تهدید به استعفا از سوی جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به بخشهایی از لایحه بودجه ، قطعا یک حرکت نمایشی و برای جلب توجه افکار عمومی است.

فرض این است که نمایندگان محترم قبل و حین نمایندگی ، وظایف شان را می دانند و راه رسیدن به خواسته های شان را یاد گرفته اند. فرایندهایی که در نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به کرسی های مجلس و پیگیری خواسته های مردم و نظارت بر کار دولت طراحی شده، روندی مدنی ، دمکراتیک و مشخص دارد و هر کس بخواهد این بازی را برهم بزند، عملا مشروعیت خود را از دست می دهد و بالقوه در راهی پای می گذارد که بعید نیست به فتنه بیانجامد.

اگر استعفا دادن - ولو به صورت نمایشی - راهی برای فشار آوردن به دولت باشد ، دولت یا قوه قضاییه چرا مجاز نباشند برای فشار به دیگر قوا، از روشهای تهدید و ارعاب بهره گیرند؟ اتفاقا دستگاه اجرایی کشور برای تحت فشار قرار دادن مجلس، راهکارهای بسیار ساده ای در اختیار دارد و اگر از آنها کمک بگیرد به راحتی می تواند مجلس را فشل کند.

جریان استعفا در مجلس ششم، دستاویزی برای فشار آوردن به کلیت نظام جمهوری اسلامی بود که از سوی یک جریان تندرو و افراطی  طراحی شد. کار بد، بد است و اگر از سوی مجلس نهمی هایی که ادعای اصولگرایی دارند صورت گیرد، به مراتب بدتر است. همین نمایندگان ارجمند در برابر تاخیرهای چند ماهه دولت احمدی نژاد در تقدیم بودجه و نیز توهین هایی که او به خانه ملت می کرد، خم به ابروی شان آمد؟

اینکه  لایحه بودجه اشکالاتی داشته باشد و حتی حقوق مردم برخی شهرها به درستی استیفا نشده باشد امری محتمل است، اما آیا مردم همین مناطق، برای رسیدن به حقی که تصور می کنند تضییع شده، راضی اند نمایندگان شان از روشهای مسئله دار و فتنه انگیز بهره گیرند؟

کاش استعفاها نمایشی نبود و در عمل اتفاق می افتاد. آن وقت معلوم می شد این نمایندگان مستعفی چقدر برای رفتار غیر مدنی شان پشتوانه مردمی دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    96 16
    عاقلان دانند!!!!!!!!!!
  • مسعود IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    141 2
    هرچند اعتراض مدني حق هر انساني است و اين حق نيز از حقوق نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است اما به شرط اينكه اين حقوق عادلانه بين آحاد مردم توزيع شود.تعدادي از نمايندگان محترم يكبار ديگر در ١٤آبان ماه ١٣٩١ در مخالفت با سوال از رييس جمهور سابق دست به آبستراكسبون زدند.اين آبستره و استعفاء هم تحديد محسوب مشود و هم تحديد.به نظر من به عنوان شهروند ايراني اين است كه نمايندگان تنها در موارد حاد و خلاف اصول نظام ميتوانند از قوه قهريه مشابه استعفاء و آبستره استفاده نمايند .زماني كه دولت قبل در موعد مقرر بودجه را تقديم مجلس ننمود واكنش ايشان هم استعفاء بود ؟
  • حسين IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    با سلام : استيفا ي حقوق مردم با تحديد دولت غير اخلا قي بوده ، اي كاش ا ستعفاي نما يندگان محترم پذيرفته مي شد!!
    • از اهواز IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      196 6
      خبرندارین که عضو شورای شهر اهواز هم پیشنهاد استعفای دسته جمعی کرده. از بس خیلی کاری هستن حالا بهانه ای پیدا کرده ن برای کار کردن نمایشی.!!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      48 67
      خب چرا نمي گي كه واسه چي استعفا دادن تا ملت خودشون قضاوت كنن، من نه طرفدار اين نمايندگانم، نه از استان من هستن، نه كاري دارم كه خوب كاري كردن يا نه، اما اين جور كه خود نماينده ها گفتن كه ١٧ تا از خوزستان و ٧ تا از لرستان بودن به كاهش شديد بودجه عمراني اعتراض دارن، مثلا تو يه مورد نمايندگان خوزستان اعلام كردن كه بودجه اين استان كاهش ٧٠ درصدي داشته و بخشي از درآمد فولاد خوزستان كه قبلا بهاين استان مي رسيده قراره تامين اعتبار بشه واسه تكميل بزرگراه تهران شمال و متروي تهران پرند. حالا تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
    • محمد GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      5 4
      هر وقت ياد گرفتي تحديد رو «تهديد» بنويسي، بيا نظر بده.!!
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      9 0
      خوزستانی ها بهتر میدونن که این نماینده ها هیچکاری نکردند برای ما و با این کارشون ما خوشحال میشیم افراد نالایق برکنار بشن
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 1
      تهديد با ه است نه با ح (البته اون هم معني خاص خودش را داره). ولي به هر حال ما هم اميدوار بوديم كاش استعقا واقعي بود و بقيه هم همين كار رو مي كردن تا انتخابات زودتر برگزار بشه.
    • بی نام RO ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 5
      فولاد خوزستان ملیه نه مال خوزستان. اولا فولاد مبارکه رو فروختن به استان چی غیر الودگی رسید ؟بعدش مگه نمیتونستن تو دوران پول در اوردن از نفت حرف بزنن تو دوران فقر یادش افتادن ؟
    • محمد A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 0
      آقای عزیز پنهان کردن بخشی از واقعیت و عیان کردن نیمی دیگر خیانت است. حرف نمایندگان خوزستان دقیقا این جمله است که چطور است که به علت مشکلات بودجه عمرانی استان خوزستان کاهش می یابد اما از سوی دیگر بودجه هنگفتی برای طرح انتقال آب از سرچشمه های کارون به استانهای مرکزی در بودجه قرار می دهند که مطمئنا به نابودی جلگه خوزستان منجر خواهد شد. اعتبار طرح انتقال آب کارون از بودجه 93 حذف شود مردم خوزستان با کمبود بودجه عمرانی می سازند.
  • حسن IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    نمایشی یا غیر فقط خدا میداند ما میدانیم جمعی از نماینده های خوزستان ابادان ولرستان به علت تخصیص بودجه کم به این سه استان وخواستار اضافه شدن بوجه به این سه استان کاملا محروم شدن به نظر شما ایا دفاد از حق نمایشی است
    • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      15 0
      متن خبر رو هم بخون فقط تیتر رو نخون
    • امیر IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      29 0
      دوست عزیز در بودجه انقباضی طبیعتا بودجه تخصیصی به هر بخش و هر استان کمتر از قبل خواهد بود . ولی تایید اینکه هر بخش چه بودجه ای دریافت کند با مجلس است و همین نمایندگان باید در دفاع از حقوق مردم خود در جلسات مجلس با نمایندگان سایر مناطق که آنها هم قاعدتاً به دنبال دفاع از منافع مردم خود هستند بحث کرده و با توجه به بدهی های گسترده دولت و نیاز به بودجه انقباضی به دلیل نبود درآمد جهت انجام تعهداتی که بعضی از آنها بدون بررسی کامل و دقیق به مردم داده شده است ، بودجه را تصویب کنند . کاری که متاسفانه پاک ترین دولت تاریخ ایران !!!!!! در بی قانونی کامل و عدم ارائه بودجه به وقت سالها آن را به تمسخر گرفت و اگر فقط و فقط یک دلیل برای محاکمه این دولت نیاز باشد ، هیمن کافی است
    • ای بابا A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      29 2
      کسی که واقعا میخواهد بودجه استانش اضافه شود ، به جای استعفاء پیشنهاد اقتصادی بدهد . وقتی بودجه دولت محدود و مبلغی مشخص است از کجا کم کند و به استان آن نمایندگان مستعفی اضافه کند ؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      69 1
      استعفا دفاع از حق مردم هست؟! تو جلساتی که هیئت دولت دعوت کرده بود می رفتن از حق مردم دفاع می کردن...
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      82 0
      اگر واقعا برای حقه، خب استعفا بدن
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      0 0
      داداش آبادان که استان نیست عزیز دل برادر
  • محسن IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    356 7
    در جواب نویسنده که گفته اند این نماینده ها در زمان احمدی نژاد کجا بودند یه خاطره است که می گه وقتی استالین به قدرت رسید در یک سخنرانی شروع کرد به بد گفتن از خروشچف ، که این آقا اینطور بوده وفلان کارها رو میکرده و.... یک نفر از میان جمعیت فراد میزنه " اون زمان شما کجا بودین چرا صدات در نمی اومد" در این لحظه استالین میگه " کی بود حرف زد؟" صدایی از جمعیت در نمیاد، استالین می گه:" من در اون زمان دقیقاً جای شما ایستاده بودم !!!" یعنی وجود نمیکردم حرفی بزنم!!!! ( توجه کنید وجود نمی کردم حرفی بزنم)
    • مهرداد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      143 1
      دوست عزیز جای استالین و خروشچف رو عوض کنید لطفا
    • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      113 2
      جاي شخصيت ها رو جابجا نوشتي!
  • عرفان A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 0
    در این اوضاع سخت و حساس کشور نمایندگان به جای قهر کردن و این بازی های نمایشی باید به فکر حفظ انسجام و وحدت باشند نه اینکه هرکس خواست استعفا بده و تهدید کنه دولت رو
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 0
    بهتره با این وضعیت یک قسمتی به قوانین مجلس اضافه کنند که اگر به نظرتون حقی ناحق شد استعفا بدید! پس شما چکاره هستید اگر قانون مملکت اینجوریه که خیلی از مردم که کم هم نیستند و معتقدند هر روز حقی ازشون توسط شما نماینده ها ضایع شده صبح نرند سر کار و استعفا بدند!!!!! خواهشن منتشر کنید که این نماینده ها بخوانند.
  • كارشناس منابع آب A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    14 7
    نماينده مجلس بايد كل نظام و كشور را درنظر بگيرد نه فقط حوزه انتخابي خودش را وگرنه جنگ قبيله اي راه مي افتد. در مورد رودخانه كارون هم وقتي استانهاي محروم تر از خوزستان براي آب شرب و معيشت خود مانده اند و امكانات نفت و فولاد و پتروشيمي و بندر و گمركات و شيلات و... خوزستان را هم ندارند آيا عدالت هست كه آب سرچشمه هاي كارون را هم با هزينه انتقال بسيار به خوزستان ببرند و صرف كشاورزي با راندمان 20% در زمين هاي شور و زه دار كنند؟؟؟؟؟ واقعا"‌كاش استعفاي اين نماينده هاي پذيرفته شود.
    • خرمشهری IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      آی کیو !!!کارشناس!!!!!! کارون مسیر طبیعیش به خوزستانه این حضرات میخوان منحرفش کنند!! خوزستان هم به جلگه خوزستان معروفه حضرات بالانشین شورش کردند.
  • ali A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    15 2
    این نمایدگان که ادعای استعفا دارند بعلت ضعف قدرت دفاع منطقی از حقوق فرضی و یا عدم اطلاع تنظیم بودجه یک کشور میباشد
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    75 0
    دقیقا.. اگه سر حرفشون می موندن خیلی خوب بود
  • رضا A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    21 3
    اگر کل بودجه کشور را تقسیم بر تعداد استانها میکردند آیا آنوقت عدالت رعایت میشد. آقای نماینده ی محترم تو اگر نمیانده واقعی هستید ببین در حوزه نتخابی شما سازو کار تعریف شده برای خدمت به مردم به نحو درست انجام میشود اگر این ساز و کار درست انجام شود بودجه کمتر از این هم زدنگی و معیشت مردم را بهتر میکند اطمینان داشته باش.
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      4 1
      حرف از خوزستانه استانی که نبض درآمد کشوره
  • خوزستانی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 60
    خوشبختانه اکثر نمایندگان خوزستان در این دوره با لیاقت هستند . مردم خوزستان و کارون روبه موت امروزه چشمشان به غیرت آنها دوخته شده است.
    • بی نام GB ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      7 27
      آفرین به غیرت نمایندگان خوزستانی.
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 1
      این حضرات بزعم شما غیرتمند زمان دولت آقای احمدی نژاد کجا بودند که اعتراض کنند واسه آب خوزستان؟
  • اهوازی IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 19
    برای جلب نظر دولت و مردم و مجلس تنها کاری که میتوانستند بکنند این بود اگر بودجه تایید میشد و اعتراضی می کردند آیا همین نویسنده محترم به آنها نخواهد گفت که در زمان بحث و بررسی کجا بودید؟ من بعنوان شهروند خوزستانی از این حرکت نمایندگان حمایت میکنم و خواهشی که دارم کسانی که مثبت و منفی میدهند از خوزستان باشند-متشکرم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    32 0
    اگه راست میگن چرا همه اینها در دولت قبل ساکت شده بودند چرا دولت 11 روز تعطیل بود خم به ابرو نیاوردند
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    67 2
    جالب این جاست همین حضرات پرونده قطوری برای قشری تند رو از اصلاح طلبان باز کرده اند و همواره محکوم شان می کنند که چرا تهدید به استغقا کردند و چرا آبستراکسیون مجلس را در دستور کار داشتند و چرا تحصن کردند و ... حالا که نوبت به خودشان رسیده است همه چیز حق می شود این است معیار «من حق هستم» «پس حق با من است» خلاصه این که کار به روش های منطقی اعلام اعتراض و شرایط اعتراض و اولویت های اعتراض و چگونگی طرح اعتراض و غیره ندارم که همین وزارت نیرو هم وقتی پول برق را ندهی سه بار اخطار می دهد نه این بدون اخطار قطع برق کند اما می خواهم بگویم این یک بازی است که ای کاش استعفای شان نمایشی نبود که هست و ملت وجه بازی آن ها هستند وگرنه این همه پروژه های نیمه تمام دولت قبل روی دست استان مانده چرا آن زمان اعتراض نکر
  • احمد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    83 1
    این بودجه برای تصویب نمایندگان ملت داده شده است. اگر بخشهایی از آن مناسب نیست همین نمایندگان می توانند اصلاح کنند. پس استعفا برای چیست؟ این کار نشان میدهد که می خواهند یا مظلوم نمایی کنند یا فشار بیاورند
    • مسعود A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 0
      عزیز من آخه نماینده کدوم شهری حاضر میشه تا از بودجه شهرش کم بشه و به بودجه خوزستان اضافه کنن؟؟ پس بدون که دیگه هیچ کاری نمیشه کرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    155 1
    از نظر ما که در مناطق تحت نظارت این نمایندگان زندگی میکنیم (آبادان وخرمشهر)و بطور ملموس و روزانه با نتایج عملکرد این افراد سروکار داریم ،استعفا یا ماندن این افراد به حال مناطق ما فرقی ندارد و زیاد خودتونو ناراحت نکنید
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    56 3
    انتخابات مجلس نزدیکه باسهل انگاری نذاریم اینهایی که عاشق استعفادادن هستن دوباره رای بیارن. انقد سنگ بندازین،گذرتون دوباره به مردم میوفته اقایون
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    19 0
    نمایندگان بودجه 92 را در دولت قبل تصویب کردند و در دولت جدید با کاهش زیاد مجددا آنرا تصویب کردند و با تصویب مجدد اعتراف به غلط بودن مصوبه قبلی خود کردند
  • محمدرضا A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 63
    نمایندگان مناطق محروم با این کار نشون دادن که اعتراض دارن. لا اقل منصفانه به اعتراضاتشون رسیدگی کنید!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      2 1
      آره اینها بودجه خالی بندی می خوان سوابق آنها نشان می دهد اینها دنبال مطرح کردن خودشانند مگرنه چرا قبلا در خصوص بدجه های غیر واقعی و تحقق نیافته اعتراض نکرده اند
  • سینا IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    30 13
    نویسنده مطلب باز هم از ادبیات خاصی استفاده کرده‌اند که به هیچ وجه خوشایند نیست استفاده از کلمه "ف.ت.ن.ه" آن هم دو بار در یک مطلب چند سطری اصلا زیبا نبود
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      35 1
      به اش عادت کردیم عزیز شما هم عادت کن نمی شه که هر حرکتی از این طرف فتنه باشد اما از آن طرف نباشد بذار یر به یر شیم نه؟ شما این طور فکر نمی کنید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 47
    جریان استعفا در مجلس ششم، دستاویزی برای فشار آوردن به کلیت نظام جمهوری اسلامی بود که از سوی یک جریان تندرو و افراطی طراحی شد. کار بد، بد است
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    150 5
    لطفا زودتر استعفا بدین آقایان محترم تا دست مردم در آینده برای انتخاب افراد صالح باز شود
    • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      1 7
      نکنه میخوای مجلسی مانند مجلس افتضاح ششم روی کار بیاد؟ ما مردم هرگز نمیذاریم.
  • آرمين IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 51
    حالا اگر بودجه شهر تهران كم ميكردن و نمايندگان تهران استعفا ميدادن باز هم اينگونه سخن ميگفتيم !؟!؟!؟!؟ آيا دفاع از حق مردمان سخت كوش اين استانها فتنه است ؟!؟!؟!؟!؟!؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      ما یا کمال میل از استعفای نمایندگان تهران استقیال میکنیم
  • محمود IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    122 4
    ببینیم آقای جنتی این نماینده ها را که خلاف مصالح کشور دست به استعفا زده اند مثل نمایندگان مجلس هفتم رد صلاحیت می کند!؟؟؟؟؟؟؟؟
    • علیرضا A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      ششم فدات شم!
  • ammar A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 45
    خبرآنلاین خوبه وقتی درباره روند دموکراتیک و مدنی و رسیدن به خواسته ها از طریق درست حرف میزنی و به نمایندگان درس احقاق حق از مجاری قانونی رو یاد میدی؛ به اون آقایونی هم که در سال ۸۸ با زیاده خواهیشون مملکت رو تا ورطه نابودی پیش برد همچین یادآوری ای میکردی
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    26 1
    اي كاش استعفاشون پذيرفته مي شد. اي كاش
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    ای کاش تحمل شنیدن حرف یکدیگر را داشتیم وبا منطق و گفتگو همه مشکلات را حل کرده ورفتار غیر اخلاقی نداشتیم وتند روی نمیکردیم که همه مشکلات با اعتدال قابل حل است ای کاش به جای تهدید یکدیگر ببا منطق با یکدیگر گفتگو می کردیم وتهدید به استعفا در دید مردم بازتاب خوبی ندارد موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    35 0
    ما دولتی می خواهیم که خالی بندی کنه و ارقام دروغین و وصول نشدنی ارائه بده !!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    29 1
    لطفا به استان هایی مثل سیستان و بلوچستان،خوزستان،کرمان توجه بیشتری شود.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    33 0
    استعفا !!! نمایندگان مجلس!!! محاله!
  • جلال مهدوی DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    38 0
    چی می شه با استفا موافقت بشه ببینیم بازم پای استفا هستن. اینکارا سیاه نماییه
  • شهرام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    22 1
    متاسفانه استعفای نمایندگان به جای اینکه در راستای احقاق حقوق حوزه های نمایندگی شان باشد بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایش دارد. برای سر زبان انداختن اسم خودشان از مردم حوزه های انتخابیه خود مایه می گذارند. وگرنه مگر تاحالا حقوق مردمان حوزه انتخابیه شان محقق شده بود که حالا در بودجه محقق شود. تا حالا کجا بودید آقایان نمایندگان؟
  • محمد A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    نمایندگان محترمی که به نظر می رسد احساسات مردم دوستیشان غلیان کرده در این 8 سال گذشته کجا بوده اند .اجحاف در حق مناطق محروم سالهاست که در برنامه ریزی های دولتی وجود داشته و در هشت سال گذشته با ازدیاد بیکاری و مشکلات دیگر چند برابر شده بود. این آقایان محترم قبلا چه میکردند؟ به نظر آنها آن زمان نیاز به اعتراض نبوده ؟!!! خواهش میکنیم پای حرفتان باشید و استعفا دهید تا راه برای انتخاب اشخاصی اصلح تر باز شود خواهش میکنیم !!!!!
  • حمید شرافت IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    شخصا خواهش میکنم حرف مرد میگن یکی است اگر میخواهند ثابت کنند تا آخرش روی حرفشان بمانند تا ما بدانیم مرد هستند یا نه خوصوصا آقی حمید رسایی و روح ا... حسینیان که از همه بیشتر حرف حمایت از مردم میزنند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    35 ساله که جنوبی های عزیز مشکل دارن تو اب اشامیدنی سالم و خدمات دیگه .ولی سوال اینه نماینده ها چرا تازه یادشون افتاده استعفا بدن . مگه در دولت عدالت محور این مشکلات نبود .خدا کنه سر حرفشون باشن
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    من معتقدم نمایندگان دسته جمعی استعفا بدن و ما انتخابات زودهنگام برگزار کنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 1
    استعفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عمرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    ای کاش ای کاش ای کاش...
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 2
    این حق نمایندگان در هر دوره ای بوده که برای گرفتن حق مردم استعفا کنند. استان کهگیلویه و بویر احمد بوشهر و خوزستان و ... که سهم اساسی را در تولید نفت دارند محروم مانده اند واونوقت پول به دست اومده از نفت را میبرن در آذر بایجان و اصفهان وتهران و چند استان دیگر خرج می کنند آیا مردم این استانها وهمچنین استان های ایلام چهار محال لرستان وکرماشاه و هرمزگان از پول نفت نصیبی ببرند. اما مسئولین هم نباید از حجب و حیا وطن پرستی سوئ استفاده کنند . استانهایی که همیشه بیشترین بهره را از این سفره برده اند و همیشه هم فریاد جدایی طلبیشان بلنده اگه به این منبع عظیم دسترسی داشتند تا الان هزارن بار از ایران جدا شده بودند.
  • ن A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    19 0
    خدا کنه سر حرفشون بمونن ما یه نفسی بکشیم اما زهی خیال باطل که اگر برن کارت هدیه را کی بگیره؟
  • ناشناس20 A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    15 2
    دوستان و عزيران من ساكن تهرانم و اهل لرستان: توجه داشته باشيد هدف از اين كار برقراري عدالت و توزيع عادلانه بودجه در تمامي استانها بر حسب نيازها و توانمنديها آن استان است.وقتي در قانون اساسي ما اين حق به رسيميت شناخته شده است ولي به ان عمل نميكنند راه حل ديگه اي ميمونه، در خيلي از شهرهاي استان آب آشاميدني سالم پيدا نميشه ، چرا وقتي دود كارخانه جات و پتروشيمي ها و پالايشگاهها تو چش اين مردم ميره همه گرماش نصيب جايي ديگه بشه.لا اقل بخشي هم به خودشون برسه نه اينكه همش خرج پايتخت نشينها بشه
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    20 0
    اين نماينده هاي محترم چرا زمان احمدي نژاد به فكر استعفا نمي افتادند؟
  • شکوهمند IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    بسیار عالی و بجا بود. احسنت.
  • محمد طاهری A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    بیچاره مردمی که نمایندگان شان هر وقت بخواهند استعفا می دهند هر وقت بخواهند استعفا پس می گیرند... باید از مردم عذرخواهی کنند
  • علی A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    سلام بر دوستان . جهت شفاف سازی چند نکته رو عرض میکنم. بنده ساکن خوزستان هستم . نماینده ما سالی یک بار هم نمیاد به شهر و توی تهران زندگی میکنه. با طایفه گری و باند بازی هم رای اورد. به خداوندی خدا قسم می خورم که کوچکترین دغدغه ای برای ما ندارن و دارن نمایش اجرا می کنن برای بیشتر چپاول کردن بیت المال . شهروندان خوزستانی ساکت ننشینن و بیا بگن که اکثر نمایند هاشون حتی دیگه توی خوزستان زندگی نمی کنن و سالی یک بار برای تفریح میان خوزستان و دوباره بر میگردن تهران !! خداوند لعنت کند هر کس را که حتی به بیت المال مردم هم رحم نمی کند
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    از روز روشن تره که این نمایندگان محترم و دلسوز فقط و فقط نمایشی استعفا کرده بودند ولی ای کاش ،ای کاش استعفای اینها پذیرفته میشد تا می دیدیم آیا بازهم کسی استعفا می کند در اینده یا خیر؟
  • بی نام FI ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    مرد باشید و استعفا بدهید
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    اولش هرطورکه شده میخوان رای بیارن بشن نماینده .مگه به همین راحتی صندلی سبزرو ول میکنن فکرکردن ملت چی اند؟
  • آسیب پذیر A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 0
    قابل توجه کلیه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال به جای این اعتراضات بی مورد بیایید به خاطر وظیفه ای که دارید وبه اندازه توانمندیهایتان به حل مشکلات مردم بپردازید./ از اینکه چوب لای چرخ دولت بگذاریدبهانه گیری کنید و ساز مخالف بزنید نه ملت راضیند ونه خدای ملت./ضمنا امیدوارم برای رای آوردن دوره بعد نباشه که ملت یادش نمیره.!!!...و دست آخر اینکه نماینده ای که بجای خدمت به مردم رفته کارت هدیه برای خودشو اقوامش گرفته بهتره دیگه کاندید نشه....!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 0
    آیا واقعاًنمایندگانی که به هزینه های میلیاری به مجلس می روند به فکر مردم هم هستند یا می خواهند با این کارشان قضیه تامین اجتماعی راکم رنگ کنند.
  • م-ح-م A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    واقعاً که گل و درست گفتی ، حضرات در زمان مدیریت های غلط دولت قبلی و واگذاری کارخانه فولاد خوزستان بصورت مفت به عاملان اختلاس 3 هزارمیلیاردی در خواب بودند، اینک که دولت تدبیر و امید می خواهد اقتصاد لگام گسیخته کشور را سرسام بدهد و مردم را از زیر فشار تورم نجات دهد آقایان از خواب غفلت بیدارشده اند و می خواهند با جوسازی جلوی پیشرفت و ترقی کشور بگیرند
  • فرزند اهواز IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    کاملا درسته . من یکی از همین نماینده ها رو از نزدیک میشناسم . فقط شعار میده و دنبال رای جمع کردن برای دوره بعدش هست و یکی از نماینگانی بود که برای از حدنصاب افتادن مجلس زمان رای گیری برای استیضاح احمدی نژاد بوده ..... واقعا متاسفام.
  • رضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    آقای عزیز پنهان کردن بخشی از واقعیت و عیان کردن نیمی دیگر خیانت است. حرف نمایندگان خوزستان دقیقا این جمله است که چطور است که به علت مشکلات بودجه عمرانی استان خوزستان کاهش می یابد اما از سوی دیگر بودجه هنگفتی برای طرح انتقال آب از سرچشمه های کارون به استانهای مرکزی در بودجه قرار می دهند که مطمئنا به نابودی جلگه خوزستان منجر خواهد شد. اعتبار طرح انتقال آب کارون از بودجه 93 حذف شود مردم خوزستان با کمبود بودجه عمرانی می سازند.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 1
    آقای مهاجری سلام خبر انتشار مجدد روزنامه خبر رو خوندم و از صمیم قلب خوشحال شدم این روزنامه در مدت انتشار تجربه بی نظیری از روزنامه نگاری حرفه ای را ارائه کرده تنها مشکل آن ضعف در سیستم توزیع بود امیدوارم در دوره جدید انتشار روزنامه خبر نسبت به توزیع منظم آن در سراسر کشور عنایت جدی داشته،باشید ضمناً از معرفی آن به مردم از طرق مختلف هم غفلت نکنید چون در دوره قبل این روزنامه چندان به مردم شناسانده نشد تا به آن اقبال کنند. موفق باشيد
  • رضا A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    و بازهم یه خوزستان از همه طرف ظلم میشود. خواهش میکنم پخش کنید
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    اینا کارتاشونو از مرتضوی گرفتن سیرن
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    ای کاش بعضیا متوجه می شدن که مردم ما خیلی خوب درک می کنن ودیگه با نمایش و دروغ کسی نمی تونه گولشون بزنه اخه 8سال تجربه چیز کمی نیست.