قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند/ دوتا و بیشتر

زنان قدرتمند جهان که هر ساله توسط مجله فوربس انتخاب می شوند زنانی هستند که مخصوصا در عرصه سیاست تاثیرگذارند البته کم نیستند زنانی چون اپرا وینفری و آنجلینا جولی که از عالم هنر وارد این لیست شده اند.

هادی معیری نژاد-اما این زنان هر کدام چند فرزند دارند؟ و انجام وظایف سیاسی تا چه اندازه روی زندگی آنان تاثیرگذاشته است در زیر به بررسی تعداد فرزندان برخی از معروفترین زنان عالم سیاست پرداخته ایم و نکته جالب این که اکثر آنان دو فرزندی هستند.

آنگلا مرکل

آنگلا دوروتئا مرکل متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ. سیاست‌مدار آلمانی، دبیر کل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ صدراعظم کنونی و اولین بانویِ صدراعظم در تاریخ آلمان.

مرکل

مرکل که در پی اولین انتخابات مشترک هر دو آلمان شرقی و غربی در دسامبر ۱۹۹۰ و از ایالت «مکلنبورگ-فورپومرن» که از ایالات آلمان شرقی سابق بود، به بوندس‌تاگ راه یافته از سال ۲۰۰۰ تا کنون رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی‌ها بوده و رئیس دولت ائتلافی آلمان فدرال است.

آنگلا مرکل رهبر دوفاکتوی اتحادیه اروپا خوانده شده است، و مجله فوربز او را در ۲۰۱۲ دومین شخص قدرتمند جهان، نامید که بالاترین رتبه‌ای‌است که یک زن تاکنون بدان رسیده است.

وی در سال ۱۹۵۴ در هامبورگ متولد شد. پدرش یک کشیش و مادرش معلم بود. اندکی بعد از تولد وی، خانواده‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کردند. در زمان تحصیل در دبیرستان، نمرات خوب او در دروس مختلف بخصوص ریاضی و زبان روسی مورد توجه معلمان قرار گرفته بود.
نام کامل او در آن زمان و تا پیش از ازدواج اولش آنگلا دوروتئا کزنر بود. زمانی که وی وارد دانشگاه شد با اولریش مرکل دانشجوی فیزیک آشنا شد و با او ازدواج کرد. این ازدواج در سال ۱۹۸۲ به جدایی کشید اما آنجلا نام خانوادگی همسر اولش را برای خود حفظ کرد و تبدیل به «آنگلا مرکل» کنونی شد
اودو فرزند پسردارد که البته متعلق متعلق به همسردومش استیوآخیم زاوِر (۱۹۹۸ تاکنون) است.

میشل اوباما

میشل اوباما متولد 17 ژانویه ۱۹۶۴ در شیکاگو همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، و بانوی اول ایالات متحده است.

میشل
او دانش آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. 
خانم اوباما دو فرزند دختر به نام مالیا و ساشا دارد


کاترین اشتون

کاترین مارگارت اشتون، بارونس اشتون او آپهولاند متولد ۲۰ مارس ۱۹۵۶ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است.

آشتون
کاترین اشتون عضو حزب کارگر بریتانیاست و در سال ۱۹۹۹ لقب بارونس گرفت.او در خانواده ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا بدنیا آمد و اولین عضو خانواده اش است که توانسته به دانشگاه راه پیدا کند.
قبل از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته ای فعالیت می کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر بود.
در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارچی اتحادیه اروپا انتخاب شد وی پیش از این کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود.

او دو فرزند و 3 فرزند خوانده دارد. نام همسرش پیتر کلنر و نام فرزندانش رابرت پیتر ، ربکا کلر است


دیلما روسف

دیلما، رییس جمهور برزیل از یک پدر بلغاری مهاجر و مادری برزیلی زاده شده است. وی در مدرسه کاتولیک‌های فرانسوی زبان تحصیل کرد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی به گروه‌های چریکی مبارز پیوست. در دهه ۷۰ دستگیر شد و تحت شکنجه‌های شدیدی قرار گرفت و بعد از آزادی از انجام فعالیت‌های سیاسی منع شد.

روسف

بعد از آن وارد دانشگاه شد و در رشته اقتصاد مدرک کارشناسی را کسب کرد. وی همواره شیوهٔ مبارزاتی خود را از نوع سیاسی می‌دانست و گرایشی به مبارزات مسلحانه نداشته. در دهه ۸۰ وارد فعالیت‌های دولتی شد و پست‌های متعددی را کسب کرد که از میان آنها می‌توان به انتصاب به عنوان وزیر انرژی ایالتی اشاره کرد. آخرین منسب حکومتی وی قبل از ریاست جمهوری، رئیس دفتری رئیس جمهور داسیلوا بوده است. وی یک فرزند به نام پائولا دارد.

وی در سال ۲۰۰۹ به سرطان غدد لنفاوی دچار شد و ماه‌ها تحت شیمی درمانی قرار گرفت و توانست سلامتی خود را بازیابد


هیلاری کلینتون

وی فرزند نخست دروتی و هیو رودهام بود. هیلاری و برادرانش تونی وهیو در بریج پارک در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی رشد یافت.

کلینتون
بعد از پایان تحصیلات در کالج ولزلی در رشته علوم سیاسی درسال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه ییل شد، و در این مکان برای نخستین بار با بیل کلینتون آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.
بعد از مدتی در آرکانزاس در کنار بیل کلینتون که فعالیت زیادی را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود مشغول شد.
بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد.
او یک فرزند دختر به نام چلسی ویکتوریا دارد.


کریستین لاگارد
کریستین مادلین اودته لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول متولد اول ژانویه ۱۹۵۶ حقوقدان فرانسوی، وزیر اقتصاد و دارایی پیشین فرانسه و رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌باشد.

لاگارد

او در ژوئن ۲۰۰۷ از طرف نیکولا سارکوزی به عنوان وزیر دارایی انتخاب شد. او پیش از این نیز در زمان دولت دومینیک دو ویلپن به عنوان وزیر تجارت و وزیر کشاورزی و ماهیگیری انتخاب شده بود. او اولین وزیر اقتصاد زن در دولت‌های جی۸ است. همچنین او اولین زنی است که به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب می‌شود. کریستین لاگارد در سال ۲۰۱۱ در رده نهم فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان نشریه فوربز قرار گرفت.

کریستین لاگارد در پاریس در یک خانواده دانشگاهی به دنیا آمد. پدر او رابرت لالواِت استاد زبان انگلیسی در دانشکده روان بود و مادرش نیکول به عنوان یک معلم کار می‌کرد. لاگارد در نوجوانی، عضو تیم ملی شنای موزون فرانسه بود. لاگارد به عنوان کارآموز در سال ۱۹۷۴ در ساختمان کنگره ایالات متحده کار می‌کرد.

لاگارد دوبار طلاق گرفته و دارای دو پسر، پیر هانری لاگارد (متولد ۱۹۸۶) و توماس لاگارد (متولد ۱۹۸۸) از ازدواج اول خود با ویلفرد لاگارد است. از سال ۲۰۰۶، شریک زندگی او یک کارآفرین به نام خاویر جیوکانتی (Xavier Giocanti) از مارسی است.


نانسی پلوسی

نانسی پاتریشیا د الساندرو پلوسی،‌ رییس مجلس نمایندگان آمریکا متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۰ در ایالت مریلند، آمریکا از اعضای حزب دمکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است. سمتی که آنرا در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۱ به جان بینر تحویل داد.

پلوسی
او یکی از مخالفان سیاست‌های جرج بوش در اعزام نیرو به عراق بود.
وی اولین زن در تاریخ آمریکا است که به سمت ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا دست یافته است.
همسرش پل پلوسی وفرزندانشنانسی کارین، کریستین، ژاکلین، پل و الکساندر نام دارند

 

آنگ سان سوچی

آنگ سان سو چی فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی برمه و برنده جایزه صلح نوبل است. در انتخابات عمومی سال ۱۹۹۰ اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری او توانست ۵۹ ٪ آرای ملی و ۸۱ ٪ کرسی‌های مجلس را از آن خود کند. او که پیش از این انتخابات نیز در بازداشت خانگی بود، مجموعاً ۱۵ سال از عمر خود را بین ژوئیه سال ۱۹۸۹ تا نوامبر سال ۲۰۱۰ در حصر خانگی بسر برده است. او در سال ۱۹۹۱ جایزه صلح نوبل، در سال ۱۹۹۲ جایزه جواهر لعل نهرو را به منظور تفاهم بین‌المللی از دولت هند و جایزه بین‌المللی سیمون بولیوار را از دولت ونزوئلا دریافت کرد.

سوچی

وی در روز ۱۹ ژوئن ۱۹۴۵ در شهر رانگون پایتخت برمه متولد گردید او در ۱۹۶۹ دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد در کالجی در آکسفورد به پایان رساند. سپس به مدت سه سال در نییورک زندگی کرد و در سازمان ملل به کار پرداخت. او همزمان مجبور بود برای تأمین مالی خود مطالبی برای مایکل اریس محقق فرهنگ تبت بنویسد. آن دو در ۱۹۷۲ با یکدیگر ازدواج کردند. او در ۱۹۸۵ دکترای خود را از دانشکده مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا دانشگاه لندن دریافت کرد.

اریس در سال ۱۹۹۹ در روز تولد ۵۳ سالگی خود درگذشت. آنگ سان سو چی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ از بازداشت خانگی خارج شد. او دو فرزند دارد؛ آلکساندر، کیم


شیخه موزه بن ناصر

موزه بنت ناصر بن عبدالله المسند متولد ۱۹۵۹ رهمسر دوم (از میان سه همسر) حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است.

موزه

وی فارغ التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه قطراو نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه وپیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر است. موزه مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است.

او پنج پسر و دو دختر دارد.

 

سونیا گاندی

سونیا گاندی متولد ۱۹۴۶ رهبر ایتالیایی تبار حزب کنگره ملی هند و بیوه نخست وزیر سابق هند راجیو گاندی است. او همچنین ریاست جبهه سیاسی ای با نام جبهه متحد ترقی خواه و ائتلاف پارلمانی کنگره را در پارلمان هند بر عهده دارد.

گاندی

نشریه فوربس، این سیاستمدار پرنفود در سیاست هند را به عنوان سومین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۰۴ نام نهاد. در سال ۲۰۰۷رتبه او ششم بود. نام او همچنین در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در فهرست صد فرد پرنفوذ دنیا قرار داشت.

او یک پسر از راجیو گاندی به نام رائول گاندی دارد.


سیاستمداران ایرانی

در بین زنان ایرانی دو نفر که بالترین مقامهای دولتی رسیده اند هم هر کدام دو فرزند دارند


مرضیه وحید دستجردی

نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران و وزیر بهداشت در دولت احمدی نژاد دو دختر، 24 و 22 ساله دارد.

دستجردی

دختر بزرگش دانشجوی پزشکی است دختر دومش فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه


معصومه ابتکار

ابتکار
رییس سازمان محیط زیست دولت دکتر حسن روحانی هم دو فرزند دارد به نام‌های عیسی و طه که عیسی ازدواج کرده است.

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    291 7
    با این چیزا مردم تحریک نمیشن برای بچه دار شدن- مشکل جای دیگست بالام جان
    • علیرضا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      من نمی فهمم کجای این گزارش نوشته باید بچه دار شین چرا همه اون چیزی که تو ذهنشونه رو از گزارش می گیرن
    • فرشاد لاهیجی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      152 6
      علبرضا جان اگه تا حالا "تبادر" به گوش ت خورده باشه میدونی که قراره چه چیزی از این مقالات به ذهن متبادر بشه
    • از تهران IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      66 6
      آقاي عليرضا : تو فضا و جو و تبليغات كنوني جامعه غير از اين نميشه استنباط كرد كه مي خوان زنان را تشويق به بچه آوري بيشتر كنن. البته من خودم از خانواده پرجمعيتم و دوستش هم دارم
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    126 3
    خوبه وقتی برای مرخصی زایمان رفتن براشون جانشین و بعد جایگیزین نگذاشتن !
  • paco A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    106 6
    می گید بابای آنجلا مرکل چیکاره بوده اما از خانوم دکترای خودمون هیچی نمی گین ؟ ایولل بابا
  • عرشیا A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    161 5
    فکر کنم اصحاب کیهان و کلا پایداری چیهای متوهم خیلی دلشون میخواست وقتی از میشل اوباما صحبت میشود بحث طلاق او و اوباما در اینده (بخاط رفتار اوباما در مراسم ماندلا ) نیز پیش کشیده شود . هر چی از این جماعت کلا تعطیل گفته شود کم است .
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    ببخشین کدوماشون وبیشتر از دوتا فرزند دارن؟ این گزارش هم نشون داد بچه که عمرو نفسه یکیش خوبه 2 تاش بسه
    • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      نانسی پلوسی ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ، 6 فرزند !
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      زن امیر سابق قطر 5 پسر و 2 دختر
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      فقط یکیشون یه بچه داره بقیه دو تا و بیشتر
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      وزیر دفاع جدیدآلمان اورسلا فوندرکن 7 تا بچه داره ماشالله
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      عجب بي منطق هايي هستين شماها كه منفي ميدين ! بابا خب راست ميگن بنده خداها برين اسامي بچه هاي نانسي پلوسي توي خط آخر و شيخه موزه اونم تو خط آخر رو بشمارين ! واقعا مردم با يه چيزي مخالف باشن ديگه به هيچ منطق و ادله اي نگاه نميكنن !!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      130 7
      خوب اینا چون توانایی مالی دارن بچه هاشون زیاده برعکش در کشور ما در مناطق محروم که توانایی مالی چندانی ندارند 15 تا بچه هم دارند!
    • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      1 0
      من اصلا کاري ندارم که سياست جمعيتي چي مي گه ولي به عنوان يک مادر شاغل برام جالب بود بدونم که به عنوان مثال مرکل يا اشتون چنتا بچه دارند ، درسته اونا از نظر مالي مشکل ندارن اما حتما مشغله هاي يشتري نست به يک کارمند عادي دارند
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    خوب که چی؟مردم به نون شب محتاجن شما به فکر ازدیاد نسل هستین؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      اینها همه مولتی میلیونر هستند حتی 100 تا بچه هم میتونند بزرگ کنند نه ما ایرانیها
    • الیمی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      من و تو به نون شبمون محتاجیم اما اونهایی که این حرف ها رو می زنن نه......
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      نشون ميده تعداد فرزند به ثروت بستگي نداره
    • ... A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      ای بابا چرا اینقد در برابر این قضیه موضع می گیرید؟ اولا که چون تعداد پسرها کم شده اینها با تشویق به ازدیاد جمعیت در اصل فکر افزایش پسر و نیروی سرباز و امثال اینها هستند. دوم اینا بگن 4 تا اصلا 10 تا چرا حرص میخورید؟هر کسی به اندازه وسع مالی و مهمتر از اون تربیتی باید بچه دار شه. مهم اینه که حواستون باشه نسل اینده پیره 10 سال دیگه نیایید بگید چرا دولت از قبل فکر نبوده. خانواده ها باید با در نظر گرفتن امکاناتشون به فکر بچه دار شدن هم باشند برای اینده جامعشون حالا همون دو تا هم کافیه ولی متاسفانه خیلی از جوونهای امروزی میگن حال بچه داری نداریم و بچه دست و پا گیره و .. و فقط از این جهت که بچه دار نمیشن که این درست نیست!
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      روزی بچه رو خدا میده نه پدر و مادر هاشون
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      193 9
      چرا تیتر زدید " قدرتمند ترین زنان جهان چند بچه دارند ؟ " تیتر نزدید اینا با این درآمدشون حداقل 500 تا بچه رو میتونن نون بدن. شما رئیس صندوق بین المللی پول رو حقوقش رو با من کارمند مقایسه می کنید ؟؟؟!!!! کل کارمندای استان هم به اندازه ایشون حقوق ندارن. باید اول اقتصاد بهبود داده بشه و گرنه شعار دادن ازدیاد نسل هیچ فایده ای نداره
    • از كرامات شيخ ما چه عجب IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      48 5
      خودتون تو خبرتون جواب خودتون رو داديد، وقتي قدرتمندترين زنان جهان دو تا بچه دارند پس زنان معمولي ايراني يعني ٩٩ درصد ملت بايد حداكثر يك بچه داشته باشند.
  • حامد IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    خوب. منظور!؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      137 6
      منظورش شفافه؛ یعنی میگه مثل مادر من بچه زیاد داشته باش تا هر روز جیغ بزنی و گریه کنی و مثل ی کلفت آشپزی کنی و از بیکاری و ازدواج نکردن بچه ها استرس داشته باشی و دیابت بگیری و فشار خون و هیچ چی هم از زندگیت نفهمی و اینها همه بخاطر این بوده که بیچاره، «نــــمـــی دونـــســـتـــه»
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    ممنون از گزارش خوبتان . يعني كه نداشتن فرزند ربطي به موفقيت در عرصه هاي ديگر ندارد. ايكاش از هفت فرزند وزير دفاع جديد آلمان هم مي نوشتيد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      8 1
      "نداشتن فرزند ربطي به موفقيت در عرصه هاي ديگر ندارد." به شرط اينكه فرصتها برابر باشند. اگر در اين كشورها فرصتها برابر نبود و دانشگاهها تفكيك جنسيتي شده بود و اولويت استخدام با مردها بود ، هيچوقت اين زنان به چنين موفقيتهايي نميرسيدند
  • فاطمه US ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    122 5
    تیتر زده: دو تا و بیشتر!!! پس چرا رئیس جمهور برزیل که یکدونه داره و خودتون نوشتین رو حساب نکردین؟؟؟ می‌بینین ... مردم به چیتون اعتماد کنن‌ ای دولتمردان
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    233 5
    باید دقت کرد که این زنان مشکلی مانند مهد کودک ندارند و امکان استخدام پرستار خصوصی را به راحتی دارند.
  • محمدی EU ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    220 6
    به فکر اشتغالزایی باشین نه کودک زایی. لطفا عاقل باشین و کمی فکر کنین لطفا
  • فاطمه US ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    127 6
    نکته دیگه ای که باید به کامنت قبلی‌ اضافه کرد اینه که: این خانمها همه سنشون از ۵۰ به بالاست، اگه کسی‌ بخواد الگو بگیره به هم نسلانِ موفقِ خودش نگاه می‌کنه که با مقتضیات قرن بیست و یک زندگی‌ می‌کنن. حالا اگه راست میگین برین امار بگیرین زنان موفق زیر مثلا ۳۵ چند تا بچه دارن، بله!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      30 4
      آفرین .گل گفتی
  • محمدرضا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    177 7
    چندتابچه داشتن مهم نیست.مهم تربیت صحیحشونه
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      109 4
      و معیشتشون...
    • میرکی اناری IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      78 2
      گل گفتی داداش
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      49 5
      باید دید اون ها که یکی بچه داشتن خوب تربیت میکنند یا اونها که 3-4 تا بچه دارند
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    66 22
    در اصل ميشه گفت شوهراشون خيلي قدرتمند بودن!
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    123 3
    اينا با اين قدرت مالي و حقوقي و رفاهي كه در مملكتشون دارن بيشترشون 2 تا بيشتر بچه ندارن !!!! چطور از زن ايراني با اين شرايط.... !!!! انتظار داريد 5 تا بچه (اونم 4تا پسر و يه دختر) به دنيا بياره (تازه با باباهاي بيكار يا مافنگي)
    • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      2 2
      حرف دل منو زدی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    61 1
    خوب اين افراد سرشناس كه 99 درصدشون 2 تا بچه داشتن !!!!!!!!!!!!! مثلا مي خواستيد سياست چند فرزندي را ترويج كنيد ولي اين خبر به سياست 2 تا بچه كافيه صحه گذاشت!!!!!! هرچند براي ترويج اين مسئله بايد اول وضعيت اجتماعي و اقتصادي اقشار مردم درست بشه نه فقط به فكر ازدياد نسل بود اون هم تو فقر فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    103 4
    ميشه بگيد كدوم يكي از جنبه هاي زندگي يه زن معمولي مثل من ، با "قدرتمندترين رنان جهان" برابري ميكنه كه حالا تعداد بچه هام برابري كنه؟ اما يك نكته خيلي جالبه كه به قول خودتون همون قدرتمندترين زنان جهان هم بين اروپايي و آمريكايي ها فقط نانسي پلوسي بيشتر از دو تا بچه داره. اشتون فرزند خوانده داره كه حتما ميدونيد با فرزند فرق داره! راجع به بقيه هم كه حرف نزنيم بهتره
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    77 5
    خب كه چي ؟ ما زنان در حال حاضر توي ايران شرايط داشتن بيشتر از يك فرزند را فعلا نداريم . اصرار بر اين قضيه نتيجه عكس دارد.
  • فرزین IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    10 97
    به امید روزی که هر ایرانی یک پراید و پنج فرزند داشته باشد...
  • بی نام US ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    65 2
    این خانم ها قدرتمند ترین زنان جهان هستن... چیزی که اصلا در نظر نمیگیرین امکاناتیه که در کنار موقعیتشون براشون به وجود میاد. درآمد خوب یعنی خدمتکار، پرستار بچه، راننده.... چیزایی که تو ایران تقریبا معنی نداره..... شما میخواین کسی مثل لاگارد رو که رئیس یکی از بزرگترین شرکتای حقوقی بوده و هر جا شوهرش مانع پیشرفتش شده جدا شده و همیشه به خاطر خوش پوشی و جواهراتش مورد توجه (نشونه وضعیت مال خوب) رو مقایسه کنین با یه زن کارمند ایرانی که یه بار مجبور شه آزانس بگیره برنامه مالی یه هفتش به هم میخوره.....
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    54 3
    اگه من هم اندازه اینا درامد ماهیانه داشتم به جووون خودم 10 تا بچه 10 تا فرزند خونده میاوردم
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    61 1
    از بین 12 نفری که معرفی شدند، فقط 2 نفر بیش از دوتا بچه دارند.
  • بی نام US ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    86 5
    چه طور میخواین شیخه موزه بن ناصر رو به عنوان الگوی زن قدرتمند با تعداد بچه های زیاد بزارین... آخه این خانم کارش اینه، قدرتش به تعداد پسراش.... پول نفت مستقیما میره تو حساب شوهرش.... نگران شهریه مدرسه پسرش یا مانتو پاره شده دخترشه مگه.؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    69 2
    یک آمار جالب دیگه تو این زنها اینه که خیلی هاشون یکی دو تا طلاق داشتن
  • ح ح IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    36 1
    1/4 م اینهایی که نام بردید تک فرزند هستند. 2/4 م دو فرزند و یک چهارم باقی مانده بیش از دوفرزند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    40 5
    آنگلا مرکل بچه هاش مال شوهرشه...ولی خوب بچه هستن دیگه مال من و تو نداره
  • قندنمک A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    35 1
    ظاهرا اونور آب کسب مقام به ازدواج زود و نعداد بچه ارتباط خاصی نداره!!
  • بی نام US ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    28 3
    در اصل باید می نوشتی . یکی , دو تا یا بیشتر
  • محمد IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    53 5
    سی سال گفتین فرزند کمتر زندگی بهتر ... حرف درستیه که با منطق هم میخونه . حالا میگید فرزند بیشتر زندگی ... لطفا جای خالیشو شما پر کنید تا من قانع بشم . توی شرایط فعلی فرزند بیشتر ، زندگی سخت تر فرزند بیشتر ، کار بیشتر فرزند بیشتر ، زمان کمتر و همه ی این فرزندها نیاز به تربیت دارن . وقتی منِ پدر بالاسرشون نباشم جز اینکه فقط به تعداد معتادین و دزدها و ... این مملکت اضافه کردم هیچ سود دیگه ای نداشته و این یعنی بار اضافه تر به جامعه . این مشکل فقط یک راه حل داره توی شرایط امروز ، دولت به اضای هر بچه یک میلیون تومن به یارانه ی خانواده اضافه کنه . اونوقت انفجار جمعیتی رخ میده :)
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    66 3
    شما اول بريد وضع آلودگي هوا رو درست كنيد تا اينقدر بچه ها نارس و ناقص بدنيا نيايند بعد وضعيت معيشت مردم ، سطح آگاهي هاي زوجين ، كاهش جرم در جامعه و بزهكاري و ... درست كنيد بعد از همه اينها تازه به مردم براي فرزندآوري مي توانيد توصيه كنيد.
  • ممدرضا IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    34 1
    اينا همه فقط به خاطر پوله اگه پول داشته باشي همه چيز هست!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا ميخاي 20 تابچه داشته باش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • غزل EU ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    42 5
    دولت بیاد برای هر کدام از بچه هام خونه بده کار بده من قول میدم یه جین بچه بیارم باور کن انلاین اگه زیر قولم بزنم زن نیستم لطفا منتشر کن
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    56 3
    خانم مرکل هیچ وقت بچه دار نشدند. دو فرزند از ازدواج قبلی شوهر دومشونه. عوامفریبی تا چه حد؟
  • بی نام US ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    30 0
    بچه های این خانم ها هر کدام یک پرستار، معلم، مربی و ... خواهد داشت اما بچه های ما باید در کوچه خیابان بزرگ شوند
  • مسعود -ر A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    22 0
    با این اطلاع رسانیتون الان همه دخترامون متحول میشن و دوست پسراشونو رها میکنن و ازدواج میکنن و بچه دار میشن و مشکلاتمونم حل میشه! اگه منظورتون از قدرت قدرت جاه و مقام وسیاسی باشه حق با شماست ولی فرهنگ ازدواج و بچه دار شدن با مرکل و کلینتون و این آدما رایج نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    15 17
    خبر اینارو ول کن-یه نظر سنجی بزار 4 شنبه تعطیل بشه یا نه؟باشه! خوهش میکنم-
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    20 8
    فعلا پی مرخصی زایمان کارکنان تامین اجتماعی رو پیگیری کنید تا حداقل بیچاره هاییکه حامله شدن بتونند از 9 ماه مرخصی بهره مند بشوند و سه ماه بیشتر به بچه هاشون برسند نمی خواد الکی هی بگین بچه دارشین این اولین چیزیکه مادرامی خوان براشون وجود نداره
  • بی نام EU ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    32 1
    بابا در فرهنگ اون ها اکثرا به جز بچه های خودشون بچه میارن نگه میدارن چون وضع مالیشون خوبه و این رایجه بین هنرمندان و سیاستمدارانو غیره! اتفاقا خوب شد این مقاله رو نوشتین مردم ببین تفاوت رو! مادر بزرگ های خیلی از ما ها هم هشت تا نه تا حتی ده تا بچه داشتن اما یه کلاس سواد نداشتن همشونم یا از پادرد مینالیدن یا کمر یا هزارتا درده دیگه همه هم تو جوونی نگاشون میکردی پیرو پژمرده بودن!!!! ولی این خانم های خارجی که شما مثال اوردین همه برنامه غدایی زیر نظر پزشک تحصیلات عالیه حتی شغل های مهم! بگید که پرستار دارن حساب بانکی دارن باشگاه و دکترهای خصوصی دارن لطفا چاپ کنید
  • بی نام GB ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    29 0
    قدرتمندترین زنان دنیا با چه حقوقی و در کجا زندگی میکنند؟
  • رضا A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    3 53
    من که میمیرم برا بچه تا 5 ماه دیگه هم پدر میشم اینقد ننالین که بچه خرج داره اگه یکم بکوشیید تو ایران خیلی راحت میشه پول در آورد
    • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      15 3
      ايشاالله كه سالم باشه ولي بيشتر از دوتا رو نميشه تحمل كرد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    29 1
    مادر من حتي از هيلاري كلينتون كوچكتره ولي شغل كه هيچي حتي سواد هم به اندازه 3-4كلاس بلده. اون زمان كه هيلاري كلينتون ميرفت مدرسه و از زندگيش به عنوان يه كودك لذت ميبرد، مامان ِ من سه تا بچه داشت و شبها از ترس مادرشوهر خوابش نميبرد.ازاينكه توو اين سن نميتونه روزنامه بخونه و موقع گوش دادن به اخبار مجبوره هي از بقيه بپرسه، خجالت ميكشه.خودم هم وقتي بچه بودم ازاينكه مادرم بيسواد بود و نميتونست جواب سئوالهام رو بده و ازاينكه شغلي نداشت و دستش توي جيب خودش نبود ناراحت بودم. گاهي باخودم ميگم اگه مامانم و امثال او سواد داشتند كيا ضرر ميكردند؟ اگه جامعه(و مخصوصا زنان) آگاه تر بودند به ضرر ِ كيا تموم ميشد؟هيچوقت نميبخشمشون
  • همشهری IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    3 28
    اینها که چیزی نیست من کسی را در غرب کشور می شناسم در سال 67 وقتی سربازی رفت 7 فرزند داشت و بزرگترین آنها پنجم ابتدایی بود .هیچ کدامشان هم از گرسنگی نمردند وحالا از میان یازده فرزندش دو نفر مدرک کارشناسی و سه نفر در مقطع کارشناسی دانشجو هستند .
    • بی نام EU ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      28 1
      خب منظور؟ که چی؟ تو میتونی برو الان یازده بچه بیار تا ببینیم در شرایط فعلی از گرسنگی میمیرن یا نه؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      20 1
      به قول خودتون سال 67.اون موقع ها بچه ها توو كوچه بزرگ ميشدند تااونجايي كه يادمه ما هيچوقت خونه نبوديم كه بخوايم اعصاب ِ مادرمون رو خرد كنيم
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    16 0
    ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺗﻨﻬﺎﺩﻭ ﺩﻟﻴﻞ ﻫﺴﺖ ﻳﻜﻲ ﺑﻴﺮﻱ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻳﻜﻲ ﻫﻢ ﺧﺎﻟﻲ ﺷﺪﻥ ﺳﺮﺑﺎﺯﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺩﺭﺣﺎﻟﻳﻜﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺩﺓﻫﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﺎﻣﻠﺎﻣﻮﺟﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﻢ.ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻛﻨﻴﺪﺑﺒﻴﻨﻴﺪﺑﺨﺎﻃﺮﺧﺎﻟﻲ ﻧﺸﺪﻥ ﺳﺮﺑﺎﺯﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪﺍﻳﺭﺍﻥ ﺑﺠﺎﻳﻲ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﺸﻪ!.ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﺑﻲ ﻭﺑﺨﺶ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺍﺯﻣﺤﻴﻄ ﺯﻳﺴﺘﻤﻮﻥ ﺍﺯﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺑﻘﻴﺶ ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪﺗﻠﻒ ﺷﻪ ﻛﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍﺳﺮﺑﺎﺯﻛﻢ ﺑﻴﺎﺭﻳﻢ!ﻋﺠﺒﺎﻭﺍﻗﻌﺎ.ﺷﻜﺮﺧﺪﺍﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﻗﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    5 0
    ادامه 4-ایا مغالطه تعمیم جزء به کل نیست؟زنانی که هیچی بچه ندارند رو میشه مثال بزنید؟مردانی که اصلا بچه ندارند؟ 5-ایا به نظر شما این کاری که دارید می کنید به نوعی ظلم در حق کشور نیست؟نباید به عنوان خبرنگار اسیب ها را بررسی کرده واقعیت را به مردم بگویید؟ 6- از این کار چه چیزی به شما میرسد؟چرا اصرار روی کاری دارید که درست نیست و همه مردم هم اونو رد می کنند؟واقعا چه نفعی میبرید این واقعا سوال ذهنی من شده که نفع شما در این قضیه چیه 7-چرا جواب مردم را نمیدهید مردم سوالهای زیادی دارند در مورد منابع در مورد بیکاری بچه های دهه 60 الان اینها را چرا جواب نمیدهید؟ ما با چشمان خودمان مشکلات دهه 60 را داریم میبینم این دیگه چیزی نیست که تخیل کنیم کمی فکر کنیم از وضعیت دهه 60 ها عبرت بگیریم
  • ورامین IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 2
    اینجاست که میگن فرزند بیشتر یارانه بیشتر!!!!!