۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

دفتر سناتور جان مک کین در بیانیه ای ضمن رد اظهارات نسبت داده شده به خود اعلام کرد مک کین خواستار استعفای کیت الکساندر رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا نشده است .

نسخه انگلیسی نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از مک کین نماینده آریزونا در سنای آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره که ایا ژنرال کیت الکساندر باید به سبب قصور که سبب افشای اطلاعاتی محرمانه از سوی ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا شد ، اخراج شود یا نه، اعلام کرد:« البته که آنها باید استعفا کنند یا این که اخراج شوند.»
دفتر مک کین در بیانیه ای اعلام کرد :« سناتور مک کین معتقد است افرادی که در زمینه افشای اطلاعات از سوی اسنودن مقصر هستند، باید در این زمینه پاسخگو باشند اما سناتور مک کین خواستار استعفای ژنرال الکساندر که به زودی بازنشسته خواهد شد، نشده است .»
قرار است الکساندر در ماه مارس بازنشسته شود. او از سال 2005 تاکنون ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا را بر عهده دارد.
در آن مصاحبه ، مک کین درباره تغییرات مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 سخن گفت .
مک کین با اشاره به این که اسنودن حتی کارمند دولت نبود ، گفت:« چرا اسنودن می بایست به این گونه اطلاعات دسترسی می داشت؟»
او افزود:«در زمینه گزینش افرادی که به این گونه اطلاعات دسترسی دارند، چه اقداماتی انجام داده ایم؟ این اتفاقات قابل قبول نیست و افراد مسئول در این زمینه باید پاسخگو باشند.»
مک در پاسخ به این سوال که چه کسانی در این باره مسئول هستند، گفت:« رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور آمریکا ، کمیته های اطلاعاتی کنگره ، همه پیمانکارانی که ما به آنها پول می دهیم و مسئول بررسی پیشنیه افراد هستند. باید یک خانه تکانی کامل انجام شود. »
سپس از او درباره این که آیا السکاندر باید استعفا کند، سوال شد.
اشپیگل به نقل از مک کین نوشت:« البته که آنها باید استعفا کنند یا اخراج شوند. ما دیگر کسی را که در این باره مسئول است نمی خواهیم.»
مک کین همچنین گفت بر این باور است که اسنودن « هرگز » به آمریکا باز نخواهد گشت ، جایی که او با اتهامات جاسوسی و سرقت اموال دولتی رو به روست.
اسنودن از زمان دریافت پناهندگی موقت از سوی روسیه در روز یکم ماه اوت در این کشور زندگی می کند .
مک کین گفت:« ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطمئنا به او پناهندگی نامحدود اعطا خواهد کرد. روس ها می دانند اگر او را بازگردانند ، این موضوع عبرتی برای افراد دیگری خواهد شد که ممکن است چنین اقداماتی انجام دهند. من مطمئنم آقای اسنودن هر آنچه را که احتمالا می دانسته به آنها گفته است.»
به گزارش یونایتد پرس از واشنگتن، مک کین در این باره که اسنودن ارائه اطلاعات را به مقامات مسکو رد کرده است، گفت:« اگر شما بر این باورید که آقای اسنودن به روس ها اطلاعاتی را که داشته ، نداده است باید بر این باور هم باشید که خوک ها هم می توانند پرواز کنند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    3 4
    امریکا سراسر تاریخش حمایت از تروریسم و سرکوب ازادی و عدالت بوده است
    • کمال IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 0
      نمونه اش دادن مدال افتخار به فرمانده ناوی که هواپیمای c130 ایران رو هدف قرار داد دوستان اگر یکی از اعضای خانواده اشان توی او هواپیما بود به نظر شما رای منفی نمیدادن