ایرنا نوشت:

شب گذشته ˈبیل د بلازیوˈ نامزد ایتالیایی الاصل بروکلینی با اختلافی فاحش رقیب جمهوریخواه خود ˈجو لهوتاˈ را شکست داد و بعد از 20 سال نخستین شهردار دموکرات نیویورک شد.

بر اساس آخرین گزارش ها بیل د بلازیو توانست 73 درصد آرای مردم نیویورک را به خود اختصاص دهد، در حالی که رقیب جمهوریخواه او تنها آرای 24 درصد مردم این شهر را جلب کرد.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که شکست ˈجولهوتاˈ در انتخابات کنونی که زمانی مشاور ˈرودی جولیانیˈ جمهوریخواه که قبل از ˈمایکل بلومبرگˈ شهردار نیویورک و یکی از شهرداران مقتدر جمهوریخواهان منصوب می شود، ضربه سختی به موقعیت جمهوریخواهان وارد خواهد کرد.

ˈمایکل بولومبرگˈ شهردار کنونی نیویورک که بزودی دوره ماموریتش به اتمام می رسد، بارها اعلام کرد به هیچکدام از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات وابستگی فکری ندارد.

تحلیل گران آمریکایی معتقدند که پیروزی ˈبیل دبلازیوˈ در انتخابات اخیر باعث تقویت جایگاه سیاسی دمکرات ها در آمریکا خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CN ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    6 0
    امیدوارم مسئولین ایرانی برای رفع مشکل آلودگی هوای شهرها از آمریکایی ها مشورت بگیرن،نه چینی ها که خودشون سالیان ساله مشکل آلودگی هوا دارند و هنوز هیچ راهی براش پیدا نکردن!