مهر نوشت:

یک مقام ناتو از طرح ترکیه برای باقی ماندن موشک های زمین به هوای پاتریوت در مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.

 یک مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: مقامات ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواسته اند تا زمان باقی ماندن موشک های زمین به هوای پاتریوت را که از دسامبر گذشته در شهرهای غازی آنتپ، آدانا و قهرمان ماراش مستقر شده اند، به مدت یک سال دیگر تمدید کند.

این مقام ناتو افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ضمن بررسی اوضاع کنونی به این نتیجه رسیده است که خطرات و تهدیدات علیه ترکیه همچنان جدی است و احتمال موافقت با پیشنهاد این کشور وجود دارد.
ترکیه پیشتر با ادعای احساس خطر از سوی سوریه، خواستار حمایت نظامی ناتو که خود یکی از اعضای آن است، شده بود. آلمان، هلند و آمریکا از شرکت کنندگان در طرح استقرار موشکهای ناتو در ترکیه هستند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    1 11
    چرا ترکیه اینقدر می ترسد مگر ارتش سوریه آن صلابت گذشته را دارد؟
    • سامان A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      5 3
      چه ربطی داره دوست من ؟!؟ به هر حال هرچقدر هم از لحاظ نظامی کشور قوی باشی و کشور همسایه ضعیف باشه بخواد بهت حمله کنه ! ترقه رو هم روی منجنیق بذاره در تعداد زیاد به سمت تو پرتاب کنه هر خسارتی هم وارد کنه بهت لطمه زده ! هرچند واقعا حمله سوریه به ترکیه میتونه بزرگتر از این مثال باشه به هر حال یک کشور همسایه در ایجاد نا امنی تاثیر بسزایی داره و ترکیه هم آنچنان کشور بزرگی تو این زمینه محسوب نمیشه هرچند جزو ارتش های نسبتا بزرگ هست اما هیچ وقت پیشرو نبوده در واقع بیشتر خرید سلاح رو توی برنامه داشته
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    2 1
    دست از حمایت وحشی ها بردار