خداحافظی ظریف الگویی برای سایر ملی پوشان

علی شاکری ؛کارشناس والیبال

 

همزمانی کسب عنوان بهترین لیبروی جام بین قاره ای درست پس از گذشت دقایقی از  زمان خداحافظی در میان هم تیمی ها و فرو رفتن در آغوش باز و پر مهر ولاسکو که سهم عمده ای در احیای مجددش و کسب افتخارات تازه برایش داشت ، بهترین نوع و شکل خداحافظی برای مردی می توانست باشد که نزدیک به یک دهه در ترکیب تیم های مختلف ملی در رده های سنی درخشید و برای والیبال ایران افتخارات بی شماری خلق کرده بود . 

نکته جالب در مراسم خداحافظی فرهاد ظریف این بود که او لحظاتی بعد بدون آنکه با خبر باشد از سوی کمیته فنی انتخاب برترین های جام بین قاره ای همراه با بازیکنان بزرگ دنیا روی سکوی برترین ها ظاهر شد و با خاطره ای شیرین و با شکوه با بازی های ملی خداحافظی کرد .

شاید خیلی ها بر ظریف خرده بگیرند که او نمی بایست در چنین شرایطی که برخی ها با وجود کنار گذاشتن و کاهش کار آمدی فنی ، سعی در تحمیل دوباره خود به تیم ملی و ولاسکو دارند ، علی رغم مخالفت سرمربی ، همسرش و اطرافیان چنین تصمیمی را می گرفت ، اما ظریف نشان داد همانگونه که با آن جثه ظریفش در میدان والیبال با هوش و و تند و تیز است در بیرون از میدان هم در تصمیم گیری های اینچنینی می داند که چگونه عمل کند .  

تجربه می گوید ظریف با درس گرفتن از همه اتفاقات رخ داده برای همبازیان قدیمی اش در یک دهه اخیر بهترین تصمیم را گرفته که در اوج بازیگری و پختگی و علی رغم کسب افتخاراتی بزرگتر از دوران جوانی اش نخواست که به سرنوشت آنان دچار شود .

لیبروی مشهدی تیم ملی که از سال 2001 با کسب عنوان بهترین لیبروی نوجوانان جهان در قاهره تولد یک پدیده در این پست تازه ابداع شده را در والیبال داده بود یکی از معدود ملی پوشانی است که در یک دهه اخیر رد پایش را می شود در همه موفقیت های بزرگ و کوچک والیبال ایران دید . او حتی شاید هم توانایی بازی کردن تا المپیک 2016 را هم داشت ولی ترجیح داد تا قبل از اینکه از چشم ها بیفتد و انگ پیری به او بزنند با افتخار و احترام از تیم ملی برود تا این کارش الگویی شود برای همه آنهایی که با عدم رعایت این نکات بدون بازی خداحافظی و هزاران حرف و حدیث از تیم ملی کنار گذاشته شده اند   . در حالی که خیلی ها حرف های ظریف قبل از اعزام به ژاپن و زمزمه خداحافظی اش از بازی های ملی را شوخی پنداشته بودند ، حتی مخالفت ولاسکو هم سرسوزنی از تصمیمش نکاست و او در طول مسابقات جام بین قاره ای در ژاپن نیز سرمربی تیم ملی را سر انجام مجاب و متقاعد به خداحافظی خود کرد .  

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    474 4
    ظریفا کلا عزیزن
    • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      3 0
      اعتماد به سقفتون مارو کشته ولا!! همه فقط 1 ظیف میتونه عزیز باشه که اونم فرهاد ظریفه!!
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      2 6
      اعتماد به سقفتون منو کشته!! فقط 1 ظریف میتونه عزیز باشه و فقط اونم فرهاد ظریفه!!!
  • بی نام US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 0
    کناره گیری او بدین دلیل بود که از قبل دوراندیشی برای سمت مربی گری پس از دوران بازیگری را داشت و احتمالا آمادگی ذهنی و مهارتهای لازم را در خود بوجود آورده بود. دیگرانی که نمی خواهند کناره گیری کنند یا دوست ندارند شهرت را از دست بدهند یا دوراندیشی لازم برای حرفه ای بعد از بازنشستگی از بازیگری را نداشته اند.
  • احسان A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    19 14
    قابل توجه نکونام........
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    12 0
    ممنون از همه زحمات که برای کشورعزیزمون ایران متحمل شدی برات آرزوی موفقیت میکنم
  • saeid IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 0
    با ارزوی پیروزی و سلامت ایشان و خانواده محترمشان در تمامی مراحل زندگی. باشد که ما هم یاد بگیریم که در جهت حفظ منافع جمعی از منافع فردی خود چشمپوشی کنیم
  • amin tanha IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    5 0
    سلام . ازنظر پرستیژ ورزشی هوشمندانه ترین کارو کرده چون در اوج پیروزی و افتخار افرینی تیم و خودش این کارو کرد واز طرف دیگه راه رو واسه استعداد های جوان باز کرده.
  • محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    8 0
    فرهاد ظریف ، ریزنقش دوست داشتنی والیبال ایران که اهمیت بازیش رو میشه تو دریافت های فوق العاده ش و شیرجه های قشنگی که برای دریافت توپ میرفت دید. باغیرت و با روحیه، نقطه تکیه گاه تیم بود.
  • م رعيت A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    7 0
    اينم از هوشياري اين ظريفه كه با توجه به همزماني محبوبيت و موفقيتش با اون ظريف با قهرماني خئاحافظي كرده. ماشاله به بلند نظري.