در گذشته بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی توسط بیمه دی انجام می شد که همواره بازنشستگان به خاطر عدم پرداخت به موقع هزینه ها و بیمارستانها هم به خاطر بدهی که از آن داشتند مشکل داشتند.

گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این دوره قرار شد که بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط بیمه آتیه سازان حافظ انجام شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود.این بیمه از ابتدای آذر ماه منعقد شده و بازنشستگان تا اول اسفند ماه سال جاری فرصت انصراف یا اضافه شدن به بیمه تکمیلی را دارند.

در این باره افشین مقصودی مدیر عامل بیمه آتیه سازان حافظ گفت: بازنشستگان بر اساس فیش حقوقی خودشان و با توجه به مبلغ کسر شده حق بیمه می‌توانند از اینکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند یا خیر، مطلع شوند.

او دراین باره به ایسنا گفت: با اشاره به کمک مالی وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، وبا توجه به اینکه قرار است 4000 تومان برای هر بیمه شده توسط دولت به بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی پرداخت شود، به همین دلیل امکان برقراری بیمه عمر و حوادث توسط این پوشش بیمه‌ای وجود دارد .

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به مدت زمان پرداخت خسارات درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تکمیلی، گفت: طبق قرارداد منعقد شده، 25 روز پس از تحویل اسناد و مدارک، مبالغ پرداختی بازنشستگان به آنها باز پس داده می‌شود.

مقصودی افزود: لیست اسامی حدود 10 روز است که توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اختیار بیمه آتیه‌سازان حافظ قرار داده شده است، بنابراین 15 روز دیگر اولین پرداخت خسارات درمان بر اساس اسناد و در چارچوب قرارداد منعقد شده در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ تاکید کرد: پرداخت خسارات درمان بر اساس زمان آغاز قرارداد بیمه تکمیلی از ابتدای آذرماه است و افرادی که پیش از آن به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان آتیه‌سازان حافظ نیستند و برای پرداخت خسارت‌های درمان خود نباید به بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه کنند.

او همچنین در مورد جزئیات پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این افراد برای صدور معرفی‌نامه با دستور پزشک و مدارک شناسایی به هر یک از شعب بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه می‌کنند.

مقصودی با طرح این پرسش که آیا پرداخت خسارت‌های درمان بیمه تکمیلی دی که زیر مجموعه بیمه مرکزی است، با وجود مشکلات بسیار در روند پرداخت این خسارت‌ها انجام شده است یا خیر؟ گفت: سال گذشته بیمه تکمیلی دی مشکلات بسیار زیادی در زمینه پرداخت خسارت درمان به بازنشستگان تامین اجتماعی داد و این در حالی است که آنها به عنوان یک شرکت بیمه‌گر خصوصی، زیرمجموعه بیمه مرکزی هستند و بیمه مرکزی می‌بایست در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.



صدور پرونده الکترونیک سلامت برای مستمری بگیران

همچنین سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور پرونده الکترونیک سلامت برای مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان خبر داد .

او گفت: در نظام ارجاع داخلی در درمان مستقیم در بودجه پیش‌بینی شده که برای هر مستمری‌بگیر از ابتدای برقراری مستمری یک پرونده الکترونیک سلامت صادر شود و در این صورت در موضوعاتی مانند اورژانس یا بستری به شبکه داخلی سازمان هدایت خواهند شد.

او همچنین افزایش نسبت منابع تعهدی به نقدی را از جمله مشکلات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: در سال‌های اخیر نسبت منابع تعهدی به نقدی مدام افزایش یافته و در سال 92 منابع تعهدی به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است و درمقابل 23 هزار میلیارد تومان منابع نقدی وجود دارد، درحالی که در 10 سال قبل منابع تعهدی 10 درصد منابع نقدی را تشکیل می‌داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش منابع تعهدی ناشی از تحمیل وظایف حمایتی به سازمان تأمین‌اجتماعی است بطوریکه با تصویب قوانین متعدد، تسهیلاتی برای افزایش پوشش بیمه‌ای و یا افزایش خدمات تأمین‌اجتماعی فراهم می‌شود و منابع آن برعهده دولت قرار می‌گیرد که درواقع به صورت منابع تعهدی و مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت انباشته می‌شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    10 0
    از حقوق بازنشستگان و به ازای هر نفر ماهی 20 هزار تومان دارد بیمه تکمیلی کم میشود که این یه بی انصافی کامل در مورد بازنشستگان می باشد.
    • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      7 0
      من که انصراف دادم پول کسر شده را کی پس میدهند
  • بی نام EU ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    1 1
    در صورتی که بیمار در حین درمان احتیاج به پول بیمه داشته باشد ونداشته باشد بپردازد باید چه کند مثلا برای نصب دستگاه های پیس میکر وآی سی دی ابتدا باید پول به بیمارستان پرداخت شود باید چکار کرد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 2
    چه کسی حق مستمری بگیر ان تامین اجتماعی را از بیمه دی میگیرد ایا باید بیمه مرکزی رسیدگی کند یا دولت ویا مجلس وقوه قضایه از خرداد 92 تا به حاللبیمه دی خسارات ناشی از درمان را پردات نکرده مستمری بگیر بدبخت با قرض هزینه بستری بیمارستان را داده با امید به اینکه بیمه دی ان را پرداخت کند از مسولین استدعا داریم رسیدگی کنند
    • حمیدی نسب همسر علی عبداللاهی اصفهان A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1 0
      با سلام من هن هم همین مشکل را دارم . شوهرم در مهر ماه 92 عمل جراحی قلب باز کرده است .خدا میداند درست ندارم سفره دلمان را باز کنم ولی از خیلی فامیل و دوستان برای هزینه عمل جراحی همسرم در بیمارستان سپاهان قرض کرده ایم .و متائسفانه بعد از ارسال مدارک بعد از گذشت 3 ماه و اندی کسی جوابگو نبوده ..........قبلا از رسیدگی شما مسئول محترم سپاسگزارم و التماس دعا دارم...........اجرکم الی ا......
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    3 0
    به مشکل کمبود بودجه در بیمه دی مسولین محترم رسیدگی کنند که حق مستمری بگیران بیمار پرداخت شود
  • محمد سعید پرورش IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 0
    سلام چگونه میتوان از بیمه تکمیلی انصراف داد با تشکر