذاکره بنشینند.

سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران پیش از این گفته بود انتظار داریم در ژنو 2 وارد بحث‌های «محتوایی» شویم و بتوانیم درباره «محتوا» به سمت توافق پیش رویم.

صبح دیروز پیش از آغاز مذاکرات، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون بر سر میز صبحانه با یکدیگر دیدار کردند و به رایزنی پرداختند.

مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ ای با اشاره به این دیدار گفت: بحث‌های کلی مطرح شد و دو طرف ایده‌هایی را بیان کردند. در صبحانه کاری بحث شد که بعد از دور قبلی مذاکرات و گفت وگوهای کارشناسی این بار دستور کار چه باشد و درباره چه چیزهایی صحبت کنیم. خانم اشتون ایده‌هایی را مطرح کردند و آقای ظریف هم نظراتشان را بیان کردند.

همچنین محمدجواد ظریف درباره این صبحانه کاری گفت: امیدوارم طرف مقابل مذاکرات را به طور جدی ببینند. مذاکرات خوبی در جلسه صبحانه کاری میان من و اشتون بود.{اینجا}

پیش از آغاز نشست ایران با 1+5، مایکل مان سخنگوی اشتون ملاقات وزیر امور خارجه ایران و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی کرد. وی با اشاره به اینکه ظریف و اشتون در جلسه صبحانه کاری حضور یافته اند، اظهار داشت: در این جلسه یک ساعته، گفت​وگوهای خوبی درباره دستور کار جلسه صورت گرفت. وی همچنین اعلام کرد که گروه 1+5 نخستین جلسه مقدماتی خود را به ریاست اشتون برگزار کرده اند.

پیش از آغاز نشست دیروز محمدجواد جواد ظریف با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد. ظریف در این ملاقات که در موضوع سوریه بود، اخضر ابراهیمی را در جریان مذاکرات خود در ترکیه قرار داد.{اینجا}

.

پس از این دیدار و پیش از نشست ایران با 1+5، مجید تخت روانچی معاون آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت که در این دور پیرامون همه موضوعات صحبت می‌کنیم و وارد بحث‌های مختلف خواهیم شد. در مورد غنی سازی و تحریم‌ها نیز گفت‌وگو خواهیم کرد.

اما سرانجام ساعت 13:30 به وقت تهران مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو آغاز شد و محمدجواد ظریف و کاترین اشتون ریاست نشست افتتاحیه را بر عهده‌ داشتند و پس از پایان نشست افتتاحیه مذاکرات معاونان به ریاست سیدعباس عراقچی و هلگا اشمید برگزار شد.

.

دور نخست مذاکرات دیروز حدود ساعت 14:30 دقیقه به پایان رسید و سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد که تصمیم گرفتیم از ساعت 2 عصر (به وقت محلی) مذاکرات را دوجانبه با هیات‌ها ادامه دهیم و چهار جلسه تا ساعت 6 داریم و بعد از آن ظریف و اشتون همراه با جمع محدودی از کارشناسان جلسه ای را خواهند داشت برای جمع بندی مذاکرات.

وی تاکید کرد که هر دو طرف باید به مجموعه اقداماتی برسند که اعتماد ساز است به همان میزان که طرف مقابل حقوق ما را به رسمیت بشناسد و تحریم ها را لغو کند ما گام بر می داریم.{اینجا}

.

همچنین ظریف طی گفت و گویی با رویترز گفت که مذاکرات با 1+5 خوب پیش رفته است اما دستیابی به پیشرفت دشوار است. گفت‌وگوها خوب پیش رفته است. ما بعدازظهر امروز مباحثات مفصل بیشتری خواهیم داشت. امیدوارم که بتوانیم به جلو پیش برویم. ما در حال پیشرفت هستیم اما تحقق آن سخت است.

پس از این و بنابر توافق دو طرف دیدارهای دو جانبه میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در دستور کار قرار گرفت. بر همین اساس مذاکرات ایران ابتدا با سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) برگزار و پس از آن نیز دیدارهای جداگانه نماینده ایران با نمایندگان کشورهای روسیه، چین و آمریکا برگزار شد. قرار شد هیات‌های ایران و 1+5 پس از مشورت با یکدیگر در نشستی با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون جمع‌بندی خود از مذاکرات را ارایه کنند.

همچنین در حاشیه مذاکرات دیروز معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با نماینده انگلستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل جاری در مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد. در دیدار مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با سایمون گس، معاون وزیر امور خارجه انگلیس درباره موضوع تبادل کاردار ترددی (غیر مقیم) از زوایای مختلف بحث شد. دو طرف تفاهم کردند که به زودی اسامی این افراد اعلام شود. دو طرف برای پیگیری موضوع در تماس خواهند بود.{اینجا}

سید عباس عراقچی در حاشیه مذاکرات دیروز ملاقات‌های دو جانبه برگزار شده را خیلی خوب برشمرد و افزود: گفت و گو های مفیدی صورت گرفت؛ البته هنور برای قضاوت زود است. شخصا امیدواری‌هایم بیشتر شده و از صبح خوشبین‌تر هستم.

وی با بیان اینکه احتمال دارد به دلیلی هماهنگی‌های بیشتر و به طول انجامیدن جلسات گفت​وگوهای ظریف و اشتون به امروز موکول شود، خاطرنشان کرد مذاکرات ایران با 3 کشور اروپایی بسیار مفید بود و همین‌طور مذاکرات دو جانبه از جمله با آمریکا روسیه و چین مذاکرات خوبی بود.

وی اضافه کرد تلاش داریم از امروز وارد تدوین متن تفاهم‌نامه شویم. البته تدوین متن مکتوب پروسه‌ای طولانی‌مدت، زمان‌بر و سختی است و باید در خصوص کلمه به کلمه آن به تفاهم رسید.

سید عباس عراقچی تاکید کرد که به دلیل طولانی شدن جلسات، دیدار اشتون و ظریف امشب(پنج‌شنبه) برگزار نمی‌شود و ظریف و اشتون صبح جمعه با یکدیگر ملاقات می‌کنند. امروز مذاکرات وارد مرحله حساسی می‌شود و هر احتمالی وجود دارد.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی RO ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    108 3
    امیدوارم همه چی به خیر بگذره. حق ما این نیست این همه توی دنیا منفور باشیم
  • عاشق ایران IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    140 8
    قربون پرچم ایران وسط اون همه گردن کلفت.
  • حمید RS ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    84 1
    خدا به این آقایان سلامتی بده تا تلاش بیشتری بکنن تا مردم را از گرانی و تحریم نجات دهند .
  • ایرانی A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    58 1
    بامید ایرانی پیشرفته .صلح دوست.مرفه.دارای اعتبار درجهان.آبرومند. که این امید حق مسلم هر ایرانی است.بامید روزی که آرزوی مرگ هیچ کشوری را نکنیم . و همه اقوام و ادیان با آرامش در کنار هم زندگی کنند.
  • حسین - اردبیل A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    78 0
    اگه بعضیا بذارن ایشالا
  • بی نام DE ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    69 0
    کری به ژنو رفت خواهشا سریع اطلاع رسانی کن
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    59 2
    موفق باشید
  • محمد A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    89 2
    با سلام و خسته نباشید یک سوال داشتم چرا رسانه های داخلی انقدر منفعل عمل می کنند الان رادیو فردا دارد به لحظه پوشش مستقیم گذاشته و اخبار مخابره می کند خبرنگارش دارد مرتب توئیت می زنه تا کی باید اخبار از آنها بگیریم خبرهاتون خیلی تاخیر دارد الان جان کری دارد می رود ژنو ولی هیچ رسانه داخلی آن را منعکس نکرده است دست بجنبانید والا این مذاکرات برای همه مهم است
  • ناصر IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    یه بوهایی به مشام میرسه!!!! فکر کنم بوی تبانی هستش!!!!! خدا بداد برسه
    • نازی A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      98 3
      شماها که تبانی نکردین و به مثلا آرمان ها پایبند بودین چکار کردین که الان طلبکارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    مرگ بر امریکا
    • علیرضا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      از منفی هات ناراحت نباش! فعلا جو اینه! فک میکنند این امامزاده شفا میده! خبر ندارند کور میکنه که شفا نمیده! مذاکرات شخص محترمی از طرف ایران اسلامی مثل آقای دکتر ظریف سرجای خودش ولی بعضیا یادشون رفته شیمیایی که عموی منو شیمیایی کرد رو این آمریکایی ها به صدام دادند. با این حال بنده اعتقاد عمیقی به قدرت دیپلماسی دکتر ظریف به عنوان حاصل عمر جمهوری اسلامی دارم. اما نگاه من به مذاکرات اینه: مذاکرات دیپلمات های خوب ما و """"دشمن ما"""""
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      1 7
      در اين نشاني اسامي طرفهاي تامين كننده سلاحهاي شيميايي عراق را ميبينيد: http://www.iraqwatch.org/suppliers/nyt-041303.gif
    • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      12 2
      اقاى عليرضا اگر فردى با چاقو به عموى شما حمله كرده بود باچاقوفروش دشمن مى شديد؟!!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      1 0
      علیرضا جان لطفا از بمبهایی که روسیه به صدام در دوران جنگ فروخت هم یاد کن.اگر بنا به دشمنی باشد کشوری مثل ژاپن بعد از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی که باید بیشتر مرگ بر امریکا بگوید ولی انها نه تنها مرگ بر امریکا نگفتند که حتی در دهه 70 و 80 که آمریکا با موج بیکاران همراه بود(به نوشته هارولد رابینز) بازار اقتصادی خودروی آمریکا در دستان ژاپنی ها بود.من نمیگم که الان رابطه با روسیه و چین قطع بشه و فقط با آمریکا رابطه داشته باشیم.اگه کمی سیاستمدارانمون هشیار باشند (که آقای ظریف حتما هست) میتوانند از این موقعیت به نفع ایران استفاده کنند مثل کاری که دکتر مصدق کرد و نامش جاودانه شد بین ایرانیان یا حتی امیر کبیر بزرگ.امیدوارم خدا هر چی خیره برای ایران و ایرانی فراهم کنه.
  • اصغر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    56 1
    یا خدا....
  • مهرداد A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    61 3
    جان كري براي ديدار ب جواد ظريف به مذاكرات ميپوندد.: خبرگزاري ان بي سي و آسوشيتد پرس.
    • بابا A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      0 3
      وخبرگذاری مهرداد
  • عباس.آ IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    84 4
    یا حسین خودت کمکشون کن......
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    69 2
    امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم و از این وضعیت نجات پیدا کنیم و عید امسال را بدون استرس از وضعیت کشور جشن بگیریم .
  • علی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    70 2
    به امید موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    74 1
    اوه چقد نفس گیر و سخت‏!خدا قوت عزیزان،از دست و پا زدن نتانیاهو در توئیتر به نظر میرسه خبرای خوبی در راهه
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    58 2
    دعای اکثریت ملت بدرقه راهتونه. خسته ایم از فشار و تندروی های بی حاصل.... سپاس که با سخت تر شدن شرایط هنوز مصمم و پر تلاش گار رو پیش می برید
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    70 1
    به امید برداشتن تمام تحریح ها (نابود شدن کاغذ پاره ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    34 2
    اخه اينهمه مذاكره حرفشون جيه؟ اون ميكه غني سازي نكنين اون ميكه ميكنيم اون ميكه تحريم نكنين اون ميكه مي كنيم. هيجكدوم هم كوتاه نميان. مسخره بازي شده سالها وقت كشور رو كرفته و باعث خوشحالي كشورهاي عربي و بدخواهان شده اين قضيه! درج كن لطفا
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    62 2
    برای تیم مذاکره کننده ی کشورمون؛آرزوی موفقیت میکنم:)
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    453 7
    اگر امکان دارد وریسکش بالا نیست یک نظرسنجی بگذارید درمورد عملکرد دولت در مذاکرات
    • moshtari GB ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      256 7
      صلح صلح شعار ماست گفتگو افتخار ماست
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      3 1
      هنوز اول کار دولته یه خرده باید از عمر دولت بگذره بعد نظر سنجی بزارن
  • آرین کبیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    860 8
    خدایا امید مارو ناامید نکن...
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      302 4
      امیدواریم خداوند سرانجام کار را طوری قرار دهد که او خوشنود باشد و ما رستگار
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      268 8
      یعنی چند سال اخیر همین"در انتظار خبر خوش بودن" هم واسمون حسـرت شده بود!!! روحــانی متـشـکریـم
    • احمد A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      5 221
      بيچاره رهروى كه عمل بر مجاز كرد واى به حال ما كه چشممان به دست اين جنايتكاران تاريخى باشد نگاهتان را رو به آسمان كنيد نه به فرعون..
    • پندار IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      6 3
      خبر بسیار مهم و خوشحال کننده : وزرای کشور های ر اروپایی و امریکا هم وارد ژنو شدند .
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      1 6
      یا باید امیدمون به خدا باشه و یا امیدمون به دست ارو پا و امریکا تا تحریم ها رو بر دارن... یکیش جور در میاد گرچه خیلی گل و بلبل شدن با هم ولی گرگ بازم گرگه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    چه زیبا و آرام بخش است پرچم متبرک شده کشورم به نام نامی الله .همیشه جاویدان ایران ٍ همیشه سرفراز ایران. خاکت را می بوسم وطنم.الله یار و نگهدارت باد!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      دلیل منفی چیست؟؟؟!!!
    • مهدی ز IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      تندرو ها و جنگ طلبها همیشه در هر دو طرف بوده اند انهایند که منفی میدهند انها حتی حاضرند همه دنیا نابود شود اما منافع انها تامین شود
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      128 8
      نگران نباش دوستم بالاخره هستن کسایی که از سربلندی ایران خوشحال نمیشن از رافراشته شدنش پرچمش ناراحت میشن
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      71 94
      منفی ها اکثرا سلطنت طلب ها هستن که نماد الله رو امل مابانه می دونن!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      30 7
      اگر منظور نماد شیر و خورشید هست این نماد ربطی به سلطنت نداره و نشان تاریخی ایران از 3500 سال قبل بوده
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      5 5
      كاربران گرامى كه منفى داده ايد خوب وقتى محترمانه از شما مي پرسند لااقل چندنفرتان دليلتان را بنويسيد تادوباره خبرانلاين منفي ها را سانسور نكرده!!!
  • رضا A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    633 4
    براي موفقيت ديپلماتهاي عزيزمان دعا كنيم.
    • حسین IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      11 2
      پسر چه می کنه این ظریف چه می کنه این دولت جدید!
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    46 2
    موفق باشید...
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    يك حدسي راجع به اين مذاكرات ميشه زد كه اصلا اون جيزي نيست كه مردم فكر مي كنن. اصلا خوب هم نيست. قابل درج هم نيست كه بكم. فقط ميشه كفت كه همه جيز از قبل معلومه ( از طرف ايران) و قرار نيست امتيازي ردو بدل بشه و .....در حقيقت قراره اب باكي روي دستان مردم ريخته بشه و حجت براي مردم از جهت .... تمام بشه و.... .....
    • علی A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      57 3
      شما لطفا برو آقای جلیلی رو بچسب،دکتر ظریف خودش میدونه داره چیکار میکنه
    • !!!!!!!!!!!! A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      6 53
      متاسفانه منم همینطور حس میکنم روند مذاکرات خوب پیش نمیره.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      1 27
      جليلي كيه ديك؟! بنظر ميرسه دوستان منظور نوشته رو نكرفتن، نميشه خيلي واضح كفت، اما امكان داره قرار باشه كلا قضيه مصالحه با غرب كنار كذاشته بشه.....
  • علیرضا 57 A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    323 6
    خدا پشت و پناهتان سفیران ایران زمین ان شاالله که با خبرهای خوب وخوش برگردید چشم امید ما اول به خدا وبعدش به زبان شیرین و سبز جناب وزیر است
  • مرتضی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    85 1
    امیدوارم تندروهای دو طرف توافقات رو خراب نکنند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    به همین خیال باش مصاحبه اوباما با سی ان ان رو هم میذاشتید تا همه بدونن برداشتن تحریم از نظر امریکا یعنی چی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    149 6
    تیپ و ظاهر تیم ایران بسیار بهتر از دوره احمدی نژاد هستش، امیدوارم موفق باشند
    • امیر A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      74 5
      باطن و کارایی شون هم خیلی بهتره.
  • رامشه A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    155 5
    خدا یار و یاور خوشتیپ ترین وزیر جهان باشه!!!!!!!!
  • سعید A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    امروز آبنبات بهمون میدن تو ژ نو!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      6 90
      آخی! آب‌نبات اینقدر گرون شده؟
    • م.ه A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      66 2
      همین آبنبات برای افراطیون خیلی تلخه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      10 4
      از بس ابنبات هاي هسته اي نظنز رو خورديم حالمون يه جوري شده!
  • بهروز IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    115 2
    خدایا به حق این ماه عزیز ایرانمون رو روسفید کن وبرای مردمش خیر بخواه...ابران همیشه سربلند باش
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    106 2
    درود برخادمان ایران زمین...انتظارمان را شیرین کنید
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    40 3
    هر کی آبنبات میخاد بره ژنو به شرط اینکه در غلطان داشته باشه....شوخی کردم...صلح کنید تمام بشه بره این مسخره بازی...
  • ع A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    43 1
    دوستان عزیز این رو بدونید وقتی اسراییل تا این حد از ما عصبانی هست یعنی داریم کار درست رو انجام میدیم شما مخالفین چرا فکر نمیکنید تمام این مدت که ایران با جهان قهر بود اسراییل چقدر خیالش از ایران راحت بوده ولی حالا به وحشت افتاده به این عده باید گفت یا شما واقعا از کرده خود بی اطلاعید یا واقعا در پشت نقاب تندرویی دارید با اسراییل پشت پرده همکاری میکنید چون اسراییل فقط انزوا و از کارافتادگی ایران رو میخواد فکر می کنید ملت تا چه حد فشار رو میتونن تحمل کنند اینها ثبات نظام رو بهم میزننه و اسراییل و کشورهای عربی ضعف و جدایی ملت از نظام رو میخواهند .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    60 0
    خبر آنلاین از اینکه منفی ها رو برگردوندی سپاس
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    38 1
    خدا به همراهشان! ولي خداييش خواندن اين گزارشات عين رمزگشايي شده از هر كلمه اش مي خواهيم بفهميم كه چه خبر است! ان شا الله خبر هاي خوبي براي ملت باشد.
  • محمد حيدري IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    39 1
    خدايا تيم ديپلماسي ايران را حمايت بفرما. خدايا ايران را از خطر جنگ و خطر تندروهاي د اخلي در امان نگاهدار. ما حامي دولت اعتدال و فراجناحي روحاني هستيم روحاني متشكريم ظريف متشكريم
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    41 1
    دعای ابا عبدالله پشتتون باشه
  • سمنانی A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    39 4
    خدایا بعد از هشت سال احساس میکنم وزیر خارجه کشورم نماینده مردم ایرانه.چه خوش تیپ و با شخصیت هستن گروه نماینده برای نشست 1+5
  • بی نام DK ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    35 1
    از خبرآنلاین که منفی ها رو دوباره راه انداخت تشکر می کنم
  • رضا اتيش US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    7 3
    خدايا كاري كن كه مذاكره كننده ها به توافق برسن تا ما حداقل به آرزوهاي كوچيكمون برسيم آرزوبه دل نميريم ما دهه 60 ديها بدبخترين نسليم
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    6 3
    ما نمیتونیم مثل ترکیه ، امارات ، قطر لااقل تو منطقه خودمون باشیم ؟ اینقدر مشکله تعامل با دنیا ؟
  • آرش DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    6 2
    من 38 سالمه..همش ذهنم درگیر جنگ و درگیری و دشمن بوده..بابا جان خودتون تمام کنید دیگه.............. چقد مذاکره چقد حرف....کی ما هم مثل اروپایی ها با آرامش زندگی میکنیم
  • زر A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    8 2
    دمتون گرم كه با وجود اين همه مخالف داخلي و خارجي اينقدر به فكر مردم هستين كه چاه هايي كه ديگران براي ملت كندن را با اين همه تلاش پر كنيد.درود به شرفتان . زنده باد ايران و ايراني
  • علی از اردبیل IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    5 3
    آقا هر وقت ظریفو نشون میده همش داره میخنده گمون کنم داره اونا رو جادو میکنه چون اشتون یکی دو ساعت پیش ا کری رو به ژنو خواسته
  • فرهاد A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    2 3
    اینکه اونجا همزمان در مورد سوریه و هسته ای مذاکره میشه جالبه. فکر میکنم داشتن کارت سوریه خیلی به نفعمون شد.
  • ایرانی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    همه چی یه طرف، ولی بعنوان یه ایرانی از بودن پرچم کشورم در کنار پرچمهای قدرتهای جهانی احساس غرور و افتخار کردم.