ایسنا نوشت:

مدیر کل تامین دام و فرآورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: برخلاف اظهارات مطرح شده از سوی برخی مرغداران مبنی بر افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت نهاده‌های دامی نسبت به قبل تا 10 درصد ارزان‌تر هم شده است.

رضا سالمی افزود: سیاست‌های حمایتی شرکت پشتیبانی امور دام منجر به افت قیمت نهاده‌های دامی شده و اخباری که از استان‌ها به دست ما رسیده نیز نشان دهنده روند نزولی قیمت نهاده‌ها در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر این‌که این روند در حالی است که پیش از این با مرغداران عمل تهاتر انجام می‌شده و آنها در ازای فروش مرغ به شرکت، نهاده دامی دریافت می‌کردند، گفت: اما با توجه به روند نزولی قیمت‌ها مرغداران ترجیح می‌دهند به جای نهاده از شرکت پشتیبانی امور دام پول دریافت کنند.

او با اشاره به این‌که قیمت‌های بازار آزاد نیز به دلیل سیاست‌های حمایتی شرکت در حال افت است، بیان کرد: پیش از این قیمت نهاده‌های دامی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شد 50 تا 100 تومان کمتر بود، اما در حال حاضر قیمت بازار آزاد نیز با قیمت‌های ما در حال یکسان‌شدن است.

سالمی افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به ذخیره‌سازی انجام شده و پیش‌بینی خرید در آینده روند‌ قیمت نزولی بوده و یا دست کم هیچ تغییری نداشته باشد.

مدیر کل تامین دام شرکت پشیتبانی امور دام درباره‌ی قیمت فعلی انواع نهاده‌های دامی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت سویا 1800 تومان، ذرت 950 تومان و جو 850 تومان است.

وی درباره‌ ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در شرکت‌ پشتیبانی امور دام گفت: ذخیره‌سازی به اندازه کافی انجام شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد. ذخیره فعلی ما حداقل تا پنج ماه آینده جوابگو است.

سالمی در پایان درباره‌ی نرخ ارز واردات نهاده‌های دامی تصریح کرد: نهاده‌های دامی براساس ارز واحد روزانه و با نرخ 2477 تومان وارد می‌شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =