۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳

روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت:


گاهی در عرصه سیاسی، شاهد رفتارهایی هستیم که بی‌اختیار آدمی را به یاد بعضی بازیکنان فوتبال می‌اندازد! بازیکنانی که با عناوین پرطمطراق وارد زمین می‌شوند و رجزخوانی‌های قبلی‌شان، باعث می‌شود که تماشاچیان هر لحظه منتظر کاری خارق‌العاده و به ثمر رسیدن گلی زیبا باشند اما دریغ از یک کار معمولی و بی‌حاشیه! خود آن فوتبالیست که بهتر از بقیه می‌داند بیش از آنکه توان داشته باشد رجز خوانده، دست به کارهایی می‌زند که کم‌کاری و ناتوانی‌اش کمتر جلوه کند! گاهی با داور درگیر می‌شود، گاهی روی بازیکن حریف خطا می‌کند، گاهی تمارض می‌کند و حتی گاهی برای جلب نظر تماشاچیان، رفتارهای عاطفی و احساسی از خودش نشان می‌دهد! اما همه می‌فهمند که او «بازیکن» خوبی نیست و هر کاری می‌کند جز یک بازی خوب!
حالا حکایت اقدامات برخی دولتمردان است که به جای ایفای نقش اصلی خود و پاسخ عملی به مطالبات مردم، دنبال رفتارهای خاص و رد گم کردن هستند تا در سایه این حرف‌ها و سخنان حاشیه‌ای، آنقدر فضا شلوغ شود و آنقدر پیرایه ایجاد شود که کسی سراغ موضوعات اصلی را نگیرد و اگر هم صدای کسی بلند شد در میان هیاهوی خودساخته و انعکاس رسانه‌های گوش به فرمان! گم شود.
از چند ماه قبل و پس از آنکه رئیس‌جمهور محترم کار خود را رسماً آغاز کرد، با توجه به وعده‌های داده شده و با توجه به مشکل اصلی کشور یعنی مسئله اقتصاد و وعده دولت در بهبود معیشت در یکصد روز ، مردم هر روز در انتظار خبری تازه و اقدامی موثر در جهت تحقق آن وعده‌ها بودند. اما گذر زمان نشان داد برخی از اطرافیان رئیس جمهور محترم که سابقه حضور در فتنه 88 را در کارنامه خود دارند، ترجیح می‌دهند از ایشان چهره همان فوتبالیستی را ارائه کنند که مردم نباید از وی انتظار «گل» داشته باشند.
جلوگیری دستوری از کاهش قیمت دلار، افزایش قیمت خدمات دولتی و عمومی مثل آب و برق، افزایش قیمت خودرو و... همان نتیجه‌ای بود که برخلاف وعده‌های گذشته مردم شاهدش بودند و البته کاری هم از دستشان برنمی‌آمد. از اینجا به نظر می‌رسد خطی در حال شکل‌گیری است که موضوعات اصلی و مطالبات عمده مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و توجه مردم را از متن به حاشیه منتقل کند. یک روز عده‌ای برای جامی که از ایران دزدیده شده و آمریکایی‌ها مال دزدی را به خودمان هدیه! کرده‌اند جشن می‌گیرند! بعد که معلوم می‌شود تقلبی بوده و در هدیه هم سر ما کلاه رفته می‌گویند هدیه، هدیه است تقلبی و اصلی ندارد! روز دیگر مردم و خانواده‌ها را به کشیدن قلیان دعوت می‌کنند، دیگر روز خوانندگی زنان، حاشیه جدید می‌شود، روزی دیگر وزیری خود را به جای قانون می‌گذارد و فیس بوک را برخلاف مصوبه قانونی ترویج می‌کند و توضیح می‌دهد که خودش هم صفحه‌ای دارد! و از خود نمی‌پرسد اگر مردم در برخورد با قوانین و مقررات مملکت به روش این مسئولان محترم عمل کنند، چه چیزی از کشور باقی می‌ماند! و بالاخره یک روز در جلسه‌ای رسمی، نیمی از مردم کشور، تنها به جرم اینکه به شخص خاصی رأی نداده‌اند، افراطی و طرفدار خشونت نامیده می‌شوند!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    کیهان! اینها کاملا حاشیه بود!
  • يك دانشجوى دكترى A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    اوه اوه چى شده كه جنابعالى به فكر معيشت مردم و گرانى دلارو غيره افتادين جناب شريعتمدارى؟ شما وقتى دلار ظرف مدت سه ماه از هزارو صدتومن به بالاى چهار هزار تومن رسيد كجا بودين؟! شما و نامزد انتخاباتى تون كه ميگفتين تحريمها فرصته و يك نون رو هفتاد ميليونى ميخورين و حسرت يك آخ رو به دل استكبار ميذارين!! حالا كاسه ى داغتر از آش شدين
    • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      آي گفتي قبلا كه بايد يه نون رو همه ميخوردن و در شرايط تحريم آخ نميگفتن و اشكنه و پياز ميخورديم و مردم رو براي صفهاي مرغ و برنج ملامت ميكرديم كه چرا فكر شكمشونن اما الان بايد همه چيز در صد روزه درست بشه- دولت هاي قبلي هيچ وعده اي به مردم نداده بودن؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      تا جایی که یادمه اواخر دولت محمود خان دلار نزدیکای 3000 بود
    • گمنام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      83 7
      در جواب تو همین بس که سخت در اشتباهی
    • sanam A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      3 2
      زدي تو برجكش پسر دمت گرم
  • آرمان A1 ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    روحانی میدونه داره چیکار میکنه این شمایید که هشت سال متوجه نشدید چی درسته چی غلط
    • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      دوستان طرفدارروحانی انشاءالله که همه چیزدرست میشود ولی امیدوارم خدابه همه عمربدهدببینیم 2سال دیگه دوستان بازهم ازاین دولت حمایت میکنندیانه
    • ایرانی IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      جالبه که همیشه خبرای مربوط به کیهان جز پربیننده ترین میشه !! چون همه میدونن نظراتش واقع بینانه و درسته هرچند ی تلخی خاص توی حرفاش دیده میشه که اینم از حقیقت مطلبشه که گفتن حقیقت تلخه !! بیاید همه واقع بین باشیم و امیدوار به دولت !! اشتباه اصولگرا هارو هم تکرار نکنیم و از رییس جمهور بت نسازیم!!
    • hesam A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      به نظر من کیهان تو این زمین فوتبال تماشاگر نمایی بیش نیست .
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      مطمئنم اگه ..... رئيس جمهور شده بود و همين كارهاي الان رو انجام داده بود تحليلهاتون كاملا فرق ميكرد و داشتيد تحسين ميكرديد و اگه وضع بدتر هم شده بود الان داشتيد توجيه ميكرد اي كاش اين بازيهاي سياسي از سر مردم ايران بگذره
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      دلار 3700 تومانی رسید به 3000 تومان! با نرخ رشد قیمت دلار سال پیش حداقل باید میشد 4300-4500 تومان! روزنامه وزین کیهان! بگم؟
  • بی نام IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    ننه من غریبم بازی بسه بابا!
  • بی نام IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    شما انگار قرار گذاشتید 8 سال از دولت حمایت کنید و 8 سال از مردم . الان هم چون کاندیدای شما شکست خورد اومدید سراغ مردم . حنای شما دیگه رنگی نداره برادر .
  • آریا IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    فوتبالیست بد بودن بهتر از گل به خودی زدن است. در ضمن ایشون کی قول دادن صد روزه مشکلات رو حل می کنن؟ گفتن بعد از صد روز مشکلات و موانع (که دوستان شما طی هشت سال بوجود آوردن) رو گزارش می دن. جناب کیهان خواهش می کنم شما هم در زمین فقط راه بروید و گل به خودی نرنین!
    • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      خیلی باحال جواب دادی، دمت گرم
    • بی نام RU ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      83 3
      چون مربی که این کیهان رو تعویض نمی کنه!! حالا هر چقدر بازی را خراب کنه! ما هم مجبوریم وایسیم این بازی کن که داره باعث باخت تیم هم تو بازی رفت هم تو برگشت می شه رو ببینیم و حرص بخوریم!
  • هادی DK ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    جدا اشتیاقی که این افراطیون به سرنگونی دولت روحانی دارند خود اسراییل نداره جای تاسفه که یه عده تو این مملکت هر چی میخان میگن هر تابلویی میخان نصب میکنند و هر وزیری رو به حاشیه میبرند .....بعد انتظار معجزه دارند .وضع خیلی خرابتر از اون چیزی است که فکر میشد خرابی که تو 8 سال به بار اومد تو 100 روز قابل جبران نیست
    • الی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      22 2
      ما راضی بودیم حداقل در 100 سال حل بشه اما اگه 800 سال هم بگذره اثری که این خرابی به بار آورده جبران پذیر نیست.
    • علی A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      9 1
      چرا کسی نمی گه این گندهای که دولت محبوب شما زده، اونهم تو 8 سال . خیلی رو دارین که انتظار دارید تو 100 روز این همه شیرین کاری جمع بشه همین که جلوی خیلی هاش گرفته شده هنر بزرگی بود که دولت محبوب شما این اواخر 30 روز پشت سرهم نتونست این کارو بکنه.ننه بزرگ بعضی ها این رو فهمید ولی بعضی ها نمی تونن خیلی عجیب!
  • بی نام A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    حرف کيهان گرچه تند و افراطي بيان شده اما غلط نيست
    • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      63 4
      شما به من نشان بده. قلبم گرفت با این جملت. اونجاش که درسته را شما به من نشان بده.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      144 6
      sسلام واقعا فكر ميكنين غلط نيست؟شايد غلط نباشه ولي قطعا همه راست ها رو هم نگفته!اين سرمقاله نشون دهنده اينه كه دارن به پيشواز گزارش 100 روزه روحاني ميرن!يعني اصولگراهاي تندرو خودشون ميدونن چي شده و چكار كردن.
  • ali IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    کیهان خان!!! اگه به فوتبال مثال میزنی به فوتبال مثال میزنم، الان وضعی هست مثل اینکه بازی رفت رو با یک مربی!!! و بازیکنان مورد نظرش به تیم حریف 10 به صفر باختیم.... حالا مربی جدید و بازیکنانش اول باید اون 10 گل که بیشترش گل به خودی بود!!! رو جبران کنند، بعد به فکر پیروزی باشند...
    • رضا IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      دمت گرم داش علی!!! عجب مثال باحالی زدی
  • حسین IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    با سلام حرف کیهان درد دل مردم بود آخه چرا این قدر شعار بدیم تا مجبور به حاشیه بردن شعارهای خود باشیم . الحمدلله همه قیمتها از جمله خودرو در کف قیمت است و همچنین قیمت کنتور آب و برق دو برابر نشده در عرض فقط 4 ماه ... اگه همینطور پیش بره فکر کنم به هیچ عنوان دیگه افزایش قیمتی در هیچ کالا و خدماتی نداریم...!!!!!!!!‌؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      118 6
      درصد درد دل مردم و از موافق و مخالفات ببین. اگه هم میخوای بگی اکثر جامعه اینترنت ندارن که باید گفت دولتِ درد دل دونِ مردم با 600 میلیارد درامد تو هشت سال چه کاری میکرده؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      وقتي دولت قبلي مملكت رو به خاك سياه نشونده ايشان با خزانه خالي چيكار ميتونه واسه مردم كنه؟!!
    • محسن IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      136 9
      بله حرف شما درسته، قسمتی از حرفاشون درسته و طرفداری از مردمه اما یاد کسی میفتم که دارن اعدامش میکنن و شروع میکنه به حرف حق زدن!!! توی این 8 سال هم فرصت زیادی برای چاپ مقالات و حمایت از مردم داشت بو قول شهریار ولی حالا چرا!!!!!! کیهان خوب بود یک زمانی! کیهان بچه ها رو میگم!
  • احمد IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    انتقام از چه افرادي مي خواهند بگيرند؟جز اين كه ازفهم وشعور مردم خواستار انتقامند
  • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    درود بر کیهان
    • حامد .ش IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      171 9
      و درود بر بی منطقی ، درود بر فوران احساس خام و حرف های نسنجیده و در تحریم فرو رفتن ، درود ... درود
  • محسن IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    52 6
    درود بر روحانی.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    34 4
    اقای محترم از انحرافی ها چه خبر
  • بهمن IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    55 5
    ظاهر حرفهای کیهان درسته ولی چند نکته مهم را فراموش کرده است : اول اینکه مردم خودشان فهم و شعور دارند و نیازی به رفتار قیم مابانه کیهانیها ندارند . دوم اینکه آنقدر مشکلات ناشی از عملکرد دولت قبلی زیاده که مردم انتظار حل سریع آنها را ندارند . سوم اینکه اگر دولت روحانی به زعم کیهان هنوز موفق به عمل کردن به وعده هایش در این فرصت کوتاه نشده است یکی از دلایل مهم آن اقدامات خلاف منافع ملی کیهانیهاست . چهارم اینکه : درهمین مدت کوتاه وحهه بین المللی ایران خیلی بهبود یافته و مهمتر از همه امید به آینده در اکثر مردم زنده شده است .
  • چگوارا A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    بابا دولت طبق وعده هایی که داده یه فکری بحال اقتصاد مردم بکنه. ملت نون ندارن بخورن حقوق شهروندی دیگه واسه کجامونه؟ این بازیا چیه؟
  • حامد IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    178 9
    هر وقت دیدید که کیهان داره تبلیغات منفی میکنه بدونید که روحانی داره کارش درست انجام میده
    • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      43 2
      گل گفتی
  • علی A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    48 6
    جلوگیری از کاهش قیمت دلار یکی از اشتباهاتی بود که توسط رییس محترم !! بانک مرکزی گرفته شد نه اقای روحانی اما به هرحال به قول معروف روغن ریخته جمع نمیشود !!!
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    چرا یکی هم که حرف حق میزنه بر نمی تابید؟
  • علی A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    81 6
    " جلوگیری دستوری از کاهش قیمت دلار، افزایش قیمت خدمات دولتی و عمومی مثل آب و برق، افزایش قیمت خودرو و... " تمامی موارد بالا در دولت محبوب شما اتفاق افتاده شما چرا گذاشتین اتفاق بیافتد؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    122 7
    چرا کسانی که هشت سال فرصت هرگونه اشتباهی در سیاست، اقتصاد و تصمیم گیری های کلان دیگر را به دولت قیل دادند و حتی از سر دلسوزی کوچک ترین انتقادی نکردند امروز این طور با عجله دارند دولت را محاکمه می کنند؟
  • بی نام TH ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    بنده به طور كل مخالف كيهان هستم ولى خدا وكيلى اين يه بار در مورد جلوگيرى از ارزان شدن دلار وگران كردن خودرو و قيمت آب وبرق حق داره اميدوارم هر چه زودتر وضعيت اقتصادى مردم بهتر بشه ودولت جلوى گرانى رو بگيره
  • مریم A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    عبارت نیمی از مردم کشور از کجا اومده؟ شما نصف جمعیت کشور هستید؟!
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    اصلا كاري به كيهان ندارم وعلاقه اي هم به هيچ روزنامه اي ندارم ! اما فقط ميدانم وضع مملكت دارد بيش از پيش بدتر ميشود،گراني وتورم ... فقط با طرفداري از اين وآن خودمان را گول ميزنيم هيچ كاري تا بحال به نفع آسايش مردم نشده ،اگر شده نام ببريد! اينجور چيزها براي مردم آب ونان نميشود
    • آبانی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      101 8
      اگر به جنابعالی بگویند با دست خالی و جیب بی پول منزل را اداره بفرمائید چه میکنید ؟ هشت سال با بی تدبیری و سوء مدیریت و حمایت امثال شریعتمداریها همه چیز را به نابودی کشانده اند . چه انتظاری دارید ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    والا من به قالیباف رای دادم دل چندان خوشی هم از آقای روحانی ندارم ولی اکثر وزراش کاربلدند حتی با اینکه اکثر طرفداران خود روحانی منتقد عملکرد رئیس بانک مرکزی بودند اقدام ایشون رو هم حرفه ای و عاقلانه میدونم. جناب کیهان تو اوج سوتی های اقتصادی احمدینژاد یه کلمه انتقاد از جانب شما ندیدیم و همه مشکلات رو ربط میدادید به مافیای اقتصاد و دستهای پشت پرده. حالا نگران مردم شدید بعد 8 سال؟؟؟ جداً میخوای من مردم چی فکر کنم در مورد این نگرانی و دایه دلسوزتر از مادر شدن؟
  • اهوازی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    آقای کیهان نویس چرا این دفعه فراموش کردی از قول نتانیاهو و ... چیزی نقل قول نکردی ؟ از شما بعید است
  • انصاف IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    برادر من آقای شریعتمداری شما چرا در مورد بیش از دو برابر شدن قیمت دلار در دولت قبلی و به شماره افتادن نفس مردم در گرانی ها اعتراضی نکردی؟ چرا وقتی امنیت ملی کشور توسط 4 ملوان انگلیسی به لجن کشیده شد ساکت بودی؟ اعتقادات مردم با هاله نور و این محملات به سخره گرفته شد.چرا حرفی نزدی؟ مردم اونقدرها هم نادان نیستند که جهت گیری های مغرضانه شما رو درک نکنند.خراب کاریهای 8 ساله با 4 ماه امکان نداره جبران بشه. کار اون فوتبالیست ها رو شما داری میکنی برادر من نه دولت
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    228 8
    اگر صحبت از هیاهو و تمارض و خطا و ... باشه که احمدی نژاد استاد این کاراس.توی هشت سال قبل کجا بودین شما؟
  • شهروند IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    192 7
    بايد به دست اندرکاران کيهان گفت: وقتي رئيس جمهورتون (احمدي نژاد) خزانه ي خالي رو تحويل اين دولت ميداد شما ها کجا بوديد!!!! وقتي پولهاي خزانه رو بالا کشيد و خانوادگي سفر روسيه رفت و ....... شماها کجا بوديد!! کيهان بايد بنشيند حالا حالا تحليل راجع به دولت احمدي نژاد و رويکردهاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و ... بنويسه!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    144 6
    اصلاح طلبها تا دو سال بعد از انتخاب اول احمدی نژاد هیچ نگفتند شما 3 ماه طاقت نیاوردید.اینبار سیاه نمایی کنید هر بلایی سرمردم بیارید هم سمت شما نمیان
  • ممد A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    104 7
    وااقعا خسته نمیشی آقای شریعتمداری؟!! از این همه نق زدن و ناله کردن خسته نشدی؟!! بابا واقعا تو دیگه کی هستی !
  • کیهان RO ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    119 9
    جناب شریعتمداری اگر کاندیدای مورد نظر شما پیروز انتخابات می شد و ما همچنان در بن بست مذاکرات با غرب بودیم آیا مشکلات ما حل می شد ؟ یا شما دم از اقتصاد مقاومتی می زدید و مردم را تشویق به همراهی مسولین دولت می کردید ؟ آیا آن زمان نیز به فکر معیشت مردم می شدید؟ ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
  • مرتضی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    153 6
    سال گذشته این موقع صحبت دلار 6000 تومانی بود حالا صحبت دلار 2600 تومانی چشاتو واکن میبینی
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    164 4
    اقتصادي را كه توي 8 سال خرابش كرديد 20 سال زمان ميبره تا درست بشه البته اگه احمدي نژاد ديگه اي ظهور نكنه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      87 4
      احمدي نژاد ديگه اي ظهور نكنه"" با اين تيكه خيييييييييييييييييييييييييلي موافقم. خدا كنه دوباره اين شخص يا مشابه اون رو علمش نكنند. خدا به مردم رحم كنه.
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      8 36
      اين عدد بيست رو از كجا در آوردي صرفا چون عدد قشنگي هست؟!!!!!
  • lمحمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    58 8
    تمام این کارها فیلمه یک گروه طرفدار این جناح ویک گروه هم طرفدار آن جناح برای منافع خود دست وپا میزنند هیچ کدام به فکر مردم محروم نیستند وبا این سیاسی کاریها روی کارهای خود سرپوش میگذارند
  • ناشناس IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    101 6
    آقای شریعتمداری شما در 8 سال پیش کجا تشریف داشتید ظاهرا هر جا بودید ایران تشریف نداشتید این گرانی که می فرماید مربوط به این 8 سال است که خوب شما نبودید ولی ما همه به آقای دکتر روحانی کمک می کنیم تا ایشان موفق شوند و در این مدت 100 روزه ایشون خیلی کارهای بزرگی انجام دادند و شما می خواهید چشمتون را به همه اینا ببندید
  • مهدی IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    75 5
    کیهان همشه ساز مخالف میزده تو همه چی اینم به روش! ازش توقعی بیش از این نیس.روحانی نگفت که تو 100 روز اول آپولو هوامیکنه گفت میاد گزارش میده !
  • خانوم مارپل IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    94 7
    صبح بلند شي بياي خبرآنلاين اولين خبري كه به چشمت بخوره همينه!!!!!!اون وقت ميگن چرا ما جوونا نااميديم....اگه امثلال كيهان و سردستش و دارودسته سردش گذاشتن ما آب خوش از گلومون پايين بره!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    41 5
    عجبا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمود IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    54 5
    ( اگر مردم در برخورد با قوانین و مقررات مملکت به روش این مسئولان محترم عمل کنند، چه چیزی از کشور باقی می‌ماند! ) یاد دکتر محمود افتادم !!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    71 6
    در برابر این همه ضرر دولت 8 سال قبل یک فایده داشت که اونایى که امثال شما وهم حزبی های مطبوعتان را احیانا نمیشناختند حالا دیگه کاملا شیرفهم شدند،برادر جان اب ریخته رو باصد تا پارو هم دیگه. نمی تونی جمع کنی،حناتون خیلی وقت بی رنگ شده!
  • رضا A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    کیهان که وضعیتش معلومه . همه شناختنش. اما خبر آنلاین جان در عجبم که چرا اینقدر سنگ روحانی رو به سینه میزنی ؟ توی این 100 روز حتی 1 خبر انتقادی هم نگذاشتی !
    • ممد A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      25 4
      "توی این 100 روز حتی 1 خبر انتقادی هم نگذاشتی" ؟؟؟!!!!!!! جناب رضا اینی الان خوندی کامنت گذاشتی چی بود پس؟؟!!! ععجججججببب..
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    14 3
    این برمی تابید جدید درامده
  • حميد A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    22 2
    به اين ميگن فرار رو به جلو اين افراطيون سينه چاك دولت قبل از گزارش ١٠٠ روزه روحاني بد اوضاع احوالشون ريخته به هم حتي يكي از روزنامه هاشون نوشته بود روحاني بهتره تخلف و هاپولي كردن بيت المال به رهبر و قو قضائيه به صورت محرمانه ارائه كنه!!
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    25 5
    واقعا خجالت داره ! من به سهم خود حاضرم از خزانه مملکت یک پولی بگذارند کف دست شریعتمداری تا دست از سر این ملت برداره! آخه بی منطقی تا کجا؟
  • فریدون IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    23 5
    جناب شریعتمداری تقصیر شما نیست اگه روحانی هم مثل احمدی نژاد منتقدینشو کنار میزد اونوقت شما هم جرات انتقاد از دولت روحانی رو نمیکردین
  • ژنرال علاالدین A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    7 66
    کیهان و احمدی نژاد پاک ترین انسان های روی زمین اند!
    • مهدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      0 0
      منفورترین بگین بهترها
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    23 3
    کسی نیست بگه بذار این بنده خدا چند ماه از ریاستش بگذره بعد این حرفارو بزنین ، حالا رئیس جمهور قبلی شد بت ، که از شدت خوبی بپرسنش !!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    29 5
    داره دق می کنه شریعتمداری
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    27 5
    همین شماها8سال گند زدید حالا بعد از 3ماه انتظار داریدهمه چی درست شه
  • فاحا A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    11 38
    اگه رییس جمهور نمی تواند وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد لااقل آن را بدتر نکند.این را به من جواب بدهید صدور مجوز قلیان و خوانندگی زنان چه مشکلی را از ما حل می کند؟آیا این موارد با فرهنگ یک جامعه اسلامی سازگار است؟عوض بهبود وضعیت فرهنگی ،روز به روز شاهد کارهای ضد فرهنگی هستیم .حالا وضعیت اقتصادی و اعلام افزایش قیمت خودرو از سوی وزیر و عدم کاهش نرخ ارز از سوی رییس بانک مرکزی پیشششششششش کش.......
    • صادق A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 4
      با نظر شما موافقم. متاسفانه مخالفت با كيهان و شريعتمدارى همان داستان معروف داروخانه و ميخ را در ذهن متبادر مي سازد .
    • علی A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      1 4
      دوست عزیز شما مشخص کن که قصد داری فرهنگ مردم را درست کنی یا وضعیت معیشت مردم را؟ بهتره اگر واقعا اهل تفکر و علم هستی هر کدام را جداگانه تحلیل کنی و راه حل بدهی. فقط انتقاد کردن شیوه کافران است.
  • کیهان A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    40 13
    انقدر نگو فتنه 88 تا دماغت بیش ازاین دراز نشه
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    24 3
    من از روز اولی که این دولت سر کار آمده تا حالا یک بار ندیدم که کیهان جمله ی مثبتی در باره ی این دولت بنویسد همه اش تهمت وتخریب بوده.یعنی این دولت هیچ نکته ی مثبتی نداشته.کمی وجدان وانصاف خوبه .روز نامه های اصلاح طلب خیلی از کارهای احمدی نژاد مانند یارانه را تایید کردند چون واقع بین بودند ولی شما نیستید.
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    29 4
    در این کیهان رو ببندید خیال همه رو راحت کنید.ملت انقدر گرفتاری دارن وقتی این حرفها رو می خونن حالشون بدتر می شه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    15 1
    دوستان مخالف و موافق لطفا" 100 روز پیش یادتون نره !
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    24 2
    واقعا کی میخوای از اینهمه منفی بافی دست برداری جناب ش
  • شمع کوچک A1 ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    20 3
    آنقدر مینویسم که گوشه ای از ذهن شما( منظورم ذهن تاریک کسی استکه هرگز این را تایید نخواهد کرد) روشن شود بلندگوی کیهان و ان آقا نشوید مقالات کیهان را که هیچ کس نمیخواند در اینجا نگذارید تا چند نفر زورکی بخوانند خدمت و خیانت روشنفکران را بخوانید, اگر باعث خواندن مقالات این آقا میشوید , خدمت است یا خیانت؟ کاربران عزیر در باره مقالات کیهان نظر ندهید, نگذارید احساس اهمیت بکند و باز هم شما تایید نکنید ... ذهنتان هنوز روشن نیست ... هر شمع کوچکی , گوشه ای از تاریکی ذهن انسان ها را روشن میکند
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    27 4
    این حرف های شریعتمداری هم مثل برنامه های مستند صدا و سیما علیه اقای خاتمی هیچ اثری بر مردم نداره. همه دیدند انتخابات 92 مردم به روحانی رای دادند.
  • omid IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    15 3
    كيهان تو اين فوتبال نقش استاد اسدي رو داره
  • سعید A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    4 17
    درسته که مطلب از کیهانه. ولی خب دلره راست میگه انصافاً. کجای مطلب خلاف واقع بود؟
    • علی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      7 0
      خیلی جالب یطور صحبت می کنید انگار دیروز از مریخ رسیدن می شه لطف کنید و بگید سال 90 دلار 1100 تومانی 3700 تومان شد ایشون کجابودن ! آهان ببخشید هواسم نبود احتمالا از سرافی های نارمک سر کوچه ... قیمت دلارو می گرفتن که هیچ تغییری هم نداشت باور نداری برو خودت قیمت بگیر!
  • بستنی A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    7 1
    کلا از این حرص خوردن شریعت مداری خوشم میاد
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    6 3
    آقاي كيهان روبزاريدهمه كاره
  • لیلا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    3 6
    یه مطلب مهم : روحانی از اول می دونست اوضاع چطور بود پس نباید وعده ی الکی میداد حالا که وعده داده باید عمل کنه اگرم نمی دونست باید پرسید شما که اطلاع دقیق از اوضاع مملکت نداشتین چرا نامزد شدین !؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    3 11
    من اگر کیهان نخونم شب خوابم نمیبره خدا پشت و پناه کیهانیها حقیقت تلخه بصیرت میخواد که بعضیها ندارند
  • دانشجو A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    جای اقای شریعتمداری بودم ازخجالت جیک نمیزدم.