گزارشی که درباره وضعیت دانش زبان انگلیسی در کشورهای مختلف و رتبه ایران منتشر کرده بودیم، نظرهای متفاوتی را به همراه داشت.

پس از انتشار گزارش، آمار و جدولی درباره این که در کدام کشورها مردم آشنایی بیشتری با زبان انگلیسی دارند، نظرهای مختلفی از سوی خوانندگان خبرآنلاین مطرح شد.

- عده‌ای معتقدند چاره کار این است که زبان انگلیسی از دوران ابتدایی در مدارس و آن هم به صورت درست و اصولی آموزش داده شود نه به شکل کنونی:

بی‌نام: من دکترای تخصصی دارم هنوز نمیتونم انگلیسی صحبت کنم وای به حال بقیه جامعه! تا زمانیکه آموزش زبان از دوران ابتدایی به دانش آموزان داده نشه همین وضعه.

بی‌نام: فقط آموزش از دوران ابتدائی کافی نیست بلکه شیوه اموزش هم مهمه. اگر شیوه درست باشه از همون راهنمایی هم می‌تونه مفید باشه.

احمد: آموزش زبان در مدارس ایران و حتی کلاس‌های زبان ناکارامد هست و من صحبت دوست بزرگوار هیئت علمی رو تایید می‌کنم. دانشگاهیان ما در سنین بالا وارد محیط انگلیسی زبان میشن که دیگه انگیزه و توان یادگیری در حد زیادی کاهش یافته است. شحصاً افرادی رو می‌شناسم که نزدیک 30 سال هست در انگلیس هستند و حالا در سن هفتاد سالگی هم به اندازه یک بچه ده ساله که فقط چهار سال مدرسه انگلیسی زبان رفته به این زبان تسلط ندارند. اول یکی باید به خود دبیر زبان‌های ما و مدرسین کلاس‌های زبان اموزش بده تا بعد!

بی‌نام: مشکل اصلی بحث زمان آموزش و کیفیت آموزشیه، متاسفانه خیلی از آموزشگاه‌ها یا اصلا مدارس، استاد انگلیسی داره به فارسی این درس رو میده، یا زمانی داریم آموزش میبینیم که دیره.

رضا: سیستم آموزش و پرورش سال‌هاست به جای آموزش زبان وقت دانش‌آموزان رو تلف میکنه. برای گرفتن تافل یا آیلتس فقط 2 الی 3 سال وقت لازمه درصورتیکه بچه‌ها از راهنمایی زبان دارند تا دانشگاه ولی نهایتاً هیچ چیز یاد نخواهند گرفت. این رتبه 41 رو هم مدیون آموزشگاه‌های آزاد هستیم نه وزارتخانه . 1000 سال دیگه هم کسی به فکر تغییر سیستم آموزش زبان و بهینه‌سازی روش و کتب آموزشی و ارتقای معلمین نخواهد افتاد.

آبی: به نظر بنده هدف از آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران، جلوگیری از یادگیری زبان انگلیسی است نه یادگیری. باید آموزش زبان انگلیسی به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد، متاسفانه معلمان زبان در آموزش و پرورش خود سطح بسیار پایینی در زبان انگلیسی دارند.

بی‌نام: وقتی آموزش و پرورش هر سال یک بار تغییر سیستم می‌دهد و همه‌چی در مدارس پولی شده، بهتر از این نمیشود. حالا اینکه زبان است، در دروس دیگر هم همین پسرفت را خواهید دید، ضمن اینکه برای زبان در مدارس و دانشگاه‌ها باید ساعت بیشتری حتی نسبت به عربی در نظر گرفته شود.

- برخی هم می‌گویند اوضاع ما از کشورهای دیگر بهتر است:

مجتبی: شک ندارم بهتر از ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگه صحبت میکنیم

حمید: چند سال پیش که چند روزی را در ترکیه گذراندم رویکرد این کشور توریستی که بهشت اروپایی‌های آفتاب دوست است درباره زبان برایم عجیب بود. بیرون از محل اقامت بویژه با جوان ها که وارد گفتگو می شدم و چیزی به انگلیسی می پرسیدم اغلب یا می گفتند انگلیسی نمی دانند یا بی تفاوت عبور می کردند گویی نفهمیده اند چه پرسیده‌ام. حتی روی نقشه‌های توریستی یا تابلوهای راهنما زبان انگلیسی، به ندرت دیده می شد اما با توجه به تحرکات ترک ها در یک دهه اخیر که هم اقتصاد و حمل و نقل شان را زیر و رو کرده هم جایگاه سیاسی شان را ارتقا داده بعید نیست در زمینه زبان هم تحولاتی در سرزمین شان اتفاق افتاده باشد.

بی‌نام: هندی‌ها انقدر وحشتناک و بد انگلیسی حرف میزنن که بعضی وقتا خود آمریکایی‌ها هم متوجه نمیشن که چی میگن! یه سری واژه‌ها رو از خودشون در آوردن به انگلیسی اضافه کردن و شدیداً هم لهجه‌دار و زشت حرف میزنن!

- عده دیگری که می‌گویند در کشورهای دیگر اوضاع زبان انگلیسی بهتر است:

بی‌نام: تا جایی که من تو ترکیه‌ایها دارم میبینم به شدت از ما بهترن. شما اطلاعاتت رو از کجا آوردی؟ ترکیه‌ایها به لطف توریستها و رفت‌وآمدهاشون به اروپا و امریکا اتفاقا اکثرشون به راحتی حرف میزنن.

بی‌نام: ترکیه که جای خود دارد ما ایرانیها از برادران عراقی و افغانی هم به مراتب ضعیفتریم.

- و در نهایت بعضی دیگر هم راه چاره را در تلاش فردی می‌دانند:

بی‌نام: خودت باید دنبالش باشی، البته که سیستم نقص داره. من خودم هم دکتری دارم ولی زبانم خوبه چون خودم پیگیر بودم. مؤسسه و کلاس هم اصلاً نرفتم. بیشتر مواقع اخبار انگلیسی می‌خونم، فیلم‌ها و سریال‌ها رو بدون زیرنویس می‌بینم و ... تا هم لغات یادم نره و هم اینکه تقویت بشم.

بی‌نام: هر کسی باید خودش تلاش کنه. درسته که نظام آموزشی ما برای زبان نتونسته کاری بکنه ولی اگه به دنبال یادگیری بریم نه برای تافل و آیلتس مطمئنا به نتیجه می‌رسه .نباید منتظر دیگران باشیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    47 4
    عمده عقب ماندگي ما بخاطر ندانستن زبان انگليسيه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    9 42
    تو این وضعیت فقر و گرونی، آموزش زبان میخوایم چیکار؟! مال مرفهین بی درد هست!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      30 0
      توهین نباشه, مرفه بی درد که نیستیم, مستضعف کم عقل هم نباشیم
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      18 0
      هر قدر دوست دارید می تونید به من بخندید. اما من هنوز هم معتقدم، دانش و آگاهی بزرگترین سرمایه ی آدمه.
  • مجید سامری A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    31 0
    من خودم متاسفانه نتونستم به دانشگاه راه پیدا کنم و خیلی هم علاقه مند به یادگیری و مکالمه زبان انگلیسی هستم نزدیک به سی چهل دیسک اموزشی تهیه کردم . اما هنوز در دیسک اول اون موندم . شاید باورش سخت باشه ولی از بچه گی تقریبا 9 سالم بود دوست داشتم انگلیسی یاد بگیرم با وجود اینکه نه امکانات امروزی بود ونه مشوقی که کمکم کنه . هر وقت هم خواستم صحبت کنم توسط افرادی که وارد بودم به شدت مورد تمسخر قرار گرفتم و هیچ کس هم کمکم نکرد . ولی بازم تلاش میکنم . هر روز یکساعت اگه ده بار هم که شده مکالمات انگلیسی رو گوش میدم . اما برای یادگیری زبان به یک همت اجتماعی بستگی داره . نباید همدیگر رو به خاطر تلفظ غلط یا ندانستن معنی تمسخر کنیم یا نباید کلمات زشت برای دست انداختن کسی به طرف مقابل یاد بدهیم .
    • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      15 2
      البته کتاب هم خیلی خوبه. برای یادگیری لغات و جملات ساده پرکاربرد توصیه می کنم از کتاب oxford word skills, basic هم بهره ببرید. برای صحبت کردن روان هم فایل های صوتی نصرت خیلی خوبه.
    • مجید سامری A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      4 0
      دوست عزیز ممنون از راهنمایی تون که نشان از محبت شما داره ولی من اموزش زبان نصرت رو تهیه کردم اما متاسفانه محیط بسیار خشک و مصنوعی و مثل رباط با تلفظهایی که توی مدرسه و دبیرستان بهمون یاد دادن آموزش میداد بطوریکه ادم احساس میکنه فقط میخواد با هموطن خودش مکالمه داشته باشه در صورتی که دوره های انگلیش تو دی رو گرفتم محیطی شاد و کاملا طبیعی و با تکنولوژی روز اموزش میده . متاسفانه مشکل اموزشگاه های ما همینه .اگه بخوام مقایسه کنم انگار توی ژاپن یک ژاپنی که مقداری فارسی بلده بخواد اموزش زبان فارسی بده .بازم از راهنمایی شما متشکرم .
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      4 1
      دوست عزیز شما که این قدر علاقه داری چرا کلاس نمی ری؟ من کلاس های ترمی یک آموزشگاه نه چندان معتبر که بهم نزدیک بود رو رفتم. خیلی موثر بود.
    • مجید سامری A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      3 1
      بی نام جان چند دوره رفتم ولی خب بنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم خصوصا با شرایط زندگی امروزمن .البته مهم کلاس نیست مهم اون انگیزه است و الا فرق نمی کنه کجا باشه . بهرحال از راهنماییت ممنونم
  • رضا A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    52 1
    ما دوتا زبان خارجي آموزش ميديم تو مدارس. عربي و انگليسي. بچه ها بعد از فارغ تحصيل شدن ، هيچكدوم رو نميتونن صحبت كنن.
  • علی A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    30 3
    من به نظرم سیستم آموزش انگلیسی چه در آموزش و پرورش چه در آموزشگاه های ما ضعیف است.من خودم همم انگلیسی خوب صحبت می کنم هم آلمانی .وقتی انگلیسی رو با آلمانی مقایسه می کنید می بینید که یکسال زمان برای یادگیری انگلیسی کافیست در صورتیکه افراد مختلف مبینید از کودکی دارن انگلیسی میخوانند ولی هنوز بلد نیستند صحبت کنند.سیستمم آلمان یاینطور نیست امکان ندارد بگذارند شما به ترم ها ی بالاتر بروید ولی ضعیف باشید کسی که به ترم های بالای آلمانی میرسد 100% المانی خوب صحبت میکند چون سیستمشان بسیار سخت گیرانه است........
    • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      17 16
      "یک سال"؟ چه خبره؟ شما شاید نابغه باشی. برای ادمای معمولی یک سال برای یادگیری انگلیسی کافی نیست. برای این که بتونی کم و بیش ارتباط برقرار کنی حد اقل باید 5 سال رو انگلیسی کار کنی.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    105 7
    فقط و فقط دولت و سیستهای دولت است که مقصر است. سیاستهای خارجی گریزی ما که ما را از ارتباط بین المللی محروم کرده است. حتی این در مورد زبان عربی هم صادق است و سیاستهای ما جوا ب نداده است. یادگیری زبان با ارتباط حاصل میشود نه با بخشنامه.
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      7 102
      قرار نیست مردم زیاد تشویق بشن که برن زبان انگلیسی یاد بگیرن همین اندازه هم به نظر زیاد میاد
    • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      36 1
      مشکل زبان، نمودی از دو مقوله است: اولیش همونیه که این هموطن گفته؛ یعنی نبود ارتباط فراگیر (عمومی) با دنیای خارج از ایران (حالا چه انگلیسی زبان و چه ...) بنابراین هیچوقت نیاز به اون احساس نمیشه که کسی بره یاد بگیره. دوم فقدان هدفمندی سیستم آموزشی در اکثر درسها از جمله زیان انگلیسی. بعد از اینهاست که روش تدریس مطلوب و سایر موارد هم سرو سامان میگیرن. جهت روشنتر شدن ذهنتون باید بگم که من تو مقطع دکترا در یک کشور انگلیسی زبان مشغول درس خوندنم. وضعیت زبان بچه های ایرانی اکثراً در مقایسه با سایر کشورها، خدایی آبرو ریزیه؛ به ویژه اونایی که با بورس دولت محترم ایران تشریف آوردن اینجا
    • بسکوت A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      31 13
      واسه ملتی که 37 درصدش بی سواد هستن دلیلی نمیبینم که بگم زبان هم یادبگیرند !
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      15 3
      این 36 درصد رو از کجا اوردی؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      19 0
      آره همين اندازه هم به نظر زياد مياد چون اگه انگليسي(يا هرزبان ديگه اي به جز روسي و چيني!) رو خوب ياد بگيريم ميتونيم اخبار شبكه هاي خبري غيرفارسي زبان يا سايتهاي خبري غيرفارسي زبان رو متوجه بشيم و اينجا هست كه بعضي چيزها به خطر مي افته!
  • مجید A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    70 2
    سیستم آموزشی انگلیسی در ایران حرفه ایی نیست. وقتی انگلیسی را با زبان دیگر مثل فرانسه یا آلمانی یا روسی مقایسه میکنیم میبینیم که انگلیسی خیلی خیلی زبان ساده ایی است .شما ببینید حتی دانشجو ها از رشته زبان انگلیسی در دانشگاه هم فارغ التحصیل میشوند باز هم زبان بلد نیستند صحبت کنند؟! این ایراد در سیستم آموزشی ما وجود دارد چه در آوزش و پرورش چه در آموزش عالی.هر کسی هم در ایران انگلیسی خوب صحبت میکند با تلاش خودش بوده نه بواسطه سیستم آموزشی
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      5 0
      ويا امكانات اقتصادي تا بتواند چند سفرخارجي كند ويا چند سالي در كشورانگليسي زبان اقامت داشته باشد....
  • سعید A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    13 3
    به امید سیستم آموزشی ایران نباشید بدرد نمیخوره و فقط عمر مردم را تلف میکنه، من به یادگیری زبان های مختلف علاقه دارم و با تلاش خودم الان میتونم به 4 زبان زنده دنیا به راحتی صحبت کنم و باز هم سعی میکنم زبان های دیگه ای که علاقه دارم را یاد بگیرم. کافیه تلاش کنید و به یادگیری آن زبان هم علاقه داشته باشید. ابزار های مختلفی هم برای یادگیری زبان های مختلف هست از جمله همین اینترنت که خودش انواع راه ها را برای یادگیری میتونه در اختیارتان قرار بده.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      4 0
      آره ولي سيستم آموزشي هم حق نداره عمر ما رو تلف كنه.اگه نميتونه به ما انگليسي ياد بده، خب بگه نميتونم و جمعش كنه. چه ساعتهايي كه توو مدرسه سركلاس زبان ننشستيم.چه معدلهايي كه به خاطر نمره ي زبان پايين نيومد
  • سمیرا GB ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    3 12
    بهتر است یک مصاحبه با مهناز هدایتی داشته باشید و در مورد طرح اموزش و پرورش به زبان انگلیسی از او جویا شوید . طرح اموزش و پرورش به زبان انگلیسی ایشان بسیار مهم و سازنده برای بچه های ایران در مدارس و دانشگاه های ایران است .
  • سجاد A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    10 37
    به نظر من وقتی معاش نداری، انگلیسی صحبت کردنت چیه!
    • رضا A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      25 3
      عزيزم برا پيشرفت و ترجمه متون علمي لازمه. همان طور زمان جنگ هاي صليبي اروپايي ها زبان فارسي آموختند تا منابع علمي ما را استفاده كنند
  • عزيز IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    12 31
    وقتى دلار 3000 تومنه ! برا چى زبان انگليسى ياد بگيريم ؟
  • سروش IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    40 3
    وقتی رئیس جمهور یه مملکت که مدرک دکترا داره و با کشورهای خارجی در ارتباط است موقع احوالپرسی کردن و در جواب how are you میگه: happy new year!!! از بچه ها و افراد عادی چه توقعی میشه داشت؟ اینها همه برمیگرده به سیاست اشتباه ارتباط با سایر ملل و انزوای جهانی ما! بر خلاف فرمایش حضرت امام که فرمودند: "امروز آشنایی با زبان انگلیسی برای کشور یک نیاز است" متاسفانه هیچ اهمیتی به این موضوع داده نمیشه! این سخن امام در ابتدای کتاب انگلیسی سال دوم راهنمایی چاپ شده بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      12 2
      البته رئیس جمهور سابق.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    28 8
    "هیچ کدوم از مسئولینمون انگلیسی درست و حسابی صحبت نمیکنند. غیر از دکتر ظریف البته ایشون هم باید رو لهجه یه کم کار کنه و به جای vell بگه well " منتشر کنید.
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      11 38
      همه جای دنیا همین طوره (حتی اروپا)مقامات حتی اگه بتوانند هم انگلیسی درست صحبت نمی کنند چون با این کار قصد دارند تفهیم کنند که فقط برای ارتباط انگلیسی صحبت می کنند و انگلیسی زبان برتری نیست
    • بی نام A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      7 0
      این منفی واسه چی...ما ایرانیها اینقدر به لهجه گیر دادیم و از ترم یک که مبریم از لهجه مون ایراد میگیرن که نا امید میشیم و کلا یاد نمیگیریم بعد میبینیم هندی ها و پاکستانیها با اون لهجه حرف میزنن...مهم اینه که بتونی ارتباط درست برقرار کنی وگرنه قرار نیست نیتیو حرف بزنی فوقش همه بگن لهجه فارسی داره...از فرانسه که بدتر نیست... به علاوه خیلی از سران کشورها به عمد زبان انگلیسی حرف نمیزنن نمیدونم پروتکلی در موردش هست یا نه ولی میگن مرکل به روسی مسلطه ولی کسی دیده وقتی میره اونجا کنفرانس به زبان روسی بده...
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    15 25
    کسی بخواهد زبان یاد بگیره میره کانون زبان
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      25 9
      بدترین جا واسه یادگیریه زبان کانون زبانه. کانون زبان مال آموزش و پرورشه و سیستم آموزشیش مطابق با دوره راهنمایی و دبیرستانه. حالا کسی تونسته تو این دوره ها یاد بگیره انگلیسی حرف بزنه که بخواد تو کانون یاد بگیره
  • عباس ربیعی AU ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    19 3
    صدا و سیما و دوبله فیلمها از همه مقصر ترند ... این کشورهایی که نام بردید هم در سینماهاشون و هم صدا و سیماشون فیلمها رو به زبان اصلی و گاهی بازیرنویس و گاهی با پخش صدای دوبله از رادیو و در گیرنده های دیجیتال با در اختیار گذاشتن کانالهای صوتی به چند زبان پخش میکنند ... نقش اصلی بر عهده صدا و سیماست وگرنه مدارس آنها هم همان گرامر را میگویند که در ایران میگویند .. در تورکیه هم همین صنعت دوبله باعث ضعفشان در انگلیسی شده٬ عربها که دوبله ندارند انگلیسیشان به مراتب از ما بهتر است.
  • محسن A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    21 0
    سیستم آموزش زبان توی مدارس و حتی دانشگاه های ما از بیخ قدیمی و منسوخ شده س. هم روش ها و تکنولوژی های اموزشیمون خیلی عقب افتاده س و هم محتوای درس انگلیسی کلا غلط و مزخرفه. الان این گرامری که توی مدارس و دانشگاه های ایران داره تدریس میشه اصلا دیگه منسوخ شده و دنیا داره از نظریات جدید پیروی میکنه. واقعا سی سال از دنیا عقبیم تو این زمینه. فقط برید یک بار پای درددل دکتر رامین اموخته از اساتید بزرگ زبان شناسی و مدرس فن ترجمه گشتاری در ایران، بشینید تا بفهمید ما چقدر عقب افتاده ایم در این زمینه.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    25 0
    با احترام به حرمت معلمی، معلم‌های دوره‌ی راهنمایی و حتی دبیرستان بسیار بی‌سواد هستند و به نظرم یه فرد جوانی که تافل بالای 100 شده بهتر از این‌ها میتونه درس بده. دوره‌ی راهنمایی که من تلفظ کلمات رو اونقدر اشتباه یاد گرفتم که الان هم هر کاری میکنم باز رگ و ریشه‌ش مونده. دوره‌ی دبیرستان هم که با اینکه نمونه دولتی بودم باز معلم که 50 سالی داشت، میومد انگلیسی کلمه‌ رو میگفت و از ما فارسیش رو میخواست! البته به مدرسه و شهر هم ربط داره. مثلاً توو دانشگاه که بودم دیدم بچه‌های بعضی شهرهای مرکزی از شهرهای غربی بهتره وضعشون یعنی اونجاها کلاس زبان و ... بیشتر باب بوده
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    28 1
    وقتی ساعتی 2200 تومن به مدرس میدن همین میشه!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    8 63
    اصلا چرا انحصار زبان انگلیسی حاکم است؟ چرا زبان روسی را نمی گذارید انتخاب کنیم؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      48 4
      ميخواي برو زبان مغولي بخون باهوش
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      22 2
      زبان روسی شما میدونی چقدر سخته؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      10 0
      تگه جلوت رو گرفته ن؟ خب برو روسي ياد بگير
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      8 0
      شما با مفهوم زبان بین المللی آشنا هستید؟
  • habiballah SE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    20 2
    من در سوئد زندگی می کنم به نظر من هم سیستم و هم زمان شروع به یادگیری مشکل نداره گرچه سیستم اموزشی زبان ممکن است مشکل داشته باشد در ایران ولی میزان برخورد روزانه مردم با زبان انگلیسی هم مهم است به طور مثال در سوئد همه فیلم ها به زبان انگلیسی است و زیرنویس سوئدی دارد و همچنین هیچ فیلمی دوبله نمیشود. همچنین روزانه ممکن است حداقل به یک نفر برخورد بکنید و از شما سوال بکند که مجبور باشید به انگلیسی جواب بدهید .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    37 3
    هنوز مسئولین کشور ، ضرورت آموزش زبای انگلیسی را درک نکرده اند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    17 0
    من فرهنگی هستم به نطر من یکی از چالش های بزرگ در اموزش وپرورش این است که درست به بچه ها زبان یاد نمی دهند باید از پیش دبستانی ودبستان مکالمه زبان را اموزش داده بچه ها در کودکی طرفیت یادگیری انها بیشتر است وهرچه به انها اموز ش دهیم یاد میگیرند واقعا حیف است که از این طرفیت ها استفاده نشود به امید تغییر در سیستم اموزشی
  • amin A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    21 0
    آموزش زبان نیاز به راهنمایی و آموزش اولیه دارد که در تمام دنیا توسط آموزش و پرورش هر کشور طرح ریزی می شود ، در کشور ما فقط تاکید بر روی رایتینگ و ریدینگ می شود در شرایطی که در تمام دنیا اسپیکینگ و شنیدن مورد توجه قرار می گیرد . شما یک نفر پیدا نمی کنید که زبان را در مدارس کشور یاد گرفته باشد و هر کس تسلطی بر روی زبان دارد یا کلاس زبان رفته و یا خودش تلاش کرده
  • حسين A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    18 0
    من توي چين زندگي مي كنم ، كشوري كه بعلت بسته بودن شرايط زبان انگليسي فوق العاده ضعيف بود، اما تو چندين سال اخير سيستم آموزشي زبان خيلي پيشرفت كرده، پدر و مادر ها كلي هزينه ميكنن كه بچه هاشون از سنين پايين انگليسي رو با معلماي خارجي با لهجه امريكايي يا انگليسي ياد بگيرن، تمركز هم روي مكالمه هستش نه گرامر و لغات كم كاربرد، الان اينجا حتي توي شهرهاي كوچيك پر از امريكايي و كانادايي هستش كه انگليسي تدريس مي كنن،
  • علي IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    18 1
    من خودم به مدت 2 سال كلاس زبان رفتم ولي هرسال 10 درصد به توانايي صحبت كردنم افزوده شد اما احساس ميكنم تنها 4 ماه در يك جايي بمونم كه مجبور باشم انگليسي صحبت كنم همه چي حل ميشه.
  • رنجبر EU ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    5 0
    احساس نیاز باید ایجاد شودکه مثلا کسی که زبان بلده فلان نتیجه را بیشتر میگیره وبه امتیازی میرسه ونیز ضریب ان در کنکور بیشتر شود وبرای بسیاری از قبولی ها یکی از ملاک های مهم باشدتوان معلمین هم ارتقا داده شود تبلیغ گردد اهمیت ان روشن شود در سنین پایین با جدیت اغاز گرددو...
  • دبیر زبان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    14 0
    اول اینکه: زبان دوم باید و باید از سن کودکی آموزش داده شود. زمانیکه فراگیری کودک و فرایند تحلیلی زبان و گفتارش در اوج خود هست. دوم دبستان زمان مناسبی است. تا قبل از اون با نوار و فیلم و کارتون فقط گوش بچه رو باید اشنا کرد. دوم: مدرسین زبان باید سواد کافی داشته باشند. من شنیدم یه زمانی سفارت بریتانیا پیشنهاد داده بود که حاضره با تقبل بیشتر هزینه ها معلمین زبان رو یه مدتی آموزش بده و حتی یه دوره ببره انگلستان برای آموزش مکالمه ولی ایران طبق معمول فکر کرده که ممکنه روی معلمها تاثیرات بد و غربگرایی بوجود بیاد و رد کرده. نتیجه همینه!!!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    13 11
    به جای عربی انگلیسی تدریس و قوی بشه بهتره
  • بی نام A1 ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    6 0
    وقتی کار به جایی رسیده که کارکتر های انگلیسی هم غیر محاز شده پس دیگر چرا باید دنبال یاد گرفتن ان باشیم وقتی اهمیت و درک دانستن این زبان فرا ملیتی برای خیلی ها هنوز جا نیافتاده و فکر می کنند دانستن و درک این زبان چیز بی فایده ای مثل اب حوض کشیدن است و البته وقتی نمی توانیم اکثر سایت های انگلیسی زبان را بخوانیم پس فرقی با یک بیسواد از رده خارج نداریم و برای ترجمه ان باید خودمان را خفه کنیم تا دو کلمه از ان را بفهمیم و اگر مترجم گوگل نبود همین ترجمه های بی سر و ته را هم نداشتیم و مثل الان باید بی خبر از عالم باشیم !
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    11 0
    همه جای دنیا زبان دوم دارند ، غیر اط ایران
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    7 0
    سیستم اموزشی در اموزش وپرورش مقصر است که از ابتدا برای اموزش زبان وخیلی از مهارت های لازم در زندگی برای بچه مایه نمی گذادر هرچه ضعف در جوانان و دانشجویان دیده می شود برمی گردد به دوران اموزش در دبستان ودبیرستان انها باید به این همه سرمایه انسانی به درستی اموزش داده تا به موقع محصول ان برداشت شود ویک مشت جوان که هیچ مهارت زندگی ندارند تحویل جامعه ندهیم در اموزش وپرورش از همان ابتدا باید اموزش زبان انگلیسیبه زور اساسی واصولی - اموزش کامپیوتر - مهارت ارتباط اجتماعی- احترام به بزرگتر -تعامل با یکدیگر -اسراف نکردن وبه اندازه مصرف کردن -روش تغذیه درست برای حفظ سلامتی-ارزش زمان را داشتن - برنامه ریرزی در زندگی - مدیریت بحران در زندگی -و.......اموخته شود تا ایران ما اباد شود
  • رضا A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    12 0
    نمرات زبان انگلیسی من در مدرسه عالی بود در کنکور تونستم 84 درصد زبان انگلیسی بزنم اما وقتی تو یه موسسه خصوصی معتبر رفتم کلاس زبان متوجه شدم اکثر تلفظ های من غلطه حتی طرز استفاده صحیح از دیکشنری را هم بلد نیستم تا دو ترم تلفظ های غلط من باعث خنده همکلاسیام میشد به نظر شما این وسط من مقصر بودم یا سیستم آموزشی که منو در دوران تحصیل آموزش داده؟!
  • پرهام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 0
    من واقعا متاسفم که نمی تونم زبان انگلیسی صحبت کنم واین تقصیر سیاستهای غلط آموزش پرورشه چرا از ابتدایی در کنار فارسی به ما آموزش زبان انگلیسی نمی دن خیلی اسفناکه 90 در صد مردم ایران در حد خیلی کم با زبان انگلیسی آشنایی دارن
  • مهربان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    7 1
    شما ها نمي دونم چرا گير دادين به انگليسي . اين همه سال علاوه بر انگليسي ، عربي رو هم خونديم ، اونم مثل انگليسي ياد نگرفتيم.
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 5
    خواهشا دانش اموزان زبان رسمی کشور درست یاد بگیرن انگلیسی پیش کش
  • اکبر A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 3
    سلام بنظر من زبان ترکی به عنوان زبان دوم خیلی بهتره چون اداره ای یا جایی بری ترکی صحبت کنی سریعا کارت را آن ترک زبان انجام میده به هم زبانشان احترام زیادی قایل هستند
  • 123 A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    5 0
    فقط باید خودت تلاش کنی حتی کانون زبان هم که تو ایران معتبره به درد نمیخوره فقط در گرامر تاکید داره اصلا تو مکالمه کار نمیکنه