هر ساله در روزهای پایانی صحبت رانندگان تاکسی و مسافران سرگردان در خیابان ها تکرار می شود و امسال نیز همان داستان سال گذشته می نویسیم شاید تنها نگاهی آن را بخواند و بس.برف که در چند روز گذشته مهمان ایران و ایرانی شده است به غیر از سرمای بیش از حد و موضوع مصرف گاز بمانند سالیان گذشته بحث رانندگان تاکسی و دربستی های گردشگری شهر تهران مهمترین موضوع است.

در این که شهردار محترم شهر تهران را با فعالیت عمرانی خود درصدد رفع بارترافیکی سنگین شهر تهران است شکی نیست اما به نظر می رسد این تنها وظیفه شهرداری تهران نیست. 

احتمالا جناب آقای قالیباف در شهر تهران بدون خودروی اداری طی طریق نمی کنند که مردم شهرمان را در صف های طولانی ایستگاه های خالی از تاکسی بینند.
احتمالا ایشان نگاهشان به ساختن بزرگراه های مختلف در شهر است اما یادشان رفته که مادری با فرزند خردسال خود در کنار خیابان سرما را به جان می خرند تا شاید ماشینی محض رضای خدا بجای تاکسی های شهری جلوی پایشان بایستد. آقای قالیباف این همان موضوعات صفحه های حوادثی است که برخی از خودروهای عبوری محتوای صفحه هایشان را کامل می کنند.
آقای قالیباف درست است که شما در ساخت و ساز تهران قدم هایی برداشته اید اما بدانید شما به غیر از نگاه سیاسی به اتفاقات چند سال گذشته در کشور وظیفه های دیگری در قبال شهروندان تهرانی دارید.
آقای شهردار خانم هایی که از ساختمان آتش گرفته خیابان جمهوری پرت شدند و جان خود را از دست دادند و یا خانم هایی که فرزندانشان را در بغل گرفته اند تا سرمای زمستانی در گوشه خیابان امانشان را نبرد شما را به عنوان مسوول نظارت تاکسیرانی می دانند و بس.
تا چه زمانی خودروهای مسوول بازرسی تاکسیرانی بهانه ای برای فرار از مشکلات تاکسیرانی است؟ تا چه زمانی رانندگان تاکسی می توانند قوانین خود را در ماشین هایشان حاکم کنند؟ تا چه زمانی می بایست به امید این باشیم که راننده خاطی از رانندگی در شهر منع می شود؟
رانندگان زحمت کش تاکسی در این شهر بسیارند اما هستند رانندگانی که در این برف و سرمای زمستانی تنها کلمه دربست عامل ایستادنشان است و بس.
آقای شهردار جمله ای کافی بود تا برایتان بنویسم آن هم از فرزندی معمول همین امروز :
پسر جوان 26 ساله معلول در یکی از خیابان های همین شهری که شما شهردارش هستید می گفت نزدیک به یک ساعت و نیم است که در خیابان منتظر تاکسی هستم. با اینکه تاکسی ها مسافری نداشتند مرا سوار نمی کردند . الان هم تمام بدنم از سرما خشک شده است.
پسرک محمد نام داشت : گفت تنها می خواهم به آقای شهردار بگم، اتوبان درست کردن خوبه اما کمی هم نگاهت به مردمانی باشه که صدایشان به شما نمی رسه !

توضیح: این مطلب، چند روز گذشته نوشته شده بود که به دلیل مشکلات فنی پیش آمده، امروز منتشر می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali EU ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    5 1
    تعدادزيادي از تاكسي هاي پژو شيك و خوشگل مشغول امورات روانه خود و مشاغل خود هستند .تعدادي هم مشغول فروختن روزانه سوخت هستند تعدادي هم از آرم طرخ ترافيك تاكسي بهره مند هستند و الخ ....ميماند چند تا پيكان پژو آردي مستضعف و كمر شكسته و پوكيده كه داستان خاص خود را دارند. و مباحث نظارت هم همچنان حلقه مفقوده است... فقط كافيست داخل پاركينگ هاي منازل را مرور نماييد.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    4 11
    آفرین نویسنده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    7 7
    منم بد نیست به یک نکته اشاره کنم اونم قطع درختان در تمام سطح شهر توسط شهرداری به بهانه اجرای طرح های عمرانی هست!!!!این کار شهرداری چه معنی میتونه بده؟؟؟
  • ساداتی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    18 9
    لطفا فکری به حال شهر کنید خیابان افریقا که مسیر هر روز منه واقعا دیگه قابل تحمل نیست.مسیری که می تونه 5 تا 10 دقیقه طی بشه حدود یک ساعت زمان می بره
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    37 7
    برادر درست کردن تاکسی و اتوبوس برای جناب شهردار اولویت ندارد. ایشان بیشتر دوست دارند وقتشان را برای پروژه های بالای یک میلیارد دلار صرف کنند تا بتوانند به محرومین دیگری از جامعه که پیمانکاران مستضعف هستند یاری برسانند.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 1
    کجای کاری شهردار منطقه رو نمیشه دید چه رسه به قالیباف. شهردار منطقه 8 اومده و بدون دلیل سه شبه میگه باید تعاونی کارکنان جابجاشه و اصلا فکر زیان اعضا و نارضایتی پرسنلو نداره. چند بار واسه ملاقات رفتیم میگه همونی که گفتم تمام..... از مدیریت تعاونی جویا شدیم میگن به ما هم هنوز وقت ندادن و پیگیریم و معلوم نیس سهام اعضا چی میشه... یه هزینه واسه اومدن به محل جدید و دوباره با یه دستور سلیقه ای دوباره برگرده به محل قبل از جیب چه کسی....آقای شهردار یه کم واقع بین باش و به فکر پرسنل
  • کارمند شهرداری IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    7 1
    بله پیمانکاران از جنس بازنشتگان نیروی انتظامی و نظامی و ای کاش تحقیق و تفحصی از شهر داری صورت می گرفت . تا مشخص شود نیروهای که فقط شش ما ه سابقه خدمت دارند چگونه و بر اساس چه معیاری جانشین مدیران 18 و20 سال شده اند کافی است سری به یکی از مناطق شهرداری بزنبد . ولی افسوس انچه که به جای نمی رسد فریاد است.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    6 1
    خیابان دماوند از میدان امام حسین تا تهرانپارس سیمای بدی دارد چرا فکری به حالش نمی کنند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 6
    احسنت! یکی نیست بگه آقای قالیباف شما رئیس جمهور نمی شی که بابا همین کاری هم که می کنی کامل انجام بده فقط اتوبان می سازی ، یک کم به فکر مترو بدبختی های مردم توی این شهر باش
  • ز . سلامی A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 3
    تو این چند روزه سرما که مهمان پایتخت بودم این مشکل مردم تهرانو خوب حس کردم . تو اون سرما همه تاکسی ها خالی از جلوی ادم رد میشن و تا میگی دربست 10 تا تاکسی جلوت ترمز میکنه . مسیله دیگه ای که باعث ناراحتیه این بود که رانندگان پایتخت تا یه مسافر شهرستانی گیرشون میاد حسابی نرخو میبرن بالا و این واقعا جای تاسفه .
  • هموطن A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 2
    من نمی دانم چرا کفپوش برخی از مناطق هر سال در حال تعویض است در حالیکه برخی از مدارس کشور هنوز گاز کشی ندارند و با این بخاری های نفتی جان بچه ها در خطر است .
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 4
    اين هم يكي از مشكلات پايتخت نشينيست
  • نیما IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    1 1
    ظاهرا اولویت شهرداری کسب در آمد است بدون توجه به سایر جوانب امر آخه با این همه ساخت وسازهای بی رویه و مهاجرت هر چی اتوبان هم بسازند کمه ،یکی نیست بگه این همه خونه جمعیتش رو از کجا میارن؟بعد از این ساخت وسازها هی اتوبان بسازند یه توجهی کردین قبل از هر افتتاح چقد تبلیغ میکنن ولی بعد از چند ماه هیچ تفاوتی تو ترافیک ایجاد نمیشه ،مثال اخیرش اتوبان صدر آیا مسئولین بین 7.5 تا 9 از اینجا تردد کردند ببینند چه وضعی داره ؟ آخه تاکی ما باید شاهد تخریب ثروت ملی به بهانه سود جویی عده ای خاص باشییم آخه چرا ساختمانی که هیچ ضرورتی برای تخریب نداره به راحتی تخریب و سه بقه اش میشه 5 یا بیشتر ،دوس دارم یه سری به خیابون سپند اقدسیه بزنید واقعا خیابون نیست بلکه کارگاه عملیات عمرانیه