اهوازی ها با شروع بارش های پاییزی روزهای سختی را تجربه کردند؛ با بارش اولین باران، بیشتر آنها دچار مشکلات تنفسی شدند و کار برخی هم به بیمارستان کشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای اول، علت این مشکل باران اسیدی اعلام شد، اما در حالیکه به نظر می رسید دیگر مشکل حل شده اما دوباره این اتفاق در اهواز افتاد. این مشکل سبب شد تا برخی اعضای کمیسیون بهداشت همراه برخی کارشناسان وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع به اهواز سفر کنند.


نظر نمایندگان مجلس

سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز پس از این سفر به باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه که روشن است این است که آلودگی هوای اهواز ناشی از آلاینده‌های صنایع و مراکز نفتی است چون در طول 7 یا 8 ماه گذشته پدیده ریزگردها به ندرت به وقوع پیوست و این نشان می‌دهد که احتمال وجود آلاینده‌های صنعتی و نفتی در هوای اهواز بیشتر است.

او گفت: بر اساس قول‌هایی که مسئولان دادند، تا حدودی نسبت به حصول نتایج مثبت در این زمینه خوش‌بین هستم. البته زمان دقیقی برای پاسخگویی مسئولان تعیین نشد اما با توجه به این‌که ضرورت دارد پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در این زمینه به سرعت رسیدگی شود، تا پاسخی در این رابطه دریافت کنیم.


واکنش رئیس سازمان محیط زیست

در ان میان برخی نمایندگان هم آلوده بودن ریزگردهای شهر اهواز به اورانیوم را اعلام کردند. اکنون معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این اظهار نظر واکنش نشان داده است: نمایندگان مجلس مرجع تشخیص علت آلودگی هوای اهواز نیستند.

او دراین باره به ایسنا گفت: برای تشخیص علت آلودگی هوای شهر اهواز و مسمومیت مردم دستگاه‌های پیشرفته‌ای را فرستاده‌ایم و نتایج بزودی انجام خواهد شد. نمی‌توانیم یک شبه مشکل آلودگی هوای کلانشهرها را حل کنیم، در شهر اهواز برنامه‌های جدی در دست داریم از جمله اینکه صنایع باید تمام فعالیت خود را استاندارد کنند و وزارت نفت باید سوخت مناسب به مردم تحویل دهند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود آنکه ضوابطی را برای صنایع و وزارت نفت تعیین کرده‌ایم و آنها باید هر چه سریعتر آن را اجرا کنند اما باید در نظر داشت که این فعالیت‌ها برای استقرار استانداردها هشت سال تعطیل بوده و تنها 100 روز از دولت جدید می‌گذرد، با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریــــــا A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    29 1
    این شایعه نیس و واقعیته!! هوای اهواز به شدت سمی و دارای اورانیوم میباشد
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    28 0
    فقط میشه گفت خسته نـبـاشـید!!! آخرشم حتما خود مردم مقصر شناخته میشن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 23
    اگر 1000 روز هر از دوران شما بگذرد کاری نمی کنید. مگر در 3000 روز دوره اولتان کاری کردید. فقط شعار.
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 8
    اول از همه از خانم ابتكار به خاطر اين اظهار نظر سنجيده شان تشكر مي كنم و بعد خطاب به نمايندگان عزيز: اورانيم چيه؟چرا بعضي از اين نماينده ها بي خودي شايعه راه مي ندازند،آخه مگه علايم مسموميت با اورانيم اين شكليه؟ چرا حرفي مي زنيد كه مورد تمسخر بعضي ها قرار بگيريم!مي دونيد كه بعضي ها از اين خبر كذب چه سو استفاده اي مي كنند
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    44 4
    خوب بگیرید غنیش کنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    30 0
    خانم ابتکار جون همکار محیط بانتو نجات بده
  • محمودی اهواز IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    16 0
    وقتی خود شبکه های ما از وجود اورانیوم در عراق میگن واز بچه های ناقص الخلقه حرف میزنن اونوقت چطور از 40کیلومتری به اهواز نرسه این مواد مگه اینکه مرزها دیوارهای بسیار بلندی داشته باشند!! اصل قضیه اینه که از بس دروغ شنیدیم حرف کسی رو باور نداریم.
  • 007 A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    29 1
    میتونی اسم این دستگاه پیشرفته رو بگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 6
    سرکار خانم ابتکار اگر 8 سال همه چیز تعطیل بوده شما لطف کنید و کار انجام دهید و گر نه هشت سال بعد هم میگویند هشت سال فقط حرف شنیدیم !
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 10
    اورانیم سنگین ترین عنصر است و هیچگاه نمیتواند به صورت ریزگرد در هوا معلق باشد.
    • بی نام MY ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      8 0
      خوشگل پسر، امیدوارم بدونی که اورانیوم ضعیف شده چیه؟ از اورانیوم ضعیف شده به دلیل مقاومت بسیار زیادش به عنوان پرتابه ضد زره استفاده می کنند. این پرتابه ها (شل) خالی هستند و در واقع اصولا انفجار شدیدی ایجاد نمی کنند ولی پس از پرتاب در واقع ان دارتی که درونش وجود داره آزاد می شه و به بدنه تانک برخورد می کنه. حالا مشکل اینجاست که با انرژی جنبشی صورت گرفته مقادیری از اورانیوم ضعیف شده هم به اتمسفر رفته و باقیشو رو دیگه خودت باید بدونی.
  • شهروند IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 2
    خانم ابتکار سری هم به مسجدسلیمان بزن وگازهای چاهها رو ببین که چطور مردم رو اذیت میکنند هم تابستون وهم زمستون .اگه اینجارو حل کنی ضرورت بیشتری داره. هرچند همه جای ایران سرای من است
  • رضا ازرشت A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 1
    سازمان محیط زیست بودونبودش زیادفرقی نداره این سازمان درواقع بیخاصیته ریاست رواین سازمانم مزدطرفداری ازجناح های سیاسیه نه دلسوزی برای طبیعت تقریبانابودشده ایران خانم ابتکارچه شانسی داشتی ازدیوارسفارت آمریکابالارفتی مزدتم خیلی بیشترازحقت گرفتی جای شمابایدیکی مثل دکترکهرم رییس میشدتاواقعایه کاری کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 1
    مثل برنج های آلوده نباشه خانم دسجردی (وزیر بهداشت وقت)تکذیب کنه..بعد معلوم بشه واقعا هست ؟
  • محمودی نژاد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 0
    اقا مشکل مردم اهواز فقط هوای الوده که نیست چرا خانم ابتکار حرفی از اب شرب نمیزنه اگه این تصفیه های 6مرحله ای نبود خدا میدونست چه بلایی سرمان می اومد اهواز از همه لحاظ محروم پایتخت دفاع مقدس
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    9 1
    مهم نیست چیه مهم اینه که داره مارو می کشه که البته اینم مهم نیست تهران که نیست اهوازه بابا بی خیال حالا چند هزار تا شونم بمیرن چی میشه؟؟؟
  • حمیدرضا از ماهشهر GB ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 0
    کاش فقط اهواز بود.میدونید دریا و هوای آلوده به کجا میگن؟به دریا و هوای ماهشهر که نزدیک20 تا پتروشیمی دارن همزمان توش کار میکنن میگن آلوده.راستی تا حالا اسم ماهشهر به گوشتون خورده؟میدونید قطب صنعت پتروشیمی ایرانه؟
  • بی نام MY ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 0
    ما که 5 سال پیش از اهواز در رفتیم! ولی دلمون با اهوازه!
  • علی اهوازی A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    خانم اتکارررررررررررررررررررررررر چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟ سرطان چندسال دیگه مردم خوزستان کی جواب میده بابا مردیم یکی به داد ما برسه تا کی دروغ