خبرگزاری ایکنا نوشت:

«مایلز کالیر» (Miles Collier) کشیش کانزاس سیتی از نصب باجه‌های تلفن «خط مستقیم به خدا» در سراسر این شهر برای فراهم آوردن امکان تماس با خدا برای شهروندان مسیحی در هر ساعت از شبانه‌روز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، کالیر گفت: این یک اقدام درمانی است و به همین دلیل مجوز آن از سوی شورای شهر صادر شد. این باجه‌های راز و نیاز با خدا فقط برای مسیحیان نیست و هرکسی که بخواهد می‌تواند به این‌ باجه‌ها برود و مشکلات و خواسته‌های خود را بگوید. در حقیقت این باجه‌ها کار یک جلسه مشاوره رایگان را بازی می‌کنند.

در چند ماه گذشته، این باجه‌های تلفن جدید در چندین شهر در سراسر کانزاس سیتی نصب و بیش از 100 هزار تماس در هفته از طریق این باجه‌ها انجام شده است. در روی هر باجه راز و نیاز با خدا، دستورالعمل استفاده و همچنین دستورالعمل‌های دینی و مسائل امنیت عمومی نصب شده است. به عقیده مجریان طرح، این باجه‌های راز و نیاز با خدا، می‌تواند تأثیر مثبتی در کاهش جرایم اجتماعی داشته باشد.

این درحالی است که در دین مبین اسلام، مسلمانان هر روز 5 بار بعد از شست‌ و شو و تطهیر جسم و ذهن، به عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود توصیه شده‌اند.

خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه بقره می‌فرماید: « وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ: و هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند [بگو] من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت می‌کنم پس [آنان] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه یابند.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    32 9
    فکر کنم پشت خط اوباما نشسته داره گوش میده
  • ehsan A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    46 7
    دنیای مادی گرایی هم فهمیده همه چی پول نیست و برعکس ما داریم راهی که اونا رفتن رو در پیش میگیریم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    28 8
    کار جالبی بود. فقط کار شما جالب نبود که با مقایسه با دین اسلام خواستید برتری جویی نکنید. تفرقه و جدایی و برتری طلبی اصلا قشنگ نیست
    • با نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      17 13
      مقایسه برای برتری جوئی؟ برتری که صد در صد وجود داره. مقایسه برای مشخص شدن حقیقت از نظر شما اشکالی داره؟؟؟ اگر اشکال داره، پس احتمالا نظر شما و امثال شما درباره گتمان حقیقت باید مثبت باشه! نه؟
    • بی نام DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      5 13
      وای بر مردمی که فکر میکنند خداوند فقط آنها را هدایت کرده
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    28 2
    امريكايي ها بخصوص بعضي ايالتهاشون مثل مي سي سي پي و يوتا آدمهاي مذهبي اي هستن اما سالهاست تو رسانه هاي ما اونها رو كاملا لا مذهب معرفي ميكنن، درسته مسلمان نيستند اما به خدا معتقدند و حتي روي دلار هم نوشته به خدا اعتقاد داريم، آدم هاي درستكار زيادي توشون هست (نظيرش همين تشويق اون كودك بيمار سانفرانسيسكويي توسط كل مسوولين و مردم شهر) و منصفانه نيست مدام شعار عليه شون بديم ولو اينكه دولتشون زياده خواه بوده باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    8 10
    هر كسي از ظن خود شد يار من
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    9 6
    کار جالبیه. اینکه بتونی با خدا درد دل کنی حس خوبی داره. خصوصا برای بچه ها اقدام خوبی است.
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    19 28
    دلشون بسوزه ما داریم روزی پنج بار با خدا مستقیما حرف میزنیم حالا شما تلفن بزنید از اون ور شنود بشید چقدر بدختن!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      15 5
      وقتي كسي به اين نيت پاي باجه تلفن ميره يعني واقعا چنين قصدي داره (نيت)، اما خيلي ها (البته نه همه) صرفا از روي عادت يا اجبار اون پنج بار كه گفتي رو ميخونن
    • محمد A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      5 6
      دوست عزیز بی نام، اگه کسی «واقعا» برای راز و نیاز با خدا پای باجه تلفن میره، پس مسلمان ها هم «واقعا» برای راز و نیاز با خدا 5 بار نماز میخونند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    5 2
    دید موسی یک شبانی را به راه/ کو همی گفت ای خدا و ای اله. تو کجایی تا شوم من چاکرت/ چارق ات دوزم کنم شانه سرت.... بالاخره این شعر مولانا به اینجا می رسه که: ما برای وصل کردن آمدیم/ نی برای فصل کردن امدیم. حالا از هر راهی که با خدا تماس برقرار کنی مجاز است. چه با نماز و چه با تلفن. مهم برقراری تماس است. یاد امام راحل به خیر. ایشان همیشه می گفتند وحدت کلمه داشته باشید. منظور از کلمه" لااله الا الله است" یک خدا بیشتر نیست و خدای مردم امریکا با خدای ما یکی است و اگر جز این بیندیشیم شرک است.