واحد مرکزی خبر نوشت:

یکی از علمای الازهر یوسف القرضاوی رئیس هیئت علمای مسلمین را با توجه به اقدامات و اظهارات تحریک آمیزش علیه مصر و سوریه، صدای آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، قرضاوی نامی است که به طور مستقیم با فتنه انگیزی، هرج و مرج و تحریک مردم در کشورهای عربی از طریق اظهارات مبتنی بر تکفیر، دروغ و افترا مرتبط است. شیخ احمد کریمه استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر بار دیگر به قرضاوی حمله کرد زیرا وی مدام از مشروعیت در مصر دم می زند در حالی که وقتی امیر قطر علیه پدر خود کودتا کرد و او را کنار زد او کلمه ای بر زبان نیاورد. شیخ کریمه، قرضاوی را صدای آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.
اقدامات تحریک آمیز قرضاوی در سوریه، با درخواست آشکار وی برای مسلح کردن گروههای تروریست و ارائه توجیهاتی که هیچ منطقی ندارد و به هیچ شکلی با معارف و اخلاق اسلامی سازگار نیست، کاملا آشکار است. وی یا فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده است که خونهایی که در سوریه بر زمین ریخته می شود خون مردم بیگناه این کشور اعم از مسلمان و مسیحی است. وی در گذشته اظهاراتی را درباره مصر بر زبان راند که «خصمانه» توصیف شد. قرضاوی به کشورهای عربی حامی عبد الفتاح السیسی حمله و وی را به کوتاهی در قبال سوریه متهم کرد بدون آن که به این مسئله اشاره کند که تروریست های سلفی تکفیری از سراسر جهان به ویژه چچن، عربستان سعودی، کویت، قطر، اردن، تونس و افغانستان به سوریه آمده اند.
مصر از جمله کشورهایی است که تسلیم درخواست های تحریک کننده وی از مردم نشد. او همچنین دکتر احمد الطیب شیخ الازهر را به توطئه چینی و بهره برداری از عمامه برای تحقق منافع خود متهم کرد. در پی این اظهارات وی، درخواست های زیادی برای برکناری قرضاوی از ریاست هیئت علمای مسلمین ارائه شد.
فهرست اظهارات تحریک آمیز قرضاوی علیه کشورهای عربی طولانی است و به نظر می رسد قرضاوی با این اقدامات و اظهاراتش، سخنان یکی از شیوخ الازهر را مبنی بر این که او به آلزایمر مبتلا شده است و هر سخنی که می گوید ناشی از دانش نیست، ثابت کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 8
    لطفآ حمله به دکتر قرضاوی رو خاتمه بدید، از شما خیلی بعیده خبر آنلاین
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    5 5
    احمد طیب و علی جمعه و احمد کریمه که به راحتی در برابر کشتار بی رحمانه حرص جمهوری و میدان رابعه و میدان النهضه و رامسس نه تنها سکوت بلکه به ادامه کشتارها ارتش رو تشویق کردن و شرافت لباس مقدس دین رو به دنیا فروختن، حق ندارن راجع به استاد ارجمند یوسف القرضاوی که دوست و دشمن به مقام والای علمی و صراحت و شجاعت و آزادمنشی ایشون معترفه، حرف بزنن. ایشون بسیار مورد احترام ما اهل تسنن ایران هم هستن و کتابهای زیادی ازشون به فارسی ترجمه شده، نگاهی به اونها بندازید تا تفاوت یک عالم دین واقعی رو از روحانی نمایان فتوا فروش متوجه بشید. ایشون هرگز از تروریسم و قتل دگراندیشان دفاع نکرده، چیزی که ایشون تشویق میکنه جهاد با ظالم برای برگردوندن حق الناس و حاکمیت مردم هست.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 2
    ننگ بر تروریسم و تروریست ها با هر اسم و عنوانی که باشند.