مدیر شرکت فیلمیران استقبال مخاطبان را از سینماها در روز دهم بهمن تکرار خاطرات دهه 1360 و هجوم مردم به سینما دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش رایگان فیلم‌های سینمایی در قالب طرح سینما سلام در تاریخ دهم بهمن ماه با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد که این استقبال از سوی مسئولان برپایی این طرح نیازمند بررسی کارشناسی و تحلیل است. در این میان انتقادها و ‍پیشنهادهایی هم در مورد آن مطرح است.

علیرضا سرتیپی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره اجرای طرح سینما سلام، گفت: «طرح سینما سلام موجب شد مردمانی از دل جامعه به سالن سینما بیایند و این حضور به گونه‌ای بود که حتی دست‌اندرکاران طرح نیز شوکه شدند. باید این طرح به خوبی کارشناسی شود و در مورد نقاط قوت و ضعف آن و نکاتی که از مخاطبان سینمای ایران در اختیار ما قرار می‌دهد بحث و گفت‌و‌گو شود.»

او همچنین گفت: «زمانی که عکس‌های مربوط به این طرح را دیدم، یاد دهه ۶۰ افتادم، زمانی که مردم برای دیدن فیلم‌های «پاییزان»، «گل‌های داودی»، «عقاب‌ها»، «خواستگاری» و «عروس» صف بسته بودند. در آن زمان نه ماهواره بود نه شبکه‌های مختلف و در نتیجه مردم رغبت بیشتری برای حضور در سالن سینما نشان می‌دادند.»

مدیر شرکت فیلمیران که فیلم‌های پرفروشی همانند «جدایی...» و «اخراجی‌ها...» را پخش کرده، گفت: «هیچ وقت شاهد چنین استقبالی نبودیم، به دلیل استقبال بالا مجبور شدیم سانس نمایش را در سینما شکوفه از ساعت ۹ صبح آغاز کنیم. اگر در آن روز بلیت فروشی داشتیم، میزان فروش بلیت‌ها به ۲۰ میلیون می‌رسید.»

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز با انتشار متنی از اجرای این طرح ابراز رضایت کرد. در متن او آمده: «اهالی پرافتخار سینما، سینمادوستان و سینما‌داران گرامی و ارجمند؛ در آستانه جشن باشکوه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد صحنه هایی فراموش نشدنی از اقتدار فرهنگ و هنر در سراسر کشورمان بودیم. در فضایی آرام، دلپذیر و  باشکوه هزاران هزار خانواده ایرانی به سینماها آمدند تا اعلام کنند که فرهنگ و هنر می‌تواند بهترین بهانه دیدار باشند.  آنها آمدند تا نشان دهند که آفرینش‌های فرزندان خود را ارج می‌نهند. آمدند تا اعلام کنند به صنعت سینمای خود افتخار می‌کنند. آمدند تا نشان دهند روزگار آشتی با سینما نزدیک است. آمدند تا جلوه‌هایی از اعتماد بین دولت و ملت را به نمایش گذارند. روز پنج شنبه 10 بهمن را باید روز سلام خانواه‌های ایرانی به سینما دانست. 10 بهمن 92 روز نمایش اقتدار سینماست.  روز شکل‌گیری اراده‌ای سیاسی  و ملی برای  حرکت به سوی صنعت سینماست. صبوری مشاقان در صف‌های طولانی نشان داد که خانواده‌های ایرانی به سینما به چشم مدرسه ای برای فرزندان خود و مکانی برای دیدار می نگرند. سینما نشان داد که می تواند وسیله ای برای استحکام خانواده و فضایی برای ایجاد نشاط و همبستگی اجتماعی باشد.»

در بخش دیگر این متن آمده: «این صحنه‌های به‌یاد‌ماندنی را بی تردید مرهون شکیبایی مدیریت شایسته و تلاش عاشقانه و دلسوزانه مدیران و صاحبان سینماها هستیم. کسانی که به رغم همه مشکلات چراغ سینمای ایران را با فداکاری و عشق به فرهنگ روشن نگاه داشتند. از همه مدیران سالن‌ها که از سیل مشتاقان با رویی گشاده استقبال کردند، بسیارسپاسگزارم. امیدوارم که با همفکری و همدلی شما گام‌های موثر و عملی برای رونق و اعتلای سینمای کشور برداریم. همچنین وظیفه خود می‌دانم از همکاری صمیمانه انجمن‌های سینمای جوانان، اهالی فهیم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، خانه سینما، مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی نهایت تشکر را نمایم.»

پیام رئیس سازمان سینمایی چنین پایان می‌یابد: «اهتمام ویژه سازمان صدا‌و‌سیما، به ویژه ریاست محترم این سازمان جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی و پوشش مناسب  و اطلاع‌رسانی به هنگام نقشی بسیار مهم در موفقیت این طرح داشته است. سینما سلام می‌تواند نمونه‌ای کوچک از تحقق رویای عدالت فرهنگی باشد. به امید روزهای  باشکوه برای سینمای ایران.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =