تسنیم نوشت:

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم حبیب‌الله عسگراولادی که امروز در مسجد ارک برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شما جایگزین مرحوم عسگراولادی در جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری انتخاب شده‌اید برنامه‌های شما چیست؟ گفت: خیر؛ من این خبر را تکذیب می‌کنم چرا که بعد از فوت مرحوم عسگراولادی جلسه‌ای برگزار نکردیم و معمولا پنجشنبه صبح‌ها جلسه داشتیم. بنابراین اولین جلسه جبهه پیروان هفته پس از عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته در این خصوص رایزنی‌هایی خواهد شد و پیشنهاد من این است که مرحوم عسگراولادی کما‌فی‌السابق رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بماند و اگر کسی انتخاب خواهد شد، به عنوان نایب رئیس و جانشین وی انتخاب شود.

باهنر در پاسخ به پرسش دیگری درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: در هر صورت فکر می‌کنیم که اتفاقات مهمی در حال وقوع است؛ بیانات مقام معظم رهبری در 12 آبان فرمایشات جامعی بود که از طرفی ایشان از امت بزرگ اسلامی خواستند که دیپلمات‌های ایرانی که به رسم دیپلماتیک با آمریکای جنایت‌کار و گروه 1+5 فرستادیم با همه توان حمایت کنیم چرا که آنها به تعبیر مقام معظم رهبری بچه‌های انقلاب هستند و نباید تضعیف شوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم‌اکنون دوران آب شدن یخ‌های بین ما و آمریکا نیست؛ یخ‌هایی که براساس جنایات سنگین آمریکا در طول 50 سال بوجود آمده، این یخ‌ها به این سادگی آب نمی‌شود و هم‌اکنون دوران مدیریت کردن دشمنان است و به نظر می‌رسد که قدم‌های خوبی برداشته شده و تا جایی که ما اطلاع داریم خبرهای خوشی از جلسات روز گذشته مذاکره‌کنندگان به گوش می‌رسد اما ما بر ارزش‌ها و حقوق ملت ایران با جدیت پافشاری داریم و البته این آمادگی را داریم که اگر آمریکا و هم‌پیمانانش این آمادگی را داشته باشند که در بازی برد شرکت کنند، ما نیز حاضر هستیم که این بازی را به بازی برد‌-برد تبدیل کنیم ولی اگر آنها تصور می‌کنند که می‌توانند بازی برد-باخت را ادامه دهند ما در این بازی متبحر، مجرب و مقتدر هستیم و کار را به صورت جدی ادامه می‌دهیم.

نایب رئیس دوم مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: به نفع آنها است که بازی برد-برد را بپذیرند و برای کارهای جدید برنامه عملیاتی داشته باشند؛ ما برنامه‌های عملیاتی خود را برای مذاکره روی میز گذاشته‌ایم و انشاءالله باید منتظر ادامه مذاکرات باشیم.

همچنین فارس در گزارشی نوشت: حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌‌الملل رئیس مجلس در حاشیه مراسم مرحوم عسگراولادی در مجلس ارگ تهران با اشاره به مذاکرات ژنو بین ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: امیدوار هستم این مذاکرات در چارچوب NPT بوده و حقوق جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود؛ مهمترین آن نیز قبول حق غنی‌سازی در داخل کشورمان است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ما کلیه حقوق خود را بر اساس NPT می‌خواهیم، تصریح کرد: ما در عین حال کلیه تعهدات خود را نیز بر اساس NPT انجام می‌دهیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره انتشار برخی جزئیات مذاکرات از سوی دیلی‌تلگراف مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کند، گفت: غنی‌سازی حق ما است و ما این حق را به هیچ کس واگذار نمی‌کنیم؛ سطح غنی‌سازی در NPT مشخص نشده است از این رو ما به حد نیاز خود غنی‌سازی را دنبال می‌کنیم.

/29295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمنانی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    23 3
    آقایان اصولگرای افراطی بیلبورد ها را آماده کنید.خخخخخخخخخخخه
    • امیر A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      0 0
      فقط بیلبورد نیست، کلی پوستر تو مراکز مربوط به شهرداری نصب شده. حتی تو مراکز معاینه فنی.
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای بازی برد برد چیست برد غرب و امریکا چیست و کدام حالت است که آن ها می برند و ما نیز می بریم لطف کنید این را شفاف توضیح دهید
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    وی ادامه داد: البته در این خصوص رایزنی‌هایی خواهد شد و پیشنهاد من این است که مرحوم عسگراولادی کما‌فی‌السابق رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بماند و اگر کسی انتخاب خواهد شد، به عنوان نایب رئیس و جانشین وی انتخاب شود !! آخي چه متواضع ! بعدشم دست اون مرحوم كه كوتاهه شما ميشي رئيس اما هرجا ضرر داشت ميگي اين خط مشي ايشون بوده و ...!! از سياست همين چيزاشو بلديد فقط !
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بدیهی است که بازی برد-برد در جایی معنا می یابد که تضاد و دشمنی بنیادینی در مبانی فکری و عملی دو طرف وجود نداشته باشد چرا که اگر پیروزی نهایی یک طرف بستگی به شکست طرف مقابل داشته باشد، دیگر بازی برد-برد معنا ندارد. مثل بازی والیبال.دلیل دیگری بر بی معنی بودن این عبارت "برد-برد" فرمایش امام خمینی درباره گرگ و میش بودن رابطه ما با آمریکا است , ایا بازی برد-برد گرگ و میش معنا دارد.
  • مهرنوش A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    1 0
    چقدر این مرد سیاستمداره . ندیدم به عمرم این همه سیاست . درهر دوره و زمانی قدرت داره حالا چه زمان حکومت اصلاحطلبها چه حکومت اصولگراها . این باهنر کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • كارمند A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بله ما حق داريم هر چقدر ميخواهيم غني سازي كنيم دوستانمان هر جا و....چوب نتراشيده لاي چرخ آمريكاييهابگذارند سفارتشان را بگيريم هر روز به هر بهانه اي پرچم كشورشان را لگد مال كنيم.اما انها حق ندارند يگويند هر كس با ايرانيها معامله كرد حق ندارد با آمريكا معامله كند.خوب اين خيلي ساده است وقتي همه ما بچه بوديم همين كار ساده را ميكرديم واگر با كسي قهر بوديم با دوستانش هم قهر ميكرديم واگركسي با دشمنمان دعوا ميكرد خوشحال ميشديم.حالا كه بزرگ شده ايم دست ازلجاجت برداريم ومشكل را اساسي حل كنيم.تادر محل عائله مان راحت رفت وآمد كنند وكسي متعرضشان نشود.
  • نیما A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    1 0
    آقای با هنر من افکار شما رو اصلا نمی پسندم.