اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آن ها ششم و هفتم آذرماه با حضور دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

ایرنا نوشت:

اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آن ها ششم و هفتم آذرماه با حضور دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

دکتر حسین آفریده عضو کمیته علمی اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها دراین زمینه گفت: این کنفرانس با محوریت فیزیک و مهندسی شتاب دهنده های ذرات و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابدهنده ها در علوم، صنایع و پزشکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 110 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی در اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها ارایه می شود، افزود: مقالات برگزیده در این کنفرانس در مجله پژوهش فیزیک ایران منتشر می شود.

عضو کمیته علمی اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها خاطرنشان کرد: در این کنفرانس شتاب دهنده های مختلف از جمله شتاب دهنده چشمه نور ایران، شتاب دهنده سیکلوترون، شتاب دهنده لینک خطی و شتاب دهنده رودوترون مورد بررسی قرار می گیرد.

آفریده همچنین گفت: در این کنفرانس گزارشی از طرح ملی سیکلوترون کوچک نیز که با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال اجرا است، برای شرکت کنندگان ارائه می شود.

علم شتاب دهنده ها از پیشرفته ترین و پیشروترین علوم رایج در دنیاست، به نحوی که اکنون بسیاری از دستاوردهای فنآوری از مراکزی که به طور گسترده بر روی ساخت و بکارگیری شتاب دهنده ها کار می کنند، حاصل می شود.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =