این روزها مردمی که از اتوبان صدر عبور می کنند در نزدیکی پل هنوز افتتاح نشده آن با تابلوی کوچک اما حیرت انگیز با این عنوان مواجه می شوند:"محل اخذ عوارض". و پرسشی که برای خیلی ها بوجود می آید مگر قرار است برای عبور از پل عوارضی گرفته شود؟

علی شجاعی : جعفر تشکری هاشمی در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهور تهران به نگرفتن عوارض عبور و مرور از پل صدر، به خبرآنلاین گفت قرار است لایحه دریافت عوارض از خودروهای عبوری در اتوبان صدر، تقدیم شورای شهر شود. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در صورتی که کارشناسان شهرداری به این نتیجه برسند که در سایر معابر و یا تونلها نیز باید عوارض گرفته شود، چنین موضوعی، "محتمل" خواهد بود.
این در حالی است که رئیس پلیس راهور تهران گفته است در جلسه روز جمعه شورای ترافیک شهر تهران بحث اخذ عوارض از خودروهای عبوری از اتوبان صدر مطرح شد ولی اجرای این طرح به هیچ وجه در دستور کار قرار ندارد.
به گفته حسین رحیمی، اخبار مربوط به دریافت عوارضی از رانندگان جهت استفاده و عبور از پل طبقاتی صدر کذب است و این طرح کاملا منتفی شده است. چیزی که مطرح شده است این است که زیرساخت اجرای این طرح در پل صدر ایجاد شده است اما دریافت عوارضی از رانندگان منتفی است. با این وجود به نظر می رسد شهرداری نظر دیگری دارد. گفتگوی خبرآنلاین را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره می خوانید:

آیا شهرداری تهران برای عبور ومرور مردم از روی پل صدر عوارضی در نظر گرفته؟
این به عنوان یک ایده مطرح شده و این ایده باید حتما مراحل تصویب آن در شورای شهر تهران طی شود و مادامی که شورای اسلامی شهر تهران چنین چیزی را تصویب نکند، چنین عوارضی از مردم دریافت نخواهد شد.

آیا شهرداری تهران روی گرفتن عوارض عبور از پل صدر، کار کارشناسی کرده است؟
در اکثر کشورهای دنیا، این ایده مطرح است که مردم برای عبور از برخی محورها، عوارض پرداخت می کنند. در کمتر کشوری است که این نیست. تقریبا همه کشورهایی که ما رفته ایم و دیده ایم در آزادراه ها و بزرگراه ها، تونلها و غیره، چنین عوارضهایی را تعریف کرده اند. درباره کشور ما و شهر ما، چون شیوه مدیریت، تاکنون اینگونه بوده که همه چیز و همه جا در دسترس همه کس، همه طوره بوده، قطعا این ایده، به عنوان موضوع جدیدی مطرح است. ولی در کشورهای دیگر این کاملا عرف است.

مسئله این است که در شهرداری، چنین ایده ای به مرحله بررسی کارشناسی رسیده است؟
در شهرداری تهران، این به عنوان یک ایده کار شده ولی هنوز به صورت لایحه به شورای شهر تهران تا جایی که اطلاع دارم، ارسال نشده است.

در کارشناسی شهرداری که شما کرده اید میزان عوارض عبور و مرور و یا نحوه دریافت آن چگونه تعیین شده است؟
این جزئیات را بگذارید وقتی لایحه تقدیم شورای شهر شد، عنوان کنیم. ولی به عنوان یک ایده فعلا بپذیرید که می تواند به عنوان یک راه برای کسانی که عارضه ای را که در شهر ایجاد می کنند (منظور آلودگی هوا از طریق استفاده از خودروی شخصی است) تعیین شود.

آیا قرار است هفته آینده که پل صدر افتتاح شد و مردم تردد کنند، بعد از آن، دوباره پل را ببندید و عوارض از مردم دریافت کنید؟
همه چیز بستگی به نظر شورای شهر دارد.

و چه زمانی این لایحه تقدیم شورای شهر می شود؟
همکاران من روی این موضوع، بررسی شان را انجام می دهند و اگر در بررسیها به این نتیجه قطعی رسیدیم که تبدیل به لایحه کنیم، حتما اطلاع رسانی نیز خواهیم کرد.

آیا رضایت سنجی از شهروندان در این بررسیها نیز لحاظ شده است؟
حتما همه ما و شهروندان به عدالت اجتماعی اعتقاد داریم و باید به اینجا برسیم که مردم احساس کنند اگر پولشان در بخشی از شهر هزینه شد، به نحو شایسته ای از پولشان صیانت شود.

آیا قرار است این ایده در معابر دیگر شهر، از جمله بزرگراه امام علی و یا تونلهای دیگر شهر نیز اجرا شود؟
هر ایده ای که کارشناسان تایید کنند، محتمل است.

آیا این را به عنوان یک پاسخ مثبت تلقی کنیم؟
نه، به عنوان یک ایده در نظر بگیرید!

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    19 4
    بزرگراه صدر رو دو صبقه کردند تا مشکل ترافیک حل بشه، اگر بخوان عوارضی بذارن براش که دوباره برای عوارضی ترافیک میشه!! چرا فکر نمیکنن مسئولین شهرداری ؟
  • امیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    38 2
    ببخشید پس این عوارضی رو که از خودروها هرسال میگیرند چی میشه . مگه جزو عوارض شهری نیست
  • سارا A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 3
    غیر از ناعادلانه بودن گرفتن پول ، باعث ترافیک هم خواهند شد !!!
    • سما IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      0 5
      چرا ناعادلانه است؟ چون شما ماشین داری و مسیرت اونجاهاست؟ ما که با مترو سر کار میریم با ماهی 700 تومن عادلانه است پول مترو بدیم اون وقت شما که از ماشین شخصی استفاده میکنی و راحت نشستی تو ماشینت نه از شلوعی مترو خبر داری نه فشار قبر مسافران نا عادلانه؟ معنی عدالتو هم فهمیدیم
    • مينا IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      4 2
      سما خانم خوب تو هم برو ماشين بخر اكًر هم نمى تونى يه خورده تنكً نظرى رو از خودت دور كن تا زندكًيت بركت بيدا كنه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 6
    باز هم شاهد ترافیک خواهیم بود .پس علت ساخت پل صدر چیست؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    32 2
    یعنی چی اونوخ؟ مگه خصوصیه؟ از یه طرف برای ساختش بودجه که از پول مردمه میگیرن و از یه طرف برای استفاده ازش بازم از مردم بول میگیرن!!!!!!!!!!!! ایشون به کدوم کشورا سفر کردن و میشه یه مثال بارز بیارن؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    17 3
    ترافیک کم بود، حالا باید چند کیلومتر هم برای پرداخت عوارض در ترافیک بمونیم! احسنت به این خلاقیت و ایده!
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 4
    خیلی ترافیک اون محدوده کمه،عوارضی هم بزنید!
  • یکشهروندتهرانی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    36 2
    شهرداری تهران هزینه این پل را از مردم تهران گرفته .این همه عوارض ازتهرانی ها هم بابت عوارض سالانه اتومبیل نوسازی وعوارض کسب و عوارض پسماند وعوارض.....واقعأخجالت داره حتی مطرح کردن عوارض پل تا چه برسه به اجرای آن.در دیزی بازه حیای گربه کجارفته؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    24 4
    ترافیکی که به خاطر پایگاه عوارضی ایجاد میشه مصرف بنزین رو افزایش میده و هم به ضرر مردم میشه هم دولت ... امان از بی سوادی
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      10 4
      دوست عزیز با سواد. اصلا قرار نیست که برای عوارض ترافیک صفی ایجاد بشه. فکر کردین مثل عوارض بین جاده ای ؟! اگر یه نگاه کرده باشین عبارت پرداخت الکترونیکی عوارض را روی تابلوها می بینید. مطمئن باشین که خودشونم می دونن روش های قدیمی جوابگو نیست آقای با سواد!!!
  • احسان IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    26 1
    خوبه والا از این به بعد واسه راه رفتن تو خیابون هم باید پول داد
  • امیر A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 7
    بهتره فکر ترافیک پشت باجه های عوارض هم باشند!
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    38 2
    پدر مردم را دربیاروید!
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    162 4
    آیاکسی فکرمیکرد درازای پارک درخیابان بایدپولی به پارک بان پرداخت کردولی این کارشد
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 0
      خدایی خیابان جای این همه خودرو را ندارد و همه دوست دارند که پارک کنند. پس کسی که پارک می کند پول استفاده از خیابان را باید بدهد ولی در مورد پل صدر باید بگویمکه اگر قرار باشد مردم برای ندادن عوارضی از زیرش و در راهبندان تردد کنند، فقط به افزایش آلودگی هوا و آلودگی شنیداری (صوتی) کمک شده است و دلایل هزینه برای ساخت و نگهداری پل، بی معنا و بی مفهوم خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    مگه قرار نبود که این پل ترافیک رو کم کنه؟ حالا چه ترافیکی بشه دم عوارضی!
    • حامد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      فکر نکنم عوارضی بزنن ، کامپیوترها ثبت می کنن بعداً میاد تو پول عوارض ماشین !
    • پيمان DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      72 10
      پرداخت بصورت الكترونيكي و با برچسب انجام ميشه. هم اينك در بزرگراه تهران - پرديس (بومهن) و تهران - قم اين سيستم فعاله و نيازي به توقف خودرو و پرداخت نقدي نيست.
    • محمد جواد A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      16 1
      عوارضش الکترونیکی هستش....ولی جالب اینجاست که چرا فقط اینجور مواقع دیگر کشورها معیار میشن؟؟ بعدشم آقای قالیباف آیا اگر پل قبل از انتخابات به بهره برداری میرسید باز هم عوارض میگرفتید ؟؟شما از بنرهایی با تصویر رزمندگان استفاده کردید (برای نشان دادن کاری جهادی در زیر پل که البته اصل کار تحسین دارد) اما آیا رزمندگان هم بابت جهاد تقاضایی مانند این داشتند؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      3 3
      بر چسب که یک کلاه برداری بزرگ بود ... اما با توجه به آنکه سیستم های تشخیص پلاک خودرو تا 95% امکان تشخیص صحیح دارن تنها کافی است مانند طرح ترافیک باشد ... همین و بس ... یک دوربین و بدون برچسب ....
    • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      15 0
      میخوان 640 میلیارد تومن رو خرد خرد از جیب مردم بگیرن هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. بابا مملکتو داریم ما میچرخونیم. به وقتش مالیات میگیرن.. ذکات میگیرن.. پول برق گاز اب تلفن فاضلاب میگیرن. متفرقه حساب کنی میلیاردها تومن مردم روزانه یا شاید ماهانه به خزانه ی دولت واریز میکنه به دلایل مختلف ولی دریغ از خدمت رسانی در شعن ملت. اخه چی بگم خیلی چیزا توی گلوی ادم گیر کرده فقط باید با خدا درد دل کرد همین.
    • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      13 0
      شهرفروشی ما پایانی هم خواهد داشت ؟ گرفتن انواع و اقسام عوارض و مالیات کی به پایان خواهد رسید؟ تمام کنار خیابان ها به وسیله پارکومتر و پارکبان ها، محدوده زوج و فرد ، تراکم ، عوارض پسماند ، عوارض خودرو ، سهم شهرداری در گرفتن گذر نامه ، سهم شهرداری در مالیات بر ارزش افزوده (حدود 40درصد)، گرفتن قیمت تمام شده حمل و نقل عمومی و مترو تماما نقد از مردم .... آیا وقت آن نشده شهرداری به فکر کوچک کردن خود و اعمال مدیریت صحیح و جلوگیری از حیف و میل پول مردم بیفتد وای برما که شما مدیران شهری مایید وای بر ما
    • پاي ثابت IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      14 0
      ايشون فقط تو 4 تا پل دبي ديدن كه اينو ميگن.مثل جسر مكتوم.... بابا اونا در آمد نفتي ندارن.ما مرديم بسكه عوارض و ماليات داديم عوارض داخل شهرمون مونده بود .ماشين عوارض سالانه داره بعد ميان ميگن از خونه نيارش بيرون بعدم عوارض جدا ميگيرن. ماشين كنار خيابون پارك ميكني پولشو ميگيرن.يعني اگر 5 دقيقه هم يا پارك كني فوري مياد 100 تومن طلب ميكنه ميگه پول پاركشه در صورتيكه قبض يهت ميدن روش نوشته نيم ساعت اول مجاني.ساعت اول 300 تومن ساعت دوم... واقعاً شهرداري بودجه كم آورده زده به كاهدون
    • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 0
      پس برای چی از بودجه مملکت ساختینش؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    97 9
    2 ساعت با ید تو ترافیک عوارضی صبر کنید
  • بی نام CH ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    27 2
    آیا دلیل دو طبقه کردن آن غیر از تراکم جمعیتی شهر و نتیجه فروش بی رویه تراکم توسط شهرداری است. آیا هزینه ساخت آن از محل همین فروش تراکم نبوده است .آیا این مردم نبوده اند که دو سال سختی ساخت آنرا تحمل کردند.آیا شهرداری یکبار هم توجیه فنی و اقنصادی را توضیح داد که حال میخواهد عوارض هم بگیرد .واقعآ که
  • چه جالب A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    36 3
    چه جالب! 5 هزار میلیارد خرج شد که حالا مردم برای فرار از عوارض از زیر این پل رد بشند! و دوباره همان ترافیک قبل !!! شهرداری تهران !!!
  • كارمند شركتي IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 36
    به نظرم بايد عوارض بگيرند. پل صدر براي من كارمند شركتي چه سودي داره؟ چطور وقتي مترو و بي آر تي ميزنن مفتي نيست؟ حالا چون پولدارها ميخوان از روش رد بشن مفتي باشه؟ من يكي كه با كار شهرداري كاملا موافقم.
  • امین طالبی A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    26 2
    خوبه دیگه 3 ساله علناً 80% بودجه شهرداری رفته واسه این پروژه,اونم از عوارض پرداختی توسط مردم,,,,,اون وقت الانم میگن میخوایم واسه تردد عوارض بگیریم,,,,,قالیباف عزیز این کارو نکن,,,بزار از پروژه ات به خوبی یاد بشه
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    100 8
    مگه مردم قبلا پول این پل را نداده اند؟؟ دوباره باید پول بدهند؟؟ یعنی چی؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    72 2
    اين درست نيست بخش عمده بودجه عمراني شهرداري از محل عوارضي است كه ساليانه شهروندان مي پردازند يا در قالب ماليات بر ارزش افزوده از مصرف كالا يا خريد خدمات توسط شهروندان تامين مي شود.
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 4
    مطمئناً عوارض الکترونیکی هست و ترافیک نداره.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    164 7
    واقعا برای شهردار تهران متاسفم۰ این همه پول عوارض نوسازی و بازیافت و غیره از مردم میگیره بازهم به دنبال گرفتن پول از مردمه۰ کم تراکم ساختمان فروختید که هنوز چشمتون دنبال پول عوارضی خیابان هاست
    • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      منم براي تو كوتاه فكر، متاسفم !
    • دولت آبادی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      53 4
      جواب بی نام 20:47 : آقای بلند فکر ! تو چرا جوش میزنی ؟ خود شهردار هم بود مثل تو بی ادبی نمیکرد . اتفاقاً به نظرم باید مردم این پل رو تحریم کنند . چند روز که ترافیک مسیرهای جایگزین سنگین بشه , خودشون از این طرح پشیمون میشند . ملت عوارض سالیانه میدند . این یکی پول زوره .
  • بی نام NZ ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    مگه پل ارث پدری حضراته ...
    • امین طالبی A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      60 2
      خدا از دلت بشنوه,,,,,,منزل ما تو درکه هست مجوز نمیدن.بهونشون اینه که میگن محله شما تو فضای سبز قرار گرفته و اجازه ساخت هم ندارین.در صورتی میتونین بسازین که 70% از تملک زمین برای شهرداری باشه و 30% از زمین رو اجازه دارین بسازین,این موضوع خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟سر دو راهی نشستن فقط باج می گیرن
    • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      7 0
      چون رای ندادی و آقا رییس جمهور نشد
  • فرهاد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    بنده حدود 4 سال در دالاس زندگی کرده ام آنجا بیش از 300 بزرگراه بزرگتر و شکیلتر از صدر دارد و کوچکترین هزینه عوارضی هم نمی گیرند ولی اینجا مشخص نیست چرا مردم که قبلا" پول ساخت پل را داده اند دوباره باید عوارض هم بدهند ؟( عوارض بین شهری به این دلیل است که وزارت راه از محل بودجه دولت تامین وجه کرده ولی درآمد شهرداری مستقیما" از روی هزینه های عوارض و .. توسط پرداختی های مردم تامین می گردد ) همه فشار فقط روی دوش مردم بدبخت منتقل میشود !
    • جواد A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      بنده هم خیلی ازکشورهای اروپایی وآسیایی رفتم که برای کسانی که میخوان ازروی پل عبورکنن وتوترافیک سنگین نمونن عوارض دریافت میکنن.
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      63 7
      حالا كاري به اين موضوع خاص ندارم ولي چون اونجا آمريكاس اينجا ايرانه!!بودجه اي كه اونجا صرف ميشه با اينجا نبايد مقايسه كرد،متاسفانه در كشور ما هميشه بدست آوردن يك راه حل مناسب براي عبور از مشكلات خودش مشكلات ديگه اي بوجود مياره....
    • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      83 4
      من ١٦ سال تو فرانسه زندگي كردم و كشورهاي اروپايي زيادي رفتم ولي هيچ جا در داخل شهر عوارضي نديدم فقط اتوبانها عوارضي دارن چون بخش خصوصي يا بانكها سرمايه گذاري ميكنن و سودشونو تا چند سال برميدارن ، در ضمن نگهداري و تعميرات هم خودشون انجام ميدن. اين فكر و حركت فقط زورگيريه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      16 26
      والا مام تو واشينگتن عوارض بزرگراه ميديم
    • ارش A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      51 3
      داداش دهستانه دالاسو با کلان شهر تهران مقایسه میکنی...من خودم 20 ساله در ایالات متحده کرمانشاه زندگی میکنم این همه تریپ نمیذارم
    • بی نام EU ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      9 1
      اقا جواد!!هیچ کشور اروپایی و امریکایی برای عبور و مرور داخل شهر از مردم عوارض نمیگیره!!اون چیزی که احتمالا جنابعالی تو سفر به دبی یا نهایتا مالزی و سنگاپور دیدی و بهت گفتند گیتهایی هست که با رد شدن ماشین از زیر اونها به صورت کامپیوتری شارژی به حساب ماشین ثبت میشه که از برچسب الکترونیکی زیر شیشه پولش کم میشه...لازمه به اطلاعت برسونم که این گیتها فقط در نقاط پرترافیک شهر نصب شده و از ماشینها شارژ دریافت میکنه که این دقیقا همون طرح ترافیک خودمونه منتها شیکتر!وگرنه هیچ جای دنیا سابقه نداره برای ساختن یک پل درون شهری از خودروها عوارض بگیرند!!در ضمن؛امثال شماها که برچسب عوارض رو زیر شیشه ماشینهای اروپایی و امریکایی میبینید چرا اینهمه تسهیلات دیگه ای رو که مردمان اونجا دارند و ما نداریم نمیبینید؟!
  • سعید US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 2
    اگر بخوان عوارضی بگیرن احتمالاً به صورت دیجیتالی و خودکار باشه مثل بزرگراه پردیس و نیازی به ایستادن نیست.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 4
    دریافت پول بابت عوارض خیابان یا پارک، در همه جای دنیا مرسوم است. در مالزی، حتی در برخی خیابانها یک لاین عوارض دارد و لاین دیگر خیر. لاین عوارض اغلب بدون ترافیک است و لاین بدون عوارض، با ترافیک زیاد. پارکینگ هنوز هم در ایران ارزان است. البته همه این موارد زمانی باید ایجاد شود که گزینه حمل و نقل عمومی راحت و فراوان فراهم شده باشد و دولت برای کاهش ترافیک بخواهد از تردد خودروهای شخصی تک نفره جلوگیری کند. بنابراین بهتر است زمانی ایدهای کشورهای دیگر را بگیریم که زیرساختارهای مشابه داشته باشیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    30 2
    این همه مالیات وعوارض گوناگون بابت نوسازی وغیره میگیرن هنوز هم دست بردار نیستن.به خدا مردم ایران خیلی نجیب هستن که صداشون درنمیاد.
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      5 0
      منظورتون از نجيب رو به خوبي متوجه شدم ( يعني ... ديگه ؟!!!!!‌)
  • بی نام DE ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    13 2
    این طرح از محل فروش بی رویه تراکم تآمین اعتبار شده است .امری که بافت شهری رابهم ریخته و جایزه ای هم ندارد؟:
  • سروش IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    91 5
    خوشحال می شیم معنای عدالت و برابری و در خیابان های شهرمان ببینیم...دارا روی پل ندار زبر پل
    • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      24 2
      در راستای نظر شهردار دکتر قالیباف و کاستن از فاصله شمال و جنوب تهران این ایده مطرح شده تا در شمال تهران ندارها هم دیده بشن
  • علش IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    30 2
    حقوقمون رو که اول ازش مالیت کم میکنن تخم مرغم که میخریم 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده روش میگیرن دیگه فقط مونده برا نفس کشیدن هم مالیات و عوارض بگیرن کلا اینا فقط از کشورهای پیشرفته گرفتنش رو یاد گرفتن و دادن خدمات رو یاد نگرفتن... کلا این مملکت بخوای بمیری هم باید عوارض بدی
  • حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    30 2
    مگر این پل با پول عوارض همین مردم ساخنه نشده ؟ البته شاید هم آقایان با پول خودشان ساخته اند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    12 3
    با پولى كه از ملت ميگيرند به عنوان عوارض نوسازى و عوارض كسب و عوارض پسماند و تراكم فروشى و عوارض ساخت و ساز عوارضهاى نجومى پاساژ سازيها و تراكم فروشيهاى تجارى و اينهمه پولى كه تاريخ بياد ندارد از اين مردم ميگيرند و حالا عوارض پل هم ميگيرند !! اشكالى ندارد شوراى شهر هم كه شوراى مردم نيست شوراى خود شهردارى است ! يكبار شد در اين مملكت محض رضاى خدا بگويند اين پول را و اين عوارض را نميگيريم !! حرف زياد است و زياد و چه كارها كه نميشود .......
  • مهدی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    36 2
    بازهم خانم راستگو با اون یک رای شون !
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    15 5
    بعد از یکسال تاخیر در راه اندازی و حرف و حدیث در خصوص امنیت این پل مخصوصا ظربه گیرهای چینی آن و حال چشممان به طرح اخذ عوارض روشن شد.باقیش را خدا بخیر بگذراند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    8 8
    من موندم کارشناسی کردن دیدن بودن عوارضی تهران - گرج به ضرر منافع ملی هستش چون هزینه بنزین سوخته شده در ترافیک اون نسبت به قبض سر تره و واردات بنزین و .... حالا کارشناسی می کنن وسط شهر عوارضی بزنن . جونم کارشناس !
  • بصیر A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    38 0
    پول گرفتن ازمردم شده خواب شبانتون که صبحهاتعبیرکنین شایددرست دربیاد.
  • مصطفی A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    34 4
    پس این همه مالیات میدیم کجا میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • يكي IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    12 24
    توي استانبول و آنكارا هم خيلي از بزرگراههاي داخل شهر عواض ميگيرن! حالا اين همه پولمون هدر ميشه كسي صداش در نمياد اما واسه يه جا كه خيلي هم غير طبيعي نيست همه شاكي شدن؟
  • مجيد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    51 0
    از وقتي شايعه ورود بخش خصوصي( بابك زنجاني) تو پروژه صدر اومد بايد فكر امروز رو هم ميكرديم .من موندم ماليات ميديم بابت چي؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 3
    خبر جان دیروز خود آقای مهندس مازیار حسینی معاونت فنی شهرداری با اخبار 18:30 شبکه تهران گفتگو می کرد گفت مطلقا" چنین برنامه ای رو نداریم که اینجا از مردم عوارض تردد بگیریم بلکه ما تجهیزات کنترل تردد و تجهیزات عوارض الکترونیکی را در همین مرحله نصب می کنیم که اگر سالهای سال بعد یه زمانی شورای شهر تصویب کرد که از برخی معابر شهری عوارض بگیریم دیگر لازم نباشه اتوبان رو ببنیدیم و سوراخ کاری و سیم کشی کنیم چون این بزرگراه پس از افتتاح رسمی عملا" دیگر هیچ وقت امکان بسته شدن و ممنوعیت تردد را ندارد چون جزو پر تقاضا ترین معابر شهری خواهد بود که در زمان افتتاح مردم خواهند دید
  • بی نام GB ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    52 1
    تا حالا هیج فکر کردین چرا مردم از روی پل عابر رد نمی شوند -- چون همینکه دولت بفهمه مردم به پل محتاج هستند فوری یه بلیط فروش جلو هر پل میذاره وعوارض میگیره
  • شروین IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    9 22
    دوستان عزیزی که همه فکر می کنم دارای وسیله نقلیه شخصی هستند که از بابت دادن عوارض ناراحت هستند باید عرض کنم برای نمونه در شهر لندن سه حلقه ترافیکی وجود دارد که برای ورود به معابر هر حلقه باید هزینه ای پرداخت شود که هرچه به حلقه مرکزی شهر نزدیک شوید هزینه پرداختی نیز افزایش می یابد. در سنگاپور و مالزی نیز استفاده از تونل های سواری رو و پل های چند طبقه (مانند پل صدر) با پرداخت عوارض همراه هست. در ایتالیا و در شهر رم نیز بزرگراه های شهری شامل پرداخت عوارض می شود. در ایالات متحده که دوستی در بالا به اون اشاره کرد، فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه شخصی جا افتاده و افراد در محدوده شهری کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می کنند و بیشتر حمل و نقل همگانی و تاکسی (با کارکرد واقعی تاکسی نه آنچه ما در ایران)
  • شروین IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 13
    ادامه از کامنت قبلی : سفرهای درون شهری خود را انجام می دهند. بنابراین چیز عجیبی نیست که دارندگان وسایل نقلیه برای عبور از بزرگراه عوارض بدهند. دوما عوارض این پل مطمئنا بصورت الکترونیکی خواهد بود و دوستان اگر حتی در جاده قم یا پردیس رفته باشند دیده اند که عوارض الکترونیکی اجرا شده و کمی دست از نق زدن بردارند که آی از فردا باید تو صف عوارضی معطل شویم. ثالثا آمار نشان می دهد که متوسط مالکیت وسیله نقلیه خانوار در تهران 0.4 است. پس عدالت این را می گوید که این خانوارهای که سهم کمتری از جامعه را تشکیل می دهند، پول استفاده از وسیله نقلیه، آلوده نمودن هوا، آلودگی صوتی، مصرف سوخت تجدیدناپذیر و غیره را بدهند.
    • بهنام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      13 3
      چي ميگي شروين هزينه هر كيلومتر1000تومنه؟مگه با تانك راه ميريم؟فقط ميخام بدونم اين كيلومتري1000صرف چي ميشه؟اره كيلومتري 1000براي راننده خرج داره.خرج لاستيك وجلوبندي!
    • شروین IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      2 10
      دوست عزیز لطفا به مرجعی که اشاره کردم مراجعه کنید. بله 1000 تومان بنظر زیاد میاد ولی وسایل نقلیه دارن این کار رو می کنن. نظرتون در مورد اینکه طبق آمار غیر رسمی در سال 90 در حدود 5000 نفر بخاطر آلودگی هوا جانشون رو از دست دادند و 7000 هزار نفر در تصادفات شهر تهران فوت کردند. در خصوص آلودگی صوتی که وسایل نقلیه ایجاد می کنند. در خصوص هزینه تعمیر و نگهداری مسیرهایی که وسایل نقلیه از اونها عبور می کنند. در خصوص هزینه بنزینی که می تونست بجای سوختن در باک خودرو در جای دیگری مثل صنعت صرف بشه و ارزش افزوده بیشتری داشته باشه و ..... . آیا باز هم فکر می کنید هزار تومان خیلی زیاد است؟؟؟؟ بنظر من کم هم هست
  • شروین IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 23
    ادامه از کامنت قبلی : دوستان صاحب ماشین آیا فکر می کنند با عوارض خودروی شهر تهران که سالانه مبلغی در حدود 40 هزار تومان است، واقعا کلیه هزینه های تعمیر و نگهداری و ساخت معابر و زیرساخت های شهری را که از آنها استفاده می کنند، دارند جبران می کنند؟؟؟ مطالعات نشان داده است که هزینه تولید شده توسط پیمایش هر کیلومتر وسیله نقلیه شخصی در تهران در حدود 1000 تومان است. پس اگر فرض کنیم که یک ماشین در شهر در سال 20 هزار کیلومتر مسیر طی کنه، باید عوارضی برابر با 20 میلیون تومان پرداخت کنه؟آیا شما این پول رو میدین؟؟؟ برای اطلاعات بیشتر می تونید به کتاب "هزینه سیستمی سفر در شهر تهران" که توسط دانشگاه شریف کار شده مراجعه کنید. با احترام
    • جیم جارموش IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      5 0
      میشه لطفا بفرمایید پس تکلیف اون قبض هایی که به اسم عوارض و نوسازی شهری برای مردم میفرستند چی میشه ؟ مگه همان قبض ها برای جبران این هزینه ها نیست ؟
    • جیم جارموش IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      3 0
      دوست عزیز به غیر از عوارض سالانه خودرو قبض های عوارض و نوسازی که هرسال مردم پرداخت میکنن برای پوشش دادن همین هزینه هاست احتمالا !
  • حسام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 0
    آخه این درسته؟! تا توی تهران به یه پیشرفتی میرسن٬ یه مشکل جدید درست میکنن. شماکه میگی همه جای دنیا عوارض میگیرن٬ ازنظر پیشرفت هم مقایسه میکنید؟!!
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    وقتی با بودجه عمومی ساخته شده دلیلی نداره پولی باشه.مگه بخش خصوصی ساخته که عوارض میگیرید؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    یکدفعه بگید بریم بمیریم دیگه !
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 2
    همش دنبال یه راهین مردم رو تلکه کنن، اون از پارکبان این از این... آقایون محترم راه درآمدزایی شهرداری مندن از جیب مردم نیست!
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    اقاي قاليباف. چهره حقيقي خودتون رو خيلي خوب و زود به مردم نشون دادين خيلي خوشحالم كه اول ميخواستم به شما رأي بدم ولي بعد از مناظرات نظرم عوض شد. ٨سال پيش متوجه اشتباهم نشدم ولي خوشحالم كه اينبار اشتباه نكردم.
  • ناصر A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    9 6
    هر کسی منطقی و محاسباتی پاسخ داده منفی گرفته.
  • حميرضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    پول ساختش كه از بودجه مردم بوده، عوارض هاي مختلف هم كه دارن از ما مردم ميگيرند. اين پول گرفتن ديگه چه معني داره؟!؟؟ نكنه فكر ميكنند با پول خودشون ساختن حالا مردم بهشون بدهكارند؟ هرجاي دنيا هم اينطوري باشه ، فقط براي جاهاييه كه با سرمايه بخش خصوصي ساخته شده.
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    آقایی که گفتی خیلی جاها رفتیم و دیدیم عوارض میگیرن!! منظورت کشورهای پیشرفته هست دیگه؟؟!! ممکنه بگی سطح رفاه اجتماعی مثلا خدمات درمانی و هزار و یک مورد دیگر را که در این کشورها به مردم ارایه می شود را آیا به مردم ما هم ارایه میکنن!!! مثلا کانادا خدمات درمانی کاملا رایگان هست... تازه مثل ما روی نفت و گاز هم نخوابیدن!!! درآمد سرانه مردم ما به خصوص قشر متوسط و آسیب پذیر را با مردم این کشورها مقایسه کنید!!
  • سعید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 15
    کار خوبی اینطوری این مسیر خلوتتر هم میشه.
    • بی نام EU ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      5 0
      بله مسلما بهتره!!! یک مسیر خاص برای قشر پولدار در اوج ترافیک باز میشه!!!
    • جیم جارموش IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      5 0
      عیب نداره تو هم یه روز ماشین میخری....اون موقع حالتو میپرسم ببینم بازم همینارو میگی...
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 1
    شما چرا فکر اینید که عوارض ترافیک میکنه ؟؟؟ مگه با اصل موضوع موافقید ؟؟؟؟؟؟؟؟ پس این همه عوارض و مالیات میدیم واسه چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    یکی بیاد هزینه اذیت شدن مردمی رو بده که دو سال تو این مسیر پدرشون درومد
  • سیروس A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    اگه قرار به این بود می بایست قبل از ساخت هم نظر مردم رو درباب ساخت پلی با عوارض جویا می شدن ضمنا این پل با پول عوارض مردم در شهر ساخته شده نه با پول اشخاص! که حالا بخوان عوارض بگیرن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 4
    به نظر من که کاملا درسته. هزینه ی این طرح از جیب تمام مردم تهران چه بالاشهر چه پایین شهر پرداخت شده در حالی که فقط افراد بالای شهر قراره از اون استفاده کنن. همه جای دنیا برای طرح هایی از این دست ( که مالیات رو همه می دن و استفاده رو فقط قسمت کوچکی می برن) یه همچین راهکارهایی داره!
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      2 0
      اگر این منطق را دنبال کنی پس هزینه اتوبانهای جنوب شهر را همه تهرانی ها که از ان استفاده هم نمی کنند پرداخت کرده اند.ضمنا بلاترین عوارض تراکم از مناطق 3 و یک اخذ می شود.این نوع برخورد منسوح و اشتباه است.
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 2
    آخه بابا جون اونی که درآمدی نداره ، چکار کنه ؟ از کجا بیاره ؟ فقط به فکر خودتون نباشید . اگر داشته باشه که بی قیل قال میده . نه ؟
  • mori NL ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    میلیارد میلیاردها پول کجا خرج میشه؟ من هلند زندگی میکنم. پول عوارض وسیله نقلیه بنا به مدل سال ساخت و وزن و نوع سوخت اون یک جدول ثابت داره و مالک خودرو بنا به انتخاب ۳ گزینه پرداخت این عوارض موظف هست. نرخ این عوارض گران نیست و فابل پرداخت. در مقابل وزارت راه و ترابری موظف به بهینه سازی محل تردد و رفع امور ترافیکی و رفع سریع آب گرفتگی و یا برف و یخ زدگی و یا حوادث تصادفات ... میباشد. هنوز یک عوارضی اینجا ندیدم و هیچ دست اندازی
  • چوپان IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 1
    موقع پول گرفتن که میشه سریع ایرانو با جاهای دیگه دنیا مقایسه میکنند... تو زمینه های دیگه ه م مقایسه کنید دیگ هرجا که به نفع خودتونه فقط...
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    من میگم اصلا این پل رو قاب بگیریم بلیط فروشی کنیم ملت بیان تماشا بهتر از اینه که ازش استفاده کنیم چون از نظر حل مشکل ترافیکی ها هیچ کمکی نمیکنه به گفته متخصصین البته
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    در کشورهایی که از بزرگراه ها و گذرهای شهری اخذ عوارض می شود منابع مالی ساخت اینگونه پروژه از طریق بخش خصوصی یا به روش استقراض تامین می شود.هزینه های گزاف پروژه صدر از افزایش عوارض ساخت(گرانی مسکن)و فروش تراکم و عرصه های شهری و برخی منابع دیگر از حقوق شهروندان کسب شده است.حال طرح اخذ عوارض به معنی فشار مضاعف برمردم است.بنظر می رسد شورای شهر تهران همگام با دولت تدبیر با ید توجه بیشتری به مقرون به صرفه کردن پروژه هاوکاهش هزینه های اضافی وریخت و پاش ها بنماید.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    فرداپس فردا واسه نفس کشیدن هم پول میخان..............
  • عوارضی A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    خیلی هم خوب چند وقت دیگه در خونه ها هم عوارضی میزارن . باید برای رفت آمد پول بدیم . ولی چه فایده سر مردم کلاه بزرگی میره . به امید روزی که پول وجود نداشته باشه.
  • بچه تهرون A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 0
    وسط بازار تهران اومدن میگن شما باید پارکینگ داشته باشی چون نمیتونه پارکینگ در بیاد باید پولش رو بدی!!!! هشتاد میلیون برا هفت متر پارکینگ فقط برای ما بریدن بدون اینکه نه پارکینگی به ما بیرون بدن نه یه کارت مجانی استفاده از پارکینگ عمومی. اینهمه شهرداری داره از مردم به زور پول میگیره اونوقت باز هم میخواد. تو کشورهای خارجی هم میان از وسط بازار میلیونها پول پارکینگ بگیرن؟؟؟ اینکار چقدر تورم تو جامعه ایجاد می کنه؟؟؟ مسئول رسیدگی به این کارا کیه؟؟ خدایی شهرداری تو قضیه فروش تراکمها و تغییرات کاربری و .... چند هزار میلیارد در آمد داره؟؟؟ فقط رقمهای تغییرات کاربری های بازار بیاید ببینید چند ده میلیارده .
  • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 1
    آقای قالیباف قید ریاست جمهوری را زده حا لا می خواهد اینجوری به مردمی که بهش در انتخابات حال ندادند حالشونو بگیره!
  • بی نام EU ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 0
    جدا که طمع شهردار محترم سیری ناپذیره. بعد از این همه فروش تراکم بی حساب و جریمه های سنگین، باز هم به دنبال راه جدیدی برای دریافت پول از ملت هست.
  • سید حمید EU ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 0
    انتقام انتخاباتی قالیباف از مردم تهران
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 1
    اگه اینجوریه شهردار وشهرداری باید بابت آلودگی شهر تهران به مردم پول بدهد۰ آیا میده ؟؟؟؟
  • هومن IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 4
    میتونن با سیستم آر اف آیدی به راحتی این کار رو بکنن . من حامی این کار هستم چون ابزاری است برای کنترل تقاضای حمل و نقل
  • محسن A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    7 0
    طبقه پایین بدبخت بی چاره ها، طبقه بالا هم قشر بی درد:)) چه اکثر اوقات خنده دار می شه این کشور
  • سوال IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 7
    شاید تنها کار مثبت که اقای قالباف تو دوره شهرداریشون انجام داده باشن همین اخذ عوارض باشه در همه جای دنیا در اتوبانهای شهری از ماشین ها عوارض گرفته میشه چطور وقتی کسی از مترو استفاده میکنه باید پول بده اون وقت این پل با ان هزینه سنگینی که بر روی مردم داشت برای کسانی که از خودرو شخضی استفاده میکنن رایگان باشه؟
  • بی نام GB ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 5
    دوستان همه چیز را به دید درامد نگاه میکنند اخذ عوارض یکی از راه های کنترل ترافیک در کالانشهر های مثل تهران میتونه باشه نه تنها پل صدر بکله خیلی از بزرگر ها های دیگر نیاز به اخذ عوارض داره مثلا میشه در بزرگراه همت یک خط ویزه پر سرعت برای سواری و تاکسی درست کرد و ورود به این خط منوط به اخذ عوارض باشه تا کسانی که واقعا عجله دارند به مقصد برسند از این خطوط ویزه استفاده کنند . برای صدر هم کسانی که میخواهند از رو پل به مقصد برسند طبیعی هست عوارض بدهند و کنترل ترافیک اونجا بهتر خواهد شد
  • irad NL ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 0
    خبرآنلاین میدونی به این نتیجه رسیدم شما نمیخواهین مردم بیش از اندازه آگاه بشن. به تجربه من مردم پول که ندهند هیچ باید انتظاری معقولانه از مسئولین مربوطه و امانتداراموال ملیشون باید داشته باشند.
  • بی نام IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 0
    من 30 سال تو نیویورک و 7 سال در لاس وگاس و 8 سال در امستردام و 6 سال در وین و 7 سال در اتن و 12 سال در دوشنبه زندگی کردم ولی اصلا ندیدم در داخل شهر عوارضی باشه و در پلها هم ندیدم.در خارج از شهر هم که میرفتم عوارضی نبود و در کل اصلا عوارضی یعنی چی؟ الانم حدود 9 ساله در ایران زندگی میکنم و با شنیدن این موضوع که عوارضی میخوان بگیرن قصد هجرت دوباره به نیویورک رو دارم.
    • بی نام GB ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      2 0
      آقا شما یعنی حداقل 79 سالته؟؟؟؟؟؟؟ خیلی مردی که تو این سن و سال میای خبر می زاری. واقعا من که لذا بردم. اصلا کف کردم. شما برو 21 سال دیگه تو نیویورک که مجموع عددهات رند بشه 100 سال.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    خوب دقیقا عدالت اجتماعی تحقق پیدا کرد : ثروتمندان و افراد خاص روی پل . به آقازاده ها هم برچسب عوارض رایگان داده خواهد شد . بنابراین بقیه مردم همه زیر پل و همچنان در ترافیککککک
  • دزد سر گردنه A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    اِ ! اینجا که رسید ما هم باید مثل بقیه کشورهای دنیا بشیم؟ چطور تو بحث قیمت خودرو و گمرک ماشینهای خوب خارجی نباید مثل بقیه دنیا باشیم؟ چطور تو نوع دریافت وام مسکن و قیمت مسکن نباید مثل بقیه دنیا باشیم؟ چطور تو استفاده از اجناس با کیفیت نباید مثل بقیه دنیا باشیم؟ ما کجامون شبیه بقیه دنیاست که حالا باید عوارض اتوبانهامون شبیه بقیه دنیا باشه. جالبه که هر آقایون هر جا که به نفعشون باشه میگن الگوی ما دنیاست (فک کنم منظورشون آمریکای جهانخوار هم باشه) و هر جا که به ضررشونه به دنبال الگوی ایرانی میگردن و میگن ما با دنیا کاری نداریم.
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    اقایون خانما این همه حجمه نیارید صبر کنید تا بازگشایی بشه انوقت بهتون میگم که اصلا ازش تردد میکنید یا نه چون بالا و پایینش با هم هیچ فرقی نخواهد کرد از تراقیک با این طرحی که دادن خصوصاشرق به غرب ورودی تونل همگان خواهید دید تا روز بازگشایی به امید دیدار
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 29
    درود بر قاليباف . مرد عمل
  • شهروند تهرانی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    خانم راستگو با یواشکی رأی دادن به قالیباف درشورای شهر ببین چه بلائی سر مردم تهران آوردی؟درانتخابات بعدی شورای شهردیگرجائی نخواهی داشت چون برای مردم تهران فقط ضرر داشتی وبس.آقای قالیباف هم بهتره اندک محبوبیتی را که داره با این تصمیمات ضد مردمی ازدست نده.
  • پاي ثابت IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    اگر نميخواهيد پول بگيريد چرا پول بيت المال رو حروم ميكنيد كه بياييد تجهيزات بي خاصيت نصب كنيد.مردم ما قاطي كردن كلاً همش بجاي اينكه از منظر عمومي نگاه كنن با لج و لجبازي نسبت بهم موضع ميگيرن.همش ميگن چون من فلان جا فلان كار رو ميكنم پس شما هم بايد فلان بلا به سرتون بياد.بابا بس كنيد كمي نسبت به هم خشونت رو بذاريد كنار.
  • بی نام EU ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 1
    کاش یک خط مترو زیر این بزرگراه صدر و نیایش می ساختید
  • گاز انبری A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 0
    اونوخ ملت میریزن از کوچه پس کوچه ها میرن که عوارض ندن اتوبان سگ پر نمیزنه
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 0
    وقتی پول ساخت را مردم دادند دیگه عوارض نبایند بگیرند
  • سامان A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    اقایان تمام فکر ذکرشان پول است .این هزینه اگر در وسائل نقلیه مومی می شد بسیار بهتر بود