خاطرات خوب فوتبال ایران از شهر معابد / 41 سال بدون برد مقابل تایلند در بانکوک

تیم ملی ایران برای بیست و دومین بار در طول تاریخ خود در شهر بانکوک به میدان می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران اولین بار در 47 سال قبل و در بازی های آسیایی 1966 در این شهر به میدان رفت و مدال نقره مسابقات را کسب کرد. فوتبال ایران از این شهر خاطرات خوبی دارد چرا که در سال 1351 قهرمان جام ملت های آسیا و در سال 1377 مدال طلای بازی های آسیایی را در این شهر بدست آورده است. در واقع 3 افتخار مهم فوتبال ایران در شهر بانکوک حاصل شده است.
در 21 بازی قبلی تیم ملی در این شهر، 15 برد و 2 تساوی و 4 باخت ثبت شده است. چهار باخت ایران مقابل ژاپن (1-3) و دو بار با نتایج 1- صفر مقابل برمه در بازی های آسیایی 1966 و یک شکست 4-2 از عمان در بازی های آسیایی 1998 بوده است. بهترین برد ایران نیز پیروزی 5- صفر مقابل تاجیکستان بوده است.
اما تیم ملی ایران در بانکوک 3 بار با تایلند روبرو شده است که یک برد 3-2 و دو تساوی بدون گل حاصل کار بوده است. اولین و آخرین برد ایران مقابل تایلند به 41 سال قبل باز می گردد و ایران در دو بازی اخیر خود مقابل تایلند در این شهر به نتیجه تساوی 0-0 رسیده است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    19 0
    ایران در سال 1989 با 3 گل تایلند رو در بانکوک شکست داد.
  • سعید IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    9 0
    خبر آنلاین بیشتر دقت کن: تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 1990 در بانکوک با گل های کریم باوی، سیروس قایقران و محسن گروسی تایلند را شکست داد.
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    3 1
    دوستان کسی نیست به گوش گزارشگران ورزشی استان کرمان برسونه که اینقد دم از لزوم بومی سازی تیم مس کرمان نزنند؟این کارشناسان اگخ خیلی شیفته ساختن تیم بومی هستند برن با پلی استیشن برای خودشون یک تیم بومی بسازند.ما مردم استان دوست داریم تیم استان در حد قهرمانی باشه و برامون مهم نیست چه کسانی در اون باشند،چه بومی و چه غیر بومی.در ضمن استان تیم در دسته یک کم نداره که بازیکنان بومیش رو در اون بکار بگیره.ما خسته شدیم از این کارشناسان مرتجع و از مسئولان میخواهیم به دنبال ساختن تیمی قدرتموند باشند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    2 0
    این روزها ازاین اشتباهات کارشناسی زیاد دیده می شود علت هم این است که کارشناسان و گزارش گران بر اساس لیاقت فنی انتخاب نمی شوند بلکه به دلیل رابطه انتخاب می شوند پیامدش سوتی های آماری است ای کاش فقط سو.تی های فنی بود
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    خدا بیامرزه سیروس رو و سلامت بداره باوی و گروسی رو. ببین چطور خاطرات بچگی ما رو ازش بیخبرن!!!! خیلی ناراحت شدم!!