ایسنا نوشت:

مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه رسانه‌های تصویری در ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان برپا شد.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در سخنانی گفت: این جلسات بهانه‌ای برای این است تا از مشعل‌داران راه‌های پر فراز و نشیب تشکر و به مدیران جدید خوش‌آمدگویی کنیم.

وی که 10 آذر ماه در سالن سینمایی وزارت ارشاد سخن می‌گفت ادامه داد: این جلسه می‌تواند جلسه‌ای بسیار مهمی برای سینمای کشور باشد چرا که هم انجمن سینمای جوان به عنوان مدرسه سینمای ایران بسیار پر اهمیت است و هم جایگاه موسسه رسانه‌های تصویری بسیار پراهمیت محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر جایگاه ویژه انجمن سینمای جوان در بین موسسات زیر مجموعه سازمان سینمایی اظهار کرد: معتقدم انجمن سینمای جوان خانه سینمای ایران است، در باره این انجمن نکته‌ی جالب توجه این است که حتی فیلمسازانی که سنی از آنها گذشته هنوز تعصب زیادی روی آن دارند.

در این مراسم حبیب‌ ایل‌بیگی به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوان و حسین مسافرآستانه به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری معارفه شدند.

ایل‌بیگی: فیلم کوتاه می‌تواند پیش‌قراول این تحول جهانی باشد

حبیب ایل‌بیگی هم در سخنان خود ضمن تشکر از حجت‌الله ایوبی به دلیل اینکه او را مجددا به جمع دوستان خودش در انجمن سینمای جوان بازگردانده است، گفت: سینمای ما در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و طبیعتا انجمن سینمای جوان هم از این قاعده مستثنا نیست.

وی سپس با اشاره به سابقه خود در انجمن سینمای جوان از پایه گذاران این سازمان در دهه 60 و تلاش‌های همه مدیران ادوار گذشته تشکر کرد و گفت: تردیدی نیست که این انجمن با دارا بودن 60 دفتر در نقاط مختلف کشور به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی تولیدی سینمای ما نقش پررنگی در آینده سینمایی کشور ایفا خواهد کرد، من عمیقا معتقدم سینما زبان گفت وگو با دنیاست،‌ به ویژه در دولت تدبیر و امید که تاکید ویژه‌ای بر دیپلماسی فعال فرهنگی دارد و فیلم کوتاه می‌تواند پیش‌قراول این تحول جهانی باشد.

مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوان سپس با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌هایش برای آینده این انجمن گفت: در حکمی که دکتر ایوبی به بنده داده‌اند شش محور کلیدی ذکر شده که سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های آینده انجمن را به طور واضح مشخص می‌کند. من حتما در روزهای آتی نشستی با اعضای هیات امنا در خصوص تدوین برنامه‌ها با در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های همکاران‌، پیشکسوتان ‌، انجمن صنفی فیلم کوتاه‌، مدرسان و علاقه مندان جوان خواهم داشت تا بیشتر در این باره گفت وگو کنیم.

وی افزود: فکر می‌کنم قبل از آنکه فکر کنیم چه کاری برای آینده انجام دهیم به پاسخ این سوال بی‌اندیشیم که چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟ چه راه‌هایی است که به بی‌راهه رسیده و دیگر نباید آنها را بپیماییم و کدام تصمیم‌های بی‌تدبیر را اتخاذ نکنیم.

حبیب ایل‌بیگی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از اینکه انجمن سینمای جوان در آینده استعدادهای نخبه‌ای را به سینمای ایران معرفی کند‌، مجددا تاکید کرد: انجمن سینمای جوان محصول زحمات مدیران دوره‌های مختلف است و امیدوارم ما هم به قدر و اندازه خودمان در این راه بکوشیم.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =