جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران موفق به پیاده سازی سیستم هزینه یابی خدمات درمانی و تشخیصی شد.

 

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برای اولین بار در کشور موفق شد نسبت به پیاده سازی سیستم هزینه یابی خدمات درمانی و تشخیصی از طریق هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) اقدام کند.

موسی زاده مدیر پروژه تهیه و استقرار سیستم قیمت تمام شده خدمات درمانی و تشخیصی در بیمارستان ساسان بر مبنای فعالیت ( ABC ) تصریح کرد: برای اولین بار در کشور جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران موفق شد در بیمارستان ساسان، سیستم قیمت تمام شده خدمات درمانی و تشخیصی را از طریق هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) پیاده سازی و اجرایی نماید.

گفتنی است اجرایی شدن این طرح که برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده، نتیجه چند سال مطالعات تخصصی و فنی و همچنین اجرای پروژه در برخی دیگر مراکز با مقیاس های کوچک است.

 بنا به گزارش ایسنا،  ABC  به معنی هزینه یابی بر مبنای فعالیت دارای تاریخچه طولانی در دنیا نیست. اما در کشور ما، نسبت به پیاده سازی این سیستم که از بدیع ترین تکنیک های هزینه یابی به شمار می رود، اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

اساسا در تکنیک و سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت، این فعالیت ها هستند که از منابع استفاده کرده و موجب ایجاد خدمات می شوند.

موسی زاده ضمن بیان این مطلب، افزود: این پروژه در بیمارستان ساسان اجرایی شده است. او در پاسخ به این پرسش که چرا جهاد دانشگاهی روی این طرح متمرکز شده است، گفت: علت تمرکز جهاد دانشگاهی روی این تکنیک، ارائه وظیفه ذاتی خود، یعنی استفاده از دانش حسابداری جهت حل مشکلات فعلی در حوزه درمان و همچنین پیگیری و اجرایی ساختن مباحثی نظیر "اقتصاد سلامت" است.

برای خواندن متن گفت و گوی خبرنگار ایسنا با کمال الدین موسی زاده مدیر پروژه تهیه و استقرار سیستم قیمت تمام شده خدمات درمانی و تشخیصی در بیمارستان ساسان بر مبنای فعالیت ( ABC ) اینجا را کلیک کنید.

یادآور می شود بنا بر کسب اطلاع، مدیران و دیگر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی، اگر قصد پیاده سازی سیستم قیمت تمام شده خدمات درمانی و تشخیصی در بیمارستان ها و مراکز درمانی دارند، می توانند از طریق نشانی kamal.mosazadeh@yahoo.com با مدیر پروژه یادشده، در ارتباط باشند و پاسخ سوالات علمی خود را دریافت نمایند و احیانا از چگونگی اجرای این طرح با خبر شوند.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =